Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wil jij je hond laten dekken?
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Wil jij je hond laten dekken?
Een nestje voor de leuk is leuk. Ik zou wel gezondheidsonderzoeken willen laten doen. Mocht er dus blijken dat die teef echt heel leuk is etc etc, en ze willen ook meewerken aan gezondheidsonderzoeken dan is het misschien een optie.
Zonder onderzoeken geen nest, dat dan weer niet.
Oh en karakter van beide honden spelen idd mee. Dus als Rayos zo scherp is dan zou ik het ook niet doen.
Stellar was bijvoorbeeld ook totaal niet fokgeschikt omdat ze veel te nerveuzig is, dat zag ik bij de andere honden van de fokker een paar jaar later ook.
Zonder onderzoeken geen nest, dat dan weer niet.
Oh en karakter van beide honden spelen idd mee. Dus als Rayos zo scherp is dan zou ik het ook niet doen.
Stellar was bijvoorbeeld ook totaal niet fokgeschikt omdat ze veel te nerveuzig is, dat zag ik bij de andere honden van de fokker een paar jaar later ook.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als Chuck door zijn gezondheidsonderzoeken komt, mag hij van mij dekken. Maar alleen bij passende teven 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik kreeg van de week, nadat ik uitgebreid over Fleur haar problemen had verteld de vraag of ze nog intact was want ze zou zo'n leuke combi zijn met haar reu. Uhm, ik vertelde net over haar oogziekte en haar verrotte knie. Gelukkig kon ik heel kort antwoorden, Fleur is gesteriliseerd.
Zou dan ook een nestje zijn voor de leuk.
Zou dan ook een nestje zijn voor de leuk.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Stamboomloos vind ik geen probleem want dat papiertje zegt niks, wel wil ik dan zoveel mogelijk van de voorouders weten en event ook kunnen uitzoeken. Dus niet vamdaag mailen en morgen dekken. Maandelijks krijg ik aanvragen en dat is voor 99% nee. Onderzoek is ook een must. Verder moet me de teef aanstaan icm met mijn reu en ook andersom zal dat gelden denk ik.
Voor Xantos heb ik destijds ook aanvragen gehad. Maar nooit laten dekken gezien zijn karakter.
???? Jij hebt toch ook teven gedekt met je reu waar maar 1 kant vd afstamming bekend was??? Strookt niet geheel met hierboven

Hier maakt stamboom of niet me minder uit mits de teef medisch oké en stabiel van karakter en het nest niet gefokt wordt voor bankhangers.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
*hellup* ik doe iets verkeerd....weet al 2 jaar dat ik Ruun wil gebruikenmaart schreef:Runar was net vice kampioen geworden toen ik 's avonds al de vraag keer voor een dek.
Stamboomloze teef (gekende afstamming wel) en ze zou de woensdag al moeten gedekt worden (zondag de vraag). Hoe of wat hij was, was niet zo van belang, want hij had een (soort van) titel.
En och, de dekprijs mocht niet te hoog zijn, want het was voor een stamboomloze teef.
Jammer, maar daar verander ik niet aan.
Teef is de woensdag gedekt door een andere stamboomloze reu 'met titels' van een duister figuurstuk of 12 pups rond kerst geboren, waarvan de eigenaar nu nog met een deel zit
![]()
Geen problemen met stamboomloos of nestje voor de leuk (een nest omdat het moet of omdat de persoon nu eenmaal een zelfverklaarde fokker is en de teven heeft en die moeten opbrengen, vind ik een raardere redenen dan gewoon een nestje om het eens te maken. Een eenmalig nest kan ook prima iets toevoegen), maar 3 dagen voordien een reu zoeken en dan nog gewoon maar kijken naar titels... nee dank je.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik begrijp dan echter wel niet dat er nog maar 2 dekkingen geweest zijn in al die jaren en dan telkens met stamboomloze teef, waarvan zeker van Xavi de moederlijn niet geweten ismalinois schreef:Stamboomloos vind ik geen probleem want dat papiertje zegt niks, wel wil ik dan zoveel mogelijk van de voorouders weten en event ook kunnen uitzoeken. Dus niet vamdaag mailen en morgen dekken. Maandelijks krijg ik aanvragen en dat is voor 99% nee. Onderzoek is ook een must. Verder moet me de teef aanstaan icm met mijn reu en ook andersom zal dat gelden denk ik.
Voor Xantos heb ik destijds ook aanvragen gehad. Maar nooit laten dekken gezien zijn karakter.

Zoveel ongeschikte teven die je maandelijks moet weigeren? Dat geloof ik toch niet hoor...
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Wij dan ook , wij hadden voor Ziva al n reu op het oog toen ze net 6 mnd was ( nja eigenlijk eerder want ik wilde die reu gewoon graag gebruiken voor een teef )crutz schreef:*hellup* ik doe iets verkeerd....weet al 2 jaar dat ik Ruun wil gebruikenen afgelopen vrijdag in Brussel wezen kijken naar een reu die ik over 2,5-3 jaar wil gaan gebruiken als hij me aan blijft staan.
Maar we hebben haar op fokkersvoorwaarden dus eerste nest is niet voor ons
Dus we hadden deze reu al bedacht voor een tweede nest als dag eerste goed zou uitpakken
Laat de fokker toch op dezelfde reu gekomen zijn

Dus hier staat hij ook al ruim van te voren vast
Voor Moya hadden we er ook al een , maar die blijkt helaas niet goed genoeg op zijn heupen.
Dus we zoeken nog even door ( hebben de tijd

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Zoveel mogelijk staat er ...crutz schreef:malinois schreef:Stamboomloos vind ik geen probleem want dat papiertje zegt niks, wel wil ik dan zoveel mogelijk van de voorouders weten en event ook kunnen uitzoeken. Dus niet vamdaag mailen en morgen dekken. Maandelijks krijg ik aanvragen en dat is voor 99% nee. Onderzoek is ook een must. Verder moet me de teef aanstaan icm met mijn reu en ook andersom zal dat gelden denk ik.
???? Jij hebt toch ook teven gedekt met je reu waar maar 1 kant vd afstamming bekend was??? Strookt niet geheel met hierboven![]()
Hier maakt stamboom of niet me minder uit mits de teef medisch oké en stabiel van karakter en het nest niet gefokt wordt voor bankhangers.

Ik ken de na van de teef wel en ook de eigenaar. Heb ook de eigenaar van de reu gesproken die deze teef gedekt heeft. Die kende de teef ook goed. Dat vind ik dan wel voldoende ook omdat ik de andere lijnen allemaal goed ken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb 1 boomteef afgewezen ivm karakter. Wat een gilbeest en alleen maar stress. Ook 1 boomteef geweest als eerste ooit toen woonde ik nog in apeldooen maar die wilde niet gedekt worden. Werd een complete verkrachting compleet met korf en daar heb ik geen zin in.maart schreef:Ik begrijp dan echter wel niet dat er nog maar 2 dekkingen geweest zijn in al die jaren en dan telkens met stamboomloze teef, waarvan zeker van Xavi de moederlijn niet geweten ismalinois schreef:Stamboomloos vind ik geen probleem want dat papiertje zegt niks, wel wil ik dan zoveel mogelijk van de voorouders weten en event ook kunnen uitzoeken. Dus niet vamdaag mailen en morgen dekken. Maandelijks krijg ik aanvragen en dat is voor 99% nee. Onderzoek is ook een must. Verder moet me de teef aanstaan icm met mijn reu en ook andersom zal dat gelden denk ik.
Voor Xantos heb ik destijds ook aanvragen gehad. Maar nooit laten dekken gezien zijn karakter.![]()
Zoveel ongeschikte teven die je maandelijks moet weigeren? Dat geloof ik toch niet hoor...
Maar prima hoor geloof wat je wil

Mijn hond dekt niet zonder enige krnnis van voorouders en dat zijn er veel.
Daarnaast hoeft hij niet zonodig te dekken. Ik moet er een hond uit willen hebben in principe ook al neem.ik die niet.
Er zijn er zat die zeggen waarom doe je t niet... nu doet een ander t wel. Ja prima maar ik niet.
Vwb de moederlijn staat hierboven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar
Ik geloof prima in afwijzingen hoor, ik heb er 1 niet gedaan om dat die teef amper op haar poten kon staan, zo mager was ze. Maar dat is 1 teef.

Ik geloof prima in afwijzingen hoor, ik heb er 1 niet gedaan om dat die teef amper op haar poten kon staan, zo mager was ze. Maar dat is 1 teef.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Ik heb 1 boomteef afgewezen ivm karakter. Wat een gilbeest en alleen maar stress. Ook 1 boomteef geweest als eerste ooit toen woonde ik nog in apeldooen maar die wilde niet gedekt worden. Werd een complete verkrachting compleet met korf en daar heb ik geen zin in.maart schreef:Ik begrijp dan echter wel niet dat er nog maar 2 dekkingen geweest zijn in al die jaren en dan telkens met stamboomloze teef, waarvan zeker van Xavi de moederlijn niet geweten ismalinois schreef:Stamboomloos vind ik geen probleem want dat papiertje zegt niks, wel wil ik dan zoveel mogelijk van de voorouders weten en event ook kunnen uitzoeken. Dus niet vamdaag mailen en morgen dekken. Maandelijks krijg ik aanvragen en dat is voor 99% nee. Onderzoek is ook een must. Verder moet me de teef aanstaan icm met mijn reu en ook andersom zal dat gelden denk ik.
Voor Xantos heb ik destijds ook aanvragen gehad. Maar nooit laten dekken gezien zijn karakter.![]()
Daarnaast hoeft hij niet zonodig te dekken. Ik moet er een hond uit willen hebben in principe ook al neem.ik die niet.
Er zijn er zat die zeggen waarom doe je t niet... nu doet een ander t wel. Ja prima maar ik niet.
25% vd lijn niet bekend http://www.bloedlijnen.nl/pdfstamboom.php?ID=18165 en als je zelf uit ervaring weet is een reu makkelijk genoemd als vader als er toch niks op papier staat (bij jou stond t zelfs op papier)
Dat blijft bij alle KNPV kruisingen t manco, namen verkopen, dus makkelijk gezegd dat de pups van "die-en-die-reu" zijn.....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()
Daar heb ik geen zin in dus. Net als nu mailen en vanavond nog dekken 'want we betalen toch'...
Maar goed nogmaals je gelooft maar wat je wil.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de beste man aan de telefoon gehad de reu eigenaar net als de teef eigenaar. Daarnaast is die reu gefokt door mijn trainer dus wist ook dat hij daadwerkelijk de eigenaar is geweest.crutz schreef:malinois schreef:Ik heb 1 boomteef afgewezen ivm karakter. Wat een gilbeest en alleen maar stress. Ook 1 boomteef geweest als eerste ooit toen woonde ik nog in apeldooen maar die wilde niet gedekt worden. Werd een complete verkrachting compleet met korf en daar heb ik geen zin in.maart schreef:Ik begrijp dan echter wel niet dat er nog maar 2 dekkingen geweest zijn in al die jaren en dan telkens met stamboomloze teef, waarvan zeker van Xavi de moederlijn niet geweten ismalinois schreef:Stamboomloos vind ik geen probleem want dat papiertje zegt niks, wel wil ik dan zoveel mogelijk van de voorouders weten en event ook kunnen uitzoeken. Dus niet vamdaag mailen en morgen dekken. Maandelijks krijg ik aanvragen en dat is voor 99% nee. Onderzoek is ook een must. Verder moet me de teef aanstaan icm met mijn reu en ook andersom zal dat gelden denk ik.
25% vd lijn niet bekend http://www.bloedlijnen.nl/pdfstamboom.php?ID=18165 en als je zelf uit ervaring weet is een reu makkelijk genoemd als vader als er toch niks op papier staat (bij jou stond t zelfs op papier)
Dat blijft bij alle KNPV kruisingen t manco, namen verkopen, dus makkelijk gezegd dat de pups van "die-en-die-reu" zijn.....
Maar goed ...ik wist voor mij iig genoeg om deze combi te doen.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef:Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()
Daar heb ik geen zin in dus. Net als nu mailen en vanavond nog dekken 'want we betalen toch'...

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil jij je hond laten dekken?
nathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef:Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()
HUH..,idd dat dan weer wel. Maar als ze niet hoeven te dekken waarom er dan (actief, want dat vind ik oa v MP tov bv bloedlijnen) mee adverteren. Idd op MP denk ik veel meer kans op onnozele aanvragen dan via een site als bloedlijnen, waar ze dan weer niet ter dekking staan

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dan kan ik toch ook gewoon afwijzen indien niet interessant? De eigenaren van de 2 gedekte teven kwamen bijv gewoon via mijn site en niet via mp. Ook vanuit mp heb ik interesse gehad van een boomfokker maar die vond de dekprijs te hoog. Dat mag... dan niet.nathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef:Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heeft Xito 2 jaar gestaan (net als op de site van de bhcn) maar daar (bloedlijnen) heb ik geen zin meer in. Aanpassingen duren maanden en ik zie de toevoeging op dit moment iig niet meer...crutz schreef:nathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef:Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()
HUH..,idd dat dan weer wel. Maar als ze niet hoeven te dekken waarom er dan (actief, want dat vind ik oa v MP tov bv bloedlijnen) mee adverteren. Idd op MP denk ik veel meer kans op onnozele aanvragen dan via een site als bloedlijnen, waar ze dan weer niet ter dekking staan

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Een beetjenathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef:Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()

- LaRep
- Zeer actief
Ja hoor, als Jip zo doorgaat als hij nu doet dan is dat niet uitgesloten.
Natuurlijk wil ik er dan wel zelf een
Natuurlijk wil ik er dan wel zelf een

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een beetje idd. Het meerendeel van de reacties komt iig niet via mp maar via de site.LaRep schreef:Een beetjenathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef:Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.maart schreef:ja dat zijn er dus 2... maandelijks kom je op 12 per jaar![]()
Maar goed nogmaals je gelooft maar wat je wil.99% mafkezen komen hier op af...

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
En volgens mij juist t type "m'n teef staat loops en moet morgen gedekt worden dus ik zoek nog een reu" kijkt daarLaRep schreef:Een beetjenathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef: Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Maar, even een lekenvraag hoor, hoe moet je een reu dan 'promoten'? Ja, goed meedraaien op wedstrijden zoals Maart denk ik? Ik wil Tay ook laten aankeuren als alles goed is en goed gaat, maar ik heb nu niet het idee dat er ooit iemand oprecht geïnteresseerd zal zijn, tenzij ik op wonderbaarlijke wijze goed ga draaien op wedstrijden?
- LaRep
- Zeer actief
Dat bedoelde ikcrutz schreef:En volgens mij juist t type "m'n teef staat loops en moet morgen gedekt worden dus ik zoek nog een reu" kijkt daarLaRep schreef:Een beetjenathalie schreef:Maar met Xito (en/of Xavi) op marktplaats werk je dat zelf ook wel een beetje in de hand toch?malinois schreef: Stamboomteven .. het gros is zonder enig idee van afstamming.

- LaRep
- Zeer actief
Als je een beetje hond hebt verkoopt hij zichzelf en vinden de mensen je vanzelf als je de reu in zijn werk hier en daar laat zien.TessaThomas schreef:Maar, even een lekenvraag hoor, hoe moet je een reu dan 'promoten'? Ja, goed meedraaien op wedstrijden zoals Maart denk ik? Ik wil Tay ook laten aankeuren als alles goed is en goed gaat, maar ik heb nu niet het idee dat er ooit iemand oprecht geïnteresseerd zal zijn, tenzij ik op wonderbaarlijke wijze goed ga draaien op wedstrijden?
Laatst gewijzigd door LaRep op 10 mar 2014 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
TessaThomas schreef:Maar, even een lekenvraag hoor, hoe moet je een reu dan 'promoten'? Ja, goed meedraaien op wedstrijden zoals Maart denk ik? Ik wil Tay ook laten aankeuren als alles goed is en goed gaat, maar ik heb nu niet het idee dat er ooit iemand oprecht geïnteresseerd zal zijn, tenzij ik op wonderbaarlijke wijze goed ga draaien op wedstrijden?
Als je echt perse wil dat hij dekt zeg ik, koop een geschikte teef en fok zelf.
Anders. Aankeuren en certificaten draaien en hopen

Ja op bloedlijnen.nl vermelden kan voor 15€ per jaar. Dan adverteer je in elk geval "werk/ras specifiek" waar serieuzer volk op afkomt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Daar heeft Xito 2 jaar gestaan (net als op de site van de bhcn) maar daar (bloedlijnen) heb ik geen zin meer in. Aanpassingen duren maanden en ik zie de toevoeging op dit moment iig niet meer...crutz schreef: HUH..,idd dat dan weer wel. Maar als ze niet hoeven te dekken waarom er dan (actief, want dat vind ik oa v MP tov bv bloedlijnen) mee adverteren. Idd op MP denk ik veel meer kans op onnozele aanvragen dan via een site als bloedlijnen, waar ze dan weer niet ter dekking staan
Het duurt soms even voor deze gratis database is aangevuld. Meestal in het weekend.
Je bereikt wel Werkhonden fokkers ipv allerlei vage types
- LaRep
- Zeer actief
Die komen vast na een google via mp of je fb, op je site terecht.malinois schreef: Een beetje idd. Het meerendeel van de reacties komt iig niet via mp maar via de site.
-
- Zeer actief
ik promoot niet, ze komen vanzelf. Wel zijn eigen facebookpagina maar die is ook relatief onbekend en is vooral gewoon eigen vrienden die er op zittenTessaThomas schreef:Maar, even een lekenvraag hoor, hoe moet je een reu dan 'promoten'? Ja, goed meedraaien op wedstrijden zoals Maart denk ik? Ik wil Tay ook laten aankeuren als alles goed is en goed gaat, maar ik heb nu niet het idee dat er ooit iemand oprecht geïnteresseerd zal zijn, tenzij ik op wonderbaarlijke wijze goed ga draaien op wedstrijden?

De resultaten zijn natuurlijk goed, maar ik verwacht niet veel vraag gezien ik ten eerste geen bekendheid ben en ten tweede mijn hond uit een wereldwijd verspreidde lijn komt. Daar lopen er 13 van in een dozijn zeg maar

Ik hoop zelf ooit een nakomeling er van te hebben. Voor de rest moet het niet te veel, want ik trek mij de pups veel te veel aan

- LaRep
- Zeer actief
Ja maar dan moet je hier een beetje geduld hebben en wel de toevoeging er van inziencrutz schreef:malinois schreef:Daar heeft Xito 2 jaar gestaan (net als op de site van de bhcn) maar daar (bloedlijnen) heb ik geen zin meer in. Aanpassingen duren maanden en ik zie de toevoeging op dit moment iig niet meer...crutz schreef: HUH..,idd dat dan weer wel. Maar als ze niet hoeven te dekken waarom er dan (actief, want dat vind ik oa v MP tov bv bloedlijnen) mee adverteren. Idd op MP denk ik veel meer kans op onnozele aanvragen dan via een site als bloedlijnen, waar ze dan weer niet ter dekking staan
Het duurt soms even voor deze gratis database is aangevuld. Meestal in het weekend.
Je bereikt wel Werkhonden fokkers ipv allerlei vage types

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Oh Maart, mij zou het niet uitmaken of hij zou dekken of niet, maar gewoon interesse wie wat doet en hoe.