Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arm dier :-(
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Arm dier :-(
Oh, "mijn" melding zijn ze uiteindelijk gaan kijken. Honden waren mager maar niet ondervoed. Wel verplichting om met DA behandelplan op te stellen en hercontrole. Ga zelf daar de vinger voor aan de pols houden want zoals hierboven staat haalt die hercontrole vaak niks uit.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Wel in afval emmers van supermarkten. Dat is wat dumpster diven is.MirandaH schreef:Ik weet niet waar jij woont, maar in mijn afvalemmer vind je gemiddeld toch geen biefstukken of franse kaas. Ik vind dit een hele rare reactieSanchis schreef:"geen geld" vind ik echt een bizar excuus. Als je gaat dumpster diven, kun je je hond heel gezond houden op biefstukken en franse kaas die over datum zijn.
Ik heb er drie jaar lang op geleefd, in Barcelona. Ik hoefde alleen wat koffie en kruiden bij te kopen. In Nederland is het nog makkelijker. Op den duur werd ik te zwaar, omdat ik elke ochtend ontbeet met croissants en puddingbroodjes.
Echt, wat voor kwaliteitsvoedsel je allemaal vind in die containers van de supermarkt. Ongelofelijk.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry nog even geen eigen topic. Komt nog als ik meer zeker weet.
Veelvuldig blijven bellen en mailen heeft nu na 3 weken gezorgd voor hercontrole 3 weken na de eerste controle.
Weet dat de afspraken gemaakt op de eerste controle door geldgebrek niet uitgevoerd zijn dus wrs inbeslagname.
Kennis zag zojuist (hercontrole zou rond 12 uur zijn) de regionale dierenambulance in die richting rijden.
Nu alleen zelf ff scherp blijven. Is indirect al gedreigd.
Veelvuldig blijven bellen en mailen heeft nu na 3 weken gezorgd voor hercontrole 3 weken na de eerste controle.
Weet dat de afspraken gemaakt op de eerste controle door geldgebrek niet uitgevoerd zijn dus wrs inbeslagname.
Kennis zag zojuist (hercontrole zou rond 12 uur zijn) de regionale dierenambulance in die richting rijden.
Nu alleen zelf ff scherp blijven. Is indirect al gedreigd.
- iones
- Zeer actief
Jij spantje tenminste in. Ik hoop dat het helpt.
Hier in het dorp een jonge kwal die van geld houdt. Leeft ietsje boven zijn stand qua wonen. Hij heeft nu twee ponies erbij in pensionstalling en dat levert in ieder geval weer 300 per maand op.
Maar ook zijn honden moeten geld verdienen voor hem. Hij heeft een Tibetaanse terrier reu die totaal onopgevoed is, en die tot voor kort heel lelijk in de onverzorgde vacht zat maar die is er nu afgeschoren. En een shi tzu teefje, die van die reu al een nest gehad had en dat verkocht is op marktplaats onder de naam shi tzu's.
Deze honden laat hij altijd bij elkaar, ze komen zelden buiten, zitten in de keuken en de woonkamer. Wordt nooit mee gelopen. Vrijdag gaat hij weg en dan komt hij zaterdag thuis. Niemand die naar die honden om kijkt. niet om uit te laten, niet om te voeren. Je snapt natuurlijk wel dat meteen de eerste loopsheid na het nestje het teefje wederom zwanger is geworden he.
Het kan en mag allemaal.
Hier in het dorp een jonge kwal die van geld houdt. Leeft ietsje boven zijn stand qua wonen. Hij heeft nu twee ponies erbij in pensionstalling en dat levert in ieder geval weer 300 per maand op.
Maar ook zijn honden moeten geld verdienen voor hem. Hij heeft een Tibetaanse terrier reu die totaal onopgevoed is, en die tot voor kort heel lelijk in de onverzorgde vacht zat maar die is er nu afgeschoren. En een shi tzu teefje, die van die reu al een nest gehad had en dat verkocht is op marktplaats onder de naam shi tzu's.
Deze honden laat hij altijd bij elkaar, ze komen zelden buiten, zitten in de keuken en de woonkamer. Wordt nooit mee gelopen. Vrijdag gaat hij weg en dan komt hij zaterdag thuis. Niemand die naar die honden om kijkt. niet om uit te laten, niet om te voeren. Je snapt natuurlijk wel dat meteen de eerste loopsheid na het nestje het teefje wederom zwanger is geworden he.
Het kan en mag allemaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
iones schreef:Jij spantje tenminste in. Ik hoop dat het helpt.
Het kan en mag allemaal.
Nou. Deze mensen vermoeden mijn bemoeienis (en wil er best voor uit komen hoor, als de dieren veilig zijn), ben indirect al bedreigt door ze (jammer dan)
En ze hebben al aangegeven dat nooit meer iemand hun honden te zien krijgt of hoort dat er wat mee is.
Om die reden verdenken ze mij ook, want de bewuste teef kwam nooit meer op straat dus de buren kunnen geen melding gemaakt hebben. En ik was als vreemde eend in de bijt (ex van huidige vriend vd fokker, lekker makkelijk, maar fokker is ook vriendin geworden) bij het inslapen.
Hoop dus zo dat ze weg zijn.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas voor de dieren (niet alleen honden) zitten ze er nog. Maar wel met uitzicht op inbeslagname als ik het goed begrijp.
- iones
- Zeer actief
Maar er wordt weer niet voortvarend aangepakt als ik dat zo lees.
Ik hoop dat jouw inspanningen beloond worden./
Ik hoop dat jouw inspanningen beloond worden./
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
geweldig, de tranen stromen hier alweer.
ik ben er dan misschien wat extreem in, maar als ik een hond weet te zitten die mishandeld of verwaarloosd wordt, haal ik ze zelf weg.
eerst probeer ik ze te kopen, lukt dat niet, dan doe ik het op mijn manier.
je ogen sluiten en helemaal niets doen kan echt niet.
ik ben er dan misschien wat extreem in, maar als ik een hond weet te zitten die mishandeld of verwaarloosd wordt, haal ik ze zelf weg.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
lunaquinty schreef:geweldig, de tranen stromen hier alweer.
Nooit niet dat ik bij zulke mensen geld achter ga laten voor dieren.
In "mijn" geval is de controle met DA nu geweest. Conclusie, gezond maar TE mager, nu 6 weken (1 week al voorbij) om ze bij te laten komen. Dan weer controle.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Nu nog eens 4.5 week verder, hoe gaat het nu?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Terugkoppeling vanuit dierenpolitie is NUL, ga volgende week weer bellen. Honden zijn in elkgeval niet meer afgevallen.Domor schreef:Nu nog eens 4.5 week verder, hoe gaat het nu?