Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijt/hapt naar vreemden
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Bijt/hapt naar vreemden
ik wil ook mee 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
renee-uk schreef:ik wil ook mee
Blijf jij gewoon een paar daagjes logeren.

- kipo
- Zeer actief
Dat mens schrikt zich een hartverzakking en gaat acuut verhuizen 
-
Floortje
- Zeer actief
Heb de andere reacties niet gelezen, maar ik ben in dit soort situaties van de oude stempel. Lange lijn eraan en met klein rukje + commando corrigeren. Ik heb zelf wat grotere honden en heb een slipketting gebruikt. Dit is bij kleine hondjes wellicht niet aan te raden.ailaina schreef:Hallo..
Paco bijt sinds een paar weken vreemden die op het erf komen. Wij willen hem dit afleren, maar het vlot nog niet echt. Het is niet dat hij hard bijt, eerder gemeen knijpen. Ik heb hem nu aangelijnd als we naar buiten gaan, hij blijft alleen heel erg op de vreemde gericht. Ik krijg zijn aandacht niet eens met iets lekkers.
Hoe pak ik dit aan?
Ik blijf nu maar aan de riem trekken.
Ik heb 2 honden die bij bezoek niet happen, maar aanblaffen (ook niet wenselijk).
Die heb ik ik een weekje met lijn + slipketting gecorrigeerd en nu volstaat blocken met commando (wij gebruiken "zwijgen!") Beetje raar commando, maar zeer doeltreffend omdat je dit in het dagelijks leven nooit gebruikt. (werkt bij ons beter dan "nee" of "foei").
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Gezelliglieke schreef:renee-uk schreef:ik wil ook mee![]()
Blijf jij gewoon een paar daagjes logeren.
Mag ik ook mee?
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Túúrlijk. Logeren mag ook, alleen als je in Oosterbeek woont is dat nogal een mijl-op-zeven...ranetje schreef:Gezelliglieke schreef:renee-uk schreef:ik wil ook mee![]()
Blijf jij gewoon een paar daagjes logeren.![]()
Mag ik ook mee?

- ranetje
- Zeer actief
Dat moet je wel heel goed timen, dus heel precies weten wat je doet en wanneer.Floortje schreef:Heb de andere reacties niet gelezen, maar ik ben in dit soort situaties van de oude stempel. Lange lijn eraan en met klein rukje + commando corrigeren. Ik heb zelf wat grotere honden en heb een slipketting gebruikt. Dit is bij kleine hondjes wellicht niet aan te raden.ailaina schreef:Hallo..
Paco bijt sinds een paar weken vreemden die op het erf komen. Wij willen hem dit afleren, maar het vlot nog niet echt. Het is niet dat hij hard bijt, eerder gemeen knijpen. Ik heb hem nu aangelijnd als we naar buiten gaan, hij blijft alleen heel erg op de vreemde gericht. Ik krijg zijn aandacht niet eens met iets lekkers.
Hoe pak ik dit aan?
Ik heb 2 honden die bij bezoek niet happen, maar aanblaffen (ook niet wenselijk).
Die heb ik ik een weekje met lijn + slipketting gecorrigeerd en nu volstaat blocken met commando (wij gebruiken "zwijgen!") Beetje raar commando, maar zeer doeltreffend omdat je dit in het dagelijks leven nooit gebruikt. (werkt bij ons beter dan "nee" of "foei").
Bovendien is dit hondje alleen op het erf als ik het goed begrijp.
De vraag is of het dan ook werkt, dus zonder baas in de buurt?
- ranetje
- Zeer actief
Lief aangeboden, maar logeren hoeft niet.lieke schreef:Túúrlijk. Logeren mag ook, alleen als je in Oosterbeek woont is dat nogal een mijl-op-zeven...ranetje schreef:Gezelliglieke schreef:renee-uk schreef:ik wil ook mee![]()
Mag ik ook mee?
Vind het gewoon leuk om renee dan ook te zien en zo lekker dichtbij
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik wil ooklieke schreef:Túúrlijk. Logeren mag ook, alleen als je in Oosterbeek woont is dat nogal een mijl-op-zeven...ranetje schreef:Gezelliglieke schreef:renee-uk schreef:ik wil ook mee![]()
Mag ik ook mee?
Neem ik Skadi mee
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- renee-uk
- Zeer actief
het wordt steeds gezelliger bij liekeMiranda schreef: Ik wil ook![]()
Neem ik Skadi mee
trouwens, ranetje en lieke zijn veel te aardig en te netjes, die laten we thuis hoor als we die mevrouw met de bijtgrage chiwi's even een paar koeken van eigen deeg geven

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Miranda schreef:lieke schreef:Ik wil ookranetje schreef:Túúrlijk. Logeren mag ook, alleen als je in Oosterbeek woont is dat nogal een mijl-op-zeven...lieke schreef: Gezellig![]()
Mag ik ook mee?![]()
Neem ik Skadi mee
Ooo leuk! Moet ze wel lief tegen mijn sukkeltjes zijn.

- Miranda
- Erelid
Precies, die softies kunnen we er niet bij gebruikenrenee-uk schreef:het wordt steeds gezelliger bij liekeMiranda schreef: Ik wil ook![]()
Neem ik Skadi mee
trouwens, ranetje en lieke zijn veel te aardig en te netjes, die laten we thuis hoor als we die mevrouw met de bijtgrage chiwi's even een paar koeken van eigen deeg geven
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Ze hep een nazi mama die vindt dat ze aardig en beleefd moet doen tegen hondjes die de mama lief vindt. Héél ergerlijk, volgens Skadi.lieke schreef:Ooo leuk! Moet ze wel lief tegen mijn sukkeltjes zijn.
And few will ever climb
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Miranda
- Erelid
Om ook ontopic te reageren, ik denk dat het inderdaad waaksheid is. Icm een hondje dat niet echt beperkt wordt. Daarom ook mijn suggestie, wat zou je doen als het een herder van 30 kilo betrof?
Je moet goed kijken naar wat er speelt. Is je hondje het haantje van de buurt, en denkt hij overal mee weg te komen? Is het onzekerheid, en denkt hij dat de aanval de beste verdediging is? Is het territoriale agressie? Is het pure waaksheid?
Bij mijn ene hond is het pure waaksheid. En die beloon ik daarvoor, en daarna neem ik het over. Dat betekent dat zij verder niks meer hoeft te doen. Een achterdochtige blik mag. Die krijsmuil open laten hangen niet. En blokkeren (laat staan bijten) zéker niet.
Mijn andere hond doet gewoon na wat zij doet, dus die moet zonder gedoe zijn kop houden. Je weet niet waarom je blaft, dus houd je kop maar. Klaar
Maar dat is dus wat werkt bij pure waaksheid. Dat belonen zou ik dus zéker niet doen bij onzekerheid, territoriale agressie of haantjesgedrag
Dan werkt het averechts. Bij haantjesgedrag en territoriale agressie zou ik corrigeren. En bij onzekerheid zou ik de hond (dmv beloningen van vreemde mensen) leren dat vreemd volk goed nieuws is.
Je moet goed kijken naar wat er speelt. Is je hondje het haantje van de buurt, en denkt hij overal mee weg te komen? Is het onzekerheid, en denkt hij dat de aanval de beste verdediging is? Is het territoriale agressie? Is het pure waaksheid?
Bij mijn ene hond is het pure waaksheid. En die beloon ik daarvoor, en daarna neem ik het over. Dat betekent dat zij verder niks meer hoeft te doen. Een achterdochtige blik mag. Die krijsmuil open laten hangen niet. En blokkeren (laat staan bijten) zéker niet.
Mijn andere hond doet gewoon na wat zij doet, dus die moet zonder gedoe zijn kop houden. Je weet niet waarom je blaft, dus houd je kop maar. Klaar
Maar dat is dus wat werkt bij pure waaksheid. Dat belonen zou ik dus zéker niet doen bij onzekerheid, territoriale agressie of haantjesgedrag
Dan werkt het averechts. Bij haantjesgedrag en territoriale agressie zou ik corrigeren. En bij onzekerheid zou ik de hond (dmv beloningen van vreemde mensen) leren dat vreemd volk goed nieuws is.
And few will ever climb
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Miranda schreef:Precies, die softies kunnen we er niet bij gebruikenrenee-uk schreef:het wordt steeds gezelliger bij liekeMiranda schreef: Ik wil ook![]()
Neem ik Skadi mee
Jullie hebben mij nodig om de dame in kwestie te identificeren.

- renee-uk
- Zeer actief
heel nietlieke schreef:Miranda schreef:Precies, die softies kunnen we er niet bij gebruikenrenee-uk schreef:het wordt steeds gezelliger bij liekeMiranda schreef: Ik wil ook![]()
Neem ik Skadi mee
Jullie hebben mij nodig om de dame in kwestie te identificeren.
daarvoor is skadi erbij, die gebruiken we als lokvogel

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Is er ook nog kans op een vergissing?lieke schreef:Jullie hebben mij nodig om de dame in kwestie te identificeren.
Waar wóón jij?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaap* schreef:Is er ook nog kans op een vergissing?lieke schreef:Jullie hebben mij nodig om de dame in kwestie te identificeren.![]()
Waar wóón jij?
Het barst van de wawa's hier.
En Renée, volgens mij durft geen enkele wawa Skadi te benaderen.

- renee-uk
- Zeer actief
maar dat zien ze pas van dichtbij en dan hebben wij die dame al lang ontmaskerdlieke schreef:Het barst van de wawa's hier.Jaap* schreef:Is er ook nog kans op een vergissing?lieke schreef:Jullie hebben mij nodig om de dame in kwestie te identificeren.![]()
Waar wóón jij?![]()
En Renée, volgens mij durft geen enkele wawa Skadi te benaderen.

- Miranda
- Erelid
Ehm, jawel hoor. Grauwend en happend. Skadi borstelend en strampotig zwáár onder appèl. En toen we echt dicht bij elkaar kwamen en wawa nóg feller werd, zei ik dreigend tegen Skadi "Dénk erom, hè!".lieke schreef:En Renée, volgens mij durft geen enkele wawa Skadi te benaderen.
Waarop wawamama reageerde met een vrolijk "Oh, hij redt zich wel, hoor".
Ongelogen. Ik kreeg BIJNA zin om haar te laten gaan.
And few will ever climb
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Miranda schreef:Ehm, jawel hoor. Grauwend en happend. Skadi borstelend en strampotig zwáár onder appèl. En toen we echt dicht bij elkaar kwamen en wawa nóg feller werd, zei ik dreigend tegen Skadi "Dénk erom, hè!".lieke schreef:En Renée, volgens mij durft geen enkele wawa Skadi te benaderen.
Waarop wawamama reageerde met een vrolijk "Oh, hij redt zich wel, hoor".
Ongelogen. Ik kreeg BIJNA zin om haar te laten gaan.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou hem nooit een draai om de oren geven. Ik heb een aantal honden gehad die wel eens konden bijten. De ene naar bezoek, de andere naar een hond en weer een andere naar allebei. Al die honden hebben al een keer reflexmatig en in een schrikreactie een draai om de oren gehad maar dat heeft de zaak nooit ook maar iets verbeterd.
Een hond die bezig is met bijten is niet meer gevoelig. Dus hij staat al op standje tilt en is daarbij dus niet bereikbaar.
Wat je in mijn ogen moet doen is gaan oefenen. En dat betekent zoveel als elke week een paar keer iemand laten langskomen en dan werken met je hondje. Eerst op grote afstand en daana steeds dichterbij. Waar je naartoe moet is het ombuigen van de agressie naar een ander gedrag dat je erin gaat conditioneren. Een hond die bang voor jou is omdat jij hem gaat slaan is geen hond die bezig is met aanleren welk gedrag je dan wil zien. Die hond gaat als er bezoek komt angst voor de baas voelen, bezoek in combinatie met straf zien en dergelijke honden raken helemaal over de stress bij bezoek. Mijn hond die bezoek beet hebben we gewoon in de bench gedaan met wat lekkers. Geen succes meer laten behalen, bezoek lekker bij de hond in de zithoek laten zitten en dan de hond volledig negeren. Eerste minuut stond de hond te gillen en te doen in die bench. Daana ging ze nog 5 minuten wat loeren en soms grommen en daarna gaf ze het op en plofte op haar rug en ging pitten. Iets lekkers geven en zo hebben wij dat uitgebouwd. Hond kon op een bepaald moment al snel kalmeren en die eerste hevige reacties werden steeds wat minder hevig. Uiteindelijk is de hond een groot deel van de problemen kwijt geraakt.
Als je hondje een eerste keer een keer uit zou vliegen kan een straf direct en snel toegepast best wel een stevig hulpmiddel zijn. Maar als het gedrag in je hondje geworteld zit en hij dit elke keer wil doen en ook successsen heeft behaald moet je echt niet denken dat je er een lief hondje van maakt door te gaan werken met stressvolle pijnlijke prikkels. Daar wordt geen enkele hond lief van. Eerder bang, gestressed en actief. Je wil een hond die kalm en rustig is als eindresultaat en geen hond die vol schiet met stresshormonen omdat hij wil bijten, een klap krijgt en dan vermijdingsgedrag gaat vertonen omdat je het hard genoeg hebt gedaan. Wie wil er nu zijn hond slaan om hem lief te maken? Lijfstraffen en vriendelijk kalm en ontspannen gedrag gaan echt niet samen.
Eerst op afstand je hondje kalm zien te houden en dan langzaam je hondje dichter bij de bezoeker brengen zonder dat hij zijn kalmheid verliest. Zodra hij dat wel doet, stapje terug. Kies een uitermate effectieve beloning waar hij echt gek op is. Dan kun je hem sturen en nieuw gedrag aanleren.
Mijn herder bouvier kon zomaar uit het niets bezoekers haten. Vrouwen vond ze leuk, mannen ongeveer 50% van de tijd. Ik kon dus bepaalde mensen niet in huis laten want dat trok mijn hond de verwarming zowat van de muur om die persoon te grijpen. Omdat het een kolos van een hond was en nog zwart ook waren die mensen dan ook echt doodsbang. Terecht want het was een dominant joekel dat echt haar mannetje stond indien nodig.
Die hond heb ik lief gemaakt door elke keer als er bezoek kwam haar een varkensoor te geven en strak aan te leren wat PLAATS was en dat moest ze dan dus ook uitvoeren. Ik zei ook meteen, kijk eens wie daar is? op een hele lieve toon. Om de stemming alvast te maken en om de hond het idee te geven dat het leuk is dat er iemand komt. Jij bent de leiding en niet de hond. Jij moet de stemming bepalen en jij moet bepalen hoe je hond op bezoek moet reageren. Mijn hond kon in de eerste 8 jaar met niemand in huis. Toen woonde ze nog bij mijn vader. Ik nam haar over omdat mijn vader stierf en omdat ik studeerde was iedereen bijten geen optie. Langzaam maar zeker werd haar gedrag beter. De laatste 5 jaar kon ze overal mee naartoe, kon iedereen haar aaien en kon ze tijdens mijn verjaardag gewoon in de kamer blijven en los lopen. Ze werd dus lief. Lief tegen bezoek. Bezoek was leuk, ze kreeg een varkensoor, mocht zelf kijken en hoefde geen riem meer om.
Ze bleef wel waaks en als bezoek de sneeuw van de schoenen ging stampen op de deurmat kon ze best heel flink kafferen en grommen. Maar bijten deed ze niet meer. En ik had haar helemaal onder controle en kon haar emotie volledig sturen met snoep en commando's. Perfect dus.
Wat is het basiskarakter van je hondje? Dominant? Angstig? Zelfverzekerd? Afwisselend gedrag? Dat laatste is de lastigste soort. Dan weet je nooit precies wat er aan dat bijten vooraf gaat. Angst of zelfverzekerd afwijzend gedrag. Angst is ook moeilijk om mee te werken maar dat krijg je dus wel weg als je die angst vervangt door prettige associaties.
Ik ken zelf geen hond die leuker zijn geworden van een draai om de oren. Hoe meer draaien om de oren een hond krijgt hoe gekker hij er vaak bijloopt. Angst voor de baas, vermijdingsgedrag, stress en ambivalent gedrag zijn dan het gevolg. Een hond die sturing krijgt kan totaal kalm en prettig nieuw gedrag aanleren. Veel beter
Dan kan het zelfs zo zijn dat je hond blij wordt van bezoek, 3 keer blaft en jou komt halen omdat hij geleerd heeft dat dat zo hoort en hij dan beloond wordt. Prettige emoties bij bezoek maken dat hij helemaal niet meer wil bijten. Bijten is een onprettige emotie voor de hond want naar elkaar vertonen honden ook weinig tot geen spontaan echt bijtgedrag. Niet nodig, niet veilig ook.
Een hond die bezig is met bijten is niet meer gevoelig. Dus hij staat al op standje tilt en is daarbij dus niet bereikbaar.
Wat je in mijn ogen moet doen is gaan oefenen. En dat betekent zoveel als elke week een paar keer iemand laten langskomen en dan werken met je hondje. Eerst op grote afstand en daana steeds dichterbij. Waar je naartoe moet is het ombuigen van de agressie naar een ander gedrag dat je erin gaat conditioneren. Een hond die bang voor jou is omdat jij hem gaat slaan is geen hond die bezig is met aanleren welk gedrag je dan wil zien. Die hond gaat als er bezoek komt angst voor de baas voelen, bezoek in combinatie met straf zien en dergelijke honden raken helemaal over de stress bij bezoek. Mijn hond die bezoek beet hebben we gewoon in de bench gedaan met wat lekkers. Geen succes meer laten behalen, bezoek lekker bij de hond in de zithoek laten zitten en dan de hond volledig negeren. Eerste minuut stond de hond te gillen en te doen in die bench. Daana ging ze nog 5 minuten wat loeren en soms grommen en daarna gaf ze het op en plofte op haar rug en ging pitten. Iets lekkers geven en zo hebben wij dat uitgebouwd. Hond kon op een bepaald moment al snel kalmeren en die eerste hevige reacties werden steeds wat minder hevig. Uiteindelijk is de hond een groot deel van de problemen kwijt geraakt.
Als je hondje een eerste keer een keer uit zou vliegen kan een straf direct en snel toegepast best wel een stevig hulpmiddel zijn. Maar als het gedrag in je hondje geworteld zit en hij dit elke keer wil doen en ook successsen heeft behaald moet je echt niet denken dat je er een lief hondje van maakt door te gaan werken met stressvolle pijnlijke prikkels. Daar wordt geen enkele hond lief van. Eerder bang, gestressed en actief. Je wil een hond die kalm en rustig is als eindresultaat en geen hond die vol schiet met stresshormonen omdat hij wil bijten, een klap krijgt en dan vermijdingsgedrag gaat vertonen omdat je het hard genoeg hebt gedaan. Wie wil er nu zijn hond slaan om hem lief te maken? Lijfstraffen en vriendelijk kalm en ontspannen gedrag gaan echt niet samen.
Eerst op afstand je hondje kalm zien te houden en dan langzaam je hondje dichter bij de bezoeker brengen zonder dat hij zijn kalmheid verliest. Zodra hij dat wel doet, stapje terug. Kies een uitermate effectieve beloning waar hij echt gek op is. Dan kun je hem sturen en nieuw gedrag aanleren.
Mijn herder bouvier kon zomaar uit het niets bezoekers haten. Vrouwen vond ze leuk, mannen ongeveer 50% van de tijd. Ik kon dus bepaalde mensen niet in huis laten want dat trok mijn hond de verwarming zowat van de muur om die persoon te grijpen. Omdat het een kolos van een hond was en nog zwart ook waren die mensen dan ook echt doodsbang. Terecht want het was een dominant joekel dat echt haar mannetje stond indien nodig.
Die hond heb ik lief gemaakt door elke keer als er bezoek kwam haar een varkensoor te geven en strak aan te leren wat PLAATS was en dat moest ze dan dus ook uitvoeren. Ik zei ook meteen, kijk eens wie daar is? op een hele lieve toon. Om de stemming alvast te maken en om de hond het idee te geven dat het leuk is dat er iemand komt. Jij bent de leiding en niet de hond. Jij moet de stemming bepalen en jij moet bepalen hoe je hond op bezoek moet reageren. Mijn hond kon in de eerste 8 jaar met niemand in huis. Toen woonde ze nog bij mijn vader. Ik nam haar over omdat mijn vader stierf en omdat ik studeerde was iedereen bijten geen optie. Langzaam maar zeker werd haar gedrag beter. De laatste 5 jaar kon ze overal mee naartoe, kon iedereen haar aaien en kon ze tijdens mijn verjaardag gewoon in de kamer blijven en los lopen. Ze werd dus lief. Lief tegen bezoek. Bezoek was leuk, ze kreeg een varkensoor, mocht zelf kijken en hoefde geen riem meer om.
Ze bleef wel waaks en als bezoek de sneeuw van de schoenen ging stampen op de deurmat kon ze best heel flink kafferen en grommen. Maar bijten deed ze niet meer. En ik had haar helemaal onder controle en kon haar emotie volledig sturen met snoep en commando's. Perfect dus.
Wat is het basiskarakter van je hondje? Dominant? Angstig? Zelfverzekerd? Afwisselend gedrag? Dat laatste is de lastigste soort. Dan weet je nooit precies wat er aan dat bijten vooraf gaat. Angst of zelfverzekerd afwijzend gedrag. Angst is ook moeilijk om mee te werken maar dat krijg je dus wel weg als je die angst vervangt door prettige associaties.
Ik ken zelf geen hond die leuker zijn geworden van een draai om de oren. Hoe meer draaien om de oren een hond krijgt hoe gekker hij er vaak bijloopt. Angst voor de baas, vermijdingsgedrag, stress en ambivalent gedrag zijn dan het gevolg. Een hond die sturing krijgt kan totaal kalm en prettig nieuw gedrag aanleren. Veel beter
- ranetje
- Zeer actief
laeken schreef:knip ....................Ik ken zelf geen hond die leuker zijn geworden van een draai om de oren. Hoe meer draaien om de oren een hond krijgt hoe gekker hij er vaak bijloopt. Angst voor de baas, vermijdingsgedrag, stress en ambivalent gedrag zijn dan het gevolg. Een hond die sturing krijgt kan totaal kalm en prettig nieuw gedrag aanleren. Veel beterDan kan het zelfs zo zijn dat je hond blij wordt van bezoek, 3 keer blaft en jou komt halen omdat hij geleerd heeft dat dat zo hoort en hij dan beloond wordt. Prettige emoties bij bezoek maken dat hij helemaal niet meer wil bijten. Bijten is een onprettige emotie voor de hond want naar elkaar vertonen honden ook weinig tot geen spontaan echt bijtgedrag. Niet nodig, niet veilig ook.
Ik begrijp werkelijk niet waarom je niet gewoon besluit dat die hond niet alleen, zonder controle op het erf mag.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Sommigen doen zich de grootste moeite om hun waakhond te leren bijten naar vreemden die op het erf komen. Dat zal dan wel aan de situatie liggen denk ik.ailaina schreef:Hallo..
Hoe pak ik dit aan?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Miranda
- Erelid
Dat zijn wat mij betreft vollidioten.Wolfsblut schreef:Sommigen doen zich de grootste moeite om hun waakhond te leren bijten naar vreemden die op het erf komen.
And few will ever climb
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Vertel dat maar tegen de mensen die honden hier speciaal voor (laten) opleiden.Miranda schreef:Dat zijn wat mij betreft vollidioten.Wolfsblut schreef:Sommigen doen zich de grootste moeite om hun waakhond te leren bijten naar vreemden die op het erf komen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Miranda
- Erelid
Je hebt het over IPO en KNPV honden?Wolfsblut schreef:Vertel dat maar tegen de mensen die honden hier speciaal voor (laten) opleiden.Miranda schreef:Dat zijn wat mij betreft vollidioten.Wolfsblut schreef:Sommigen doen zich de grootste moeite om hun waakhond te leren bijten naar vreemden die op het erf komen.
Dan weet je duidelijk niet wat zo'n opleiding inhoudt.
And few will ever climb
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat bedoel ik ja. IPO en KNVB honden.Miranda schreef:Je hebt het over IPO en KNPV honden?Wolfsblut schreef:Vertel dat maar tegen de mensen die honden hier speciaal voor (laten) opleiden.Miranda schreef:Dat zijn wat mij betreft vollidioten.Wolfsblut schreef:Sommigen doen zich de grootste moeite om hun waakhond te leren bijten naar vreemden die op het erf komen.
Dan weet je duidelijk niet wat zo'n opleiding inhoudt.
Nee, dat laatste weet ik niet.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wolfsblut schreef:KNVB honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.