Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'De wetenschappers kwamen erachter dat eeneiige tweelingen een twee keer zo hoge kans hebben om karaktertrekken te delen als twee-eiige tweelingen.'
natuurlijk speelt genetica een hele grote rol (anders zou je ook nooit rastypische karaktereigenschappen kunnen vastleggen) maar naast 'een twee keer zo hoge kans' blijft nog heel veel ruimte over voor omgevingsinvloeden hoor.
Dit zag ik laatst bij de Tros TV-show, vond ik een heel mooi, ook wel emotioneel stuk. Daar komt dat opvoeding genetica heel mooi aan het licht.
Normaal zou ik zeggen Nee absoluut niet.
Maar het geval van Devel wil ik een uitzondering maken. Hij was zo verpest toen wij hem kregen, hoe had hij geweest als hij de juiste opvoeding had gehad, ik weet zeker dan was het een perfecte hond geweest, hem zou ik graag terug halen.
Charlie is helemaal mijn type qua karakter en uiterlijk, dus ik ga waarschijnlijk toch wel weer voor een hond die daar veel op lijkt.
Niko is het neefje van mijn overleden hond Pluis, redelijk hetzelfde type en hij kwam ook vrij snel er na. Heb in het begin wel vergeleken in de zin dat ze een beetje dezelfde trekjes hebben/hadden, maar hij is al met al toch heel anders. Meer dan we hadden verwacht
Stiekem hoop ik dat wanneer Charlie oud is, ze haar opvolger mee kan/wil opvoeden.
Nou dan gaan we ma en pa ook maar clonen en het kind wat je verloren hebt .
Vind het maar bizar dat mensen dat willen want we hebben allemaal de bek vol van inteelt en incest.
En nu blij clonen ga je verder dan incest ook al is het via een kweekschaaltje..
Ik vind het wetenschappelijk gezien interessant. Laatst wat gezien over een tweeling die zonder elkaar in een heel ander land opgroeiden en toch enorm hetzelfde waren qua karakter. Maar nee, een kopie van m'n honden hoef ik niet.
bouvierpoedel schreef:Nou dan gaan we ma en pa ook maar clonen
Ja gaaf, en dan mijn eigen moeder en vader opvoeden. Ze lekker terugpakken voor alles wat ik niet mocht.
En euh luiers verschonen bij mijn ouders
Gadver het kruis van je ouders schoonmaken.
Toevallig had ik het met een vriendin over haar zowat 90 jarige moeder die bij hun op het terrein woond. Ze kan nog goed zelfstandig wonnen maar ze had wel voorgesteld dat wanneer ze hulp moest hebben bij douchen en wassen haar dochter dat maar moest doen.
En mijn vriendin haar dochter dus die had zoiets ojee dan moet ik aan de ouwe rimpelige doos van mijn moeder gaan zitten . Geen strak plan dus.
Ik zou zeggen ja, omdat ik egoïstisch ben en niet zonder Dinos zou willen. Maar met je volle verstand zeg je natuurlijk nee, omdat het hem toch niet is.
bouvierpoedel schreef:
En mijn vriendin haar dochter dus die had zoiets ojee dan moet ik aan de ouwe rimpelige doos van mijn moeder gaan zitten . Geen strak plan dus.
bouvierpoedel schreef:
Inderdaad geen strak plan
Nou ma even de benen wijd zodat ik je schaamlippen goed kan soppen . Oh zie ik daar nog een kloddertje van pa.?
bouvierpoedel schreef:
Nou ma even de benen wijd zodat ik je schaamlippen goed kan soppen . Oh zie ik daar nog een kloddertje van pa.?
Nou ma, word het niet tijd voor een schaamlipcorrectie? En de anusbleek zou ik u ook adviseren.
ik ben dol op mijn honden, maar ik heb altijd herplaatsers. meestal hebben ze al een hoop meegemaakt, en zijn daarom zoals ze zijn. als ik dezelfde honden als pup zou krijgen, zouden ze anders opgroeien.
buiten dat zijn er nog zo ontzettend veel honden die een tehuis zoeken.
bouvierpoedel schreef:
Nou ma, word het niet tijd voor een schaamlipcorrectie? En de anusbleek zou ik u ook adviseren.
Geloof dat je dan de schuld krijgt van haar verlopen glorie poes die naar de gallemiesen is gegaan om jouw uit dat gat te persen.
bouvierpoedel schreef:
Geloof dat je dan de schuld krijgt van haar verlopen glorie poes die naar de gallemiesen is gegaan om jouw uit dat gat te persen.
Pepie schreef:Nee..het leuke van een andere hond is juist dat hij anders is
Ja maar dit is dan juist dezelfde hond he.
Ja daarom zeg ik nee
Moet er niet aan denken , geen cloon van hond of van mens hoe dierbaar ook.Je haald de hele beleving hoe dingen moeten zijn door elkaar. Je word geboren en je gaat dood en als je geluk heb doe je nog wat leuke en nuttige dingen tussendoor en that's it. Klaar.
Dezelfde hond wordt het toch niet, stel Devel zou gekloond worden, zou hij nooit verkloot worden door diezelfde eigenaren opnieuw, zijn begin is misgegaan en ik denkt als je dat rechttrekt en hem opvoede zoals het hoorde je en top hond had. Soort Diesel in Devel versie, ja dat zou ik graag zo willen doen, vandaag al!
Nee, ik zou het absoluut niet willen. Gewoon omdat nu juist dát de enige Moritz was of de enige Kaya of de enige Puchu.
Er is er maar één en zo wil ik me dat herinneren, die hond was uniek voor mij.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel schreef:Voor diegeen die zo graag een copytje van hond willen hebben ,zoude jullie ook graag een cloon van jullie zelf willen.?.
Hoezo?
Die hond vraagt toch ook geen kloon van zichzelf?
Dat doet zijn baasje.
Voor mij trouwens geen kloon van mijn hond.
Moet er niet aan denken.
Ze is veel te lief om er twee (of twee achter elkaar) van te hebben.
En dat geldt voor al mijn honden.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nee. Ik zou erg graag Saar terug willen. En Boy en Sam ook. Maar dat gaat gewoon niet kunnen. Dus nee, geen mislukte kopietjes.
En om wat Marc eerder zei, dat rashonden sowieso al kopietjes zijn.... Tjah, ach. Is Eva ook een kopietje van Sjef dan? (of van Tapaz, weet ik niet meer wie de moeder was).
Saar en Miep waren halfzusjes, zelfde moeder. En zo verschillend als maar zijn kan. Zowel in uiterlijk als karakter. Gelukkig maar.
maar verstandelijk nee, want ik geloof er niet in. Er was maar een Odin qua karakter. Karakter kan je niet klonen lijkt mij. En het lijkt me niet gezond ook.