Bij Bloem toevallig gisteren het haar bij haar ogen weggeknipt.
En nu idd geen "oog snotjes" meer vanmorgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Traanstrepen
Moderator: moderatorteam
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Traanstrepen
Niet helemaal hetzelfde
, maar bij mijn paard gebruik ik altijd rozenwater. Dat is zo zacht en verzorgend. Daarna heeft hij ook geen last meer van tranende ogen dus op de 1 of andere manier lijkt het ook preventief tegen tranen te werken.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Traanstrepen
Vooral die pluishaartjes zijn de boosdoener, het overige haar groeit na een tijd zo door dat het niet meer in de oogjes komt. Je ziet inderdaad wel eens Havanezers met een wat chagrijnige uitdrukking die helemaal wel is als ze eenmaal het haar rond de ogen kwijt zijn. Ik zag ze bij Sancho vaak gewoon op de oogbol plakken en dat leek me een erg naar gevoel.laeken schreef: Stel dat je zelf een wimper in je oog hebt dan weet je hoe dat irriteert. Hondjes die zachte haartjes constant bij de oogbol hebben voelen dat dus ook. En honden horen dergelijk haar niet te hebben. Ik vond de lange haren bij Bas ook erg leuk. Maar ze had er last van en dus is haar brilletje nu helemaal vrij geknipt en ze heeft duidelijk schonere ogen en duidelijk meer open staande ogen. Ze hield ze toch een beetje als spleetogen door de haartjes. Dat gaan we dus nooit meer laten gebeuren.