Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wil jouw hond echt geaaid worden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

herejede
Zeer actief

Re: Wil jouw hond echt geaaid worden?

Ongelezen bericht door herejede »

ze willen allemaal wel de hele dag geaaid worden
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Cody kiest zelf zijn momenten uit, maar als we op de grond gaan zitten of liggen, moet er uitgebreid geknuffeld worden.
Truus kiest ook zelf haar momenten uit, maar die momenten zijn sterk ingekaderd. Als we er zijn, moet er geknuffeld en geaaid :D
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Met mijn hand naar haar kop, daar houdt Bo niet zo van. Verder vindt ze alles goed en als ze wil dat ik doorga dan duwt ze haar kop vrij hard onder mijn arm, húp doorgaan jij!!
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Oja, Hajo is echt van het knuffelen hoor, komt heel vaak tegen ons aan zitten (let er volgens mij zelfs op dat hij de een niet voortrekt boven de ander :mrgreen: ). En als hij dan lekker tegen je aanzit wordt er geharkt met zo'n grote poot dat je vooral moet aaien. Bij mij komt hij meestal ook nog op de bank liggen half op schoot en dan na een kwartier of zo naast de stoel van de baas en dan komt af en toe zijn neus boven de rand uit, seintje dat er weer verder geaaid moet worden. Ook geeft hij dan af en toe een lik over je arm of neus. En wat hij ook leuk vindt is mijn sokken uittrekken en dan aan mijn tenen liggen sabbelen :piew: . Ondertussen moet ik zijn oren kriebelen, en dan krijgt hij van die halve lieve oogjes :I:
Maar niet buiten want dan heeft hij het veel te druk met alles in de gaten houden.
En als ik hem een zoen op zijn kop geef krijg ik een lik terug.
Heel soms heeft hij geen zin in zoenen en draait dan zijn kop om, nou dan niet hè, zeg ik altijd en ga wat anders doen.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Ties ligt het liefst de hele dag bij mij op schoot voor aaitjes en om te kroelen.

Goof geeft aan wanneer hij geaaid wil worden door naast me te gaan zitten, op de bank of op de grond, en me dan aan te duwen met z'n neus of tegen me aan te gaan hangen. Dan is het het tijd voor een aai of kroel beurt.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:als rita een aai wil komt ze hem halen en als ik haar een aai wil geven doe ik dat, of ze dat nou leuk vindt of niet.
dat gold trouwens ook voor mijn andere honden, soms moet er gewoon wel eens iets; ik ben er niet alleen maar voor de voedseluitdeling :pffff:
Oh, dat is hier ook zo hoor.
Alleen is het toch best leuk als je op deze manier ziet of een hond dat fijn vindt of niet? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:als rita een aai wil komt ze hem halen en als ik haar een aai wil geven doe ik dat, of ze dat nou leuk vindt of niet.
dat gold trouwens ook voor mijn andere honden, soms moet er gewoon wel eens iets; ik ben er niet alleen maar voor de voedseluitdeling :pffff:
Oh, dat is hier ook zo hoor.
Alleen is het toch best leuk als je op deze manier ziet of een hond dat fijn vindt of niet? :wink:
ik zie sowieso wel aan mijn hond of ze het fijn vindt en in bepaalde gevallen wil ik dat best ook wel respecteren.
rita heeft een hekel aan getuttel als ze boven op haar bed ligt, dat bed boven is om te slapen en niet om te knuffelen vindt ze.
dus doen we daar niet aan knuffelen en krijgt ze alleen een aai over haar bol als ik het licht uit doe.
en daar zijn we dan allebei tevreden mee ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Haha, zo rustig op de grond zitten red ik niet eens. Dan lig ik ondersteboven, dus een duidelijke JA! hahaha
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots buiten niet. Binnen ja ja niets liever de hele dag.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

De honden eisen hier zelf hun aaimomenten op. Norah spring bij je op schoot en drukt die snufferd in (beter gezegd eigenlijk door) je smoel, die vraagt zich nou nooit af of wij haar wel willen aaien. Het hele scala aan stresssignalen die wij uitzenden worden volledig genegeerd, wie gaat mijn honden eens leren dat ik niet altijd zin heb :boos:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier ook wisselend. Buiten heeft Mila het meestal ook te druk met andere dingen. Binnen heeft ze haar momenten dat ze geaaid wil worden en dan geeft ze dat zelf aan door met haar neus tegen mijn arm te duwen, haar kont tegen mijn been te parkeren (ze wordt graag op haar kont gekriebeld) of op haar rug naast me te gaan liggen zodat ik haar buikje kan aaien. Ze geeft dus ook duidelijk aan wáár ze geaaid wil worden ;-)
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

alle 5 zeggen hier JA JA JA JA.

het liefst zo veel en vaak als maar kan de hele dag door. en stoppen nou echt nie doorgaan
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef: als je vonk buiten wil knuffelen zet ze meestal een stap achteruit : 'niks knuffelen, bal gooien graag'
:LOL: Skadi ook, die mot buiten niks van me weten....
Soms moet ze wel, gewoon omdat mama een opwelling van liefde heeft, dan kijkt ze daarna wel even snel rond. Ik wéét dat het is omdat ze wil checken of ze niks gemist heeft, maar ik doe net of het is omdat ze bang is dat haar vriendjes het gezien hebben :pffff:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb trouwens geheel geantwoord vanuit mijn persoon, qua aaien.
Vreemden moeten wel even hun harten winnen. En ik vond het filmpj van TS op zich wel goed, omdat veel mensen ( geen hondenmensen ) zelfs dat niet zien.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli laat wel weten wanneer ze aandacht wil, ze drukt haar kop onder mijn arm door als ze gekroeld wil worden. Ze is altijd wel voor een knuffel van ons te porren, maar vrienden en kennissen mogen haar niet aanraken. Ze gaat wel bij de visite kijken, maar als ze haar willen aanraken gaat ze er vandoor.
Balou vind knuffelen ook heerlijk, alleen moet ik wel op mijn knieën of hem bij mij op de bank zetten. Als ik over hem heen buig om hem even een aai over zijn kop te geven krimpt hij in elkaar, ik denk dat dit bedreigend op hem over komt omdat hij maar klein is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah zegt meestal nee. Soms wil ze wel een knuffel maar niet te lang.
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas zegt altijd ja. En als je stopt dan krabt ze je. En als ze op de bank ligt dan maakt ze de beweging van uitrekken over je hele buik of borst. Twee pootjes naar voren en dan de nagels uit en omlaag halen die pootjes....AUW! :LOL:
En met vreemden vindt ze het ook erg leuk. Die krijgen ook een smekend pootje als ze stoppen. Maar als je dan zegt, zo is klaar, dan is het ook goed. Want ik kan niet de hele dag aaien natuurlijk dus dat was het eerste wat ik haar geleerd heb :engel:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hier een rupsje nooit genoeg.
Ik hoef echt geen subtiele signalen te lezen hoor, als ik maar naar haar kijk is ze all over me.

Murdog, het kooikertje wil eigenlijk alleen achter zijn oren worden gekriebeld, liever nergens anders en al helemaal niet over zijn kopje.
Helaas is dat een zeer aandoenlijk kopje en dat maakt dat bezoekers zich vaak niet kunnen beheersen en dan zie je zijn 'no' heel duidelijk.
Buufjes en ik proberen hem daar zoveel mogelijk tegen te beschermen. Als zij bezoek krijgen van het hardleerse soort, komt hij fijn even bij mij.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ja bijna altijd

Afbeelding
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ligt geheel aan het moment. Als ze op ergens rustig ligt hoeft het niet zo nodig, maar Krissie komt ook regelmatig uit zichzelf naar mij toe en dan moet het gebeuren hoor. Ze geeft van die harde kopjes of wroet d'r hoofd in mijn schoot zodat ik precies op het goede plekje op haar hoofd kan kroelen :love:

Buiten trouwens ook absoluut niet, maar volgens mij zijn er maar vrij weinig honden die buiten lekker gaan zitten voor een kroel. Daar zijn toch veel interessantere dingen te doen?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Elmo/maureen schreef:Ja bijna altijd

Afbeelding
Ohhh die zou ik ook de hele dag aaien als ie zo'n bekkie trekt :I:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ja en dat weet hij dus donders goed. :LOL:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie zei JA!!!!! al gaf ze me een pootje ipv dat ze tegen mij hand aan ging liggen. En Dushi zei JAAAAAAAAAAAA (ik had haar eigenlijk minder enthousiast verwacht). Ze kroop bijna in me en toen wilde Lizzie ook weer en had ik twee honden die beide tussen de ander wilden wringen om geaaid te worden.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Elmo/maureen schreef:Ja en dat weet hij dus donders goed. :LOL:
Jol is ook zo een type. Tot mensen mij dan vragen (meestal na een kwartier) het is wel een knuffelkont hé?! Met andere woorden, kan het nu eens ophouden? Ik bemoei me er niet meer mee, bij mij is het snel klaar hahah omdat zij het best op een dwingende manier doet. Neus onder je arm duwen e.d. als je stopt of net koffie pakt en zo.
Mijn vriend mag haar bij anderen wegsturen, ik doe het niet meer.
Kroelen vind ik prima, maar niet op een dwingeland manier, en klaar is klaar :tongue:
Bluf is ook wel een kroelkont, maar tegenwoordig meer bij échte bekenden. En bij niet zulke bekenden dwingt ze ook af, net als Jol, maar goed dat houden mensen meestal niet lang uit, want of je nu een kleine jol hebt die wat dwingend is, of een duitser die in je nek klimt dat is nogal een verschil :LOL:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

2x JA!
De meiden willen vaak kroelen en houden het dan soms langer vol dan ik.

Bij vreemden is het ook best vaak een ja, maar wel heel verschillend tussen de meiden:
Salina is vooral van het stormachtig kennismaken, even rond de kop kroelen en dan snel weer verder. Zij is niet extreem onderscheidend, al zijn er mensen die ze niet hoeft.
Pipra staat duidelijk op de beleefdheden (uitgebreid snuffelen) en heeft maar zo af en toe een klik. En als die klik er is, dan moet die persoon vooral niet ophouden haar te kroelen! Met de uitverkoren persoon bij de kop of de staartaanzet zie je haar heerlijk genieten...
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Debster1982
Actief
Mijn ras(sen): American Hairless Terrier

Ongelezen bericht door Debster1982 »

Hier ook ja!
Kimo kroelt erg graag.
Hij gaat er dan helemaal bij kreunen ook.

Als we vragen of hij komt kroelen dan slaat hij zijn poten om onze nek heen en gaan hij met zijn wang tegen onze wang wrijven.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Afhankelijk.
Maatje is een super enthousiaste hond maar aaien heeft hij niet veel mee. Wil wel altijd vlakbij in je buurt liggen, als het moet, op je. B.v. als de banken bezet zijn. Vreemden moeten wel iets weten van hondentaal anders haakt hij af.

Ella is ook erg enthousiast. Ik ben het meest met de honden bezig. Ze laat zich door Rob aaien op haar buik, 4 pootjes in de lucht. Dat doet ze bij mij of 1 van de kinderen nooit. Ze eist soms aaien op door b.v. aan je hand te likken. Erg leuk als je net ligt te slapen :ugh: Dan geven we er ook geen gehoor aan en sturen haar weg. Elders op het bed van 2m. x 2m. We zijn haar slaven niet :F: Ze ligt als we wakker zijn, wel altijd bij mij :19:
Vreemden is ze ook erg enthousiast mee maar aaien gaat haar te ver.

Ik dring het ze beiden niet op. (Rob ook niet.) Het zijn hun en uiteraard ook onze pleziertjes. Maar aaien terwijl ze het eigenlijk niet willen, doen we niet.
Edit: toevoeging
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”