Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
melkkliertumor en sterilisatie, update na operatie
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: melkkliertumor en sterilisatie
bij quinty was aan het kalium-gehalte niets te zien. dat hoeft dus niet altijd.
van de volgende symptomen:De meest voorkomende verschijnselen zijn:
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen.
had/heeft quinty: veel drinken en plassen, hangbuik, gulzig en veel eten, verlies van spieren. ook de symptomen hoeven dus niet allemaal aanwezig te zijn.
om het uit te sluiten(of bevestigen) kun je ochtendurine laten checken op aanwezigheid van cortisonen.
van de volgende symptomen:De meest voorkomende verschijnselen zijn:
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen.
had/heeft quinty: veel drinken en plassen, hangbuik, gulzig en veel eten, verlies van spieren. ook de symptomen hoeven dus niet allemaal aanwezig te zijn.
om het uit te sluiten(of bevestigen) kun je ochtendurine laten checken op aanwezigheid van cortisonen.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Er is wel een verschil tussen een normale waarde van kalium en een verhoogde waarde, waar je een verlaagde waarde zou verwachten bij Cushing.
Maar als het vele drinken aanhoudt zullen we Cushing alsnog testen.
edit: neemt overigens niet weg dat ik de uitslagen van de bloedwaardes niet (direct) te verklaren waren volgens "het boekje".
Maar als het vele drinken aanhoudt zullen we Cushing alsnog testen.
edit: neemt overigens niet weg dat ik de uitslagen van de bloedwaardes niet (direct) te verklaren waren volgens "het boekje".
- Kirra
- Zeer actief
Ondertussen zijn we ruim 10 dagen na de sterilisatie en verwijderen tumor.
Vita doet het goed.
Onbedoeld (maar ergens wel gehoopt) is het nu duidelijk dat het drinken ook sterk verminderd is.
Ze zit nu ergens rond de 600-750 ml per dag, de helft dat ze dronk voor de operatie dus!
Of de tumor terugkomt kan je alleen maar afwachten, maar dat drinken alleen al is heel positief.
Ze heeft ook niet meer in huis geplast.
Daarnaast is ze ook rustiger in huis, ik denk omdat ze niet steeds een volle blaas heeft.
Vita doet het goed.
Onbedoeld (maar ergens wel gehoopt) is het nu duidelijk dat het drinken ook sterk verminderd is.
Ze zit nu ergens rond de 600-750 ml per dag, de helft dat ze dronk voor de operatie dus!
Of de tumor terugkomt kan je alleen maar afwachten, maar dat drinken alleen al is heel positief.
Ze heeft ook niet meer in huis geplast.
Daarnaast is ze ook rustiger in huis, ik denk omdat ze niet steeds een volle blaas heeft.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Re: melkkliertumor en sterilisatie, update na operatie
Wat een goede berichten! En vwb de tumor kan je maar 1 ding, afwachten. Hoe vervelend ook.
- Kirra
- Zeer actief
Ja heel fijn. Ik vond het maar spannend, die operatie.Evertje schreef:Wat een goede berichten! En vwb de tumor kan je maar 1 ding, afwachten. Hoe vervelend ook.
De telefoon is die dag een paar keer gegaan (paar keer dierenarts, paar keer iets anders) en elke keer schrok ik, bang dat het slecht nieuws zou zijn... Niet te vaak zo'n operatie.
Maar goed het is allemaal goed verlopen.
Ze heeft vandaag zelfs gespeeld (!) met een hond die ze voorheen wel tolereerde, maar daar hield het dan ook mee op.
Leuk om te zien dat ze meer rust heeft.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Lindsey
- Zeer actief
Het kan ook zijn dat vanwege de overactieve eierstokken ze richting diabeet aan het gaan was. De hormonen remmen de insulineproductie. Dan drinken ze ook veel meer dan goed is. Bij ons ouwetje was dat het geval. Nu drinkt ze normale porties en is veel vrolijker geworden.
- Kirra
- Zeer actief
Was dat ook te zien in een urinetest/bloedtest? Voor de uitslagen van suikerziekte dus?Lindsey schreef:Het kan ook zijn dat vanwege de overactieve eierstokken ze richting diabeet aan het gaan was. De hormonen remmen de insulineproductie. Dan drinken ze ook veel meer dan goed is. Bij ons ouwetje was dat het geval. Nu drinkt ze normale porties en is veel vrolijker geworden.
Of is dat nooit getest?
-
Lindsey
- Zeer actief
Nee, dat is niet getest. Ik wist dat ineens meer drinken bij een oudere intacte teef vaak ermee te maken heeft. Ze drinken weinig omdat we kvv voeren, en dan valt zoiets op in combinatie met het niet verdwijnen van de schijnzwangerschap, blijven lacteren en mutsig gedrag. Stokjes eruit en het is over bij haar. De baarmoeder was prima, wees een eerdere echo al uit.