Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Frolic

Re: vlooien

Ongelezen bericht door Frolic »

dagmar88 schreef:
Frolic schreef: Gebruik nu Advantix, mijn hond loopt dagelijks uren door hoog gras, bosjes en struiken te struinen en zwemt en ik heb nog geen teek gevonden.

Ik gebruik alleen op Pjotr preventief wat. Soort ecostyle spray, van de action. Daar hadden ze trouwens ook een hele fijne rvs tekentang voor een paar cent.
Met dat lange donkere haar zie ik eventuele teken niet.
Op 7 jaar hebben de honden en katten 3 x vlooien gehad en de teken die ik heb moeten weghalen zijn nog steeds op één hand te tellen.
Kun je die spray ook bij vaak zwemmende honden gebruiken?
Zonder Advantix vind ik regelmatig teken hoor. Afgelopen zomer durfde ik weinig te gebruiken omdat hij toen nog pup was en het met het immuunsysteem van nestgenoten niet helemaal goed ging. Ik heb toen na elke wandeling wel teken gevangen :(
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Frolic schreef:
dagmar88 schreef:
River8 schreef:
Ellen. schreef:Fiprodog is precies hetzelfde als de Frontline
Advantix is de advantage met permethrin, dus tegen vlooien en teken.
Seresto band, 8 maanden lang tegen vlooien en teken
Comfortis tablet tegen vlooien
Trifexis tablet tegen vlooien en wormen
Bravecto 1 tablet tegen vlooien en teken 3! maanden werkzaam.
Hoop dat ik niet het topic verkloot (sorry alvast :flower: ), maar heeft iemand ervaring met die Bravecto? Lijkt me heerlijk dat ze er 3 hele maanden vanaf zijn en een pil gooi je er zo in - advantix e.d. blijft dagen een vettige waas geven.
Ben alleen bang dat als een tablet 3 maanden werkt t wel heel erg giftige zooi moet zijn... Ik ga niet uit van geleidelijke afgifte.

Het klinkt zo niet verkeerd...
inderdaad! ben wel benieuwd naar ervaringen. ff door googlen

http://www.dierenkliniekdekempen.nl/ind ... t-bravecto

:mrgreen: En topics gaan hier vaak alle kanten op hoor.
thx :)
Dat is dus een tablet met een werkzame stof die het hele lichaam van je hond door wandelt.
Gevoelsmatig heb ik dan toch liever een paar druppels voor op de huid. Daar zal allicht ook wat van in zijn systeem komen, maar lijkt mij toch minder erg.
ja daar heb je dan weer gelijk in. ff doorgezocht, maar Advantix heeft idd een 'verwaarloosbare systemische werking' terwijl Bravecto geheel systemisch werkt.
Maar goed, dat is mijn eerste ingeving, ik ga me er ook maar eens in verdiepen.
ben benieuwd naar je mening na de verdieping ;)
Gebruik nu Advantix, mijn hond loopt dagelijks uren door hoog gras, bosjes en struiken te struinen en zwemt en ik heb nog geen teek gevonden.
ja, ik heb echt maar een enkele teek soms terwijl Riv altijd door het hoge gras springt (mn bunny :F: ), terwijl toen ik het in de winter niet gegeven had, ik in januari de eerste teken eraf kon plukken :kotz: ik hou dus echt niet van beestjes...
oh, nav dit topic gisterenavond Riv weer behandeld met advantix en wilde net een foto maken van de vettige waas op de plekken van nek tot staart waar ik netjes de advantix had verdeeld.....ben ik vergeten dat ze ms beter ff niet had kunnen zwemmen vanochtend :oohja: ook een voordeel van een pil; het is al 1 ding om eraan te denken t te geven, om er dan een dag later nog rekening mee te moeten houden...

Dagmar88: ik wil wat jij hebt - zonder spul te gebruiken ook (bijna) geen teken/vlooien! :8): tot dan...

Maar ben blij dat jij eruit bent Demi! dank je voor het (ongevraagd) 'lenen' van je topic. Hoop ook dat jij t niet te erg vind :roos:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

vlooien

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
River8 schreef:
Ellen. schreef:Fiprodog is precies hetzelfde als de Frontline
Advantix is de advantage met permethrin, dus tegen vlooien en teken.
Seresto band, 8 maanden lang tegen vlooien en teken
Comfortis tablet tegen vlooien
Trifexis tablet tegen vlooien en wormen
Bravecto 1 tablet tegen vlooien en teken 3! maanden werkzaam.
Hoop dat ik niet het topic verkloot (sorry alvast :flower: ), maar heeft iemand ervaring met die Bravecto? Lijkt me heerlijk dat ze er 3 hele maanden vanaf zijn en een pil gooi je er zo in - advantix e.d. blijft dagen een vettige waas geven.
Ben alleen bang dat als een tablet 3 maanden werkt t wel heel erg giftige zooi moet zijn... Ik ga niet uit van geleidelijke afgifte.

Het klinkt zo niet verkeerd...

http://www.dierenkliniekdekempen.nl/ind ... t-bravecto

:mrgreen: En topics gaan hier vaak alle kanten op hoor.
Afgelopen maand de bravecto voor m'n sporthond gehaald ivm de vele teken in de trainingsbossen. Nu niks meer op de hond (wel lopend op mezelf *ieuw* ) gevonden....

Makkelijke eetbare tabletten dus handig toe te dienen
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Nanna schreef:Zag bij de dierenarts ook nog een nieuw middel liggen: Vectra 3D.
http://www.vectrapet.com/
dit klinkt ook erg goed. in tegenstelling tot Bravecto zeggen ze hier dat de parasiet alleen de huid hoeft aan te raken, niet te bijten. en het houdt 6 parasieten tegelijk tegen...
ik kan alleen geen Nederlandse info vinden, dus is het zeker goedgekeurd in EU? zal wel als het bij jouw dierenarts ligt, maar vreemd om dan alleen Amerikaanse sites te vinden.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Dat heb ik dinsdag meegenomen bij de dierenarts. Kreeg een pipetje om te proberen. Da zei dat hij gehoord had dat honden er jeuk van kregen. Mocht het uittesten en laten weten hoe ze er hier op reageren. Heb het vanochtend pas gebruikt, maar tot nu toe nog geen jeuk. Vind dit spul ook minder stinken dan andere pipetjes.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou ik had het er van de week met mijn buurvrouw over dat het god dank al een hele tijd geleden was 2 jaar dat Toots een keer een vlo had.
En wat denk je? Vanmorgen had Toots een vlo. Ik gelijk vlooien zooi gehaald want zelfs mijn omgevingsspray was dus op ''dat doe ik preventief'' Ook gelijk voor de katten halen natuurlijk eentje heeft vlooien allergie. Ik heb maar 1 Vlo gezien en hopelijk blijft het daarbij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frolic schreef: Kun je die spray ook bij vaak zwemmende honden gebruiken?
Zonder Advantix vind ik regelmatig teken hoor. Afgelopen zomer durfde ik weinig te gebruiken omdat hij toen nog pup was en het met het immuunsysteem van nestgenoten niet helemaal goed ging. Ik heb toen na elke wandeling wel teken gevangen :(

:wink: Ja, gebruik het juist omdat je ze er voor iedere wandeling mee in mag spuiten.
Met die zeehonden van mij heeft zo'n band of pipet weinig nut.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

River8 schreef:
dit klinkt ook erg goed. in tegenstelling tot Bravecto zeggen ze hier dat de parasiet alleen de huid hoeft aan te raken, niet te bijten. en het houdt 6 parasieten tegelijk tegen...
ik kan alleen geen Nederlandse info vinden, dus is het zeker goedgekeurd in EU? zal wel als het bij jouw dierenarts ligt, maar vreemd om dan alleen Amerikaanse sites te vinden.
Ja het is goedgekeurd in de EU, en dat je alleen Amerikaanse sites vind is niet heel raar, want het middel komt direct uit Amerika, dat is het enige land waarmee ze nu contact hebben.
Het is ook een middel wat alleen te verkrijgen is bij de DA en nu in opkomst is.
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Hmmmm ik ben wel benieuwd naar die tabletten en die band.
is die band gifitg als ze erop kauwen? Breekt hij als ze ergens aanvast hangen?

Hier hebben mijn ouders jammer genoeg de laatste tijd veel te maken met vlooien. Zelf bestrijden ze ze goed, maar de honden worden telkens herbesmet. Daar is gewoon niets aan te doen(lang verhaal, maar ze zullen herbesmet blijven. Ligt echt niet aan mijn ouders, bij de vorige honden hadden ze nooit vlooien). Alleen krijgt de maltheser van mijn ouders er gewoon jeuk van(van de vlooien, de beardie heeft daar geen last van). Mijn moeder kamt de honden regelmatig, ook met een vlooienkammetje.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ellen.
Zeer actief

En ze hebben alleen de honden behandeld elke keer goed? Omgeving ook eens meegepakt?
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Jip. Alle honden en de omgeving elke keer goed meegepakt en daarna nog elke keer na 3 weken (of eerder nog een pipetje erin. En ook met verschillende merken
Maar als er telkens weer vlooien binnengebracht worden kun je blijven behandelen.
Gelukkig zijn het altijd maar 1 of 2 vlooien en dan ziet mijn moeder het al. Veel hebben ze er dus nooit.

Daarom dat ik aan iets anders zit te denken dat pipetjes. Al moet ik wel zeker zijn dat ze niet giftig zijn en er niet teveel bijwerkingen zijn.
Zelf zit ik sterk naar de bamd te denken, maar mijn moeder zegt dat die giftig zijn als ze erin bijten (n dat zal zeker gebeuren).
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sanner schreef:
Dat heb ik dinsdag meegenomen bij de dierenarts. Kreeg een pipetje om te proberen. Da zei dat hij gehoord had dat honden er jeuk van kregen. Mocht het uittesten en laten weten hoe ze er hier op reageren. Heb het vanochtend pas gebruikt, maar tot nu toe nog geen jeuk. Vind dit spul ook minder stinken dan andere pipetjes.

Dingen "meekrijgen" om te "testen" vind ik met collie-sheltie-achtigen en kruisingen daarvan altijd een tikkie link ;-)

Suzanne
Ellen.
Zeer actief

Dan zou ik voor de Bravecto gaan, pil die 3 maanden lang tegen vlooien en teken werkt. Móet met eten ingegeven worden en is bekend dat gegeven mag worden bij Collies en aanverwanten die het MDR1 gen missen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”