Hahaha, als ik dat zou willen had ik wel weer een Belg genomen denk je ook niet?Gos schreef:Die zo hard bijt![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3e keer op puppiebezoek, met standfoto's
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: 3e keer op puppiebezoek, met standfoto's
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Nors is
Maar kan het antwoord niet vinden wat voor ras t is...?
Maar kan het antwoord niet vinden wat voor ras t is...?
-
beatje
Ik vind ook Nors het leukste en Leeuw de mooiste zo op foto.
de nakerd vind ik vreselijk lelijk ondanks dat ik zelf een nakerd heb
.Maar goed ik heb natuurlijk de knapste nakerd die er is
.
Mag ik eens vragen waarom je van de lakense honden naar dit soort hondjes gaat?Dit is toch heel iest anders?
Ik heb zelf ook herders en schoothondjes daar niet van.
de nakerd vind ik vreselijk lelijk ondanks dat ik zelf een nakerd heb
Mag ik eens vragen waarom je van de lakense honden naar dit soort hondjes gaat?Dit is toch heel iest anders?
- Bishy
- Zeer actief
3 weken nog maar, jeetje tijd gaat snel.
Wat zijn ze vreselijk leuk, allemaal!
Wat zijn ze vreselijk leuk, allemaal!
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
ze zijn allemaal leuk

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat bedoel je hier precies mee?Bishy schreef:3 weken nog maar, jeetje tijd gaat snel.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is ook geen ras, maar een kruising.River8 schreef: Maar kan het antwoord niet vinden wat voor ras t is...?
Moeder is een grote Peruaanse Naakthond, vader een Working Kelpie.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik vind de nakerd juist heel erg mooi en bovenal superleuk qua karakter, en dat terwijl ik niet enorm dol ben op naakte honden in zijn algemeenheid.beatje schreef:Ik vind ook Nors het leukste en Leeuw de mooiste zo op foto.
de nakerd vind ik vreselijk lelijk ondanks dat ik zelf een nakerd heb.Maar goed ik heb natuurlijk de knapste nakerd die er is
.
Omdat ik geen 3e Laekense wilde en daarom op zoek ben gegaan op iets anders dat mij aansprak als maatje voor mijn meiden, als gezinshond en hopelijk toekomstige sporthond. En deze kruising sprak me enorm aan, toch nog deels herder/rasgroep 1 maar zonder de waakse en scherpe kantjes die de Laekense heeft.beatje schreef:Mag ik eens vragen waarom je van de lakense honden naar dit soort hondjes gaat?Dit is toch heel iest anders?
- Bishy
- Zeer actief
Ik kan me nog herinneren van andere topic "pup erbij in 2014" dat ze nog geboren moesten worden.LongFields schreef:Wat bedoel je hier precies mee?Bishy schreef:3 weken nog maar, jeetje tijd gaat snel.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
2 Weken nog maar, de 15e gaan we hem halen.Bishy schreef:Ik kan me nog herinneren van andere topic "pup erbij in 2014" dat ze nog geboren moesten worden.LongFields schreef:Wat bedoel je hier precies mee?Bishy schreef:3 weken nog maar, jeetje tijd gaat snel.Nu heb ik inmiddels alweer 2 weken m'n pup en jij hoeft nog maar 3 weken te wachten op de jouwe.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Hm, geen idee welke eerst mijn favoriet was maar ik zou gaan voor Zorro, op basis van de foto's dan. Hoewel Leeuw ook heel mooi is maar ik vind dat héle lichte pelsje van Zorro erg mooi!
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ik zou als een blok voor leeuw vallen, puur gebaseerd op kleur en uitstraling van de foto's. Natuurlijk geen idee wat zijn karakter is, maar gelukkig hoef ik niet te kiezen. 
-
beatje
Jammer dat de nakert niet beschikbaar is ,die zou leuk gestaan hebben tussen de krullen.LongFields schreef:Ik vind de nakerd juist heel erg mooi en bovenal superleuk qua karakter, en dat terwijl ik niet enorm dol ben op naakte honden in zijn algemeenheid.beatje schreef:Ik vind ook Nors het leukste en Leeuw de mooiste zo op foto.
de nakerd vind ik vreselijk lelijk ondanks dat ik zelf een nakerd heb.Maar goed ik heb natuurlijk de knapste nakerd die er is
.
![]()
Omdat ik geen 3e Laekense wilde en daarom op zoek ben gegaan op iets anders dat mij aansprak als maatje voor mijn meiden, als gezinshond en hopelijk toekomstige sporthond. En deze kruising sprak me enorm aan, toch nog deels herder/rasgroep 1 maar zonder de waakse en scherpe kantjes die de Laekense heeft.beatje schreef:Mag ik eens vragen waarom je van de lakense honden naar dit soort hondjes gaat?Dit is toch heel iest anders?
Ik ben benieuwd hoe hij gaat worden ik heb altijd begrepen dat een Kelpie ook niet altijd heel makkelijk is.
De laekense herder die ik ken is juist weer een heel zachte en brave.Maar daar zitten mischiens ook weer verschillen in van werklijn en showlijn?Geen idee hoor,want dat is de enige die ik ken.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hoe kan je nu van een pup zeggen dat hij vreselijk lelijk is , sorrybeatje schreef: Ik vind ook Nors het leukste en Leeuw de mooiste zo op foto.
.
hoor dat vind ik zo
Misschien jaloers....

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De nakert blijft bij degene die haar gefokt heeft, was dat niet zo dan zou ik haar nog niet gekozen hebben omdat ik niet het type ben voor een hond waarbij je jasjes en dergelijke nodig hebt als het koud of nat is. Is ook niet zo handig met wat ik er allemaal mee doe en dan met name de vakanties in Oostenrijk. Het zou niet onmogelijk zijn hoor, maar het is gewoon niet mijn ding.beatje schreef: Jammer dat de nakert niet beschikbaar is ,die zou leuk gestaan hebben tussen de krullen.
1 Laekense kennen is niet erg veel om het ras op te beoordelen inderdaad. Als je nagaat dat het ras oorspronkelijk is gefokt om de velden te bewaken, en later voornamelijk als erfhond en bewaker, dan kun je je misschien wel voorstellen dat een hele zachte en brave Laekense eerder uitzondering dan regel zal zijn. Mijn eigen honden en degene die ik gefokt heb zijn zonder uitzondering honden die voor hun baas opkomen wanneer zij achten dat dit nodig is, en die behoorlijk territoriaal en waaks zijn ingesteld, op een enkele uitzondering na.beatje schreef: De laekense herder die ik ken is juist weer een heel zachte en brave.Maar daar zitten mischiens ook weer verschillen in van werklijn en showlijn?Geen idee hoor,want dat is de enige die ik ken.
Gelukkig is er bij een klein en genetisch kwetsbaar ras als de Laekense geen specifieke scheiding tussen werk- en showlijn, hoewel een enkeling deze schifting wel promoot.
-
beatje
Dat zal het zijn Jip 
-
beatje
Oke dat maakt weer een hoop duidelijk.Je komt de laekense herder erg weinig tegen ondanks dat ik in belgie woon.De laekense die ik weet komt bij ons in de hondeschool en dat is de enige die ik in wekelijkse omgang ken.Ik weet alleen dat de eigenaar zegt dat ze niet groot voor haar ras is.Maar verder is het een braaf hondje een andere laekense heb ik ooit in het asiel gehad ,maar die was ook zo weer herplaatst.Dus veel ken ik niet van de laekense herder.Wel fijn dat er nog geen onderscheid is tussen show en werklijnen.LongFields schreef:De nakert blijft bij degene die haar gefokt heeft, was dat niet zo dan zou ik haar nog niet gekozen hebben omdat ik niet het type ben voor een hond waarbij je jasjes en dergelijke nodig hebt als het koud of nat is. Is ook niet zo handig met wat ik er allemaal mee doe en dan met name de vakanties in Oostenrijk. Het zou niet onmogelijk zijn hoor, maar het is gewoon niet mijn ding.beatje schreef: Jammer dat de nakert niet beschikbaar is ,die zou leuk gestaan hebben tussen de krullen.
1 Laekense kennen is niet erg veel om het ras op te beoordelen inderdaad. Als je nagaat dat het ras oorspronkelijk is gefokt om de velden te bewaken, en later voornamelijk als erfhond en bewaker, dan kun je je misschien wel voorstellen dat een hele zachte en brave Laekense eerder uitzondering dan regel zal zijn. Mijn eigen honden en degene die ik gefokt heb zijn zonder uitzondering honden die voor hun baas opkomen wanneer zij achten dat dit nodig is, en die behoorlijk territoriaal en waaks zijn ingesteld, op een enkele uitzondering na.beatje schreef: De laekense herder die ik ken is juist weer een heel zachte en brave.Maar daar zitten mischiens ook weer verschillen in van werklijn en showlijn?Geen idee hoor,want dat is de enige die ik ken.
Gelukkig is er bij een klein en genetisch kwetsbaar ras als de Laekense geen specifieke scheiding tussen werk- en showlijn, hoewel een enkeling deze schifting wel promoot.
Dus uit jouw verhaal begrijp ik dat het best een pittig ras is en ik kan me voor stellen dat iets anders dan ook wel erg leuk is om te hebben.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Over het algemeen zijn het zeker geen doetjes inderdaad. Ik vind ze nog steeds geweldig en zal denk ik niet snel zonder Laekense in huis zijn, maar met nu al 2 Laekense waarvan met name Tapas behoorlijk pittig kan zijn wilde ik er geen derde bij zetten.beatje schreef: Dus uit jouw verhaal begrijp ik dat het best een pittig ras is en ik kan me voor stellen dat iets anders dan ook wel erg leuk is om te hebben.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Aangezien we zelf nog aan het deduceren zijn kan ik hier op dit moment nog geen sluitend antwoord op geven. Geduld...Inge O schreef:deductie van hercules poirot : het wordt zorro
.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wat zijn ze ontzettend leuk
en wat lijkt het me moeilijk om te kiezen.

-
Sita
- Zeer actief
Wat zijn ze toch leuk
Nog even goed alles op een rijtje zetten en dan de knoop doorhakken! Maar dat gaat vast lukken
Nog even goed alles op een rijtje zetten en dan de knoop doorhakken! Maar dat gaat vast lukken
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Wat een knapperds allemaal!
Ben benieuwd wie het nu uiteindelijk gaat worden, zodat Dux kan kennis maken

Ben benieuwd wie het nu uiteindelijk gaat worden, zodat Dux kan kennis maken

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Nou, gewoon, omdat je hem lelijk vindt misschien?jip007 schreef:Hoe kan je nu van een pup zeggen dat hij vreselijk lelijk is , sorrybeatje schreef: Ik vind ook Nors het leukste en Leeuw de mooiste zo op foto.
.
hoor dat vind ik zo
Misschien jaloers....
Ik vind hem ook lelijk. Maakt weinig uit of het een pup of een grote hond is.
Ik vind Nors de mooiste! Ik hou van fijn gebouwde hondjes. Dat gestroomde vind ik minder mooi.
Bijzondere kruising hoor! Ga je vast een fijn hondje aan hebben.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik begrijp dat jullie allemaal jullie voorkeur bepalen aan de hand van hoe de pups tonen op foto's, dat doe ik zelf ook bij anderen tenslotte. Maar voor mij is het uiterlijk zwaar van ondergeschikt belang bij de keuze. Karakter des te meer. Dus daar zal ik het overgrote deel van de beslissing op baseren.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Er werd gezegd vreselijk lelijk, erger kan haast niet.Sanchis schreef: Nou, gewoon, omdat je hem lelijk vindt misschien?
Je kan het toch ook op een andere manier zeggen.
Het zou mijn hond niet zijn, of ik heb niets met naakthonden.
Je zegt toch ook niet tegen iemand wat hebben jullie en vreselijk lelijke baby.
Dat doe je gewoon niet , zeg dan niets....

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lelijk? Echt? Als ik mag kiezen... doe mij de naker maarbeatje schreef: de nakerd vind ik vreselijk lelijk ondanks dat ik zelf een nakerd heb![]()
-
beatje
Ja ik vind het echt een lelijke nakerd
Ik heb zelf een nakerd en denk je nu echt dat niemand nooit zegt dat hij lelijk is?En echt, ik slaap er geen minuut minder om.Als dat mijn ergste zorgen waren was ik een gelukkig mens
Maar troost je Jip ik ga bij niemand over de kinderwagen hangen en zeggen dat hij een lelijke baby heeft ,dan zeg ik gewoon mischiens word het later nog wel wat.
Ach en mischiens word deze Nakerd ook nog wel eens mooi.
Ik zie trouwens ook heel veel lelijke harige rassen hoor.
Ik heb zelf een nakerd en denk je nu echt dat niemand nooit zegt dat hij lelijk is?En echt, ik slaap er geen minuut minder om.Als dat mijn ergste zorgen waren was ik een gelukkig mens
Maar troost je Jip ik ga bij niemand over de kinderwagen hangen en zeggen dat hij een lelijke baby heeft ,dan zeg ik gewoon mischiens word het later nog wel wat.
Ach en mischiens word deze Nakerd ook nog wel eens mooi.
Ik zie trouwens ook heel veel lelijke harige rassen hoor.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zoals het engelse spreekwoord zegt:
Beauty is in the eye of the beholder
En zo is het maar net!
Beauty is in the eye of the beholder
En zo is het maar net!
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik vind Leeuw echt prachtig!
Succes met jullie keuze
Succes met jullie keuze
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Waarom zou je het op een andere manier willen zeggen? De eigenaar zit hier niet eens in dit topic, en de TS neemt een behaard hondje.jip007 schreef:Er werd gezegd vreselijk lelijk, erger kan haast niet.Sanchis schreef: Nou, gewoon, omdat je hem lelijk vindt misschien?
Je kan het toch ook op een andere manier zeggen.
En om nou te zeggen dat ze dan jaloers moet zijn... Nee sorry ik vind hem ook lelijk en ik ben niet jaloers op honden zonder vacht.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)