flamme schreef:De hond is er nu eenmaal dus nu maar proberen hem zo snel mogelijk klaar te stomen voor de baby er is.renee-uk schreef:geduld hebbenSanchis schreef: Wat moet ze wel doen dan? Ik zou het niet weten. Het lijkt me erg deprimerend om een hond te hebben die steeds in je handen bijt, continu door je personal space dendert en zich niet laat afleiden. Ik heb wel eens opvangertjes van die leeftijd die nog niets hebben geleerd, maar als ik 1 keer toeter dat het potverdorie klaar is, dan is dat het tot nu toe ook altijd.
niet zoveel druk op de hond leggen
zorgen dat ie geen rottigheid kan uithalen door dingen ontoegankelijk te maken of op te bergen
afleiden
meespelen, niet alleen een speeltje geven
aanlijnen als ie niet uit zichzelf mee wil gaan
iets laten doen dat ie wel wil en enorm belonen daarvoor
zomaar uit de losse pols wat alternatieven voor machtspelletjes en correcties.
In ieder geval zou ik de tips die Renee hier schrijft goed ter harte nemen maar ik zou nog een stukje verder gaan.
Ik las van iemand ook om de hond minder te voeren.
Ik zou de hond meer op mij gericht maken door hem dat te laten doen wat hij leuk vindt. Blijkbaar werken met de clichés en hem zo zijn voer laten "verdienen". Dan ven je en positief bezig en je bouwt een dijk van een band op.
Ik lees nu vooral vragen waarom hij het bij je partner beter doet. Daar krijg je geen 100% antwoord op dus je zult een manier moeten zoeken die voor jouw goed werkt.
Succes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemd
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Vreemd

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
En dan nog zijn er honden die het machtspelletje wèl willen spelen en ondanks alle afleiding, koekjes, omkoperij, etc continu je personal space in denderen en happen. Waarom doet hij het niet bij de heere des huis en wel bij de vrouwe des huis? Ik vermoed maar zo dat dat niet persé komt doordat de heere des huis bezig is met koekjes en positieve training.renee-uk schreef:geduld hebbenSanchis schreef:Wat moet ze wel doen dan? Ik zou het niet weten. Het lijkt me erg deprimerend om een hond te hebben die steeds in je handen bijt, continu door je personal space dendert en zich niet laat afleiden. Ik heb wel eens opvangertjes van die leeftijd die nog niets hebben geleerd, maar als ik 1 keer toeter dat het potverdorie klaar is, dan is dat het tot nu toe ook altijd.dagmar88 schreef:Is niet aangeleerd. En máák er dan ook alsjeblieft geen strijd vanDevel schreef:Hij trekt zich echt niets van me aan. Als hij ergens mee bezig is gaat hij door. Hij reageert niet op mijn roepen. Als ik hem er weg haal wat wel moet omdat het anders allemaal kapot gaat blaft hij naar me en gaat opzoek naar het volgende.
Gezellig knuffelen of aaien lukt ook niet dan wil hij ook meteen weer strijden. Happen kauwen op mijn handen. Echt volledig uitproberen. Nee of niet doen is hij niet van onder indruk.
zorgen dat ie geen rottigheid kan uithalen door dingen ontoegankelijk te maken of op te bergen
afleiden
Sommige mensen hebben een uitstraling waar honden respect voor hebben. Als je diezelfde uitstraling wil, helpt het ook wel eens om goed te observeren wat die man dan doet. Reageert hij op iedere toenadering, of negeert hij de hond wanneer het initiatief uit de hond uit komt? Dringt hij zichzelf op door de hond steeds te willen aanhalen, of geeft hij alleen affectie wanneer de hond zich goed en beleefd gedraagt? Wat doet hij als de hond opspringt of ander opdringerig gedrag vertoont?
Veel mannen zijn niet zo van het knuffelen, zijn stiller en minder met voer bezig maar laten de hond zijn aandacht verdienen. Dat helpt ook.
Als je een nieuwe hond hebt, is het een valkuil om jezelf op de hond te storten, je hond om te kopen met spelletjes en lekkers en daarbij vergeten dat het voor een hond geen manier is om respect op te bouwen. Voor de uitbundige, minder subtiele types kan dit een reden zijn om iedere keer uit te testen of de persoon in kwestie nog een personal space heeft en grenzen op te zoeken.
Dan heb ik het dus over opvoeden en niet over trainen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Staffords zijn gevoelig voor correcties maar moet je toch strak houden. Ik zei laatst tegen Jigzy dat ze niet de tuin in mocht lopen en ze deed het toch. Dan kun je denken wat is het probleem, nou ze hoort gewoon te luisteren. Dat ze toch de tuin inliep betekent dat ik haar weer te los heb gehouden. En dan is zij bijna 5. Het blijft een doorgaand proces. Ja het zijn vriendelijke honden maar ook honden waarbij je 1 vinger geeft en ze meteen een hele hand nemen.
Het is 2 a 3 jaar heel veel investeren voor je een leuke hond hebt. Ik moet er niet aan denken om een jonge stafford (wat zowat een klein kind is) en een baby te hebben
Het is 2 a 3 jaar heel veel investeren voor je een leuke hond hebt. Ik moet er niet aan denken om een jonge stafford (wat zowat een klein kind is) en een baby te hebben
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb het ook over opvoeden, er zijn meer wegen die naar rome leidenSanchis schreef:En dan nog zijn er honden die het machtspelletje wèl willen spelen en ondanks alle afleiding, koekjes, omkoperij, etc continu je personal space in denderen en happen. Waarom doet hij het niet bij de heere des huis en wel bij de vrouwe des huis? Ik vermoed maar zo dat dat niet persé komt doordat de heere des huis bezig is met koekjes en positieve training.renee-uk schreef:geduld hebbenSanchis schreef: Wat moet ze wel doen dan? Ik zou het niet weten. Het lijkt me erg deprimerend om een hond te hebben die steeds in je handen bijt, continu door je personal space dendert en zich niet laat afleiden. Ik heb wel eens opvangertjes van die leeftijd die nog niets hebben geleerd, maar als ik 1 keer toeter dat het potverdorie klaar is, dan is dat het tot nu toe ook altijd.
afleiden
Sommige mensen hebben een uitstraling waar honden respect voor hebben. Als je diezelfde uitstraling wil, helpt het ook wel eens om goed te observeren wat die man dan doet. Reageert hij op iedere toenadering, of negeert hij de hond wanneer het initiatief uit de hond uit komt? Dringt hij zichzelf op door de hond steeds te willen aanhalen, of geeft hij alleen affectie wanneer de hond zich goed en beleefd gedraagt? Wat doet hij als de hond opspringt of ander opdringerig gedrag vertoont?
Veel mannen zijn niet zo van het knuffelen, zijn stiller en minder met voer bezig maar laten de hond zijn aandacht verdienen. Dat helpt ook.
Als je een nieuwe hond hebt, is het een valkuil om jezelf op de hond te storten, je hond om te kopen met spelletjes en lekkers en daarbij vergeten dat het voor een hond geen manier is om respect op te bouwen. Voor de uitbundige, minder subtiele types kan dit een reden zijn om iedere keer uit te testen of de persoon in kwestie nog een personal space heeft en grenzen op te zoeken.
Dan heb ik het dus over opvoeden en niet over trainen.
machtspelletjes speel je overigens niet in je eentje, daar zijn er in elk geval twee voor nodig.
maar waarom vraag je eigenlijk naar de bekende weg als je het allemaal zo goed weet?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Manu
Waarom? Het is een beste hoop informatie wat ze voor haar kiezen krijgt. Even verwerken, nadenken en dan zal ze heus wel reageren.thom schreef:Jammer dat TS niet meer reageert.
Ik ben het met de meeste reacties eens, heb dan ook niets toe te voegen.
Wilde je wel even succes wensen TS, en ook feliciteren met je zwangerschap
-
Devel
He??? waar heb jij het nu over? Ik heb niks of niemand terug gedaan omdat ik hem niet aan kon. Ik heb hem terug gedaan omdat hij hier niet kon wennen en ik ga een hond niet 2 weken uithongeren omdat hij hier niet wil eten en zich afzondert jij wel?Sanchis schreef:Och hemel, je bent zwanger, hebt die rottweiler destijds terug gedaan omdat je hem niet aankon, en nu is er een jonge stafford en je moet maar hopen dat je de hond voor elkaar hebt als het kind er is.Devel schreef: Ik wil graag met hem fietsen, maar omdat ik zwanger ben, durf ik het nog niet zo heel goed en mijn fiets is kapot, dus tot nu toe is het lange wandelingen maken wat ik al deed, wij wonen achter een bos en industrie dus als meneer thuis komt is hij vaak bek af. Ook heb ik het idee dat hij zijn eigen rust niet gunt en daarom vervelend is ipv lekker op zijn kussen te gaan liggen en te gaan maffen of kluiven.
Waarom heb je niet voor een makkelijk hondje gekozen? Zo te horen heb je straks helemaal geen tijd om je zo intensief met de opvoeding bezig te houden. Eenmaal hoogzwanger zal je ook niet zo'n onbehouden robbedoes om je heen kunnen verdragen, want dat zal onveilig voelen. En eerlijk gezegd zie ik het wel gebeuren dat de hond pas over een half jaar zn streken een beetje kwijt is en een ontspannen huishond is.
Makkelijk hondje? Ik ben geen labrador type of iemand die een york aanschaft of een tekkel daar heb ik helemaal niets mee. Darko is een herplaatertje en dat heeft tijd nodig, het is nu alleen aan ons beide door te krijgen hoe ik hem het beste kan corrigeren zonder dat onze band die we aan het opbouwen zijn kapot gaat. Hij heeft ook rustige tijden hoor, gisteren heb ik bijvoorbeeld heerlijk met hem geknuffeld zonder dat er gehap of gedoe bij kwam kijken en dat is heerlijk. Trainen vind hij ook erg leuk om te doen. Als hij daar een half jaar voor nodig heeft dan is dat zo, ik ben 24/7 thuis dus genoeg tijd voor hem en voor de kleine.
-
Devel
Ach als er een dag of uur niet gereageerd wordt is het opeens jammer dat TS niet meer reageert. Tja sommige zijn ook met andere dingen bezig dan alleen maar fora, met de hond bijvoorbeeld. Moet zeggen het wordt allemaal steeds beter, vele dingen krijgt hij snel door en gisteren heeft hij lekker naast de bank liggen kluiven zonder dat er uitgeprobeerd moest worden en dat is fijn.Manu schreef:Waarom? Het is een beste hoop informatie wat ze voor haar kiezen krijgt. Even verwerken, nadenken en dan zal ze heus wel reageren.thom schreef:Jammer dat TS niet meer reageert.
Ik ben het met de meeste reacties eens, heb dan ook niets toe te voegen.
Wilde je wel even succes wensen TS, en ook feliciteren met je zwangerschapGeef de moed niet op en zet je beste beentje voor
Dan komt het heus wel goed. In- en uit blijven ademen, dan kom je er altijd
-
Devel
Ja hij is ook echt volhoudend. Bij Rottweilers corrigeer je een aantal x door ze bijvoorbeeld ergens bij weg te duwen en duidelijk nee te zeggen. Bij hem is dat totaal niet zo, als hij aan je mat zit te knagen en je duwt hem weg en geeft hem iets wat van hem is spuugt hij het uit en knaagt zo weer verder. Een nee is gewoon niet voldoende en ik vertik het om mijn meubels naar de klote te laten gaan omdat hij hier net is. Ik lees ook verhalen van staff eigenaren waarbij de hond binnen een week door had wat wel en niet mocht.Valerie schreef:Staffords zijn gevoelig voor correcties maar moet je toch strak houden. Ik zei laatst tegen Jigzy dat ze niet de tuin in mocht lopen en ze deed het toch. Dan kun je denken wat is het probleem, nou ze hoort gewoon te luisteren. Dat ze toch de tuin inliep betekent dat ik haar weer te los heb gehouden. En dan is zij bijna 5. Het blijft een doorgaand proces. Ja het zijn vriendelijke honden maar ook honden waarbij je 1 vinger geeft en ze meteen een hele hand nemen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Mijn Rottweiler was ook niet snel onder de indruk hoor, dus dat is afhankelijk van de hond. Wat mij toen erg geholpen heeft is afleiden en alsmaar aanbieden van wat anders, als ze iets deed wat niet mocht of kon.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Gewoon even uit eigen interesse hoor: maar mag een hond dan nóóit iets anders doen dan wat je zegt?Valerie schreef:Staffords zijn gevoelig voor correcties maar moet je toch strak houden. Ik zei laatst tegen Jigzy dat ze niet de tuin in mocht lopen en ze deed het toch. Dan kun je denken wat is het probleem, nou ze hoort gewoon te luisteren. Dat ze toch de tuin inliep betekent dat ik haar weer te los heb gehouden. En dan is zij bijna 5. Het blijft een doorgaand proces. Ja het zijn vriendelijke honden maar ook honden waarbij je 1 vinger geeft en ze meteen een hele hand nemen.

-
Devel
We komen er wel. Heeft alleen tijd nodig. Ik weet niet wat zijn vorige eigenaren bij hem gedaan hebben en wat hij daar allemaal mocht.
- renee-uk
- Zeer actief
dat hoef je ook allemaal niet te weten, je hond is nu bij jullie en zal zich aan jullie regels moeten houdenDevel schreef:We komen er wel. Heeft alleen tijd nodig. Ik weet niet wat zijn vorige eigenaren bij hem gedaan hebben en wat hij daar allemaal mocht.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als ik haar duidelijk iets verbied en ze begrijpt dat dan moet ze het opvolgen. Ook als ze daarna nog 5x probeert of het echtttt niet mag.Hilde schreef:Gewoon even uit eigen interesse hoor: maar mag een hond dan nóóit iets anders doen dan wat je zegt?Valerie schreef:Staffords zijn gevoelig voor correcties maar moet je toch strak houden. Ik zei laatst tegen Jigzy dat ze niet de tuin in mocht lopen en ze deed het toch. Dan kun je denken wat is het probleem, nou ze hoort gewoon te luisteren. Dat ze toch de tuin inliep betekent dat ik haar weer te los heb gehouden. En dan is zij bijna 5. Het blijft een doorgaand proces. Ja het zijn vriendelijke honden maar ook honden waarbij je 1 vinger geeft en ze meteen een hele hand nemen.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik kon me een topic herinneren waarbij je met je handen in je haar zat omdat hij piepte, en toen de beslissing hebt genomen hem terug te doen. Maar misschien heb ik het mis hoor.Devel schreef:He??? waar heb jij het nu over? Ik heb niks of niemand terug gedaan omdat ik hem niet aan kon. Ik heb hem terug gedaan omdat hij hier niet kon wennen en ik ga een hond niet 2 weken uithongeren omdat hij hier niet wil eten en zich afzondert jij wel?Sanchis schreef:Och hemel, je bent zwanger, hebt die rottweiler destijds terug gedaan omdat je hem niet aankon, en nu is er een jonge stafford en je moet maar hopen dat je de hond voor elkaar hebt als het kind er is.Devel schreef: Ik wil graag met hem fietsen, maar omdat ik zwanger ben, durf ik het nog niet zo heel goed en mijn fiets is kapot, dus tot nu toe is het lange wandelingen maken wat ik al deed, wij wonen achter een bos en industrie dus als meneer thuis komt is hij vaak bek af. Ook heb ik het idee dat hij zijn eigen rust niet gunt en daarom vervelend is ipv lekker op zijn kussen te gaan liggen en te gaan maffen of kluiven.
Waarom heb je niet voor een makkelijk hondje gekozen? Zo te horen heb je straks helemaal geen tijd om je zo intensief met de opvoeding bezig te houden. Eenmaal hoogzwanger zal je ook niet zo'n onbehouden robbedoes om je heen kunnen verdragen, want dat zal onveilig voelen. En eerlijk gezegd zie ik het wel gebeuren dat de hond pas over een half jaar zn streken een beetje kwijt is en een ontspannen huishond is.
Makkelijk hondje? Ik ben geen labrador type of iemand die een york aanschaft of een tekkel daar heb ik helemaal niets mee. Darko is een herplaatertje en dat heeft tijd nodig, het is nu alleen aan ons beide door te krijgen hoe ik hem het beste kan corrigeren zonder dat onze band die we aan het opbouwen zijn kapot gaat. Hij heeft ook rustige tijden hoor, gisteren heb ik bijvoorbeeld heerlijk met hem geknuffeld zonder dat er gehap of gedoe bij kwam kijken en dat is heerlijk. Trainen vind hij ook erg leuk om te doen. Als hij daar een half jaar voor nodig heeft dan is dat zo, ik ben 24/7 thuis dus genoeg tijd voor hem en voor de kleine.
Ik heb het niet over een schoothondje, maar misschien een stafford die al wat manieren heeft, van een oudere leeftijd. Je zit met Darko nu midden in de pubertijd zonder dat je de basis in zijn puppytijd hebt kunnen opbouwen.
Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen als je je kleine aan het verzorgen bent, en Darko valt jou of je kind lastig, of sloopt het interieur als hij merkt dat jij aan het voeden bent en toch niet kan ingrijpen.
Ik vind het een ongelukkige combi maar dat is slechts mijn mening.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Devel
Dat is heel iets anders als niet aan kunnen. Diesel is namelijk een hele lieve rottie. Uit advies heb ik besloten dat hij bij mijn schoonouders blijft en ga hem niet dwingen om hier te blijven als hij zich niet op zijn plek voelt en weigert te eten een week lang. Dat is voor mij de doorsnee geweest en niet omdat hij piept of niet aankon.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk ook dat het een vorm van aandacht vragen /verveling is.
Wat doe je op een dag met hem? Kan hij daar zn energie in kwijt?
Wat doe je op een dag met hem? Kan hij daar zn energie in kwijt?
-
Devel
Ik wandel heel veel met hem, zeker wel 4 uur op een dag omdat ik de hele dagen thuis ben en heel groot uitlaat gebied heb omdat ik buitenaf woon dus als we gaan is het ook gelijk een heel uur. Daarnaast nog trainen met snoepjes en spelen uiteraard. Het ene uur gaat het goed het andere uur is het verschrikkelijk, dan is hij gewoon niet te houden. Vanmiddag ben ik bij hem op de grond gaan zitten met snoepjes in de hoop dat hij wilde knuffelen, maar hij pakt mijn arm en wil hem gewoon fijn kauwen en dat voelt niet prettig. Ik druk hem dan weg met een duidelijke nee maar doet hij niets op, pakt mijn arm weer en wil hem weer fijn kauwen. Ik heb nog contact met zijn vorige eigenaren en die herkennen dat gedrag helemaal niet.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
4 uur? En daarnaast nog trainen en spelen?Devel schreef:Ik wandel heel veel met hem, zeker wel 4 uur op een dag omdat ik de hele dagen thuis ben en heel groot uitlaat gebied heb omdat ik buitenaf woon dus als we gaan is het ook gelijk een heel uur. Daarnaast nog trainen met snoepjes en spelen uiteraard. Het ene uur gaat het goed het andere uur is het verschrikkelijk, dan is hij gewoon niet te houden. Vanmiddag ben ik bij hem op de grond gaan zitten met snoepjes in de hoop dat hij wilde knuffelen, maar hij pakt mijn arm en wil hem gewoon fijn kauwen en dat voelt niet prettig. Ik druk hem dan weg met een duidelijke nee maar doet hij niets op, pakt mijn arm weer en wil hem weer fijn kauwen. Ik heb nog contact met zijn vorige eigenaren en die herkennen dat gedrag helemaal niet.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
En fietsen, is dat een idee? Want als een hond van 4u wandelen nog niet moe word, zou ik toch iets explosievers zoeken. Hoe vaak zit hij in de bench?
Over het bijten, waarom wil je met hem knuffelen? Apple was daar ook heel lang niet van gediend, alleen maar bezig met happen en spelen, prima, dan geen geknuffel als dat resulteert in gehap.
Ik begrijp overigens de keuze voor zo'n jonge onopgevoede hond niet met een kleine op komst.
Straks heb je even geen tijd om 4u te lopen of continu op te Letten, en heb je een puber die tegen de muren oploopt van gekte.
Over het bijten, waarom wil je met hem knuffelen? Apple was daar ook heel lang niet van gediend, alleen maar bezig met happen en spelen, prima, dan geen geknuffel als dat resulteert in gehap.
Ik begrijp overigens de keuze voor zo'n jonge onopgevoede hond niet met een kleine op komst.
Straks heb je even geen tijd om 4u te lopen of continu op te Letten, en heb je een puber die tegen de muren oploopt van gekte.
-
Devel
Tijd genoeg hoor daar heb ik prima bij nagedacht, ook dan kunnen we prima lang lopen. Loslopen gaat trouwens niet, dat hebben de vorige eigenaren niet aangeleerd en verdwalen in het bos lijkt me niks voor hem en voor ons natuurlijk. Ik laat hem niet eerder los dan dat hij goed op me reageert. Fietsen durf ik momenteel niet, vandaar wat langer lopen, ben bang onderuit getrokken te worden en op mijn buik te belanden.
- renee-uk
- Zeer actief
misschien moet je eens ophouden met dat gedwongen knuffelen, ik denk dat je hond daar helemaal geen zin in heeft en dat ie daarom in je arm bijt.
hij kan het niet met woorden zeggen, dus doet ie het op zijn honds.
ik zou wat meer bezig gaan met denkwerk, met wandelen en andere beweging alleen kom je er niet.
was je niet ook begonnen met clickeren?
hij kan het niet met woorden zeggen, dus doet ie het op zijn honds.
ik zou wat meer bezig gaan met denkwerk, met wandelen en andere beweging alleen kom je er niet.
was je niet ook begonnen met clickeren?

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik zou er dan maar niet vanuit gaan hem los te kunnen laten. Tegen de tijd dat hij het snapt, zal hij wel niet zo sociaal meer zijn.Devel schreef:Tijd genoeg hoor daar heb ik prima bij nagedacht, ook dan kunnen we prima lang lopen. Loslopen gaat trouwens niet, dat hebben de vorige eigenaren niet aangeleerd en verdwalen in het bos lijkt me niks voor hem en voor ons natuurlijk. Ik laat hem niet eerder los dan dat hij goed op me reageert. Fietsen durf ik momenteel niet, vandaar wat langer lopen, ben bang onderuit getrokken te worden en op mijn buik te belanden.
Zou je vriend niet met hem kunnen fietsen?
Ik denk dat je de hoeveelheid tijd een beetje onderschat als de kleine er is, maar goed, ieder zn keuzes!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik vind het allemaal niet zo vreemd klinken, eerlijk gezegd. Het weigeren van het aangeboden speeltje was hier toch heel normaal, knuffelen een no go. De beweging klinkt wel heel veel, is hij niet gewoon overprikkelt? En een hond kan ook gewoon voor iemand kiezen. Ik heb altijd veel meer met de honden gedaan, ook bij honden waar ik pas later in beeld kwam. De ene koos meteen voor mij vanaf dag één, de ander accepteerde me, omdat ik er nu eenmaal was. Daar zit niet altijd een logica achter. Hij is er net, je weet niet wat ze hem aangeleerd hebben, maar weet je wel of hij 'nee, niet doen' kent?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Al loop ik hier 8 uur aangelijnd moe of voldaan worden ze daar niet van. Wel als ze los lopen en veel kunnen snuffelen en hun ding doen. Je bent eigenlijk alleen maar meer conditie aan t kweken zo ben ik bang.
Heb je geen afgesloten gebied waar ie los kan?
Ga met hem speuren laat hem iets doen voor zn eten... het verplicht knuffelen snap ik ook niet. Hier hebben ze daar ook niks mee als ze een knuffel willen halen komen ze vanzelf en anders maar niet.
Heb je geen afgesloten gebied waar ie los kan?
Ga met hem speuren laat hem iets doen voor zn eten... het verplicht knuffelen snap ik ook niet. Hier hebben ze daar ook niks mee als ze een knuffel willen halen komen ze vanzelf en anders maar niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou het veel meer zoeken in rust en geestelijke uitdaging, laat hem eerst maar eens vertrouwen in je krijgen, voor hem ben jij nog maar een vreemde vogel, die dan ook nog eens constant wil knuffelen
4 uur wandelen en dan ook nog trainen is veel te veel voor een jonge hond, ze hebben rust nodig om dingen te verwerken, gun hem die tijd!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Het verplicht knuffelen kan ik ook niet rijmen, waarom verplicht knuffelen
Laat mijn honden nooit verplicht knuffelen.
Laat mijn honden nooit verplicht knuffelen.
-
beatje
Ik zal wel de enigste zijn ,maar ik vind het verstandig dat ze hem vasthoud zolang hij niet luisterd.
Je zal maar zo'n ongeleid projectiel tegenkomen als je daar wandelt met je hondje
Verder denk ik dat je iets te veel van hem verwacht,je hebt hem nog maar zo kort.
Je zal maar zo'n ongeleid projectiel tegenkomen als je daar wandelt met je hondje
Verder denk ik dat je iets te veel van hem verwacht,je hebt hem nog maar zo kort.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nee hoor, daarom dat ik ook zei dat ze er misschien wel beter van uit kangaan dat dat niet meer lukt .beatje schreef:Ik zal wel de enigste zijn ,maar ik vind het verstandig dat ze hem vasthoud zolang hij niet luisterd.
Je zal maar zo'n ongeleid projectiel tegenkomen als je daar wandelt met je hondje![]()
Een hond op latere leeftijd leren loslopen is niet makkelijk, neem daarbij de waarschijnlijkheid van het ontwikkelen van een minder sociaal karakter, maakt dat ik niet echt denk dat een loslopend bestaan heel veilig is.
Vandaar ook fiets idee, kan een hond toch rennen en energie kwijt maar dan gewoon aan de fiets.
-
Devel
verplicht knuffelen is ook een hoog woord hoor. Maar dat had ik fijner gevonden als het bijten in mn arm. Hij komt ook zelf naar me toe om dan even lekker in mn arm te gaan knauwen. Hier geen afgesloten gebied, allemaal bos en weilanden. Was inderdaad met de klikker begonnen. Dat vind hij erg leuk om te doen zo zijn we nu bezig met het commando los en kruipen. Beide begint hij al aardig door te krijgen en het knauwen op de meubels wordt ook gelukkig minder.
Gisteren kwam ik een ongeleid projectiel tegen van de buren, hen riepen volgens mij wel 100x kom hier micky maar geen reactie, alleen boven op Darko willen kruipen die ik constant uit de situatie wilde halen.
Gisteren kwam ik een ongeleid projectiel tegen van de buren, hen riepen volgens mij wel 100x kom hier micky maar geen reactie, alleen boven op Darko willen kruipen die ik constant uit de situatie wilde halen.