Ik denk dat je een hond zonder bench net zo makkelijk slopen afleert als met bench. Of beter gezegd, hij leert het zonder bench niet aan als het er niet in zit. Sommige honden slopen. Sommige honden slopen nooit. Ik heb een paar honden gehad waarvan er enkele wel en enkele nooit zouden slopen. De laatste pup sloopte nooit. De laatste volwassen hond ook niet. Alleen de eerste hond sloopte echt maar die kon dus niet goed alleen zijn in die tijd. Een hond die niet alleen kan zijn kan dat vaak ook niet in de bench. Dan kunnen ze alleen niet slopen. Dus wat je moet zien te bereiken is dat je hond alleen kan zijn. Dan kan hij dat zowel in als buiten de bench normaal gesproken. Wil hij een eigen holletje dan kan de deur van de bench gewoon open staan als je weg bent.
Ik zou ook zeker niet pas na 6 weken even weg gaan. Ik zou vandaag even weg gaan. En met even bedoel ik 3 minuten als hij eet. En 3 minuten als hij heel moe is. Dat zou ik dus persoonlijk vanaf dag 1 gaan opbouwen en zeker niet vanaf week 6 dat je hem hebt. Hoe meer hij went aan nooit alleen zijn hoe lastiger je hem dat kan leren. Mijn mening dan.
Nu kent hij de regels van het huis niet. Alles is nieuw. Hij is moe, doet veel indrukken op. Wat nu normaal is is straks ook normaal. En als je dus nu wel eens even de kamer uit loopt zal hij dat straks misschien wel makkelijker accepteren.
Ik heb zelf nl hele slechte ervaringen met niet alleen laten de eerste weken. Mijn pup kon daarna helemaal niet meer alleen zijn terwijl dat helemaal niet het karakter was of zo bleef. Het was gewoon drame en de hond ging loeien als een sirene en lag en stond en lag en stond alleen maar bij de voordeur te wachten. Diezelfde hond kon pas 2 jaar later een beetje alleen zijn.
Ik denk, maar dat is speculeren, dat ik meteen had moeten beginnen bij de pup. 8 weken, 2-3 minuten alleen. 9 weken, 10 minuten alleen. 10 weken, kwartier tot half uur alleen. Etc. Dan is het normaal en omdat het dan de normaalste zaak van de wereld is dat je dagelijks regelmatig enkele minuten weg gaat groeit hij erin. Dat denk ik tenminste.
Dan heeft de kong ook zin. Hij heeft hem dan niet op voor je thuis komt dus het zal erg makkelijk gaan met wennen. En hij is nog erg jong en moet zich nog aanpassen aan de huisregels. Als je eerst 6 weken wacht schrikt hij zich rot als hij je ineens kwijt is terwijl hij 6 weken lang gewend is aan de hele dag door samen zijn.