Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'snachts bench wel gelijk dicht?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: 'snachts bench wel gelijk dicht?

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanchis schreef:
Sterrefee schreef:
Baxie schreef:Wij hebben een gewone bench en een reisbench, deze hebben wij de eerste paar nachten naast ons bed gezet en als de pup piepte even de hand ertegen aan en dan was het weer stil (we zeiden niks). De eerste nacht piepte hij ieder uur eventjes. Daarna hebben we de bench steeds iets verder gezet richting de gang en uiteindelijk in de slaapkamer naast ons.
Uiteindelijk slaapt hij nu gewoon beneden en gaat allemaal top.

Ik denk dat iedereen het op zijn/haar manier doet en voor iedere manier valt wat te zeggen. Als je er maar een goed gevoel bij hebt.
Dank je :)

Ik vind het echt maf dat ik dit stukje opvoeding zo spannend vind, het komt echt door mijn lab toen. We hebben ook een jack russell gehad, die had ook helemaal geen moeite met de bench. Maar ik heb er blijkbaar zelf een trauma aan overgehouden :piew:
Waarom neem je dan een bench? Het is een beetje een hype geworden maar je hebt er helemaal geen nodig hoor. Vroeger had niemand zo'n ding
:lol1:
Als je geen bench wilt hoeft het natuurlijk niet, maar het kan heel gemakkelijk zijn.

Vroeger was er ook geen WC. :tongue:
Erg handig dat die dingen er nu wel zijn :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sterrefee
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sterrefee »

Omdat ik niet wil dat hij m'n inboedel sloopt als ik even weg ben, en als hij er aan gewend is kan het een fijne plek voor de hond zijn denk ik.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het wat klein.
Ik adviseer altijd liever een plek te vinden waar ze kunnen zijn zonder iets te slopen, keuken, gang, zoiets.
Niet alle honden eten plinten en kozijnen natuurlijk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Marjoleine schreef:Ik vind het wat klein.
Ik adviseer altijd liever een plek te vinden waar ze kunnen zijn zonder iets te slopen, keuken, gang, zoiets.
Niet alle honden eten plinten en kozijnen natuurlijk ;)
Wij hebben inderdaad een bench gehaald, omdat we zo'n plek niet hadden. Vrij snel daarna een puppyren, zodat we zo'n plek konden maken. Tot hij aan de plinten, gipsplaten en kozijnen begon. :LOL: Ik ben ook begonnen met de bench verkleinen, zoals vaak geadviseerd wordt ivm zindelijkheid. Maar al heel snel werd die scheidingswand eruit gehaald en deurtje open naar de puppyren.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Sterrefee schreef:En na 6 weken een uurtje alleen zijn, is dat mogelijk of zeggen jullie eh..... nee..
Gewoon gelijk mee beginnen. En dan bedoel ik: af en toe de kamer uitlopen, dan de kamer uitlopen en de deur heeel eventjes dicht doen, de voordeur uit en 10 seconden buiten blijven, etc. Met een beetje geluk kan de pup dan al snel een tijdje alleen blijven.
Sterrefee
Actief
Contacteer:

Ik heb ook geen plek zonder deurposten :) we kopen de grootste maat bench die we eerst verkleinen, en dan hopen dat het goed komt :)
Afbeelding
Sterrefee
Actief
Contacteer:

Leonie. schreef:
Sterrefee schreef:En na 6 weken een uurtje alleen zijn, is dat mogelijk of zeggen jullie eh..... nee..
Gewoon gelijk mee beginnen. En dan bedoel ik: af en toe de kamer uitlopen, dan de kamer uitlopen en de deur heeel eventjes dicht doen, de voordeur uit en 10 seconden buiten blijven, etc. Met een beetje geluk kan de pup dan al snel een tijdje alleen blijven.
Bedankt, dit gaan we doen!
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Alvast gefeliciteerd met je Gordon, hele mooie honden.

Jouw zenuwen herken ik wel van "onze" puppy tijd. Wij hebben het altijd "ouderwets" gedaan met b.v. een grote kartonnen doos als bed en een paar nachtjes begrip maar daarna; "huppekee jongen, nou moet je maar alleen gaan slapen". Klinkt beetje hard nu terwijl wij voor Ezio toch 4 honden hebben gehad die altijd erg makkelijk waren met slapen en alleen zijn etc. Aan de andere kant hebben wij ook wel het en der een overlap gehad (al oudere hond die dan bij de pup kon slapen b.v.)
Maar toen we weer aan een solo-pup begonnen en weer eens bijgelezen hadden op het forum kreeg ik toch ook de zenuwen, ik las opeens wat er allemaal fout kon gaan en dat was wel schrikken. Onwetendheid is soms wel een zegen.

Het is hier als een trein gelopen. Wij hebben een hele grote bench. Ze noemen het ook wel een keuken. Ik heb de 1ste nachtjes op een matrasje in de keuken geslapen en Ezio in de bench met deurtje dicht. Als hij wakker werd even aan de vingers ruiken en hup, hij sliep alweer verder. Ook meteen overdag kiekeboe spelletjes met de bench en later met de keukendeur en zo steeds verder.
Het matrasje schoof ik iedere nacht wat verder de gang op en vervolgens als ik matras op de gang had deed ik de keukendeur steeds wat verder dicht. Later gewoon weg gaan uit de keuken, deur dicht en dan wachtte ik heel even op de gang voor ik naar boven ging. Heeft al met al anderhalve week gekost zonder een centje pijn.

Vervolgens de oefening met deurtje van de bench open. We hadden inmiddels al 3 benchses in huis van pup tot volwassen hond formaat maar al heel snel lag hij 's morgens netjes naast de bench, alles nog intact. We hebben dus een bed gekocht welke we 's avonds in de keuken leggen en de benchses in de kelder gezet.

Dus maak je niet al te druk en geniet van je puppy.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Sterrefee schreef:Omdat ik niet wil dat hij m'n inboedel sloopt als ik even weg ben, en als hij er aan gewend is kan het een fijne plek voor de hond zijn denk ik.
Niet alle honden zijn slopers. Ik heb nog nooit een sloper gehad. Maar leg er niet zoveel druk op - precies wat jij zegt: "Het KAN een fijne plek zijn" maar als dat het niet is, kun je de bench gewoon op zolder mieteren en eens kijken of hij sloopt. Zo niet, dan is er toch niets aan de hand?
Laatst gewijzigd door Sanchis op 20 jun 2014 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

ranetje schreef:
Sanchis schreef:
Sterrefee schreef:
Baxie schreef:Wij hebben een gewone bench en een reisbench, deze hebben wij de eerste paar nachten naast ons bed gezet en als de pup piepte even de hand ertegen aan en dan was het weer stil (we zeiden niks). De eerste nacht piepte hij ieder uur eventjes. Daarna hebben we de bench steeds iets verder gezet richting de gang en uiteindelijk in de slaapkamer naast ons.
Uiteindelijk slaapt hij nu gewoon beneden en gaat allemaal top.

Ik denk dat iedereen het op zijn/haar manier doet en voor iedere manier valt wat te zeggen. Als je er maar een goed gevoel bij hebt.
Dank je :)

Ik vind het echt maf dat ik dit stukje opvoeding zo spannend vind, het komt echt door mijn lab toen. We hebben ook een jack russell gehad, die had ook helemaal geen moeite met de bench. Maar ik heb er blijkbaar zelf een trauma aan overgehouden :piew:
Waarom neem je dan een bench? Het is een beetje een hype geworden maar je hebt er helemaal geen nodig hoor. Vroeger had niemand zo'n ding
Als je geen bench wilt hoeft het natuurlijk niet, maar het kan heel gemakkelijk zijn.

Ik vind een WC best handig, maar een bench niet. Je kiest nog altijd zelf wat je handig vind en wat niet. Maar lijkt bij nieuwe hondeneigenaren er een beetje zijn ingeluld dat ze onmisbaar zijn.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanchis schreef:
ranetje schreef:
Sanchis schreef:
Sterrefee schreef:

Ik vind een WC best handig, maar een bench niet. Je kiest nog altijd zelf wat je handig vind en wat niet. Maar lijkt bij nieuwe hondeneigenaren er een beetje zijn ingeluld dat ze onmisbaar zijn.
Precies :ok:
Ik vind een bench wel handig.
Als er even geen controle (boodschappen e.d.) is, hondje in de bench.
Al bij mijn eerste hond, die ernstig pogingen deed om mijn meubilair geschikt te maken voor kabouters als ik niet oplette, heb ik bij afwezigheid een soort bench (een hokje, dat altijd zijn slaapplaats is gebleven) in gebruik genomen en daarna al mijn pups het hele eerste levensjaar in de bench gehouden als ik er niet was.
Ik heb geen slopers.
Het enige dat wel eens stuk gaat is de eigen mand.

Een andere plek die de kans op schade in huis minimaliseert kan uiteraard ook.
Ik leg het niemand op, maar ik geef wel de voordelen die er aan zo'n bench kunnen zitten aan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, nouja, ik heb dus geen bench maar zorg wel dat er een plek is waar ze geen kwaad kunnen als ik even weg moet.
Voor mijn en hun rust.
Met kozijnen trouwens, soit.
Het leven is een en al risico :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Baxie schreef: Ik denk dat iedereen het op zijn/haar manier doet en voor iedere manier valt wat te zeggen. Als je er maar een goed gevoel bij hebt.
het lijkt me belangrijker dat de hónd er een goed gevoel bij heeft.
Afbeelding
ursula66
Actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door ursula66 »

Wij hadden een vrij grote bench gekocht ivm de verwachtte grootte binnen het halve jaar en die 'afgezet' met een doos.
De eerste nacht piepte ze het eerste half uur en 's nachts af en toe nog een paar minuten per keer.
Toen wij de volgende dag haar in de bench zetten omdat we even weg moesten, roken we bij terugkomst al dat het niet goed was: mevrouw zat bovenop de doos (echt een heel klein stukje ruimte tussen door en bovenkant bench) en de rest lag onder de poep.
Alles opgeruimd en gewassen en een kartonnen plaat op maat tegen de doos geplaatst die op een paar punten met tie wraps aan de zijkanten vast gemaakt was.
Tweede nacht weer even piepen toen we naar bed gingen, toen stil.
Midden in de nacht weer gepiep, maar dat hield niet op en toen ik ging kijken bleek dat onze Houdini zich achter die plaat had weten te wurmen en er niet meer uit kon.
Nog beter vast gemaakt maar uur later weer hetzelfde.
De volgende dag alles eruit gehaald, gewoon de grote bench met het vetbed, een plaid en een knuffelhond, en niks meer aan de hand. Geen piepje, geen poepje.
Nu gaat ze er vaak overdag zelf in liggen en als wij weg of naar bed gaan roepen we haar, zeggen 'ga plaats' en ze gaat braaf haar bench in.
Laatst gewijzigd door ursula66 op 21 jun 2014 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sterrefee
Actief
Contacteer:

Bedankt voor de reacties :) vanmiddag gaan we inkopen doen, en daarbij komt ook een grote bench. Hij wordt natuurlijk best groot dus ik denk dat we voor de grootste maat gaan :)
Afbeelding
Sterrefee
Actief
Contacteer:

We hebben net bench maat 5 gekocht, we gaan hem de eerste tijd verkleinen :)
Afbeelding
Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

Gaat het goed?
Sterrefee
Actief
Contacteer:

Hij komt zaterdag :D Lief dat je het vraagt!!! Ik laat waarschijnlijk zondag weten hoe de eerste nacht is gegaan :)
Afbeelding
Sterrefee
Actief
Contacteer:

We hebben de eerste nacht achter de rug. Om 22 uur nog geplast, toen om 00.30 heb ik hem wakker gemaakt voor een plas. Daarna weer in de bench en ik er naast op mijn matras. Hij heeft ongeveer 3 minuten gepiept en toen viel hij in slaap, hij werd net een beetje wakker dus ik deed snel m'n broek aan om naar buiten te gaan maar hij slaapt alweer :)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je een hond zonder bench net zo makkelijk slopen afleert als met bench. Of beter gezegd, hij leert het zonder bench niet aan als het er niet in zit. Sommige honden slopen. Sommige honden slopen nooit. Ik heb een paar honden gehad waarvan er enkele wel en enkele nooit zouden slopen. De laatste pup sloopte nooit. De laatste volwassen hond ook niet. Alleen de eerste hond sloopte echt maar die kon dus niet goed alleen zijn in die tijd. Een hond die niet alleen kan zijn kan dat vaak ook niet in de bench. Dan kunnen ze alleen niet slopen. Dus wat je moet zien te bereiken is dat je hond alleen kan zijn. Dan kan hij dat zowel in als buiten de bench normaal gesproken. Wil hij een eigen holletje dan kan de deur van de bench gewoon open staan als je weg bent.

Ik zou ook zeker niet pas na 6 weken even weg gaan. Ik zou vandaag even weg gaan. En met even bedoel ik 3 minuten als hij eet. En 3 minuten als hij heel moe is. Dat zou ik dus persoonlijk vanaf dag 1 gaan opbouwen en zeker niet vanaf week 6 dat je hem hebt. Hoe meer hij went aan nooit alleen zijn hoe lastiger je hem dat kan leren. Mijn mening dan.

Nu kent hij de regels van het huis niet. Alles is nieuw. Hij is moe, doet veel indrukken op. Wat nu normaal is is straks ook normaal. En als je dus nu wel eens even de kamer uit loopt zal hij dat straks misschien wel makkelijker accepteren.

Ik heb zelf nl hele slechte ervaringen met niet alleen laten de eerste weken. Mijn pup kon daarna helemaal niet meer alleen zijn terwijl dat helemaal niet het karakter was of zo bleef. Het was gewoon drame en de hond ging loeien als een sirene en lag en stond en lag en stond alleen maar bij de voordeur te wachten. Diezelfde hond kon pas 2 jaar later een beetje alleen zijn.

Ik denk, maar dat is speculeren, dat ik meteen had moeten beginnen bij de pup. 8 weken, 2-3 minuten alleen. 9 weken, 10 minuten alleen. 10 weken, kwartier tot half uur alleen. Etc. Dan is het normaal en omdat het dan de normaalste zaak van de wereld is dat je dagelijks regelmatig enkele minuten weg gaat groeit hij erin. Dat denk ik tenminste.

Dan heeft de kong ook zin. Hij heeft hem dan niet op voor je thuis komt dus het zal erg makkelijk gaan met wennen. En hij is nog erg jong en moet zich nog aanpassen aan de huisregels. Als je eerst 6 weken wacht schrikt hij zich rot als hij je ineens kwijt is terwijl hij 6 weken lang gewend is aan de hele dag door samen zijn. :engel:
Afbeelding
Sterrefee
Actief
Contacteer:

Bedankt voor de tips! Het is ook wel lastig omdat we met 4 zijn, er is dus altijd wel even iemand in de kamer.

Verder kluift meneer overal aan, vooral de bank lijkt hij wel wat te vinden..
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mijn huidige hondje heb ik de eerste dag al alleen gelaten. Heel bewust. Zij kon wel alleen zijn in het opvang gezin met de andere honden. Verder was er niks over haar bekend wat dat betreft. Ik ging meteen maar naar de winkel op dag 1. Kwam terug, ze vond het wel spannend maar het was kort en snel. Daarna elke dag alleen gelaten. Nu kan ze super alleen zijn en ook als ik bv op vakantie ga kan ze de eerste dag in het vakantiehuisje meteen verplicht 15 minuten alleen zijn. Daarna de volgende dag kan ik al gaan uit eten en dat gaat prima. Bij terugkomst huisje beslopen en ze lag languit op de bank te slapen. Nu kan ze elke vakantie mee. Ik heb nl geen zin om hele vakanties aan het huisje gebonden te zijn en soms kan een hond gewoon niet mee. Wil je ergens uit eten of naar een tuin of dierenpark en dan moet je de hond wel alleen kunnen laten vind ik. Ik denk dus zelf dat dat direct alleen laten heel prima werkt. Als je pech hebt niet maar dan kan je altijd je strategie nog aanpassen. Wil alleen laten in de bench niet kan je het los proberen. Mijn vorige hond, de pup die niet alleen wilde zijn, kon los veel beter alleen zijn dan in de bench. In de bench brak de hel los en begon ze te blaffen en de hele bodemplaat als drumstel te gebruiken. Krabben aan de bodem en deur etc. Dat kon echt niet. Los was het vooral loeien bij de voordeur maar de echte paniek was er niet bij. Dat terwijl die hond heel erg goed in de bench kon en er ook in at en sliep snachts. :wink:

Dus als je pup het verdraagt, ga zo snel mogelijk boven slapen en leer hem zo snel mogelijk heel even kort alleen te zijn. Want je moet gebruik maken van de jonge hersenen en niet denken dat je een hondje van 3-4 maanden makkelijker alleen leert zijn. Ik spreek in de eerste periode wel over max een uurtje oid met 10-12 weken. Maar het gaat erom dat hij het leert. Leert dat het normaal is en leert dat jij altijd terug komt en dat hij dit kalm en als normaal ervaart.

Ik laat mijn hondje nu hooguit 3 keer per week een uurtje of 4-6 alleen. Maar laatst moest ik werken en daarna door naar een verjaardag. Heel vervelend maar dat ging prima voor een keertje. Ze was per hoge uitzondering de hele dag en avond alleen en ik kon alleen tussendoor wandelen en voeren. Geen enkel probleem. Komende maand zal een keer hetzelfde gebeuren. Bruiloft. Overdag een programma en in de avond weer. Ik kan alleen tussendoor snel voeren en wandelen. Ben erg blij dat dat kan want oppas is niks. Ik denk dat mijn hondje veel liever alleen is dan ergens bij iemand anders. Dan gaat ze wel piepen en wordt ze onzeker. Ze wil thuis of bij ons zijn. :ok: Oppas in huis kan, maar dat hoeft dus niet voor die enkele keer dat het voor kan komen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sterrefee schreef:Bedankt voor de tips! Het is ook wel lastig omdat we met 4 zijn, er is dus altijd wel even iemand in de kamer.

Verder kluift meneer overal aan, vooral de bank lijkt hij wel wat te vinden..
Dan kan je hem inderdaad beter in de bench of in de keuken doen bv. Want dat kluiven is lastig. Dat herken ik ook van een van mijn honden en dan hou je geen hele meubels meer over. Tafelpoten, hoeken van de bank etc. Soms wil de keuken wel helpen. Je kan hem daar bv voeren en dan even de keuken uit gaan met de deur dicht tot hij klaar is met eten. Moet je wel zorgen dat je niet terug komt als hij erom piept maar als hij nog stil is. Dus op tijd. Zo leer je hem langzaam niet heel erg afhankelijk te worden van jullie. Want je moet ergens beginnen.

Een setter is super gevoelig al is een gordon dat wel minder dan een Engelse of Ierse volgens mij. Maar wat je in elk geval niet wil is dat de hond de hele dag op je let en je overal en altijd nodig heeft. Zelfstandigheid is voor zijn eigen bestwil. :ok:
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Mijn pup heeft de eerste keer anderhalf uur gegild in de bench, ronde erna half uurtje, toen was het klaar.
De dag erna sliep ze er terwijl het deurtje open stond.

Ik ben wel gelijk ook weggegaan, niet pas na een aantal weken.
Eerste dag beetje kijken wat het ritme van de pup is, hoelang die bijvoorbeeld slaapt. Dan weet je hoelang je weg kan blijven.
Dat was toch al snel 2,5 á 3 uur
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Uhh.... en heel veel plezier, van je pup, komt vast allemaal goed. Lekker genieten en je gevoel volgen!
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Nou wij hebben dus sinds twee dagen een pup in huis, bij een grotere hond. Tja die bench is er toch echt voor zijn veiligheid ook. Met eten zetten we hem in de bench zodat de ander er niet bij kan en hij in rust kan eten. Beneden leggen we hem er soms in als hij in slaap is gevallen (wel deurtje open) en boven heeft hij een hele kleine bench. Hij vindt de bench niet echt leuk en kan hard piepen en blaffen. Boven moet hij in, punt uit. Eerste nacht hebben we naast hem gezeten en in slaap geaaid (grote hond was ook mee naar de slaapkamer in haar oude bench). De eerste nacht is hij vijf keer wakker geweest en ben ik ook vijf keer naar buiten gegaan waar hij steeds heeft geplast. Vannacht zijn we drie keer naar buiten geweest en ook telkens geplast. Alleen mijn man kan er niet goed tegen als hij piept en heeft vannacht twee keer goed gemopperd op hem, ik was er niet blij mee dat hij op dat kleine ding zo mopperde maar hij draaide zich op en ging slapen.
Wat ik zelf wel denk is dat we de bench beneden wat aan het verplaatsen komen, dichter bij ons zetten tot hij rustig is met het deurtje dicht en dat de bench daarna weer naar de andere plek gaat (ook in de woonkamer).

Moeilijker is het juist als je vorige hond een voorbeeldpup was. Die ging mee in de auto, keek me aan, zuchtte en ging slapen op mijn arm. Deze heeft het eerste kwartier flink gepiept (heb op de weg naar huis zijn nestknuffel of doek in de buurt dat scheelt kwamen we na 10 minuten achter). Do ging in de bench en was tevreden als mijn arm naast de bench kwam als ze wakker was. Maar ze heeft wel duidelijk aan gegeven als pup dat de bench niet in de bijkeuken hoort waar je overdag niet komt, dus van haar geleerd om de bench strattegisch te plaatsen waar wij zitten.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Klauw1980
Actief

Sterrefee schreef:We hebben de eerste nacht achter de rug. Om 22 uur nog geplast, toen om 00.30 heb ik hem wakker gemaakt voor een plas. Daarna weer in de bench en ik er naast op mijn matras. Hij heeft ongeveer 3 minuten gepiept en toen viel hij in slaap, hij werd net een beetje wakker dus ik deed snel m'n broek aan om naar buiten te gaan maar hij slaapt alweer :)
ok dan :D
Gaat goed dus :D
Klauw1980
Actief

Dat kluiven deed Zoë in het begin ook wel hoor, vooral aan de poot van mijn mooie kast :gvd: :tong: maar dat is er na een paar maanden gewoon uitgegaan. Zal denk ik meer te maken hebben gehad met de tandjes en het wisselen en het ontdekken van dingen. Nu kluift ze nergens meer aan, maar heeft ze alleen nog een schoenenfetisj. :roll:

Zorgen voor (zachte) speeltjes waarop ze wel mag kauwen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jome schreef:Mijn pup heeft de eerste keer anderhalf uur gegild in de bench, ronde erna half uurtje, toen was het klaar.
De dag erna sliep ze er terwijl het deurtje open stond.
wat sneu en wat ontzettend onnodig :(

ik laat nieuwe honden/pups nooit meteen alleen, laat ze eerst wennen aan de veranderde omstandigheden en hun nieuwe leven.
daarna bouw ik het op en op een herplaatser met verlatingsangst na is dat altijd goed gegaan.
en zelfs die laatste kon op den duur wel een paar uur alleen zijn, zolang dat maar niet standaard gebeurde want dat trok ze niet.

ik denk dat je goed bezig bent sterrefee.
veel plezier met en van bill!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sterrefee
Actief
Contacteer:

We gaan het vannacht nog een keer precies hetzelfde doen, dus matras naast de bench, uitlaten en slapen. Als hij niet wakker wordt maak ik hem om 1 uur wakker om te plassen. En dan weer verder slapen.
Als het weer zonder gepiep gaat doen we morgen de matras een halve meter bij de bench vandaan, en zo schuiven we dan uiteindelijk de kamer uit, hopelijk binnen 2 weken :) zo niet dan doen we er wat langer over.

Hij slaapt overdag in de bench met de deur dicht, ik leg hem erin als hij moe is, doe de deur dicht, zit er 1 min naast, dan slaapt hij meestal al. Dan ga ik gewoon alles doen wat moet gebeuren, met stofzuigen kijkt hij me dan een beetje pissig aan haha :) maar hij gaat dan toch weer verder slapen. Als hij wakker wordt wacht ik nog wel even voor ik de bench doe, hij gaat dan recht op zitten kijken maar piept niet. Dan doe ik zo terloops mogelijk de deur open :)

Tot nu toe heeft hij 2 keer binnen geplast, is vanmiddag mee naar stal geweest waar hij achter het hek bleef met 2 oudere setters terwijl ik ging paardrijden. Hij heeft zich heerlijk vermaakt en daarna thuis 2 uur in z'n bench geslapen :)

Ik ben verliefd :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”