Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup blaft en hapt naar dochter van 15
Moderator: moderatorteam
- ursula66
- Actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
- Aantal honden: 1
Re: Pup blaft en hapt naar dochter van 15
Klopt Tiny, hoe jammer ze het ook vindt, daar is ze nu mee gestopt. (Soms vergeet ze het even, maar Marley herinnert haar daar meteen weer aan, haha)
Ik bedoel eigenlijk dat ze het ook bij haar doet als ze niet druk doet, dus ze ziet haar nu al anders en dat moeten we zien te doorbreken.
Het vervelendste vind ik dat als ze in zo'n bui is ook niet naar mij luistert en ook probeert de happen als ik haar laag haal omdat ze al happend naar haar op springt.
Normaal luistert ze echt goed naar me, maar dan niet, wat ik ook doe.
Dus mijn vraag is ook: Wat kan ík doen op zo'n moment?
Ik bedoel eigenlijk dat ze het ook bij haar doet als ze niet druk doet, dus ze ziet haar nu al anders en dat moeten we zien te doorbreken.
Het vervelendste vind ik dat als ze in zo'n bui is ook niet naar mij luistert en ook probeert de happen als ik haar laag haal omdat ze al happend naar haar op springt.
Normaal luistert ze echt goed naar me, maar dan niet, wat ik ook doe.
Dus mijn vraag is ook: Wat kan ík doen op zo'n moment?

- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Elke keer dat je pup naar je dochter hapt verstijft je dochter, zodat het niet beloond wordt. Gaat het teveel door dan kan je dochter beter de kamer uit lopen. De hond pakken omdat je haar omlaag wilt hebben is alleen maar aandacht, ook al is dit negatief, dus een beloning.
Als de pup tegen iemand en dus ook je dochter opspringt keer je je af en verstijf je.
Jij moet dus niets doen, je dochter moet iets doen. Dit omdat jij er niet altijd bij kan zijn.
Als de pup zo telkens niet beloond wordt in zijn gedrag en er zelfs een 'straf' voor staat, namelijk dat je weg gaat, dan krijgt hij het snel genoeg door dat dit niet leuk is.
Als de pup tegen iemand en dus ook je dochter opspringt keer je je af en verstijf je.
Jij moet dus niets doen, je dochter moet iets doen. Dit omdat jij er niet altijd bij kan zijn.
Als de pup zo telkens niet beloond wordt in zijn gedrag en er zelfs een 'straf' voor staat, namelijk dat je weg gaat, dan krijgt hij het snel genoeg door dat dit niet leuk is.
- ursula66
- Actief
We zouden het kunnen proberen.
Maar nogmaals, ze bijt de bank of kleding stuk. Hangt er echt in, en dan is negeren best een dure manier.
Maar ik zal het eens tegen haar zeggen en dan zullen we eens kijken hoe dat zal gaan.
Moe word ik er wel van (beetje wanhopig ook).
Maar nogmaals, ze bijt de bank of kleding stuk. Hangt er echt in, en dan is negeren best een dure manier.
Maar ik zal het eens tegen haar zeggen en dan zullen we eens kijken hoe dat zal gaan.

- BessieTurf
- Actief
Je bedoelt dat als je pup naar je dochter hapt, dat ze dan ook in kleding en/of de bank hapt? Tja, weglopen lijkt me dan beter want je dochter is -denk ik- het geliefde object.
Het negeren lijkt me waard om te proberen. Je dochter kan ook boos 'nee' zeggen en weglopen. Zo leer de hond 'nee' gelijk te associëren met iets negatiefs, namelijk weg lopen.
Ik kan me goed voorstellen dat je er moe van wordt, dat had ik hier ook hoor. Maar de aanhouder wint!! Geloof er in, blijf kalm en consequent. Het moet een keer doordringen tot dat puppenkopje dat dit gedrag niet beloond wordt.
Het probleem is dat als jij je er steeds mee 'bemoeit' de pup aandacht krijgt en dat is wat hij graag wil. Het is vervelend maar ik ben er allang achter dat bij de opvoeding van mijn pup de opvoeding van de mensen in mijn omgeving erbij inbegrepen zit
Het negeren lijkt me waard om te proberen. Je dochter kan ook boos 'nee' zeggen en weglopen. Zo leer de hond 'nee' gelijk te associëren met iets negatiefs, namelijk weg lopen.
Ik kan me goed voorstellen dat je er moe van wordt, dat had ik hier ook hoor. Maar de aanhouder wint!! Geloof er in, blijf kalm en consequent. Het moet een keer doordringen tot dat puppenkopje dat dit gedrag niet beloond wordt.
Het probleem is dat als jij je er steeds mee 'bemoeit' de pup aandacht krijgt en dat is wat hij graag wil. Het is vervelend maar ik ben er allang achter dat bij de opvoeding van mijn pup de opvoeding van de mensen in mijn omgeving erbij inbegrepen zit
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat gaat ook niet werken denk ik, negeren. In eerste instantie zal het gedrag ook nog eens erger worden bij negeren, omdat de hond een reactie gewend is en daardoor nog harder gaat proberen als de reactie ineens niet meer komt. Probeer dat maar eens te negeren, dat lukt je niet met een pup die in je benen hangt. Uiteindelijk reageer je dan toch en heb je het gedrag nog meer versterkt dan al het geval was. Weglopen uit de situatie lijkt me dan een beter idee, gewoon even de kamer uit, liefst zonder mopperen of wat voor aandacht voor de pup dan ook. Het is even wat gedoe, maar wel effectief. Ik heb het ooit bij een pup gedaan die enorm kon blaffen om de andere hond uit te dagen. Elke keer als ze begon met blaffen zijn we met z'n allen de andere hond uit gaan laten. Binnen een week was het over.ursula66 schreef:We zouden het kunnen proberen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik post 'em nog maar een keer, misschien heb je eroverheen gelezen?ursula66 schreef:We zouden het kunnen proberen.
Voor jezelf zou ik dat ook aanraden, altijd iets bij je hebben om je pup mee af te leiden.Zamunda schreef:Devies voor dochter is dus: altijd een speeltje en/of voertjes op zak.
Daarnaast kun je je pup ook gewoon even uit de situatie halen. Als jouw dochter veel aan het heen en weer lopen is omdat ze zich klaarmaakt voor school, dan kun je ook even zorgen dat de pup niet bij dochter kan (of geen aandacht voor haar heeft). Dus met iets heel lekkers in de mand of bench bijvoorbeeld.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan je nog een voorbeeld geven van een bijtende pupursula66 schreef:We zouden het kunnen proberen.
Mijn vorige hond, in november overleden. was ongeloflijk bijterig als pup.
De beschrijving die jij geeft komt aardig overeen met wat mijn hond deed als pup.
Dat kwam deels door overprikkeld zijn.
Te moe geworden, maar niet kunnen slapen (zoals kleine kinderen opgewonden en moe van een feestje komen en ontzettend kunnen klieren terwijl je ze niet in bed kunt krijgen).
Daarnaast ontdekte ik dat mijn pup het extreemste reageerde als ze net gegeten had.
Ik had in die tijd thuis maar twee jasjes om de beurt aan.
Als het ene jasje in de was ging maaktje ik de winkelhaken die er in zaken weer dicht en kon ik het andere gerepareerde jasje weer aan.
Ik heb het toen als volgt opgelost:
Heel ouderwets Rust en Regelmaat geven.
Bij mij was dat samen uit gaan, daarna eten en even slapen.......... daarna los in huis......even weer uitgaan, eten, slapen.
Dus vaste tijden om te eten, te slapen en te spelen.
En dat slapen dwong ik af door de pup na elke maaltijd een half uur tot een uur in de bench te leggen.
Er was in het begin altijd protest, maar ze sliep wel snel.
En het moeilijke bijterige gedrag nam snel af.
Ik had wel altijd iets bij me (floss of kauwstok o.i.d.) dat ik snel tussen de kaken kon stoppen als ze weer een bijtneiging had.
Daarnaast.............. bij jullie, voor zover ik het begrijp in dit topic .............. door soms wel en soms niet dat gedrag mogen vertonen (dus niet duidelijk voor de pup) met die stoeipartijtjes, maak je het probleem erger.
Dus je dochter niet meer zo laten stoeien.
Zoekspelletjes verzinnen en apporteerspelletjes.
Lekker een stuk lopen en daarvoor steeds een nieuwe route nemen zodat de pup iets nieuws meemaakt.
Een pup die in broekspijpen hangt zet ik heel resoluut opzij.
Direct in het halsbandje vastpakken of in het nekvelletje (Niet schudden!!) en een metertje opzij neer zetten.
Blijft ze aan de gang dan is even slapen in de bench mogelijk een oplossing.
Niet boos zijn als ze de bench in gaat..
Gewoon even vriendelijk zeggen dat er even geslapen moet worden.
Ik had zelf voor mijn hond een doek over de bench (voorkant met deurtje vrijhouden) zodat er zo min mogelijk prikkels waren.
Misschien kan je er wat mee.
Laatst gewijzigd door ranetje op 08 jul 2014 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mee eens!Zamunda schreef:Ik post 'em nog maar een keer, misschien heb je eroverheen gelezen?ursula66 schreef:We zouden het kunnen proberen.
Voor jezelf zou ik dat ook aanraden, altijd iets bij je hebben om je pup mee af te leiden.Zamunda schreef:Devies voor dochter is dus: altijd een speeltje en/of voertjes op zak.
Daarnaast kun je je pup ook gewoon even uit de situatie halen. Als jouw dochter veel aan het heen en weer lopen is omdat ze zich klaarmaakt voor school, dan kun je ook even zorgen dat de pup niet bij dochter kan (of geen aandacht voor haar heeft). Dus met iets heel lekkers in de mand of bench bijvoorbeeld.
Leer je pup een speeltje in de bek te pakken als ze opgewonden raakt, dan bijt ze daar in en nergens anders. Mijn Luna was ook een bijterd, steeds als ze dat deed bij binnenkomst ofzo als ze erg enthousiast was, dan draaide ik me om en stond stil, op een gegeven moment (vrij snel al) ging ze dan een speeltje pakken en daar op "bijten" op dat moment was ze een brave meid en kreeg wel een knuffel. Tot op de dag van vandaag doet ze dit, ook als het spelen met de andere honden te wild word, dan heeft/had ze de neiging om in de bank of mand te bijten omdat ze de andere honden niet wilde bijten ofzo, je ziet haar op dat moment echt denken, opstaan en een knuffel pakken
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zamunda schreef:Ik post 'em nog maar een keer, misschien heb je eroverheen gelezen?ursula66 schreef:We zouden het kunnen proberen.
- ursula66
- Actief
Potverdorie, niks werkt.
Afleiden maar afentoe. Negeren en/of weglopen niet want dan bijt ze kleding of meubels naar de klote.
Waarschuwen niet, ook niet door mij, dan blaft ze tegen mij (happen durft ze dan weer niet).
Petsje en kneepje gaat ook niet lukken, ze is zo snel en springerig op zo'n moment.
Ik word er zo chagrijnig en gefrustreerd van, vind haar echt niet lief op zulke momenten.
De hele dag is het een schat van een beest en zodra dochter er is vertoont ze dit gedrag.
Dochter speelt al niet meer wild en doet niet al te enthousiast, alleen haar zijn is schijnbaar al genoeg.
Afleiden maar afentoe. Negeren en/of weglopen niet want dan bijt ze kleding of meubels naar de klote.
Waarschuwen niet, ook niet door mij, dan blaft ze tegen mij (happen durft ze dan weer niet).
Petsje en kneepje gaat ook niet lukken, ze is zo snel en springerig op zo'n moment.
Ik word er zo chagrijnig en gefrustreerd van, vind haar echt niet lief op zulke momenten.
De hele dag is het een schat van een beest en zodra dochter er is vertoont ze dit gedrag.
Dochter speelt al niet meer wild en doet niet al te enthousiast, alleen haar zijn is schijnbaar al genoeg.

- ursula66
- Actief
Ze geeft ze zo vaak snoepjes, ze mag haar eten geven, ze wandelt met haar (dan doet ze ook zo vervelend), ze leidt haar af met iets waar ze wel in mag bijten.
Het werkt gewoon niet!
En niet 1 of 2 of 3 keer per dag, nee constant. Zo rete irritant.
Das echt het enige nadeel van de hele hond, maar wel een die me woest maakt, afentoe zin om d'r een knal te geven, het frustreert enorm.
Het werkt gewoon niet!
Das echt het enige nadeel van de hele hond, maar wel een die me woest maakt, afentoe zin om d'r een knal te geven, het frustreert enorm.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vindt jouw dochter de hond wel leuk? Afleiden of interactie zijn ook weer twee verschillende dingen. Het is natuurlijk wel apart te lezen dat dit gedrag zich bij jouw 15 jarige dochter zich uit. 15 vind ik persoonlijk niet echt jong meer om niet een hond duidelijk te maken wat ze wel en niet wil. Als ze dit gedrag bij de rest van het gezin niet vertoont, dan trek ik eigenlijk een beetje de conclusie dat er in de combinatie dochter en hond iets scheef zitursula66 schreef:Ze geeft ze zo vaak snoepjes, ze mag haar eten geven, ze wandelt met haar (dan doet ze ook zo vervelend), ze leidt haar af met iets waar ze wel in mag bijten.
Het werkt gewoon niet!
Laatst gewijzigd door blondie op 17 jul 2014 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- ursula66
- Actief
De enige reden waarom wij een hond hebben is onze dochter. Als er iemand gek is op beesten, en in het bijzonder honden, is zij het wel.
Ik had het iemand gevraagd die hondentrainingen geeft en volgens haar is het omdat de hond door heeft dat zij niet de baas is in huis en haar als 'medepup' ziet.
Ze gaf de tip letterlijk achter mijn dochter te gaan staan en de hond te waarschuwen.
Dit hielp. Twee dagen.
Dochter speelde idd te druk met haar maar doet dat nu al even niet meer. Ik zou niet weten wat ze fout doet. Ze gaat nu vaak uit frustratie, en omdat de pup gewoon echt niet ophoudt, naar boven.
Echt sneu.
Ik had het iemand gevraagd die hondentrainingen geeft en volgens haar is het omdat de hond door heeft dat zij niet de baas is in huis en haar als 'medepup' ziet.
Ze gaf de tip letterlijk achter mijn dochter te gaan staan en de hond te waarschuwen.
Dit hielp. Twee dagen.
Dochter speelde idd te druk met haar maar doet dat nu al even niet meer. Ik zou niet weten wat ze fout doet. Ze gaat nu vaak uit frustratie, en omdat de pup gewoon echt niet ophoudt, naar boven.
Echt sneu.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik snap dat advies niet zo eerlijk gezegd, een meisje van 15 jaar is nou ook niet echt een klein kind dat overlopen kan worden door een pup en daarvan 'gered' moet worden door de baas in huis 
ik denk dat de spanning in huis als dochter thuiskomt/thuis is ook niet meewerkt aan rustiger gedrag van je pup, puppen reageren nogal op de omgeving.
kunnen pup en dochter niet samen op cursus?
ik denk dat de spanning in huis als dochter thuiskomt/thuis is ook niet meewerkt aan rustiger gedrag van je pup, puppen reageren nogal op de omgeving.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ursula66
- Actief
Ja, is wel de bedoeling.
We zouden vanavond beginnen, maar die gaat door omstandigheden niet door. Op zoek naar een andere dus. Een andere in de buurt begint pas na de vakantie. Effe verder zoeken of nog even afwachten dus.
En wat voor spanning bedoel je? Dochter is juist elke keer weer enthousiast als ze de pup ziet. Pup ook, alleen uit die zich in (kwispelend en speels springerig hoor, maar dat maakt het niet minder vervelend) happen en blaffen.
Even ter verduidelijking. Dochter is inderdaad 15, maar erg onzeker en faalangstig, dat voelt ze wss ook.
We zouden vanavond beginnen, maar die gaat door omstandigheden niet door. Op zoek naar een andere dus. Een andere in de buurt begint pas na de vakantie. Effe verder zoeken of nog even afwachten dus.
En wat voor spanning bedoel je? Dochter is juist elke keer weer enthousiast als ze de pup ziet. Pup ook, alleen uit die zich in (kwispelend en speels springerig hoor, maar dat maakt het niet minder vervelend) happen en blaffen.
Even ter verduidelijking. Dochter is inderdaad 15, maar erg onzeker en faalangstig, dat voelt ze wss ook.

-
blondie
- Zeer actief
Cursus in combi met behendigheid bijvoorbeeld. Zo ik lees uit je andere post is de hond er meer ook voor haar, dan is het juist leuk om dingen te ondernemen lijkt me.renee-uk schreef:ik snap dat advies niet zo eerlijk gezegd, een meisje van 15 jaar is nou ook niet echt een klein kind dat overlopen kan worden door een pup en daarvan 'gered' moet worden door de baas in huis
- renee-uk
- Zeer actief
je hebt het over uit frustratie naar boven gaan, dat is spanningursula66 schreef:Ja, is wel de bedoeling.
maar wat doe je (of je dochter) dan als je pup zo springt?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ursula66
- Actief
Alles geprobeerd wat er geadviseerd is: afleiden, negeren, waarschuwen.
En klopt, weggaan uit frustratie zal best spanning zijn, maar het is het gevolg van iets dat er al was. Het gedrag van de pup is niet het gevolg van het naar boven gaan van mn dochter.
En klopt, weggaan uit frustratie zal best spanning zijn, maar het is het gevolg van iets dat er al was. Het gedrag van de pup is niet het gevolg van het naar boven gaan van mn dochter.

- Liesbeth
- Zeer actief
Begrijp ik nu goed dat de pup voor jullie dochter in huis is gekomen. En als jullie dochter die wens niet zou hebben gehad, dat er geen hond in huis zou zijn?ursula66 schreef:De enige reden waarom wij een hond hebben is onze dochter. Als er iemand gek is op beesten, en in het bijzonder honden, is zij het wel.
Dit hielp. Twee dagen.
Echt sneu.
Mijn vraag is geen aanval, alleen ter verduidelijking voor mij.
Edit: ik vroeg dit om er achter te komen hoe jullie tegen het hebben van een pup aankijken. Het lijkt namelijk zo leuk om een dier/pup in huis te halen, maar al te vaak worden de consequenties niet goed overzien.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 17 jul 2014 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- renee-uk
- Zeer actief
die spanning is er natuurlijk wel, je komt hier niet dit verhaal vertellen als je er niet mee zit.
en al die pogingen die je gedaan hebt om je hond ermee op te laten houden zullen ook niet spanningsloos verlopen zijn.
honden reageren daarop en een lastige pup zal er nog lastiger door worden.
niet dat ik dat niet begrijp hoor, maar als je iets wil veranderen zul je vooral naar jezelf en de rest van het gezin moeten kijken.
jij kunt bewust iets veranderen, dat kan je hond niet, die kan alleen maar reageren op wat hem geleerd wordt.
en bij honden is actie nogal eens vaak reactie
maar nogmaals wat doe je precies als je pup begint met het spring- en bijtfestijn?
heb je altijd een speeltje op zak waar ie dan in kan bijten, flossje bijvoorbeeld zodat het je niet je vingers kost als ie het aanpakt?
en je dochter idem?
heb je al eens gezorgd dat ie niet in de spring- en bijtmodus kan komen door hem in de bench te doen als je dochter thuiskomt of weggaat naar school?
kent ie het woord 'nee' of zelfs 'klaar' en weet ie ook wat dat inhoudt?
krijgt je hond wel genoeg beweging en nog belangrijker krijgt ie ook genoeg rust?
wat doe je zoal met hem overdag?
en al die pogingen die je gedaan hebt om je hond ermee op te laten houden zullen ook niet spanningsloos verlopen zijn.
honden reageren daarop en een lastige pup zal er nog lastiger door worden.
niet dat ik dat niet begrijp hoor, maar als je iets wil veranderen zul je vooral naar jezelf en de rest van het gezin moeten kijken.
jij kunt bewust iets veranderen, dat kan je hond niet, die kan alleen maar reageren op wat hem geleerd wordt.
en bij honden is actie nogal eens vaak reactie
maar nogmaals wat doe je precies als je pup begint met het spring- en bijtfestijn?
heb je altijd een speeltje op zak waar ie dan in kan bijten, flossje bijvoorbeeld zodat het je niet je vingers kost als ie het aanpakt?
en je dochter idem?
heb je al eens gezorgd dat ie niet in de spring- en bijtmodus kan komen door hem in de bench te doen als je dochter thuiskomt of weggaat naar school?
krijgt je hond wel genoeg beweging en nog belangrijker krijgt ie ook genoeg rust?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zie het al voor mij. Dochter komt thuis en de spanning loopt op bij hondje , leukkkk kleine baas komt thuis.
En kleine baas is enthousiast als ze haar hond ziet . Jij voelt het al aankomen en je voelt de spanning al van die 2 en jezelf.
Als dochter thuis komt gewoon de hond negeren omdat blij begroeten ook een bepaalde spanning geeft bij de hond.
En jij moet eens na gaan denken wat je nu serieus wil met al je pogingen die nergens naar toe gaan en geen sucses hebben.
Denk je nu echt dat die hond jou en je gezin serieus neemt na al die mislukte pogingen.
Jullie zijn nu al de controle over een pup kwijt die hyper is en niet te stoppen ,hoe gaat dat worden zometeen als ze volwassen is.?
En kleine baas is enthousiast als ze haar hond ziet . Jij voelt het al aankomen en je voelt de spanning al van die 2 en jezelf.
Als dochter thuis komt gewoon de hond negeren omdat blij begroeten ook een bepaalde spanning geeft bij de hond.
En jij moet eens na gaan denken wat je nu serieus wil met al je pogingen die nergens naar toe gaan en geen sucses hebben.
Denk je nu echt dat die hond jou en je gezin serieus neemt na al die mislukte pogingen.
Jullie zijn nu al de controle over een pup kwijt die hyper is en niet te stoppen ,hoe gaat dat worden zometeen als ze volwassen is.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Je dochter de hond misschien totaal laten negeren zodra ze thuis is en pas aandacht laten geven zodra de hond weer rustig is?
Die van mijn broer (staff) was ook zo druk en plaste altijd van "blijdschap" nu wil niemand natuurlijk zijn/haar kleden verpest zien, en ze wilden ook dat ze "rustig" begroet werden. Tis immers geen ieniminie hondje en er kwamen behalve hun eigen 2 meiden (toen klein ook) best veel kleine kinderen over de vloer die je niet graag omver gegooid ziet. Dat drukke hebben ze toen in korte tijd om weten te buigen door hem totaal te negeren bij binnenkomst en alleen maar zachtjes zonder iets te zeggen weg te duwen. Nu kom je daar binnen en komt hij wel snuffelen en op zoek naar "aaiers"
maar dat drukke en dat van zich af plassen. Eheh dat is weg en hij krijgt er echt geen aandacht minder om. Ja even dus bij binnenkomst
Bij Nell (JR) doe ik trouwens hetzelfde
Die van mijn broer (staff) was ook zo druk en plaste altijd van "blijdschap" nu wil niemand natuurlijk zijn/haar kleden verpest zien, en ze wilden ook dat ze "rustig" begroet werden. Tis immers geen ieniminie hondje en er kwamen behalve hun eigen 2 meiden (toen klein ook) best veel kleine kinderen over de vloer die je niet graag omver gegooid ziet. Dat drukke hebben ze toen in korte tijd om weten te buigen door hem totaal te negeren bij binnenkomst en alleen maar zachtjes zonder iets te zeggen weg te duwen. Nu kom je daar binnen en komt hij wel snuffelen en op zoek naar "aaiers"
Bij Nell (JR) doe ik trouwens hetzelfde
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Zamunda
- Zeer actief
Er zijn al heel veel goede tips gegeven, dus als het nu nog niet betert moeten juliie volgens mij gewoon heel dringend hulp inschakelen van een goede hondenschool want de situatie klinkt niet bepaald fijn meer.
Ik lees dat je gelukkig al op zoek was gegaan naar een eerdere mogelijkheid voor cursus en dat deze nu niet doorgaat. Ik zou als de sodemieter een privéles regelen voor je dochter, bij een goede instructeur. Dan kan er gewoon echt even naar de interactie tussen dochter en pup gekeken worden en kan je dochter handvatten krijgen om dit gedrag om te buigen. Wellicht kun je van een afstandje meekijken en pik je er zelf ook nog wat van op
.
Ik lees dat je gelukkig al op zoek was gegaan naar een eerdere mogelijkheid voor cursus en dat deze nu niet doorgaat. Ik zou als de sodemieter een privéles regelen voor je dochter, bij een goede instructeur. Dan kan er gewoon echt even naar de interactie tussen dochter en pup gekeken worden en kan je dochter handvatten krijgen om dit gedrag om te buigen. Wellicht kun je van een afstandje meekijken en pik je er zelf ook nog wat van op
- BessieTurf
- Actief
Inderdaad, heel veel goede tips hier. Het lijkt me ook zaak om niet steeds weer wat nieuws te proberen. Niet kort achter elkaar in ieder geval want een pup probeert je ook uit. Consequent doorgaan, veel geduld, lange adem.
Het blije begroeten door de pup van je dochter die thuis komt kan beter genegeerd worden. Eerst maar eens leren normaal en rustig te doen, daarna volgen de leuke dingen weer.
Tot na de vakantie wachten met de cursus terwijl je/jullie nu zo met de handen in het haar zit(ten) lijkt me niet verstandig. Er zijn vast wel instructeurs beschikbaar, dus liever deze gebeld.
De spanningen spatten van je berichten af dus dat zal in huis net zo zijn. Honden pikken dit feilloos op en worden dan oervervelend. Er zal meer rust in huis moeten komen en meer vertrouwen in een goede afloop. Het komt echt allemaal goed, maar dat hangt van jullie als opvoeders af, niet van de hond. Je schrijft dat je de hond soms niet meer lief vindt, en ik snap dat gevoel maar houd wel op het vizier dat de hond in de basis een goede hond is en dat het afhankelijk van jullie is hoe lief hij zal zijn/worden.
Succes!
Het blije begroeten door de pup van je dochter die thuis komt kan beter genegeerd worden. Eerst maar eens leren normaal en rustig te doen, daarna volgen de leuke dingen weer.
Tot na de vakantie wachten met de cursus terwijl je/jullie nu zo met de handen in het haar zit(ten) lijkt me niet verstandig. Er zijn vast wel instructeurs beschikbaar, dus liever deze gebeld.
De spanningen spatten van je berichten af dus dat zal in huis net zo zijn. Honden pikken dit feilloos op en worden dan oervervelend. Er zal meer rust in huis moeten komen en meer vertrouwen in een goede afloop. Het komt echt allemaal goed, maar dat hangt van jullie als opvoeders af, niet van de hond. Je schrijft dat je de hond soms niet meer lief vindt, en ik snap dat gevoel maar houd wel op het vizier dat de hond in de basis een goede hond is en dat het afhankelijk van jullie is hoe lief hij zal zijn/worden.
Succes!
- ursula66
- Actief
Dank je wel voor alle reacties.
Ik zal eerst eens een paar dingen verduidelijken, want er worden dingen verkeerd geïnterpreteerd en voorbarige conclusies getrokken.
Nu dochter groter is, hebben we alle voor en nadelen weer op een rijtje gezet en tot de conclusie gekomen dat we er wel klaar voor waren.
Dus: De hond is er omdat mijn dochter er zo graag een wilde, maar wij staan er nu volledig achter!
Ze is begonnen met afleiden met een speeltje, maar dat werkt niet, ze is teveel op mijn dochter zelf gefixeerd op zo'n moment.
'Nee' en 'Laag' kent ze maar werken ook niet op zo'n moment.
Negeren is moeilijk want dan gaan kleding en meubels eraan.
Bovendien is dochter ondertussen bang geworden voor het gehap omdat ze haar al een paar keer pijn heeft gedaan.
In de bench stoppen lukt niet want pup komt niet als je haar roept dan en rent weg als je naar haar toe loopt omdat ze dat dan als een spelletje ziet, dus dat doen we ook niet meer.
Tegenwoordig gaat ze naar boven als de hond zo doet (als dat op dat moment mogelijk is).
Met dochter afgesproken dat ze niet meer zo blij doet, geen hoge stem meer gebruikt en de hond negeert als ze beneden of thuis komt.
Tot nu toe nog zonder resultaat.
Hond wordt aantal keer per dag uitgelaten, maar aan de lijn.
En verder nemen we haar afentoe mee ergens naartoe waar ze lekker kan spelen. Gisterenmiddag nog lekker aan de Maas geweest op een afgelegen stukje.

Ze slaapt best veel tussendoor.
Als we weg gaan en ze heeft net de hele tijd liggen slapen, nemen we haar mee als dat kan.
Is ze de hele tijd wakker geweest, dan gaat ze lekker in haar bench als wij gaan.
Zo makkelijk, aanhankelijk, luistert best goed voor een pup van 3 maanden.
Behalve dan....
We gaan het proberen vol te houden met dat negeren. Dochter haar gedrag aanpassen en dimmen. En toch maar verder zoeken naar een hondenschool.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb misschien niet op iedereen gereageerd, maar wel iedereen gelezen!
Ik zal eerst eens een paar dingen verduidelijken, want er worden dingen verkeerd geïnterpreteerd en voorbarige conclusies getrokken.
Mijn dochter wil al járen een hond, vindt ze leuk. Wij ook, maar zagen er ook de nadelen van en dus kwam er geen hond.Liesbeth schreef:Begrijp ik nu goed dat de pup voor jullie dochter in huis is gekomen. En als jullie dochter die wens niet zou hebben gehad, dat er geen hond in huis zou zijn?ursula66 schreef:De enige reden waarom wij een hond hebben is onze dochter. Als er iemand gek is op beesten, en in het bijzonder honden, is zij het wel.
Mijn vraag is geen aanval, alleen ter verduidelijking voor mij.
Edit: ik vroeg dit om er achter te komen hoe jullie tegen het hebben van een pup aankijken. Het lijkt namelijk zo leuk om een dier/pup in huis te halen, maar al te vaak worden de consequenties niet goed overzien.
Nu dochter groter is, hebben we alle voor en nadelen weer op een rijtje gezet en tot de conclusie gekomen dat we er wel klaar voor waren.
Dus: De hond is er omdat mijn dochter er zo graag een wilde, maar wij staan er nu volledig achter!
Tuurlijk is er spanning, alleen was mijn bericht een antwoord op een andere vraag, over de spanning tussen dochter en hond.renee-uk schreef:die spanning is er natuurlijk wel, je komt hier niet dit verhaal vertellen als je er niet mee zit.
Even voor de duidelijkheid, ze doet dit niet bij ons, echt alleen bij dochter. Alleen als ze in zo'n bui is, luistert ze ook niet meer naar ons.renee-uk schreef: maar nogmaals wat doe je precies als je pup begint met het spring- en bijtfestijn?
en je dochter idem?
Ze is begonnen met afleiden met een speeltje, maar dat werkt niet, ze is teveel op mijn dochter zelf gefixeerd op zo'n moment.
'Nee' en 'Laag' kent ze maar werken ook niet op zo'n moment.
Negeren is moeilijk want dan gaan kleding en meubels eraan.
Bovendien is dochter ondertussen bang geworden voor het gehap omdat ze haar al een paar keer pijn heeft gedaan.
In de bench stoppen lukt niet want pup komt niet als je haar roept dan en rent weg als je naar haar toe loopt omdat ze dat dan als een spelletje ziet, dus dat doen we ook niet meer.
Tegenwoordig gaat ze naar boven als de hond zo doet (als dat op dat moment mogelijk is).
Met dochter afgesproken dat ze niet meer zo blij doet, geen hoge stem meer gebruikt en de hond negeert als ze beneden of thuis komt.
Tot nu toe nog zonder resultaat.
Hond wordt aantal keer per dag uitgelaten, maar aan de lijn.
En verder nemen we haar afentoe mee ergens naartoe waar ze lekker kan spelen. Gisterenmiddag nog lekker aan de Maas geweest op een afgelegen stukje.

Ze slaapt best veel tussendoor.
Als we weg gaan en ze heeft net de hele tijd liggen slapen, nemen we haar mee als dat kan.
Is ze de hele tijd wakker geweest, dan gaat ze lekker in haar bench als wij gaan.
Aaaaah, dat is zó niet waar. Ben dol op dat beest, het is een schat!Heavy schreef:Als jouw dochter de enige in huis is die gek is op de hond dan voelt de hond dat natuurlijk ook![]()
Zo makkelijk, aanhankelijk, luistert best goed voor een pup van 3 maanden.
Behalve dan....
Inderdaad, veel tips. Misschien heb je ook gelijk en hebben we te veel steeds iets anders gedaan omdat het eerdere niet werkte.BessieTurf schreef:Inderdaad, heel veel goede tips hier. Het lijkt me ook zaak om niet steeds weer wat nieuws te proberen. Niet kort achter elkaar in ieder geval want een pup probeert je ook uit. Consequent doorgaan, veel geduld, lange adem.
Succes!
We gaan het proberen vol te houden met dat negeren. Dochter haar gedrag aanpassen en dimmen. En toch maar verder zoeken naar een hondenschool.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb misschien niet op iedereen gereageerd, maar wel iedereen gelezen!

- renee-uk
- Zeer actief
je kunt dat hondje natuurlijk ook in de bench stoppen net voordat je dochter weggaat of thuiskomt.
hoef je haar ook niet te laten komen, wat natuurlijk nooit lukt als een hondje zo dol is en ook niet achterna te zitten.
soms is voorkomen een stuk beter dan genezen, vooral als dat genezen niet lijkt te lukken.
je legt veel te veel bij dat hondje, die doet ook alleen maar wat ze doet omdat dat kan.
je zult zelf doortastender moeten worden, als je dochter het niet voor elkaar krijgt om door te dringen bij haar.
je hondje zal niet vanzelf rustiger worden en ophouden met dit overenthousiaste gedrag als jij haar niet duidelijk vertelt dat dat niet gewenst is.
ben het met zamunda eens, zoek iemand met verstand van honden die eens naar de interactie tussen hond en dochter, maar ook tussen jou en hond kijkt.
want je kunt wel blijven hameren op het feit dat je hondje dit alleen bij je dochter doet, maar jij kunt haar ook niet uit die situatie halen blijkbaar, dus kun je zelf ook wel wat steun en aanwijzingen en handvatten gebruiken en die geven lukt nou eenmaal makkelijker als iemand de situatie ook echt ziet, in plaats van een verhaaltje leest.
je mist op die laatste manier alle interactie en signalen, van jullie maar ook van de hond
ik zou daar werkelijk behoorlijk haast achter zetten, want voor je het weet is dit gedrag ingesleten en hoe langer je hondje de kans krijgt om zich zo te gedragen des te moeilijker zal het zijn om haar dat weer af te leren.
ik zou ook wat haast zetten achter die cursus, daar leert je dochter een hoop van en samen aan het werk zijn creëert een band.
hoef je haar ook niet te laten komen, wat natuurlijk nooit lukt als een hondje zo dol is en ook niet achterna te zitten.
soms is voorkomen een stuk beter dan genezen, vooral als dat genezen niet lijkt te lukken.
je legt veel te veel bij dat hondje, die doet ook alleen maar wat ze doet omdat dat kan.
je zult zelf doortastender moeten worden, als je dochter het niet voor elkaar krijgt om door te dringen bij haar.
je hondje zal niet vanzelf rustiger worden en ophouden met dit overenthousiaste gedrag als jij haar niet duidelijk vertelt dat dat niet gewenst is.
ben het met zamunda eens, zoek iemand met verstand van honden die eens naar de interactie tussen hond en dochter, maar ook tussen jou en hond kijkt.
want je kunt wel blijven hameren op het feit dat je hondje dit alleen bij je dochter doet, maar jij kunt haar ook niet uit die situatie halen blijkbaar, dus kun je zelf ook wel wat steun en aanwijzingen en handvatten gebruiken en die geven lukt nou eenmaal makkelijker als iemand de situatie ook echt ziet, in plaats van een verhaaltje leest.
je mist op die laatste manier alle interactie en signalen, van jullie maar ook van de hond
ik zou daar werkelijk behoorlijk haast achter zetten, want voor je het weet is dit gedrag ingesleten en hoe langer je hondje de kans krijgt om zich zo te gedragen des te moeilijker zal het zijn om haar dat weer af te leren.
ik zou ook wat haast zetten achter die cursus, daar leert je dochter een hoop van en samen aan het werk zijn creëert een band.

- Belle
- Zeer actief
Houd er ook rekening mee dat gedrag dat niets meer oplevert (voor de hond) in eerste instantie kan verergeren. De hond gaat harder zijn best doen om het gewenste effect te bereiken (aandacht op wat voor manier dan ook). Als je op dat moment denkt dat het niet helpt of je geduld verliest en gaat mopperen, of wat ook voor vorm van aandacht, heb je je hond juist geleerd nog een tandje bij te zetten en nog meer te gaan springen, happen etc.
In de bench zetten lijkt me een prima idee. Tegelijkertijd zou ik wel onder gecontroleerde omstandigheden (hond aan de lijn, dochter op afstand) gaan oefenen om het gewenste gedrag (bv. vier poten aan de grond en een slappe lijn) aan te leren en te belonen.
In de bench zetten lijkt me een prima idee. Tegelijkertijd zou ik wel onder gecontroleerde omstandigheden (hond aan de lijn, dochter op afstand) gaan oefenen om het gewenste gedrag (bv. vier poten aan de grond en een slappe lijn) aan te leren en te belonen.
- Zamunda
- Zeer actief
Wat zijn je ideëen over onderstaande?
Zamunda schreef:Ik zou als de sodemieter een privéles regelen voor je dochter, bij een goede instructeur. Dan kan er gewoon echt even naar de interactie tussen dochter en pup gekeken worden en kan je dochter handvatten krijgen om dit gedrag om te buigen. Wellicht kun je van een afstandje meekijken en pik je er zelf ook nog wat van op.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 17 jul 2014 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je hebt een pb over puppenles.
Wij geven wel puppenles tijdens de zomermaanden. Juist omdat de meeste andere scholen een zomer/vakantie hebben.
Loop maar een keer binnen.
Wij geven wel puppenles tijdens de zomermaanden. Juist omdat de meeste andere scholen een zomer/vakantie hebben.

- Belle
- Zeer actief
Rea schreef:Je hebt een pb over puppenles.