Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe dom zijn honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: hoe dom zijn honden

Ongelezen bericht door Frouke »

Roxy heeft niet altijd zin om mee te gaan naar buiten (als het te vroeg, te laat, te warm of te koud is :D) en als ik haar dan roep blijft ze in haar 'hol' liggen, op een schapenvachtje onder mijn bed. Ik kan dan op mijn knieën gaan zitten en haar onder het bed vandaan trekken, maar ik kan ook even op de bel drukken en dan komt ze gelijk aangedenderd.

Ze heeft in al die jaren nog nooit de link gelegd dat als ik eerst vijf keer roep en vervolgens de bel gaat er dan niemand voor de deur staat....
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als ik tegen Banjer zei " zoek stok" dan ging hij een stok zoeken en dan ging ik gooien.Als ik tegen Dol zeg " zoek stok " dan zie je haar denken..maar je heb nog helemaal niks gegooid, dat krijg ik er ook niet in dat ze zelf een stok moet gaan zoeken..nee hoor dan kan ik de bosjes in op zoek naar een stok :boos:
Tegenwoordig neem ik een bal mee dat is makkelijker :pffff:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Als mijn honden om een lantaarnpaal zit met hun lijn ( en ook een paar keer erom heen gedraaid) blijf ik wachten tot ze zelf weer terug lopen, en dat werkt wel, alleen bij Tama duurt het wat langer voordat het kwartje valt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ons hondje kan zo dom doen, wij hebben 2 verschillende tuindeuren 1 aan de zijkant en de andere om de hoek, loopt ze de ene uit gaat ze voor de andere staan, laat me erin, ze kan dan niet bedenken dat ze de deur waar ze uit ging ook weer naar binnen kan. :oohja:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pepie schreef:Als ik tegen Banjer zei " zoek stok" dan ging hij een stok zoeken en dan ging ik gooien.Als ik tegen Dol zeg " zoek stok " dan zie je haar denken..maar je heb nog helemaal niks gegooid, dat krijg ik er ook niet in dat ze zelf een stok moet gaan zoeken..nee hoor dan kan ik de bosjes in op zoek naar een stok :boos:
:mrgreen:
Misschien aanpassen........."waar is een stok?" :tongue:
Want ja, als je nog niet gegooid hebt, kan je ook geen stok zoeken .......... logisch toch? :U: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Inge O schreef:
maart schreef:
Inge O schreef: een paar van die domme dingen : vast komen te zitten met een lang touw rond wat bomen: nog geen hond gezien die het geheim kon ontrafelen om weer los te komen (en dan niet een keer bij toeval maar gewoon structureel).

Zal ik Ds eens brengen? :F:
Ik kwam eens op het geniale idee haar buiten vast te binden (ze was een paar maanden oud, geen omheinde tuin, mooi weer... alle redenen om hond buiten te hebben).
Toen ik terug naar binnen ging, liep ze vrolijk met me mee naar binnen :mann: :mann: :mann: :mann:

jaar of 2 geleden bind ik ze vast bij de poort van de paarden. Eer ik aan de stallen was, liep ze terug vrolijk met me mee :oohja:
ja, door het touw door te bijten zeker? dat heb ik hier ook al gezien maar ik bedoelde als ze vast komen te zitten doordat ze rond bomen en zo heen zijn gelopen, dat ze dan niet zelf kunnen bedenken dat ze gewoon weer een aantal keer de andere kant op terug moeten om weer los te komen.
Touw doorbijten? Mila heeft het tot een paar keer toe gepresteerd om gewoon een stevige knoop uit een riem los te maken :oeps:
Nu moet ik de riem (jachtlijn) dus eerst door het handvat halen en haar zo vastleggen aan een paaltje, anders haalt ze gewoon de knoop eruit. Riemen kapot bijten doet ze natuurlijk niet, zo braaf is ze dan weer wel. :mann:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ranetje schreef:
Pepie schreef:Als ik tegen Banjer zei " zoek stok" dan ging hij een stok zoeken en dan ging ik gooien.Als ik tegen Dol zeg " zoek stok " dan zie je haar denken..maar je heb nog helemaal niks gegooid, dat krijg ik er ook niet in dat ze zelf een stok moet gaan zoeken..nee hoor dan kan ik de bosjes in op zoek naar een stok :boos:
:mrgreen:
Misschien aanpassen........."waar is een stok?" :tongue:
Want ja, als je nog niet gegooid hebt, kan je ook geen stok zoeken .......... logisch toch? :U: :lol1:
Heb ik ook al gedaan,werk niet :boos:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Soms denk ik dat het maar goed is dat honden zelf niet denken in termen van dom of slim ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”