Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoge toon van onze achterburen? Dieren verjager met geluid..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

margriet2
Vaste gebruiker

Re: Hoge toon van onze achterburen? Dieren verjager met gelu

Ongelezen bericht door margriet2 »

Jawel, de buren naast hun hebben geen last er van, maar zij is dan 75 jaar jong. De buren daar weer naast hebben er ook wel last van inderdaad. Zij hebben veel eerder al geprobeerd hier wat aan te doen maar dat is vrij heftig geescaleert. Wij wisten niet in eerste instantie niet dat het geluid bij hun vandaan komt. Het is heel lastig om te horen waar dit geluid vandaan komt.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Kan je dan niet vragen of ze er een tijdklok tussen willen zetten?
Desnoods dat ding van de late avond tot de vroege morgen wel aan?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De politie kan helemaal niets doen. De enige weg de overblijft is een civiele procedure die klauwen vol geld gaat kosten. Ze staan in hun recht en mogen dat dus volgens hun.
Stel een radio af op een zware brom en plaats dat tegen hun slaapkamermuur. Dat gaat ze dus zeker uit hun slaap houden. Als ze komen vragen wat dat voor vervelend geluid is kun je zeggen. Sinds de katten weg zijn hebben wij last van muizen. En zo'n electronisch apparaatje om de muizen te verjagen werkt perfect. En wij hebben geen last van het geluid. En bovendien, het mag.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik zou eerlijk gezegd helemaal gek worden van zo'n piep.Ik heb ook een gevoelig gehoor.mijn eigen honden blaffen ook nauwlijks ,dat verdraag ik ook niet.

Hier in de plaatstelijke regelementen staat dat geluidsoverlast niet mag,hier mogen radio's dus id niet zo hard staan dat je als buur mee kan genieten.Ik zou dus de wijkagent inschakelen.Maar als het bij julie wel mag is het vervelend.

Als je zelf een radio aan zet als je in de tuin gaat zitten hoor je het dan nog?niet zo hard om je buren te pesten,maar gewoon dat je buiten kan zijn zonder die irritante piep te horen.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Wolfsblut schreef:De politie kan helemaal niets doen. De enige weg de overblijft is een civiele procedure die klauwen vol geld gaat kosten. Ze staan in hun recht en mogen dat dus volgens hun.
Mijn voorstel was meer met het idee in het achterhoofd dat het inschakelen van de politie vaak al helpt om het afweerende gevoel er van. Als de desbetreffende buren zien dat de overlast zo groot is dat de politie ingeschakelt word, dan valt mischien het kwartje over hoe vervelend dit is.

Legaal gezien zal er, jammer genoeg, weinig tegen te doen zijn.
margriet2
Vaste gebruiker

Na wat speurwerk kwam ik uit bij de 'rijdende rechter' uit. Ik hou absoluut niet van burenruzies en gedoe.

mr. Visser zegt dat het niet mag maar Wilma Mansveld van wel?

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht- ... toegestaan
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Wolfsblut schreef:De politie kan helemaal niets doen.
Dat kunnen ze zeker wel!
Dat het apparaat mag, zegt niets over wat de politie kan of mag. Overlast veroorzaken mag nog steeds niet op grond van de APV(algemene plaatselijke verordening).
En daarbij is de taak van politie heel wat ruimer dan alleen de wet handhaven. Een bezoekje van de wijkagent kan wonderen doen en een eventueel gesprek samen met de wijkagent ook.

Ik weet niet of het koop- of huurhuizen zijn. Maar bij huur zou de woningbouwvereniging misschien ook nog wat kunnen betekenen.

Niet te snel opgeven hoor!
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Lightsun schreef:
Wolfsblut schreef:De politie kan helemaal niets doen. De enige weg de overblijft is een civiele procedure die klauwen vol geld gaat kosten. Ze staan in hun recht en mogen dat dus volgens hun.
Mijn voorstel was meer met het idee in het achterhoofd dat het inschakelen van de politie vaak al helpt om het afweerende gevoel er van. Als de desbetreffende buren zien dat de overlast zo groot is dat de politie ingeschakelt word, dan valt mischien het kwartje over hoe vervelend dit is.

Legaal gezien zal er, jammer genoeg, weinig tegen te doen zijn.
Het valt te proberen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik zou maar eens een praatje gaan maken op het gemeentehuis. Gewoon een afspraak maken met de burgemeester (ja, dat kan!) en aangeven dat er een onhoudbare situatie is ontstaan. Waarschijnlijk krijg je de burgemeester niet te zien, maar wel een ambtenaar die van de hoed en de rand weet. Zeker als je al zelf met de buren gesproken hebt, is er via de gemeente vaak wel iets te bereiken. Dat kan via verschillende kanalen, via de wijkagent, maar misschien is er een wel een vergunning voor nodig, of is er een bemiddelaar.

Ik zou zeker niet zomaar geloven dat het is toegestaan.

En als er echt niet iets is dat werkt, doosjes oppakken en bij het politiebureau inleveren!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

margriet2 schreef:Jawel, de buren naast hun hebben geen last er van, maar zij is dan 75 jaar jong. De buren daar weer naast hebben er ook wel last van inderdaad. Zij hebben veel eerder al geprobeerd hier wat aan te doen maar dat is vrij heftig geescaleert. Wij wisten niet in eerste instantie niet dat het geluid bij hun vandaan komt. Het is heel lastig om te horen waar dit geluid vandaan komt.
aha...de andere buren die er last van hebben, hebben er dus zelfs al dik gezeik om gehad ?
Dat betekend dus dat het gewoon asociale tokken zijn die gewoon doen waar ze zin in hebben en het geen ruk uitmaakt of er iemand last van heeft en wie het dan ook maar is die er last van heeft, die kan gewoon vet het schijt krijgen.

duidelijk verhaal

Ik vind het bewonderinswaardig dat je rustig blijft en probeert een dialoog aan te gaan
Ik denk wel dat je het onderspit delft en er wat dat betreft vanuit kunt gaan dat er niets gebeurt, want deze mensen gaan nog geen seconde meedenken met je.

Dan kun je drie dingen doen;

Of jezelf een hoop ergernis besparen en je er maar bij neerleggen en de tokken hun zin geven
Of je maakt er een derde wereldoorlogje van en gaat het helemaal uit lopen venten.
- Wijkagent bellen
- Buurtbemiddelaar aanspreken
- klacht indienen bij wie het maar horen wil...of ze er wat mee doen is een tweede maar begin eens bij de Gemeente
- ingezonden stukje de krant in
- de rijdende rechter
En dan ga je tot het bittere eind via de officielle kanalen proberen of ze TOCH Iets gaan doen voor een ander
Of je daalt af naar hun niveau en wordt beter in wat zij doen; buurtjes plagen, daar trots op zijn en het gewoon weglachen en zeggen dat het tussen de oortjes zit ...IN COMBINATIE met bovenstaand. dus wel overal bij de officielle kanalen uitzoeken hoe of wat.
Maar dat moet je stijl maar net zijn en je kunt erop wachten dat als jij met wat dan ook gaat narren ze aan je deur staan.
Dan moet je wel in je rol blijven ...
en dat is vrij moeilijk als het eigenlijk niet in je zit.
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 04 aug 2014 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

Stel een radio af op een zware brom en plaats dat tegen hun slaapkamermuur. Dat gaat ze dus zeker uit hun slaap houden. Als ze komen vragen wat dat voor vervelend geluid is kun je zeggen. Sinds de katten weg zijn hebben wij last van muizen. En zo'n electronisch apparaatje om de muizen te verjagen werkt perfect. En wij hebben geen last van het geluid. En bovendien, het mag.
EN ! het weglachen en zeggen; Joh...dat zit tussen je oortjes... :mann: :engel:
Fijne dag nog buurman, fijne dag nog buurvrouw...ik ga terug naar mijn boontjes die op staan hoor...
SMAK Deur dicht :cheer:
mercedes2803
Zeer actief

margriet2 schreef:Had ik liever ook niet en had gehoopt dat zij rekening met ons houden en wij hun kunnen helpen met het zoeken van andere methodes. Wij waren zelfs wel bereid om hiervoor mee te betalen omdat zij het niet erg breed hebben. We gaan het nog een keer proberen, binnenkort is er een barbecue misschien dat het helpt dat er meer mensen bij zijn.

mwah..,.. zulks soort voelt zich meestal JUIST met mensen om zich heen NOG bijdehanter en sterker en stoerder.
Je loopt kans dat ze je ten overstaan van 6 buren die eromheen staan nogmaals wegzetten als zeurderige buurvrouw die een piepje tussen haar oren heeft
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

misschien jullie tuinsproeier zo aanzetten dat ze ook niet meer buiten kunnen zitten?
Zij geluid uit, jullie sproeier uit.
Afbeelding
gevni havanezers
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Ik loop regelmatig met Beike langs een huis en daar hoor ik ook hele hoge pieptonen.

Maar waar dat precies voor is, weet ik niet.

Vond nog wel deze link: http://www.hangjongerenweg.nl/
Daar wordt het gebruikt als afschrikmiddel tegen bijvoorbeeld groepjes jeugd, tegen overlast.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Miepmiept schreef:Ik kan me zoiets herinneren van de 'rijdende rechter'
Ding moest weg.

Omdat het ook overlast gaf aan kinderen. Vanaf ergens in de twintig ofzo hoor je die toon niet meer. Ik weet niet of die aflevering na te zoeken is.
ook volwassenen horen het heel duidelijk. mijn moeder heeft zo'n ding met bewegingssensor, en het is een rotgeluid.
margriet2
Vaste gebruiker

In Nederland is er een meldpunt die zich bezig houdt met deze problemen. Zij geven aan dat hier inderdaad burenruzies door ontstaan van dergelijke verjaag systemen. Zij geven adviezen e.d. het meldpunt is te vinden op http://www.pieptonen.nl
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

margriet2 schreef:Het geluid is in onze gehele tuin te horen. Maar overal is het even hinderlijk. Iemand zei dat het apparaat op de toonhoogte van de mosquito zit. De mosquito is er voor om hangjongeren weg te jagen en daarnaast onze hond die niet meer in de tuin wil zijn, is dat wenselijk? Nou, dat effect is er zeer zeker kan ik zeggen. Zojuist gesproken met de achterbuurvrouw. Zij zegt dat ik hier niets tegen kan doen en het gebruik hiervan mag. Het artikel zou gestaan hebben in de Stentor. Ik heb even gekeken en ja wel het mag gewoon!

http://www.destentor.nl/algemeen/binnen ... -1.4288272

Ik begrijp niet zo goed waarom dit wel mag, maar een spelende radio mag niet? Waarin zit dan het verschil? Want beide geluiden kan ik horen.
Mevrouw Mansveld heeft het over normaal gebruik van zo'n apparaat. En zij geeft aan dat het 8 uur aan een stuk aanzetten van het ding, waarbij er dus wel gezondheidsrisico zou ontstaan, wat haar betreft niet onder normaal gebruik valt.
Dat is toch nou net het probleem bij jullie? Niet zozeer dat ze het überhaupt gebruiken, maar dat-ie continu aan staat?
Het gaat er niet om of het apparaat zelf wel of niet verboden is, maar om het veroorzaken van burengerucht. Muziekinstallaties en blaffende honden zijn ook niet wettelijk verboden, maar als de buren daar iedere dag urenlang herrie van hebben kunnen ze er wel degelijk over klagen.
Ik zou er zeker mee naar de politie / wijkagent gaan. Je schrijft dat de andere buren dat ook al gedaan hebben en nul op het rekest kregen, maar als er van meerdere kanten klachten komen wordt het wellicht ook aan de politie duidelijker dat het geen overgevoeligheid van die ene klager is :wink:
sterkte er mee!
margriet2
Vaste gebruiker

Ik heb begrepen dat wat mevrouw Wilma Mansveld zegt niet klopt. Want wat wordt er verstaan onder een normaal gebruik? Zij zegt dat een kattenverjager werkt op een toonhoogte van 21 kilohertz. Dit terwijl de Tuinwachter start vanaf 13 kilohertz toonhoogte. Wanneer je hem instelt voor katten werkt het op 19,5KHz en hoger. Zij zegt dat het 8 uren duurt alvorens er schade ontstaat. Maar bij hoge volumes is dat veel eerder. De Tuinwachter werkt met 140 decibel. Zij gaat dan uit van 80 decibel en dan 8 uur. Maar bij 140 is dat direct.
mercedes2803
Zeer actief

Oke...en toen ?

Gebeurt er al wat bij de buren of hebben ze nog steeds schijt aan je ?
margriet2
Vaste gebruiker

Je hebt mensen die begrip hebben voor anderen. Maar je hebt ook mensen die géén rekening houden met anderen. Je hebt allerlei soorten mensen.... Daarom is het nodig dat er regels hiervoor komen. Inmiddels hebben we contact gehad met een advocaat om verder te kunnen informeren. Die geeft aan dat er belangenafweging wordt gemaakt. Het belang van de gebruiker van de pieptonen apparaat, die geen dieren in de tuin wil, en het belang van ons, namelijk gezondheid en geluidshinder.
mercedes2803
Zeer actief

In welke catagorie je achterburen vielen was al wel bekend inderdaad.
Die gaan geen rekening houden met jou of wie dan ook.

Ik hoop dat je op een redelijke termijn wat van de grond krijgt, maar ik zou me daar maar niet blind op staren.
Regelgeving op landelijk niveau, of voor mijn part Provinciaal niveau of nog kleiner; op Gemeentelijk niveau
duurt doorgaans wel even...understatement
margriet2
Vaste gebruiker

Ik hoop dat er meer mensen die hiervoor willen gaan strijden. Op deze apparaten zitten geen enkele normen! Ooit werd er geadverteerd met zet hem maar HARD genoeg dan wordt het vanzelf wel STIL. Ik heb begrepen als je petitie start en zoveel mensen hebt die het ondertekenen het in de tweede kamer behandeld moet worden. En ik denk dat ik vast niet de enige heb die hier hinder van heeft. Ik hoop dan ook dat een iedere forum opkomt voor mens en dier en tweede kamerleden die hierover gaan dit ook laten weten. Het is belangrijk!

Er wordt rechtszaak gestart tegen deze hinderpiep zo stond in het Friesch Dagblad:

http://www.rechtspraak.nu/dossiers/mosq ... en-worden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie ook http://www.pieptonen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”