Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet de oplossing voor een ontplofte vacht?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Re: Wie weet de oplossing voor een ontplofte vacht?

Ongelezen bericht door nicolioo »

Hahahaha, altijd op je woorden letten ! :F:

Ik ben me nu ernstig aan het verdiepen in de wondere wereld van de hondenshampoo :slaap:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: ik word oud , heb er gewoon overheen gelezen en nog gewoon normaal op gereageerd. :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oeh, manmanman, als ik dit zo lees ben ik weer extra blij met mijn korthaarhondje :I: . Elke dag een uur borstelen :O: ?! En dat altijd? Of alleen in bepaalde periodes?

bouvierpoedel schreef::80: ik word oud , heb er gewoon overheen gelezen en nog gewoon normaal op gereageerd. :ugh:
Ja, dat vond ik nog het meest schokkende :roll: !
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik gebruik voor Jip (poedel) shampoo van double k. Er zijn heel veel verschillende soorten van, net wat voor jou hond het beste is. Verder gebruik ik conditioner van artero. Is een grote, zilveren pot. Aardig aan de prijs maar het is heel geconcentreerd dus je doet er ook wel lang mee.

Ook heb ik een geweldige ontklitspray. Weet alleen zo ff niet hoe die heet maar kan ik wel kijken. Voordeel is dat de vacht er ook nog sneller mee droogt en het niet vettig wordt o.i.d. Je kunt hem ook gewoon op een droge vacht gebruiken.

Heb ik de loop der jaren veel geprobeerd tot de trimster mij dit aanraadde en ik ben er echt heel blij mee :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als Cara langer in dr vacht staat (plus toef en staart, die altijd langer staan) gebruik ik antiklit spray van de action. Werkt perfect en is niet zo achterlijk duur.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jeannettebo schreef:Maar doorpakken kan een hond ook als prettig en dus positief ervaren... Je geeft duidelijkheid, iets waarbij een hond zich erg prettig voelt
Inderdaad. Mila hield ook helemaal niet van borstelen en kammen. Natuurlijk heb ik dit rustig opgebouwd als pup, maar langer dan een paar minuten stil liggen en dan ook nog al dat gefriemel aan haar lijf, dat vond ze helemaal niets. Juist door het niet te accepteren als ze zich los probeerde te worstelen (ik hield haar dan gewoon rustig tegen zonder boos te worden), leerde ze dat er niets anders opzat dan het gewoon maar te ondergaan. En nu gaat ze er gewoon ontspannen bij liggen. Natuurlijk beloonde ik haar wel als ze rustig bleef liggen en na het borstelen wordt ze altijd beloond met een trekspelletje.
Als ik haar helemaal doorkam (gelukkig hoef ik dat maar eens in de twee weken of zo te doen) doe ik het vaak in twee keer, bijvoorbeeld 's ochtends de rechterkant en 's avonds de linkerkant, zodat het twee kortere kamsessies zijn. Je zou dit ook kunnen proberen: meerdere korte sessies en dan erna flink belonen met een spelletje waarin hij zijn energie kwijt kan, zodat hij weet dat er altijd iets leuks volgt op het borstelen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:Kom ik hier om wat op te steken over vachtverzorging, gaat het weer over klitten en mutsen :hmmm:
Wat zijn jullie toch ook een viespeuken. :(:
:LOL:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zamunda schreef:Oeh, manmanman, als ik dit zo lees ben ik weer extra blij met mijn korthaarhondje :I: . Elke dag een uur borstelen :O: ?! En dat altijd? Of alleen in bepaalde periodes?

bouvierpoedel schreef::80: ik word oud , heb er gewoon overheen gelezen en nog gewoon normaal op gereageerd. :ugh:
Mij is verteld, dat zo gauw Lotje door haar vachtwissel heen is van puppy- naar volwassenvacht, dat er dan minder vaak geborsteld hoeft te worden. De wissel kan duren totdat ze 'n jaar of 2 is (volgend jaar maart), dus ik mag nog even en hoop dan echt dat het minder vaak hoeft, maar goed, dat zien we dan wel weer. Want het is ook wel gezellig 'n uurtje samen doen. Vaak houd ik even pauze, ga de koffie aan zetten (kamtafel staat in de keuken, zowat tegen het aanrecht) en dan kijkt Lotje altijd aandachtig mee, wat er allemaal gebeurt, totdat de bus met koffie openmaak, want dat schijnt te stinken.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

misschien kun je equistar gebruiken

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... tar/110519

dan laat hij zich eerst makkelijker kammen , kun je ook met je vingers doen , lekker kroelen en ontklitten tegelijk.

zo went hij eraan en kun je langzamer hand meer de borstel gebruiken
Fenneke en Baloe
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Zamunda schreef:Oeh, manmanman, als ik dit zo lees ben ik weer extra blij met mijn korthaarhondje :I: . Elke dag een uur borstelen :O: ?! En dat altijd? Of alleen in bepaalde periodes?

Aandacht is aandacht. Ik vind het fijn om op die manier even een uurtje alleen met hem bezig te zijn. Hij ook.
Als ik de trimtafel klaar zet en de borstel pak wordt ie al helemaal vrolijk, zet zelf zijn voorpoten erop en dan geef ik hem een kontje. Ik borstel hem liggend (hij ligt, ik zit :mrgreen: ) en hij valt er bijna bij in slaap.

Maar goed, ik heb ook al een beetje afgeleerd om aan mensen met gladharige honden uit te leggen wat er leuk kan zijn aan vachtverzorging.
Zamunda
Zeer actief

lets have fun schreef:

Aandacht is aandacht. Ik vind het fijn om op die manier even een uurtje alleen met hem bezig te zijn. Hij ook.
Als ik de trimtafel klaar zet en de borstel pak wordt ie al helemaal vrolijk, zet zelf zijn voorpoten erop en dan geef ik hem een kontje. Ik borstel hem liggend (hij ligt, ik zit :mrgreen: ) en hij valt er bijna bij in slaap.

Maar goed, ik heb ook al een beetje afgeleerd om aan mensen met gladharige honden uit te leggen wat er leuk kan zijn aan vachtverzorging.
Nee joh, ik vind het juist leuk om te lezen hoe jullie er samen van genieten, schrijf vooral verder :ok: .
Ik zou het niet willen doen, bijna elke dag een uur borstelen, dus ik zou nooit zo'n vacht uitkiezen (of ik zou scheren :engel: ). Maar dat wil niet zeggen dat ik niet snap dat iemand het juist leuk kan vinden hoor. Die ene keer dat ik een uur of anderhalf uur bezig ben met Mr T zijn vacht kan ik daar ook van genieten, het is ook ontspannend en intiem. Alleen doe ik het op de grond en krijg ik er zere kniëen en rug van :blauwoog: . Zo'n trimtafel klinkt dan zo gek nog niet!
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie heeft een gruwelijke hekel aan borstelen. Ze moet het van mij ondergaan, en dat doet ze ook, maar zeker niet met veel plezier. Ik trouwens ook niet (vooral omdat zij het echt niet leuk vindt). Ik laat haar nu gewoon kort knippen. Dan ben ik met een minuut of 10 a 15 klaar. Ik vind haar kaal niet zo mooi, maar dat weegt voor mij niet op tegen al het geborstel.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ook een andere vacht, maar na de castratie van Schotse Collie Winnie (na baarmoederonsteking) kreeg ook zij een dramavacht. Een jaar eerder haalden wij haar uit het asiel en was haar vacht zwaar verwaarloosd (ze was in beslaggenomen). Toen kon ik hem in enkele weken helemaal uitborstelen. Na de castratie kreeg ik het zelf niet meer voor elkaar. Ook werd ze nukkig, vanwege de pijn. Ik ben toen ook gaan zoeken. Echte dikke klitten knipte ik er gewoon lukraak uit, want tja daar werd ze immers zo nukkig van. Ik ging gebruik maken van anti-klitspray naast regelmatig douchen. Het douchen werd een probleem omdat de vacht zo moeilijk droog te krijgen was. Dus loste het veelal ook op door veel gebruik de maken van anti-klitspray. Toen nog allemaal speciaal voor honden. Inmiddels ben ik overgestapt ook gewoon anti-klitspray eigenmerk van kruidvat. Een crèmespoeling gebruik ik ook gewoon goedkoop. Vaak wel gewone hondenshampoo.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Kom ik hier om wat op te steken over vachtverzorging, gaat het weer over klitten en mutsen :hmmm:
Kijk maar uit je verliest je sterrenstatus van viese praatjes. :pffff:
Zamunda
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Waarom moet je nou haar ster er ook nog eens bijhalen :hmmm: .
bouvierpoedel
Zeer actief

Zamunda schreef:
bouvierpoedel schreef:
Waarom moet je nou haar ster er ook nog eens bijhalen :hmmm: .
Daar kun je niet omheen kijken net als bij een olifant het meer ster als olifant is. :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Die status kan me niet schelen; als ik mijn ster maar niet verlies :tongue:
Zie er sterretjes van. :hmmm:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zamunda schreef:Oeh, manmanman, als ik dit zo lees ben ik weer extra blij met mijn korthaarhondje :I: . Elke dag een uur borstelen :O: ?! En dat altijd? Of alleen in bepaalde periodes?!
Valt best mee hoor als je er handigheid in hebt, ik doe er 3 in het uur en dat 2 keer per week.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

fenneke schreef:misschien kun je equistar gebruiken

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... tar/110519

dan laat hij zich eerst makkelijker kammen , kun je ook met je vingers doen , lekker kroelen en ontklitten tegelijk.

zo went hij eraan en kun je langzamer hand meer de borstel gebruiken
Dit gebruik ik ook voor mijn honden, de vacht wordt er heel glad en los van en erg goed doorkambaar.
Waar ik de laatste tijd ook goede dingen van hoor is "cowboy magic", dat schijnt nog beter te werken.
Groetjes, Marjan
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
ja, ik zat hier al helemaal zo :80: :80: :scratch: :19: :schrik: ??
Even waarschuwen was ook niet bij je opgekomen. :hmmm:
Pemba
Zeer actief

Nanna schreef:
Nawosh schreef: Waar ik de laatste tijd ook goede dingen van hoor is "cowboy magic", dat schijnt nog beter te werken.
Dát koop ik dus maar niet :engel:

Met maar een vingerpuntje Cowboy Magic Detangler & Shine laat u klitten, knopen en dreadlocks verdwijnen binnen no-time.
Super voor paarden maar mijn honden kregen er veel klitten van.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Lysette schreef: Ook heb ik een geweldige ontklitspray. Weet alleen zo ff niet hoe die heet maar kan ik wel kijken. Voordeel is dat de vacht er ook nog sneller mee droogt en het niet vettig wordt o.i.d. Je kunt hem ook gewoon op een droge vacht gebruiken.
vertel, vertel :lees: :cheer: ??
http://www.okdv.nl/de-matting-spray-oli ... spray.html

Deze is het. Niet goedkoop maar echt geweldig spul. Gebruik het veel voor Ziva 's broek. Haar vacht is behoorlijk dik geworden na de castratie maar met dit spul ben ik er zo doorheen. Incl. De klitten. Bij Jip m.n. Om haan na het wassen sneller droog te hebben en op plekjes die sneller klitten. Het blijft daarna ook langer uit de klit :ok: Alle andere sprays die ik wel eens hebben gehad vallen echt in het niet bij dit spul.

Maak het mezelf graag makkelijk :engel:

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Jammer dat je persé moet inloggen :ugh:

Wat kost het :engel: en zit er ook een geurtje aan? Dat wil ik zelf liever niet :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pemba schreef:
Nanna schreef:
Nawosh schreef: Waar ik de laatste tijd ook goede dingen van hoor is "cowboy magic", dat schijnt nog beter te werken.

Met maar een vingerpuntje Cowboy Magic Detangler & Shine laat u klitten, knopen en dreadlocks verdwijnen binnen no-time.
En op het Tibetanen forum spreken ze er goed over? Ik ken het verder niet, gelukkig op het moment niet nodig voor Lotje.
Pemba
Zeer actief

Nanna schreef:
Pemba schreef:
Nanna schreef: Met maar een vingerpuntje Cowboy Magic Detangler & Shine laat u klitten, knopen en dreadlocks verdwijnen binnen no-time.
Super voor paarden .
Paarden met dreadlocks? :denken:
Het spul is bedoeld voor paarden ,voor de manen en staart.
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief

Ik denk dat ik morgen ga voor of een cremespoeling en shampoo bij de drogist voor ernstig krullend en pluizend haar of ik ga bij de trimster hier vragen welke spullen zij gebruikt, ze had een nieuwe shampoo waar ze zelf erg tevreden over was. Ik kan vast wat van haar proberen.

En ik ga kijken voor een opklapbare trimtafel , beter voor mijn rug en knieën.

Ondertussen kam ik vrolijk een eind weg......
nicolioo
Zeer actief

Op trim.nl gezien voor 16,95 lijkt me dezelfde, waarschijnlijk andere inhoud? Deze is 400ml.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Lysette schreef:
Inge O schreef:
Lysette schreef: Ook heb ik een geweldige ontklitspray. Weet alleen zo ff niet hoe die heet maar kan ik wel kijken. Voordeel is dat de vacht er ook nog sneller mee droogt en het niet vettig wordt o.i.d. Je kunt hem ook gewoon op een droge vacht gebruiken.

Deze is het. Niet goedkoop maar echt geweldig spul. Gebruik het veel voor Ziva 's broek. Haar vacht is behoorlijk dik geworden na de castratie maar met dit spul ben ik er zo doorheen. Incl. De klitten. Bij Jip m.n. Om haan na het wassen sneller droog te hebben en op plekjes die sneller klitten. Het blijft daarna ook langer uit de klit :ok: Alle andere sprays die ik wel eens hebben gehad vallen echt in het niet bij dit spul.

ik heb er meteen één besteld - wee je gebeente als hij niet werkt :devil: :F: want inclusief verzending kost het spul 36 euro :blauwoog: .
:schrik: :schrik: :schrik:

Echt niet goedkoop idd maar je doet er lang mee. Ben benieuwd hoe het jou bevalt, maar ik vind het echt super spul. Vind het overigens niet heel sterk ruiken.

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Neeltje schreef:
Pemba schreef:
Nanna schreef:

En op het Tibetanen forum spreken ze er goed over? Ik ken het verder niet, gelukkig op het moment niet nodig voor Lotje.
Ik gebruik voor Ljennah Cowboy Magic ....... de shampoo en conditioner. En soms voor de pootjes Detangler Shine.
http://www.agradi.nl/cowboy-magic/?gcli ... wwodDWkAMg
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:
Lysette schreef:
Inge O schreef:

ik heb er meteen één besteld - wee je gebeente als hij niet werkt :devil: :F: want inclusief verzending kost het spul 36 euro :blauwoog: .
Je gaat er geen spijt van krijgen! Ik gebruik deze ook voor fien haar ontplofte vacht en ben er erg blij mee en fien ook :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”