Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag vacht Heidewachtel
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: vraag vacht Heidewachtel
zo, ik heb heel wat castraatvachten gezien maar zo erg als deze.... nog nooit.
zal met beide handen het aanbod van rosita aannemen.
ellen
ellen
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chinese naakthond
- Aantal honden: 2
Er was een resoluut NEE door de telefoon toen ik over een trimster begon , maar ze vindt het idee dat ik er een gooi naar ga doen niet erg dus we gaan kijken of we in september / oktober daar een dag voor in kunnen plannen , bedankt voor het meedenken in ieder geval !
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
ellen en de birmanen schreef:zo, ik heb heel wat castraatvachten gezien maar zo erg als deze.... nog nooit.
ellen
Idd. zeg.

Ik dacht dat mijn meiden een erge castraatvacht hadden, maar dit slaat echt alles. Mijn handen jéuken gewoon om die arme hond onder handen te nemen.

- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Waarom? Vind ze het zielig voor haar hond? Schaamt zij zich?Percy schreef:Er was een resoluut NEE door de telefoon toen ik over een trimster begon , maar ze vindt het idee dat ik er een gooi naar ga doen niet erg dus we gaan kijken of we in september / oktober daar een dag voor in kunnen plannen , bedankt voor het meedenken in ieder geval !
-
- Vaste gebruiker
Niet fijn voor Koosje, die wordt namelijk ook niet meer gewassen want 1x gedaan en toen begon ze te spartelen.... Schamen absoluut niet hoor. Ik ben al heel blij dat ze heeft toegestemd dat ik het eens ga proberen !Hailfall schreef:Waarom? Vind ze het zielig voor haar hond? Schaamt zij zich?Percy schreef:Er was een resoluut NEE door de telefoon toen ik over een trimster begon , maar ze vindt het idee dat ik er een gooi naar ga doen niet erg dus we gaan kijken of we in september / oktober daar een dag voor in kunnen plannen , bedankt voor het meedenken in ieder geval !
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Heb jij trimervaring? Dit lijkt me wel werk voor een ervaren trimmer.Percy schreef:Niet fijn voor Koosje, die wordt namelijk ook niet meer gewassen want 1x gedaan en toen begon ze te spartelen.... Schamen absoluut niet hoor. Ik ben al heel blij dat ze heeft toegestemd dat ik het eens ga proberen !Hailfall schreef:Waarom? Vind ze het zielig voor haar hond? Schaamt zij zich?Percy schreef:Er was een resoluut NEE door de telefoon toen ik over een trimster begon , maar ze vindt het idee dat ik er een gooi naar ga doen niet erg dus we gaan kijken of we in september / oktober daar een dag voor in kunnen plannen , bedankt voor het meedenken in ieder geval !

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Pff succes. Pluis plukken net zo lang tot je blaren hebt of een mooi donker glad vachtje tevoorschijn ziet komen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Enige zielige is de aantal kilo's extra , die vacht snap ik niet wat daar zielig aan is.
Mooi is anders maar er zijn meer vachten niet mooi voor de 1 en de ander weer wel.
Volgens mij is tante knettergek tegen het idolate aan op haar hond en de hond weet het niet hé . Die zal wel niet op internet en in boeken zitten sneupen hoe ze er uit hoord te zien.
Mooi is anders maar er zijn meer vachten niet mooi voor de 1 en de ander weer wel.
Volgens mij is tante knettergek tegen het idolate aan op haar hond en de hond weet het niet hé . Die zal wel niet op internet en in boeken zitten sneupen hoe ze er uit hoord te zien.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Enige zielige is de aantal kilo's extra , die vacht snap ik niet wat daar zielig aan is.
Verstikt die vacht dan niet heel erg? Dat lijkt me nl wel erg vervelend voor de hond zelf
-
- Zeer actief
Zijn nog zat andere rassen die ook een dikke vacht zelfs voller/langer en dikker hebben.crutz schreef:bouvierpoedel schreef:Enige zielige is de aantal kilo's extra , die vacht snap ik niet wat daar zielig aan is.
Verstikt die vacht dan niet heel erg? Dat lijkt me nl wel erg vervelend voor de hond zelf

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ja, dat lijkt me dus ook en het moet toch ook jeuken? Mijn vorige hond had een plukvacht en als ik daar maar iets te laat bij was dan had ie ook echt jeuk hoor! Plus dat het veel te warm is, bij regen te lang nat blijft enz.crutz schreef: Verstikt die vacht dan niet heel erg? Dat lijkt me nl wel erg vervelend voor de hond zelf
Ja klopt, maar dat is wel hun natuurlijke vacht die ook van nature ademt. Deze vacht hoort niet van nature bij een Heidewachtel en zal dus ook niet de juiste eigenschappen meer hebben lijkt me. En een trimsalon is echt niet alleen voor de mooi, maar pure noodzaak voor sommige vachten en daar is deze vacht er 1 van. Dus als je het mij vraagt is het wel degelijk zielig voor de hond en niet om hoe het eruit ziet. Ieder heeft zo zijn voorkeurenbouvierpoedel schreef: Zijn nog zat andere rassen die ook een dikke vacht zelfs voller/langer en dikker hebben.

-
- Zeer actief
Ik zeg wel van nature maar het heeft helemaal niets natuurlijks aan meer al die verschillende vachten.Nanna schreef:Als je die vacht verder gewoon netjes onderhoudt en kamt is er niets aan de hand.
Je hebt dan een soort van Heidewachtel meets Afghaanse windhond aan de riem, dat wel.
Wij hebben dat er op gefokt en waarom al die officieel aandoende vachtjes die horen bij rassen wel als normaal zien en deze vacht niet.?
Net wat Nanna zegt.

-
- Vaste gebruiker
Bouvierpoedel ziet dat goed, knettergek op haar hond !
Ik vind wel dater wat aan die vacht gedaan moet worden , als het haar er ( voor een groot gedeelte ) af is ziet het er niet alleen wat beter uit , maar is het ook makkelijker in onderhoud voor iemand die" niet van het borstelen is" .
Echte trimervaring heb ik niet , heb wel meegeholpen met het plukken van de welsh terrier van mijn ouders dus ik weet wel wat plukken is .
Ik vind wel dater wat aan die vacht gedaan moet worden , als het haar er ( voor een groot gedeelte ) af is ziet het er niet alleen wat beter uit , maar is het ook makkelijker in onderhoud voor iemand die" niet van het borstelen is" .
Echte trimervaring heb ik niet , heb wel meegeholpen met het plukken van de welsh terrier van mijn ouders dus ik weet wel wat plukken is .
-
- Zeer actief
Dat kun jij wel vinden maar tante gaat toch ook niet over jou chineesje klopen zeuren en knippen omdat zij dat nodig vind.Percy schreef:Bouvierpoedel ziet dat goed, knettergek op haar hond !
Een terrier plukken is toch iets anders dan een hond die van origine anders in elkaar steekt qua vacht . Je moet bij deze hond beter en voorzichter zijn en meer ervaring hebben dan bij een terrier.
Vooral al bij de hoeveelheid haar die erop zit en geplukt zou worden.
Schade aan huid ligt eerder op de loer dan bij een terrier.
Afblijven zou ik zeggen.

-
- Vaste gebruiker
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zo, nogal een verschil! Vast veel prettiger voor de hond.