Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agent schiet op agressieve honden
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Agent schiet op agressieve honden
JYBD schreef:De hond loopt de agent niet omver maar hij struikelt. De agent richt op de hond zijn poot en raakt hem vol in de borst. Hond zal het waarschijnlijk niet overleven. Ik zag een foto van het gat dat dat dier in zijn borst heeft.

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
onjuist, die hond is stabiel.JYBD schreef:De hond loopt de agent niet omver maar hij struikelt. De agent richt op de hond zijn poot en raakt hem vol in de borst. Hond zal het waarschijnlijk niet overleven. Ik zag een foto van het gat dat dat dier in zijn borst heeft.
wel zijn allebei de honden in beslag genomen en de eigenaar wordt verhoord.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Zoals ik al zei, die honden zijn de prioriteit helemaal niet. De veiligheid op straat wel.dagmar88 schreef: De poep uit je ogen wrijven ook niet op het anti klapkaak college.
En als daarvoor als agressief gemelde honden neergemaaid worden dan is dat maar zo![]()
Het is volledig de schuld van die debiele eigenaar.

Laten we die klapkaak-discussie nóg eens voeren.
Oh tegen mij hoef je je daarover niet te verdedigen. Zoals je weet heb ik ondertussen stel een Staff, en tja daar horen risico's bij, zeker als ze loslopen. Als je dat als eigenaar niet doorhebt, moet je je eens achter de oren krabbenNanna schreef:Ik probeer alleen de gedachtengang van die agent te volgen. En ja, als dit type hond op je af komt denderen, zéker nadat er al een melding van agressief gedrag en bijten binnen is, dan kan ik me voorstellen dat je schiet.
Dat is alles.
Ik zou geloof ik ook niet zo bezig zijn met het feit dat het heel zielig voor die honden is en es kijken of ze misschien lief reageren op een meegebracht koekje

Dat gezegd hebbende, Izzy is het liefste hondje van de wereld en iemand die iets anders beweert...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Lemuria schreef:Dat gezegd hebbende, Izzy is het liefste hondje van de wereld en iemand die iets anders beweert...![]()
![]()
het komende jaar nog niet waarschijnlijk

- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Dat gezegd hebbende, Izzy is het liefste hondje van de wereld en iemand die iets anders beweert...![]()
![]()

-
- Zeer actief
Arme hond!
Zo te zien zit er weinig kwaad in de rotzak, misschien hooguit wat problemen met de fijne motoriek.
Zo te zien zit er weinig kwaad in de rotzak, misschien hooguit wat problemen met de fijne motoriek.
- Cos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer mix.
Ik zag net het filmpje van de eigenaar van de gewonde hond..
Tuurlijk moeten die beesten gewoon aan de riem, Maar elke hond kan wel eens ontsnappen nu waren het er twee die elkaar ws flink opjutte.
Veiligheid voor alles maar om dat in een woonwijk zo te gaan schieten terwijl er ook mensen om heen staan is voor mij een no-go
Politie heeft tegenwoordig overal verstand van lijkt wel...
Tuurlijk moeten die beesten gewoon aan de riem, Maar elke hond kan wel eens ontsnappen nu waren het er twee die elkaar ws flink opjutte.
Veiligheid voor alles maar om dat in een woonwijk zo te gaan schieten terwijl er ook mensen om heen staan is voor mij een no-go
Politie heeft tegenwoordig overal verstand van lijkt wel...
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Misschien jij ook.dagmar88 schreef:Misschien nog maar eens goed kijken.Apple schreef:Zoek voor de lol eens op pitbull attack op YouTube, die honden zien er niet anders uit.
Daarnaast hebben ze volgens de bron al eerder dingen uitgespookt, én normaal is het natuurlijk ook niet dat een hond een mens zo omver loopt.
Ik begrijp het wel. Had het handiger gekund? Ja dat wel.
Hoe dan ook, komen de honden niet op 'm af rennen om even gezellig een aai te komen halen, dus of ze 'm nou wel of niet
omver lopen, ik zie geen moment een vriendelijke houding bij de honden. Agressief? Nee ook niet zo. Maar
ik zou absoluut niet kunnen inschatten wat deze honden van plan zouden zijn, en ik denk dat dat ook geldt voor agent.
Ik kan de actie dus begrijpen, maar ik denk dat het wel iets slimmer aangepakt had kunnen worden.
Anderzijds, als ze in de tussentijd een kind hadden gepakt, had de halve wereld het de politie waarschijnlijk kwalijk genomen dat ze niet snel hebben ingegrepen. Kortom, het is eigenlijk nooit goed.
Gelukkig is de kans aanwezig dat de hond het overleefd, en nou hopen dat ze niet meer samen op pad gaan...
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik zie eerlijk gezegd geen agressieve honden.
En volgens mij struikelt oom agent ook over een dwarsliggend tegeltje.
En volgens mij struikelt oom agent ook over een dwarsliggend tegeltje.
...daarna misschien wel, want dan is ze waarschijnlijk "1 van de zoveel potentieel levensgevaarlijke klapkaken"M@scha schreef:Lemuria schreef:Dat gezegd hebbende, Izzy is het liefste hondje van de wereld en iemand die iets anders beweert...![]()
![]()
het komende jaar nog niet waarschijnlijk

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Zelfs die man die gebeten is vraagt zich af of het wel nodig was geweest om te schieten.
Maar goed ik zou denk ik ook niet af gaan zitten wachten, voor hetzelfde geld hadden ze die agent wel gegrepen toen hij eenmaal op de grond lag.
Ze waren wel met zijn tweeën.
Ze laten die aangeschoten hond waarschijnlijk inslapen.
Maar goed ik zou denk ik ook niet af gaan zitten wachten, voor hetzelfde geld hadden ze die agent wel gegrepen toen hij eenmaal op de grond lag.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nou, met je eens zien hoe verdeeld de meningen op dit forum al zijn n.a.v. de houding/het gedrag van die honden...De een zegt dat ze gewoon vrolijk waren, de ander dat ze niks goeds van plan waren. Hoe moet een willekeurige stoeploper het dan inschatten
?

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hoe dan ook, er zijn hier alleen maar verliezers. 

Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Nou, met je eens zien hoe verdeeld de meningen op dit forum al zijn n.a.v. de houding/het gedrag van die honden...De een zegt dat ze gewoon vrolijk waren, de ander dat ze niks goeds van plan waren. Hoe moet een willekeurige stoeploper het dan inschatten?

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Altijd moeilijk zo agent moet ook maar in een korte tijd de juiste beslissing maken
-
- Actief
Goh honden die een waarschuwingsschot niet snappen...wat raarMarco88 schreef:http://www.rtvnh.nl/nieuws/149761/Polit ... +Amsterdam
Een agent schoot vervolgens twee keer in de lucht, maar dat hielp niet.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
De honden hadden al een voorbijganger met hond aangevallen, de hond komt op je af gerend. Ik had ook geschoten hoor, je gaat toch niet afwachten, tis geen poedeltje die op je af komt stormen. 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ja vooral omdat er toen al op ze geschoten was.gonnie schreef:Zelfs die man die gebeten is vraagt zich af of het wel nodig was geweest om te schieten.
De zwarte was wat feller (liep wat harder en blafte wat harder), maar als ik naar dat filmpje kijk heeft hij die agent niet aangevallen.
Die bruine hond had het minste "recht" op een kogel volgens mij.
Maar ja.
Ik vraag me af waarom een agent eerst in de lucht zou schieten (volgens het verslag)?

Voor honden is dat toch geen "waarschuwing"?
Eerder iets om je (verder) over op te winden lijkt me.
Laatst gewijzigd door ranetje op 29 aug 2014 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat vroeg ik me ook al af inderdaad.ranetje schreef: Ik vraag me af waarom een agent eerst in de lucht zou schieten (volgens het verslag)?![]()
Eerder iets om je (verder) opver op te winden lijkt me.
Misschien verwachtte de agent dat de honden direct na de waarschuwingsschoten hun handen in de lucht zouden steken om zich over te geven?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
LongFields schreef:Dat vroeg ik me ook al af inderdaad.ranetje schreef: Ik vraag me af waarom een agent eerst in de lucht zou schieten (volgens het verslag)?![]()
Eerder iets om je (verder) over op te winden lijkt me.
Misschien verwachtte de agent dat de honden direct na de waarschuwingsschoten hun handen in de lucht zouden steken om zich over te geven?

Dat was een mooi filmpje geworden

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is heel simpel, de eigenaar had dit kunnen voorkomen door z'n honden bij zich te houden. Er zal wel iets gebeurd zijn want anders was de politie niet ter plaatse. En ja, met dit kaliber hond zou ik ook geen risico's nemen als agent zijnde.
Ik gok dat de schoten bedoeld waren als afschrikmiddel? Zat honden die er voor op de vlucht gaan, maar deze dan weer niet
Ik gok dat de schoten bedoeld waren als afschrikmiddel? Zat honden die er voor op de vlucht gaan, maar deze dan weer niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zo zie ik het ook. Van wat ik lees hebben ze eerst een hond aangevallen, eigenaar daarvan is bij beschermen van zijn hond gebeten. In de tussentijd dat de politie is gekomen, is het blijkbaar ook niemand gelukt om die honden te vangen, anders zou het ook niet afgezet zijn. Het is sneu dat die bruine geraakt is, maar je moet wat. Zo rond laten lopen is ook geen optie, ze hadden al nooit daar moeten lopen als ze agressief zijn.Maeve schreef:Het is heel simpel, de eigenaar had dit kunnen voorkomen door z'n honden bij zich te houden. Er zal wel iets gebeurd zijn want anders was de politie niet ter plaatse. En ja, met dit kaliber hond zou ik ook geen risico's nemen als agent zijnde.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Iemand dit filmje gezien
http://www.rtvnh.nl/nieuws/149792/Eigen ... 5Bvideo%5D
Ze wilden spelen, ahaaaaa
En de auto was blijkbaar hun speeltje, snap dat dan 

http://www.rtvnh.nl/nieuws/149792/Eigen ... 5Bvideo%5D
Ze wilden spelen, ahaaaaa

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een tokkengehalte ook weer. "Se sijn gewoon speels!" Ze had die honden helemaal niet de kans moeten geven om los te komen, dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Gezien het filmpje had de blonde hond inderdaad niet veel kwaad in de zin, maar de snelheid waarmee de zwart-witte aan komt rennen vind ik niet helemaal tof hoor. Dan kun je niet van meneer agent verlangen dat hij rustig gaat analyseren of hij risico loopt. En zo te horen heeft het hele gedoe best even geduurd en in die tussentijd heeft ze zelf ook niet de kans gekregen om haar hond in 't gareel te krijgen. Dan gaat er toch ergens iets mis. Sneu voor de hond, dom van de baas.
-
- Zeer actief
Zo hebben ze het wel geleerd op de "academy". Alleen snapte de politie niet dat het nu om honden ging die niet met hun pootjes in de lucht gingen staan.LongFields schreef:Dat vroeg ik me ook al af inderdaad.ranetje schreef: Ik vraag me af waarom een agent eerst in de lucht zou schieten (volgens het verslag)?![]()
Eerder iets om je (verder) opver op te winden lijkt me.
Ik hoorde net tijdens het wandelen iemand zeggen dat die struikelende agent last heeft van Gil de la Tourette. Hij schijnt graag te schieten maar schiet altijd mis en dat wekt veel spanning bij hem op. In extreme gevallen krijgt hij na een aantal ongecontroleerde bewegingen een lichte vorm van epilepsie. Vandaar dat vallen natuurlijk.
Lemuria schreef:![]()
Laten we die klapkaak-discussie nóg eens voeren.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wat kan ik dan naar waarde schatten?dagmar88 schreef:Lemuria schreef:Nou, met je eens zien hoe verdeeld de meningen op dit forum al zijn n.a.v. de houding/het gedrag van die honden...De een zegt dat ze gewoon vrolijk waren, de ander dat ze niks goeds van plan waren. Hoe moet een willekeurige stoeploper het dan inschatten?
Nog even, dan kun je ze naar waarde schatten.