Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anders steek je toch gewoon een hondenopvang in de fik

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: anders steek je toch gewoon een hondenopvang in de fik

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miezemuis schreef:
renee-uk schreef:
Miezemuis schreef:Vreselijk dit. Arme honden en arme mensen. Ja ik vind dat zo'n jongen verantwoordelijk gehouden mag worden voor zijn daden. en nee ik vind niet dat je daar dezelfde consequenties aan moet verbinden als dat je zou doen bij een volwassene. Want een kind van 15 is gewoon nog niet zo goed in het overzien van gevolgen. Wat niet wegneemt dat hij dan geen straf zou moeten krijgen.
nee die denkt vast dat brandende honden en mensen een dansje gaan doen omdat ze het zo leuk vinden om levend te verbranden.
het is geen kleuter van 4.
Nee het is een kind van 15. Waar je wel al heel wat van kan en mag verwachten,maar die nou eenmaal niet altijd even slimme dingen doet. Daarom mogen kinderen van die leeftijd ook geen brommer rijden, autorijden, stemmen, trouwen etc.
gebouwen waar mensen en dieren zich in bevinden in de fik steken mag ook niet, zelfs niet als je 14 of 15 bent.

ik begrijp best dat een 14/15 jarige niet overziet wat zoiets met de rest van zijn leven doet, maar er is niemand die mij wijsmaakt dat ie niet wist wat er zou gebeuren toen ie de zaak daar in de hens stak.
dat was nou niet zo vreselijk moeilijk te begrijpen lijkt me, zelfs niet voor iemand van die leeftijd.
zoals ik al zei, het was geen kleuter van 4 die niet weet wat het effect van vuur is.

edit: maar ik hoop dat hij het niet gedaan heeft hoor en dat de dader een volwassene is, dan kan die tenminste zonder problemen de hoogste straf krijgen die staat op het in levensgevaar brengen van vier mensen en het veroorzaken van de dood van 53 honden, waarvan een deel levend verbrand is.
dat karma maar fijn raak schiet met haar bazooka :ok:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 sep 2014 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Niemand zegt toch dat deze jonden geen straf verdient?
Waarom denk je dat deze leeftijdscategorie het meest op de SEH komt?
Omdat ze niet kunnen overzien wat de gevolgen zijn van rare dingen die ze uithalen.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zeg ook nergens dat dat mag. Ik zeg alleen dat kinderen niet altijd doorhebben wat de gevolgen kunnen zijn van een actie. Natuurlijk weet zo iemand wel dat een gebouw in de fik steken niet mag. Maar ik vraag me af of iemand zich echt realiseert wat de gevolgen zijn van zoiets. Ik vind de betekenis van dit bij iemand van 15 anders dan als iemand van 38 zo iets zou doen. Wat niet wegneemt dat dit veel verder gaat dan een beetje dom kattenkwaad en zo iemand ook best op zijn blaren mag zitten.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Tijdens je pubertijd is je brein hard bezig om van jou een volwassene te maken. Het is een intensieve leerperiode waarbij je hormoonhuishouding op de schop gaat, hersengebieden tot volgroeiing komen en hersenverbindingen in rap tempo worden versterkt of afgebroken. Dit alles zorgt ervoor dat pubers zich misschien volwassen voelen, maar dit zeker nog niet zijn. Ze hebben namelijk nog steeds grote moeite om de gevolgen van hun gedrag in te zien, zijn hun emoties niet de baas, en vinden het moeilijk om zich in te leven in een ander.

Bovenstaande gekopieerd van kennislink.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pemba schreef:Niemand zegt toch dat deze jonden geen straf verdient?
Waarom denk je dat deze leeftijdscategorie het meest op de SEH komt?
Omdat ze niet kunnen overzien wat de gevolgen zijn van rare dingen die ze uithalen.
dat zal in bepaalde gevallen zeker zo zijn en de gevolgen voor de rest van zijn leven zal ie zeker niet beseft hebben.
maar je maakt mij echt niet wijs dat 14/15 jarige niet weet wat de gevolgen kunnen zijn als je een gebouw in de fik steekt waar op dat moment dieren en mensen aanwezig zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Miezemuis schreef:Tijdens je pubertijd is je brein hard bezig om van jou een volwassene te maken. Het is een intensieve leerperiode waarbij je hormoonhuishouding op de schop gaat, hersengebieden tot volgroeiing komen en hersenverbindingen in rap tempo worden versterkt of afgebroken. Dit alles zorgt ervoor dat pubers zich misschien volwassen voelen, maar dit zeker nog niet zijn. Ze hebben namelijk nog steeds grote moeite om de gevolgen van hun gedrag in te zien, zijn hun emoties niet de baas, en vinden het moeilijk om zich in te leven in een ander.

nou aai over zijn bol en volgende keer niet meer doen dan.
want zeg nou zelf, dat dieren en mensen dood kunnen gaan als ze verbranden is onbegrijpelijk voor een 14/15 jarige.
Afbeelding

Miezemuis
Zeer actief

renee-uk schreef:
Miezemuis schreef:Tijdens je pubertijd is je brein hard bezig om van jou een volwassene te maken. Het is een intensieve leerperiode waarbij je hormoonhuishouding op de schop gaat, hersengebieden tot volgroeiing komen en hersenverbindingen in rap tempo worden versterkt of afgebroken. Dit alles zorgt ervoor dat pubers zich misschien volwassen voelen, maar dit zeker nog niet zijn. Ze hebben namelijk nog steeds grote moeite om de gevolgen van hun gedrag in te zien, zijn hun emoties niet de baas, en vinden het moeilijk om zich in te leven in een ander.

nou aai over zijn bol en volgende keer niet meer doen dan.
want zeg nou zelf, dat dieren en mensen dood kunnen gaan als ze verbranden is onbegrijpelijk voor een 14/15 jarige.
Ik snap werkelijk waar niet waar je uit haalt dat ze een aai over de bol moeten krijgen. Dat zegt niemand hier. Het enige dat ikz eg is dat wetenschappelijk is aangetoond dat kinderen van die leeftijd minder in staat zijn de gevolgen van hun daden te overzien, en zich slecht kunnen inleven in een ander. Meer niet.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Een 14 of 15 jarige weet prima waar hij of zij mee bezig is. Kom op zeg!
Zo iemand moet je opsluiten!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Dat klopt allemaal wel maar een puberbrein kan wel bedenken dat vuur levensgevaarlijk is voor mens en dier. Dit is wel even iets anders dan een bushokje in de fik steken. Met dit joch is wel meer aan de hand, lijkt mij, en ik hoop dat hij hulp krijgt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Miezemuis schreef:
renee-uk schreef:
Miezemuis schreef:Vreselijk dit. Arme honden en arme mensen. Ja ik vind dat zo'n jongen verantwoordelijk gehouden mag worden voor zijn daden. en nee ik vind niet dat je daar dezelfde consequenties aan moet verbinden als dat je zou doen bij een volwassene. Want een kind van 15 is gewoon nog niet zo goed in het overzien van gevolgen. Wat niet wegneemt dat hij dan geen straf zou moeten krijgen.
nee die denkt vast dat brandende honden en mensen een dansje gaan doen omdat ze het zo leuk vinden om levend te verbranden.
Nee het is een kind van 15. Waar je wel al heel wat van kan en mag verwachten,maar die nou eenmaal niet altijd even slimme dingen doet. Daarom mogen kinderen van die leeftijd ook geen brommer rijden, autorijden, stemmen, trouwen etc.
Komop zeg, een hondenopvang in de fik steken vind ik niet vallen onder 'even niet zoiets slims doen' :roll:
Miezemuis
Zeer actief

Gollum schreef:
Miezemuis schreef:
renee-uk schreef:
Komop zeg, een hondenopvang in de fik steken vind ik niet vallen onder 'even niet zoiets slims doen' :roll:

Heb je ook gelezen wat ik erboven geschreven heb?
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Is maar net hoe bij deze jongen is geweest. Sommige van 15 zijn heel volwassen en sommige nog helemaal niet. Mijn zwagertje was er eentje van. Die wilde een vuurtjevmaken met oud en nieuw en gebruikt daarbij iets benzine... de vlam sloeg in de benzine opslaghouder hij schrok en begon te draaien om het vuur van zich af te houden ipv de dop erop te draaien... vuurzee ondercde autos en ik bijna in de hens.... zo kan het dus ook.. Wie weet was deze jongen dat laatste en beïnvloedbaar en dacht dat vuurtje stoken wel stoer is wat slecht is afgelopen... jongens streken. Niet goed te praten en ik denk dat hij ook behoorlijk op zn flikker heeft gehad althans dat hoop ik.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik vind het frappant dat 1 jongen het gedaan heeft. Als er een groep was zou ik denken "Alla...hebben elkaar opgejuind en het is ernstig uit de hand gelopen". Ook niet te verdedigen, maar dan is het logischer. Maar dit is een jong in z'n eentje. Dat vind ik storender.

By the way, dat hele verhaal van "Ze overzien de gevolgen niet"...ammehoela. Misschien in bepaalde, grootschalige denkactiviteiten niet, maar als je willekeurig jongens van 14 of 15 van de straat plukt en vraagt "Wat gebeurt er als je een asiel met mensen en honden erin in de fik zet?" zul je niet het antwoord "Uhm...ja weet ik eigenlijk niet" krijgen. Ze weten dondersgoed dat vuur gevaarlijk is en dat er gewonden en doden kunnen vallen. Ze zijn niet simpel he, gewoon jong. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet vooruit kunnen denken en basis-risico's inschatten.
renee-uk
Zeer actief

Miezemuis schreef: Ik snap werkelijk waar niet waar je uit haalt dat ze een aai over de bol moeten krijgen. Dat zegt niemand hier. Het enige dat ikz eg is dat wetenschappelijk is aangetoond dat kinderen van die leeftijd minder in staat zijn de gevolgen van hun daden te overzien, en zich slecht kunnen inleven in een ander. Meer niet.
het zal me roesten wat er wetenschapelijk over tienerbreinen is aangetoond, ik word schijtziek van al die verzachtende omstandigheden die te pas en te onpas aangevoerd worden om misdaden van jongeren te bagatelliseren en te vergoeilijken.

wetenschappelijk is ook aangetoond dat er door deze aktie 53 honden zijn omgekomen en het enige dat ik hoop is dat degene die dat op zijn geweten heeft er de hoogste straf mogelijk voor krijgt, of dat nou een 14/15 jarige is of een volwassene.

ik vind het trouwens wel apart dat de discussie meer gaat over het al dan niet verantwoordelijk zijn voor zijn daden van een tiener dan over die verbrande honden die geen kant op konden.
maar ja, die zullen wel niet zo belangrijk zijn.
Afbeelding

lets have fun

Hoe is de brand eigenlijk ontstaan? Dat kan ik niet goed vinden. Kan natuurlijk ook nog altijd dat hij vlakbij een fikkie heeft gestookt en dat het toen is overgeslagen op het gebouw. Misschien was het nooit zijn bedoeling om het hele gebouw af te fikken. Blijft natuurlijk een achterlijke actie, maar dat zou ik beter begrijpen.
Miezemuis
Zeer actief

renee-uk schreef:
Miezemuis schreef: Ik snap werkelijk waar niet waar je uit haalt dat ze een aai over de bol moeten krijgen. Dat zegt niemand hier. Het enige dat ikz eg is dat wetenschappelijk is aangetoond dat kinderen van die leeftijd minder in staat zijn de gevolgen van hun daden te overzien, en zich slecht kunnen inleven in een ander. Meer niet.
het zal me roesten wat er wetenschapelijk over tienerbreinen is aangetoond, ik word schijtziek van al die verzachtende omstandigheden die te pas en te onpas aangevoerd worden om misdaden van jongeren te bagatelliseren en te vergoeilijken.

wetenschappelijk is ook aangetoond dat er door deze aktie 53 honden zijn omgekomen en het enige dat ik hoop is dat degene die dat op zijn geweten heeft er de hoogste straf mogelijk voor krijgt, of dat nou een 14/15 jarige is of een volwassene.

ik vind het trouwens wel apart dat de discussie meer gaat over het al dan niet verantwoordelijk zijn voor zijn daden van een tiener dan over die verbrande honden die geen kant op konden.
Dat komt omdat jij zo loopt te janken over hoe gestoord die mensen wel zijn en bijvoorbeeld ook bij mijn reactie alleen reageert op het stukje dat ik zeg dat ik vind dat er andere consequenties aanzitten bij een tienen dan bij een volwassene. Op het stukje dat ik zeg dat het erg is en dat de dader straf verdiend reageer je niet. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om anderen te beschuldigen dan naar jezelf te kijken. Want om maar even voor mezelf te spreken ik vind de honden wel belangrijk.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik (en mijn broer en zus) wisten op die leeftijd heel goed wat niet en wel kon.
Van mij mag hij een flinke straf krijgen want als hij nu al dit soort dingen doet wat zal hij dan wel niet doen als hij ouder is? :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wie heeft het nu dan over het niet verantwoordelijk zijn en niet gestraft worden.
Jezus zeg je lijkt dat joch van 15 wel die ook ergens inhangt zonder bij na te denken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

lets have fun schreef:Hoe is de brand eigenlijk ontstaan? Dat kan ik niet goed vinden. Kan natuurlijk ook nog altijd dat hij vlakbij een fikkie heeft gestookt en dat het toen is overgeslagen op het gebouw. Misschien was het nooit zijn bedoeling om het hele gebouw af te fikken. Blijft natuurlijk een achterlijke actie, maar dat zou ik beter begrijpen.
de vertaling van arson is brandstichting en op de verdenking daarvan is de jongen aangehouden.
brandstichting is wat anders dan een overgeslagen vuurtje

Vertalingen ARSON EN>NL
the crime of setting fire to (a building etc) on purpose.
brandstichting
Afbeelding

Miezemuis
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik vind het frappant dat 1 jongen het gedaan heeft. Als er een groep was zou ik denken "Alla...hebben elkaar opgejuind en het is ernstig uit de hand gelopen". Ook niet te verdedigen, maar dan is het logischer. Maar dit is een jong in z'n eentje. Dat vind ik storender.

By the way, dat hele verhaal van "Ze overzien de gevolgen niet"...ammehoela. Misschien in bepaalde, grootschalige denkactiviteiten niet, maar als je willekeurig jongens van 14 of 15 van de straat plukt en vraagt "Wat gebeurt er als je een asiel met mensen en honden erin in de fik zet?" zul je niet het antwoord "Uhm...ja weet ik eigenlijk niet" krijgen. Ze weten dondersgoed dat vuur gevaarlijk is en dat er gewonden en doden kunnen vallen. Ze zijn niet simpel he, gewoon jong. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet vooruit kunnen denken en basis-risico's inschatten.

Dat laatste stuk is natuurlijk niet hoe het werkt. Deze jongen had dan waarschijnlijk ook gezegd dan vliegen de honden in de fik. Ik weet natuurlijk niet hoe de brand ontstaan is, maar ik denk (en let op dat is dus wat ik denk) dat dit soort dingen niet met voorbedachte rade gebeuren. Dat die jongen denkt, goh laat ik nu eens dat opvangcentrum in de fik steken. Misschien zag hij wel een berg karton staan, wilde dat aansteken en heeft helemaal geen rekening gehouden met waar die karton tegen aanstond of dat het vuur kon verspreiden. Dat vind ik dan dus een ander verhaal dan iemand die al weken met het idee loopt om al die honden eens lekker te gaan verbranden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Miezemuis schreef:
renee-uk schreef:

Dat komt omdat jij zo loopt te janken over hoe gestoord die mensen wel zijn en bijvoorbeeld ook bij mijn reactie alleen reageert op het stukje dat ik zeg dat ik vind dat er andere consequenties aanzitten bij een tienen dan bij een volwassene. Op het stukje dat ik zeg dat het erg is en dat de dader straf verdiend reageer je niet. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om anderen te beschuldigen dan naar jezelf te kijken. Want om maar even voor mezelf te spreken ik vind de honden wel belangrijk.
ik ga tegen dat gezanik van 'de gevolgen van zijn daden niet overzien' in
en ik loop te janken over die honden, klein verschilletje maar natuurlijk.
Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Miezemuis schreef:
Gollum schreef:

Ja, en ik vind toch dat je het allemaal wat bagatelliseert. Ik hoop in ieder geval dat de jongen niet alleen maar 40 uur schoffelen krijgt.
renee-uk
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Lemuria schreef:Ik vind het frappant dat 1 jongen het gedaan heeft. Als er een groep was zou ik denken "Alla...hebben elkaar opgejuind en het is ernstig uit de hand gelopen". Ook niet te verdedigen, maar dan is het logischer. Maar dit is een jong in z'n eentje. Dat vind ik storender.

Dat laatste stuk is natuurlijk niet hoe het werkt. Deze jongen had dan waarschijnlijk ook gezegd dan vliegen de honden in de fik. Ik weet natuurlijk niet hoe de brand ontstaan is, maar ik denk (en let op dat is dus wat ik denk) dat dit soort dingen niet met voorbedachte rade gebeuren. Dat die jongen denkt, goh laat ik nu eens dat opvangcentrum in de fik steken. Misschien zag hij wel een berg karton staan, wilde dat aansteken en heeft helemaal geen rekening gehouden met waar die karton tegen aanstond of dat het vuur kon verspreiden. Dat vind ik dan dus een ander verhaal dan iemand die al weken met het idee loopt om al die honden eens lekker te gaan verbranden.
en daar gaan we weer!
vooral veel verzachtende omstandigheden aanvoeren :ok:

ik ben voorlopig uit dit topic, niet goed voor mijn bloeddruk dit.
Afbeelding

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Misschien was het wel helemaal niet de bedoeling om het gebouw in de brand te steken? Het kan natuurlijk heel simpel een klein brandje geweest zijn, gewoon wat takjes en wat gras, zonder daar verder over na te denken. 14 of 15, is nou eenmaal geen 25 :19:

Triest is het wel overigens.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Gollum schreef:
Miezemuis schreef:
Gollum schreef:

Ja, en ik vind toch dat je het allemaal wat bagatelliseert. Ik hoop in ieder geval dat de jongen niet alleen maar 40 uur schoffelen krijgt.

Ik ook niet, ik hoop dat hij zeker leert dat wat hij doet niet kan. En nogmaals ik vind dat hij straf hoort te krijgen. Wie zijn billen brand....
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Miezemuis schreef: Dat laatste stuk is natuurlijk niet hoe het werkt. Deze jongen had dan waarschijnlijk ook gezegd dan vliegen de honden in de fik. Ik weet natuurlijk niet hoe de brand ontstaan is, maar ik denk (en let op dat is dus wat ik denk) dat dit soort dingen niet met voorbedachte rade gebeuren. Dat die jongen denkt, goh laat ik nu eens dat opvangcentrum in de fik steken. Misschien zag hij wel een berg karton staan, wilde dat aansteken en heeft helemaal geen rekening gehouden met waar die karton tegen aanstond of dat het vuur kon verspreiden. Dat vind ik dan dus een ander verhaal dan iemand die al weken met het idee loopt om al die honden eens lekker te gaan verbranden.
Het hondenforum was er niet bij, dus we gokken allemaal maar wat er gebeurd kan zijn :wink: Jouw scenario kan ook prima kloppen hoor...dat mag de politie mooi uitzoeken.
Miezemuis
Zeer actief

Lemuria schreef:
Miezemuis schreef: Dat laatste stuk is natuurlijk niet hoe het werkt. Deze jongen had dan waarschijnlijk ook gezegd dan vliegen de honden in de fik. Ik weet natuurlijk niet hoe de brand ontstaan is, maar ik denk (en let op dat is dus wat ik denk) dat dit soort dingen niet met voorbedachte rade gebeuren. Dat die jongen denkt, goh laat ik nu eens dat opvangcentrum in de fik steken. Misschien zag hij wel een berg karton staan, wilde dat aansteken en heeft helemaal geen rekening gehouden met waar die karton tegen aanstond of dat het vuur kon verspreiden. Dat vind ik dan dus een ander verhaal dan iemand die al weken met het idee loopt om al die honden eens lekker te gaan verbranden.
Het hondenforum was er niet bij, dus we gokken allemaal maar wat er gebeurd kan zijn :wink: Jouw scenario kan ook prima kloppen hoor...dat mag de politie mooi uitzoeken.
Juist vandaar dat ik ook duidelijk zeg denk. Gelukkig hoef ik het niet uit te zoeken :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gollum schreef:
Miezemuis schreef:
Gollum schreef:

Weet niet wat de straffen daar zijn maar hoop en denk het niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Volgens mij is helemaal niet bekend hoe het is gegaan.
Ja, hij is opgepakt, maar er kan wel een groepje zijn geweest? En het is nog helemaal niet duidelijk of hij dat gebouw in de fok wilde steken of iets anders of misschien alleen een fikkie gestookt had.
Of misschien stond hij alleen daar te kijken en zijn er anderen betrokken? Of, of, of...
Of er moet nu meer bekend zijn maar dat heb ik nog nergens zien staan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lets have fun

renee-uk schreef:
lets have fun schreef:Hoe is de brand eigenlijk ontstaan? Dat kan ik niet goed vinden. Kan natuurlijk ook nog altijd dat hij vlakbij een fikkie heeft gestookt en dat het toen is overgeslagen op het gebouw. Misschien was het nooit zijn bedoeling om het hele gebouw af te fikken. Blijft natuurlijk een achterlijke actie, maar dat zou ik beter begrijpen.
de vertaling van arson is brandstichting en op de verdenking daarvan is de jongen aangehouden.
brandstichting is wat anders dan een overgeslagen vuurtje

Vertalingen ARSON EN>NL
the crime of setting fire to (a building etc) on purpose.
brandstichting
Oke. Dankje. Brandstichting dus.

Als het daarbij echt zijn bedoeling was om honden en mensen te verbranden is dat natuurlijk te walgelijk voor woorden en moeten er maatregelen getroffen worden richting dat joch.

Maar het kan ook nig steeds dat hij zich erop verkeken heeft. Vuur kan heel snel groter worden en om zich heen grijpen. Je denkt eerst ach een klein fikkie dat trap ik wel uit en voordat je het weet is het zo groot dat je rent voor je
leven. Dat laatste vind ik toch waarschijnlijker nu ik er zo eens over na denk.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”