Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voerbak schoonmaken (KVV)
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Voerbak schoonmaken (KVV)
Twee keer per dag, na het eten. Met een aparte afwasborstel, hij gaat niet in de afwasmachine in.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Precies, een borstel voor de 'vieze' dingen en een (in mijn geval) sponsje voor mijn vaat. Geen dilemma hoor, MarionMiepmiept schreef:Vond het niet zo fijn om mijn afwasborstel eerst door de vogelstront te gaan en daarna lekker mijn eigen afwas te doen. En eigenlijk is dat gebleven.

- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?
Ik maak dus de bakken van de dieren (honden én kat) schoon na elke maaltijd. Met de hand (nou ja, borstel) en afwasmiddel. Een vaatwasser heb ik niet. Of je moet mijn zoon als zodanig beschouwen.
Ik maak dus de bakken van de dieren (honden én kat) schoon na elke maaltijd. Met de hand (nou ja, borstel) en afwasmiddel. Een vaatwasser heb ik niet. Of je moet mijn zoon als zodanig beschouwen.

- dagmar88
- Zeer actief
Heb (vanzelfsprekendMiepmiept schreef:Ook geen vaatwasser en de aparte afwasborstels, oftwel de oude voor de dieren is ook gekomen in de tijd dat ik nog vogels had. Vond het niet zo fijn om mijn afwasborstel eerst door de vogelstront te gaan en daarna lekker mijn eigen afwas te doen. En eigenlijk is dat gebleven.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Elke dag, als sluitstuk van de dagelijkse vaat (die ik ook met zo'n vulbaar kwastje doe).

Groetjes,
Sandra
Ik ben daar niet zo heel erg precies in, ben ik bang. Ik pak de bakken niet meteen weg na de maaltijd, dat blijft nog wel een poosje staan en dan vergeet ik het gewoon.
- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?

Heeft prima gesmaakt. Charlie is grondiger dan m'n poetshulp

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?Heb me al eens vergist tussen afgewassen en afgelikt. Achteraf bedacht ik pas dat ik helemaal niet meer zo'n bakje schoon had.
Ach, getverderrie...

- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef:dagmar88 schreef:lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?Heb me al eens vergist tussen afgewassen en afgelikt. Achteraf bedacht ik pas dat ik helemaal niet meer zo'n bakje schoon had.
Ach, getverderrie...

Zeg het bij bezoek vaak als grap "zo, dat kan terug in de kast". Dat moest ik een keer terug krijgen

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik krijg er acuut nachtmerries van.dagmar88 schreef:lieke schreef:dagmar88 schreef:lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?Heb me al eens vergist tussen afgewassen en afgelikt. Achteraf bedacht ik pas dat ik helemaal niet meer zo'n bakje schoon had.
Ach, getverderrie...![]()
![]()
![]()
Zeg het bij bezoek vaak als grap "zo, dat kan terug in de kast". Dat moest ik een keer terug krijgen

- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef: Ik krijg er acuut nachtmerries van.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:lieke schreef: Ik krijg er acuut nachtmerries van.
Het is pas half één. Tijd zat om nog even met je stoomreiniger de borden te ontsmetten.
Hoeft niet, door jouw postings ging ik net nog even checken of de bakken wel goed schoon waren. En ik kan dus met een gerust hart naar bed gaan.

- Miepmiept
- Zeer actief
Oh haha.dagmar88 schreef:lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?Heb me al eens vergist tussen afgewassen en afgelikt. Achteraf bedacht ik pas dat ik helemaal niet meer zo'n bakje schoon had.
Had het eens met een vork, had er eigenlijk niet echt iets mee gedaan dus dacht.. ach scheelt weer afwas pak die wel. Tot ik daarna de opnames bekeek wat mijn honden sjouwden als ik niet thuis ben. Juist, die vork aflikken.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Oh, over vorken gesproken, om het kvv in de bakken een beetje los te maken, heb ik dan wel weer een speciale vork. Daar gebruik ik dan weer geen vork voor waarmee ik zelf ook eet. maar dat zal wel spychologies zijn.Miepmiept schreef:Oh haha.dagmar88 schreef:lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?Heb me al eens vergist tussen afgewassen en afgelikt. Achteraf bedacht ik pas dat ik helemaal niet meer zo'n bakje schoon had.
Had het eens met een vork, had er eigenlijk niet echt iets mee gedaan dus dacht.. ach scheelt weer afwas pak die wel. Tot ik daarna de opnames bekeek wat mijn honden sjouwden als ik niet thuis ben. Juist, die vork aflikken.

Groetjes,
Sandra
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook een speciale 'dierenvork'. Zelfs al wordt-ie afgewassen (en geloof me, ik was écht grondig af), griezel ik van de gedachte dat die vork eerst in de pens is gebruikt om vervolgens als eetbestek te hanteren.[Sandra] schreef:Oh, over vorken gesproken, om het kvv in de bakken een beetje los te maken, heb ik dan wel weer een speciale vork. Daar gebruik ik dan weer geen vork voor waarmee ik zelf ook eet. maar dat zal wel spychologies zijn.Miepmiept schreef:Oh haha.dagmar88 schreef:lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?Heb me al eens vergist tussen afgewassen en afgelikt. Achteraf bedacht ik pas dat ik helemaal niet meer zo'n bakje schoon had.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Waarom zou een hond van een schoon bord willen eten? Het is een hond hoor, die ook wel eens uit de sloot drinktlieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?

Ik geloof dat mijn honden allesbehalve schoon willen zijn

- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:Waarom zou een hond van een schoon bord willen eten? Het is een hond hoor, die ook wel eens uit de sloot drinktlieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?
Ik maak dus de bakken van de dieren (honden én kat) schoon na elke maaltijd. Met de hand (nou ja, borstel) en afwasmiddel. Een vaatwasser heb ik niet. Of je moet mijn zoon als zodanig beschouwen.![]()
Ik geloof dat mijn honden allesbehalve schoon willen zijn
Inderdaad, zolang ze rotte zeemeeuw naar binnen slurpen, aan hun kruimelige aars liggen te likken en een verse warme kattendrol een ware traktatie is zal die behoefte wel meevallen.
Die van mij laten ook echt geen flintertje vlees over.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik was de bak elke dag af met de hand, Hij gaat als laatste de afwasbak in.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rebble
- Zeer actief
lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?
Ja, en zelf wil ik ook graag schoon water uit de kraan en Izzy heeft liever water uit sloten en plassen

Oh en ik gebruik ook geen aparte vork, ik pak wat voorhanden is aan bestek, iets wat al gebruikt is. Ik vertrouw erop dat mijn vaatwasser dat ook weer schoon genoeg krijgt voor het volgende, willekeurige, gebruik.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik was hem af als ik eraan denk en dat is lang niet iedere dag zullen we maar zeggen
als ze brok krijgen gooi ik dat overigens gewoon op de grond binnen of buiten.
Verder heb ik wel een aparte spons en een aparte vork voor de hondenbakken.

Verder heb ik wel een aparte spons en een aparte vork voor de hondenbakken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vorken gebruik ik niet voor de honden. Verdeel t gewoon met mn handen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Hier een bijkeukentje van waaruit we de honden voeren. Alle bakken (16 per dag) en gebruikte vorken worden daar dagelijks gespoeld. Niet dat de honden het erg zullen vinden maar anders gaat het daar vast stinken vanwege de vleesrestjes.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Verbazing alom
, waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af . 

Wat je zegt ben je zelfffff 

bouvierpoedel schreef:Verbazing alom, waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af .

Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Woensdag strijken.
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.
Zaterdag boodschappen.
Zondag mag ik dan eindelijk uitrusten en dan zou ik de bakken nog gaan afwassen? Dacht het niet

-
- Zeer actief
mot je in de kerk zittenlets have fun schreef:bouvierpoedel schreef:Verbazing alom, waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af .
![]()
![]()
Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Woensdag strijken.gehaktdag
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.
Zaterdag boodschappen.wipdag
Zondag mag ik dan eindelijk uitrusten en dan zou ik de bakken nog gaan afwassen? Dacht het niet

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
De mijne eet 2x per dag en na de laatste maaltijd gaat de bak mee met de handafwas. Wel als laatste, en ja....ik gebruik ook apart bestek voor het verdelen van zijn vlees 
Doe dat al jaren en vind het niet meer dan normaal om elke dag een schone bak te pakken.

Doe dat al jaren en vind het niet meer dan normaal om elke dag een schone bak te pakken.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Wipdagbouvierpoedel schreef:mot je in de kerk zittenlets have fun schreef:bouvierpoedel schreef:Verbazing alom, waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af .
![]()
![]()
Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.

-
- Zeer actief
Kun je toch ook tijdens het melkkarnen doen, zit er ion ieder geval nog beweging en ritme in. Net alsof je meewerkt.lets have fun schreef:Wipdagbouvierpoedel schreef:mot je in de kerk zittenlets have fun schreef:bouvierpoedel schreef:Verbazing alom, waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af .
![]()
![]()
Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.
Zondag mag ik dan eindelijk uitrusten en dan zou ik de bakken nog gaan afwassen? Dacht het nietMoet dat ook nog
Nou vooruit kan wel even tussendoor als ik toch al op mijn knieen lig het straatje te boenen.