Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peuter zwaargewond door staffords

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Peuter zwaargewond door staffords

Ongelezen bericht door sbientje »

Lemuria schreef:
Nanna schreef:
Lemuria schreef: "Zie je wel. Wéér een Stafford.."
Nou ja, je kunt het moeilijk ontkennen :19:
Het is nu eenmaal zo dat dit soort akkefietjes het meest veroorzaakt wordt door dit type hond (zware verwondingen, dus).
Niet de schuld aan de boodschapper geven hoor.
Maar je kunt ook niet ontkennen dat het aardig wat sensatiezoekers zoekt, dit soort topics, waarvan jij toch wel de koningin bent. Serieus, is er ooit een anti-Staffordtopic geweest waar jij níet met een "HA, zie je wel!!"-achtig bericht gereageerd hebt? Je kickt erop ofzo. Ieder z'n meug.

Ik heb ook vaag het gevoel dat het merendeel geen flauw idee heeft hoe de media werken. Dat is namelijk dit forum x 10.000. Er worden per dag tig mensen gebeten door tig rassen, maar als je alleen de Staffords eruit vist lijkt het inderdaad onevenredig veel. Wie kan het immers verdommen dat een Jack Russell een kind heeft gebeten? Of dat een windhond een konijn heeft aangevallen dat geen vlieg kwaad zat te doen.

Maar goed. Nou ben ik zeker weer de Stafford-eigenaar met een roze bril op, die geen idee heeft van het risico van het ras :19:
het lijkt mij persoonlijk vrij logisch dat een (of twee) honden die een kind toetakelen wel in het nieuws komen en een hond die een konijn/kip/kat doodmaakt niet direct. Dat is toch van een heel andere orde? Net zoals dat een snep van een JR of een teckel anders is dan een hap van een stafford, herder of labrador. Hoe denk je dat staffords aan hun 'agressieve hond-imago' komen dan? Niet omdat het allemaal van die vreselijke schatjes zijn, denk ik.. Ik heb er overigens niets tegen hoor, helemaal niet, maar dan wel bij verantwoordelijke bazen. Ik kom liever een domoor met een opgefokte lab tegen dan een domoor met een opgefokte staff..
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lemuria schreef:
kipo schreef: Als er een topic komt over een Duitse herder doe een kind heeft doodgebeten, voel ik me niet aangesproken en dat lijkt bij Stafford-eigenaren regelmatig wel het geval.
Duitse Herders zijn Commissaris Rex'en, Collie's zijn Lassie's...bij de meeste rassen worden dat soort incidenten vergeten na een tijdje, maar bij Staffords blijft altijd de lading "agressieve hond" hangen. Ik heb pas een kleine 1,5 maand een Stafford en ik snap nu al ál te goed hoe frustrerend het is als je hond constant afgezeken wordt. Ik denk dat we daarom zo snel in de verdediging schieten.
Snap ik best, de goeden lijden onder de kwaden. Trouwens, toen ik met 2 herders liep, staken mensen ook regelmatig de straat over om me te ontlopen (en niet omdat mijn honden daar aanleiding toe gaven) en met Kita en Pol (DH en kleine rat) wilde iedereen altijd Pol aaien en Kita mocht vooral niet te dichtbij komen, terwijl andersom beter zou zijn. Zo'n geweldig imago hebben herders ook niet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik heb toch liever dat mijn honden een konijn vangen en opeten, dan dat ze een kind aanvallen.

En al zouden mensen hier roepen dat Pinschers bijters zijn dan zal ik daar echt niet wakker van liggen.

Nou ja, eigenlijk is dat af en toe nog waar ook. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Lemuria schreef:
Nanna schreef:
Lemuria schreef: "Zie je wel. Wéér een Stafford.."
Nou ja, je kunt het moeilijk ontkennen :19:
Het is nu eenmaal zo dat dit soort akkefietjes het meest veroorzaakt wordt door dit type hond (zware verwondingen, dus).
Niet de schuld aan de boodschapper geven hoor.
Maar je kunt ook niet ontkennen dat het aardig wat sensatiezoekers zoekt, dit soort topics, waarvan jij toch wel de koningin bent. Serieus, is er ooit een anti-Staffordtopic geweest waar jij níet met een "HA, zie je wel!!"-achtig bericht gereageerd hebt? Je kickt erop ofzo. Ieder z'n meug.

Ik heb ook vaag het gevoel dat het merendeel geen flauw idee heeft hoe de media werken. Dat is namelijk dit forum x 10.000. Er worden per dag tig mensen gebeten door tig rassen, maar als je alleen de Staffords eruit vist lijkt het inderdaad onevenredig veel. Wie kan het immers verdommen dat een Jack Russell een kind heeft gebeten? Of dat een windhond een konijn heeft aangevallen dat geen vlieg kwaad zat te doen.

Maar goed. Nou ben ik zeker weer de Stafford-eigenaar met een roze bril op, die geen idee heeft van het risico van het ras :19:
:E: jij zegt wat ik denk. :engel:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Omdat het gros dat een Stafford heeft, het type bierkratje-op-stoep is en de hond kiest op uiterlijk. Plus dan het vechtverleden tegen andere honden/dieren. Ik denk dat de Stafford van tegenwoordig (in ieder geval een groeiend deel) totaal niet meer te vergelijken is met de beesten van pak 'm beet 100 jaar terug. Tuurlijk heb je d'r kut-exemplaren bij die ik zelf ook niet graag tegen zou komen, maar om elke Staff/Pitbull als dusdanig te bestempelen vind ik je reinste kortzichtigheid.

Maarrr. Ik ga een wijntje pakken, buiten zitten met Izzy en mezelf beloven nooit meer op dit soort topics te reageren. Is denk ik heel wat beter voor m'n bloeddruk :ok:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hoeveel verminkten of doden bij zowel mens als dier moeten er nog vallen voordat de overheid ontwaakt?
Al dit soort honden en kruisingen ervan kunnen wat mij betreft met onmiddelijke ingang in beslag genomen en afgemaakt worden.
Een raamwetje hiervoor kan binnen 24 uur geregeld zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
lunaquinty
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Hoeveel verminkten of doden bij zowel mens als dier moeten er nog vallen voordat de overheid ontwaakt?
Al dit soort honden en kruisingen ervan kunnen wat mij betreft met onmiddelijke ingang in beslag genomen en afgemaakt worden.
:piew: busje komt zo :cool2:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:Hoeveel verminkten of doden bij zowel mens als dier moeten er nog vallen voordat de overheid ontwaakt?

:mrgreen: Ik doe die van mij vast zo'n pakje aan.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

sbientje schreef:
Lemuria schreef:Waar zie je staan dat hij dit niet mag posten? :denken: Serieus. Wáár lees je dit?

Tuurlijk is het erg, maar dit soort topics worden naar mijn gevoel puur en alleen geplaatst om vooroordelen te bevestigen. "Zie je wel. Wéér een Stafford. Kunnen we weer een heksenjacht openen." :cheer:
nou ja, als het 2 labradors waren geweest mag dat van mij ook gerust gepost hoor, graag zelfs. Als het husky's waren las je het denk ik ook wel hier.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een ander ras het uit het nieuws gehouden zou zijn? Volgens mij zijn het gewoon onevenredig vaak staffs en staff-achtigen..

TS post dat toch niet, levert te weinig op.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Is een afgebeten oor leuk genoeg voor een krantenartikel? 3 jaar geleden heeft een teckel een oor afgebeten van een buurvrouw. Zoek maar er staat niets in een krant.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Ik doe die van mij vast zo'n pakje aan.

Afbeelding
:goeie: :goeie: :goeie:
Ik heb anders wel een twee centimeter lang litteken op mijn arm van een poedel hoor, brrrr.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lemuria schreef:
kipo schreef: Als er een topic komt over een Duitse herder doe een kind heeft doodgebeten, voel ik me niet aangesproken en dat lijkt bij Stafford-eigenaren regelmatig wel het geval.
Duitse Herders zijn Commissaris Rex'en, Collie's zijn Lassie's...bij de meeste rassen worden dat soort incidenten vergeten na een tijdje, maar bij Staffords blijft altijd de lading "agressieve hond" hangen. Ik heb pas een kleine 1,5 maand een Stafford en ik snap nu al ál te goed hoe frustrerend het is als je hond constant afgezeken wordt. Ik denk dat we daarom zo snel in de verdediging schieten.
Afgezien van het feit dat de schade van een jack aanzienlijk minder is dan de schade die een staff kan aanbrengen, kun je toch niet ontkennen dat er veel meer 'incidenten' zijn met staffords en aanverwante rassen dan met lassies of rintintin's?
Even googlen levert de volgende resultaten op:
collie bites child: 381.000 (waarvan de meeste overigens border collies zijn)
stafford bites child: 686.000

Tot zover dus de werkelijkheid van de 'nannydogs' die 100% betrouwbaar zijn met kinderen.
En verder wéét je, of behoor je te weten, dat je een ras kiest die een bepaalde reputatie heeft bij een groot aantal mensen. Terecht of onterecht, laat ik in het midden.

Lassies hebben bij het gros de reputatie mensenreddende kindervrienden te zijn wat ook niet altijd op gaat. Ik heb bijvoorbeeld een hond- en mensagressieve 'lassie' gehad. Ook reuze lastig omdat niemand mij serieus nam en ik regelmatig met het zweet op de rug hem krampachtig achter/tussen mijn benen hield, allerlei capriolen uithaalde om andere honden/kinderen uit zijn bek te houden.
Ik heb toen wel eens gewenst dat hij staff was want dan liepen andere mensen tenminste met een boogje om ons heen in plaats van te kirren 'ooo een lassie, dat zijn toch zulke líeve honden'. :schrik:
:mrgreen:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

lunaquinty schreef:
korthaar schreef:
sbientje schreef:
korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
want?
Omdat ik met een hond of een kind liever wat meer ruimte laat bij dit type hond, dan een gallerij breed is.
"dit type hond"??
ik heb in een flat gewoond met een herder die niets liever deed dan somaliërs naar de strot vliegen, en er woonden er nogal wat. die hond heeft, ondanks zijn muilkorf, verschillende volwassen mannen van de reling naar beneden laten springen.
het gaat niet om het type hond, maar om het karakter. daarbij kan elke hond theoretisch gezien ineens doordraaien, en een grote hond richt nu eenmaal veel schade aan.
Hopelijk hebben die Somaliers het overleefd.
Doet mijn Dwergteckeltje trouwens ook. Die laat ze wel eens een kilometer hardlopen. Ze is ooit geschopt door een van die gasten toen ze nog op een flat woonde.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dagmar88 schreef:
sbientje schreef:
Lemuria schreef:Waar zie je staan dat hij dit niet mag posten? :denken: Serieus. Wáár lees je dit?

Tuurlijk is het erg, maar dit soort topics worden naar mijn gevoel puur en alleen geplaatst om vooroordelen te bevestigen. "Zie je wel. Wéér een Stafford. Kunnen we weer een heksenjacht openen." :cheer:
nou ja, als het 2 labradors waren geweest mag dat van mij ook gerust gepost hoor, graag zelfs. Als het husky's waren las je het denk ik ook wel hier.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een ander ras het uit het nieuws gehouden zou zijn? Volgens mij zijn het gewoon onevenredig vaak staffs en staff-achtigen..

TS post dat toch niet, levert te weinig op.
TS wellicht niet, maar een ander vast wel? Ik kijk eerlijk gezegd meestal niet naar wie de poster is van dit soort berichten..
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:Is een afgebeten oor leuk genoeg voor een krantenartikel? 3 jaar geleden heeft een teckel een oor afgebeten van een buurvrouw. Zoek maar er staat niets in een krant.
Die deed gewoon een Vincent van Goghje :mrgreen: Omdat ie dat wijf met één oor mooier vond.
:80: Een slachtoffer van een ernstig bijtincident met een stafford is zielig, bij een bijtincident met een teckel is het slachtoffer dat wijf met grappige smileys. Het moet niet veel gekker worden.
dagmar88
Zeer actief

sbientje schreef: TS wellicht niet, maar een ander vast wel? Ik kijk eerlijk gezegd meestal niet naar wie de poster is van dit soort berichten..

Op den duur kun je daar slecht overheen lezen.
lunaquinty
Zeer actief

Nanna schreef: De eer van het zware verwondingen toebrengen of zelfs doden van kinderen/volwassen mensen ligt toch echt bij de klapkaken.
nooit geweten dat een husky onder de klapkaken viel. :denken: want er staat mij nog heel levendig bij dat een husky de deur van de babykamer open had gesprongen, baby uit bed had gesleurd en had doodgebeten.
ik ken ook een jr die iemands neus eraf heeft gebeten, en dat vind ik toch een behoorlijk zware verwonding.
ook mijn eigen herder(gestorven in 1999) heeft een man gebeten tussen zijn benen, net naast zijn ballen. de spieren lagen bloot.
zo kan ik nog uren doorgaan met doden of zwaar gewonden door honden die niet tot de klapkaken behoren.
een hond blijft een hond, en een groot ras kan zware schade toebrengen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

"De eigenaresse heeft de beesten meteen laten inslapen"
Mooi staaltje journalistiek :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef:Is een afgebeten oor leuk genoeg voor een krantenartikel? 3 jaar geleden heeft een teckel een oor afgebeten van een buurvrouw. Zoek maar er staat niets in een krant.
Die deed gewoon een Vincent van Goghje :mrgreen: Omdat ie dat wijf met één oor mooier vond.
:80: Een slachtoffer van een ernstig bijtincident met een stafford is zielig, bij een bijtincident met een teckel is het slachtoffer dat wijf met grappige smileys. Het moet niet veel gekker worden.
Dat was een flauw geintje :engel: Natuurlijk is dat ook erg.
Chique geintjes zijn dat, staat je feestelijk.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lemuria schreef: Ik heb ook vaag het gevoel dat het merendeel geen flauw idee heeft hoe de media werken. Dat is namelijk dit forum x 10.000. Er worden per dag tig mensen gebeten door tig rassen, maar als je alleen de Staffords eruit vist lijkt het inderdaad onevenredig veel. Wie kan het immers verdommen dat een Jack Russell een kind heeft gebeten? Of dat een windhond een konijn heeft aangevallen dat geen vlieg kwaad zat te doen.

De bijtincidenten met staffords(hoewel ik me afvraag hoeveel van die staffords geen kruisingen zijn) zijn meestal ernstiger als een bijtincident met een labrador. Een schrammetje komt meestal niet in het nieuws, een zwaargewonde wel. Dat is met alles zo, er zijn weetikhethoeveel verkeersongelukken per dag en alleen de ernstige ongelukken komen in het nieuws. Er zijn een aantal rassen die vaker in het nieuws komen, omdat ze blijkbaar meer schade aanrichten.

Wat vreselijk voor het meisje en haar ouders...
dagmar88
Zeer actief

Maeve schreef:"De eigenaresse heeft de beesten meteen laten inslapen"
Mooi staaltje journalistiek :mrgreen:
Nou. Alleen bij de televaag :ok:
lunaquinty
Zeer actief

Wolfsblut schreef: Hopelijk hebben die Somaliers het overleefd.
Doet mijn Dwergteckeltje trouwens ook. Die laat ze wel eens een kilometer hardlopen. Ze is ooit geschopt door een van die gasten toen ze nog op een flat woonde.
ja, er was "slechts" 1 flink bijtincident voor nodig om me te doen besluiten hem te muilkorven.
nadat de dame van de uitlaatservice over de grond werd getrokken omdat mijn hond een fietser wilde bijten(wat hem ook gelukt is, want die mevrouw vond de muilkorf blijkbaar onzin) heb ik hem in laten slapen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als ik een peuter zou hebben dan zou ik geen stafford rottweiler of ander sterk ras nemen.triest dat deze honden de kans hebben gekregen om te bijten. :ugh:
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/gruwel ... eisje-dood

ff naar beneden scrollen, dan lees je waar ik op doel, namelijk dat er vaak wordt gedacht dat pitbulls voor de meeste ellende zorgen, maar dat dat niet zo is. zelfs niet meer incidenten dan andere rassen.
lunaquinty
Zeer actief

en hier, speciaal voor nanna, die beweert dat alleen klapkaken kinderen doodbijten. een JR die een baby doodbijt.
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... dood.dhtml
lunaquinty
Zeer actief

en hier, een malamute, valt volgens mij ook niet onder de klapkaken
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2231 ... ood__.html
lunaquinty
Zeer actief

Nanna schreef:
lunaquinty schreef:http://www.rtlnieuws.nl/editienl/gruwel ... eisje-dood

ff naar beneden scrollen, dan lees je waar ik op doel, namelijk dat er vaak wordt gedacht dat pitbulls voor de meeste ellende zorgen, maar dat dat niet zo is. zelfs niet meer incidenten dan andere rassen.
een artikel dat het heeft over de Airedaile terriër of de Amercan Stafoordshire terriër neem ik niet helemaal serieus ;-)

Het gaat ook niet om ordinaire bijtincidenten die al vervelend genoeg zijn. Het gaat om incidenten waarbij mensen zeer zwaar gewond raken of zelfs gedood worden. En je maakt mij niet wijs dat een Airdale dat net zo vaak doet als een Pitbull.
misschien niet net zo vaak, maar je beweert ook dat ALLEEN klapkaken kinderen doodbijten, en dat is dus zeker niet zo. zelfs een jr kan en doet het.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

nou ik vind een ledemaat eraf bijten toch aardig ernstig :19: waarom kwam dat niet in de krant dan?
Vorige week is in Almere een meisje van 2 jaar aangevallen door 2 chihuahua's. Ik heb het verhaal gelezen en de foto's gezien en het meisje moest naar het ziekenhuis. Aardig ernstig als je het mij vraagt. Eigenaar van de honden uiteraard spoorloos.
Niets in de krant gelezen jullie wel?
2x toeval?

Een paar jaar geleden toen ik nog in Lelystad woonde werd daar een kind gegrepen door een DH die nu nog met de littekens in haar gezicht loopt. Niets in de krant

3x toeval?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Valerie schreef:nou ik vind een ledemaat eraf bijten toch aardig ernstig :19: waarom kwam dat niet in de krant dan?
Vorige week is in Almere een meisje van 2 jaar aangevallen door 2 chihuahua's. Ik heb het verhaal gelezen en de foto's gezien en het meisje moest naar het ziekenhuis. Aardig ernstig als je het mij vraagt. Eigenaar van de honden uiteraard spoorloos.
Niets in de krant gelezen jullie wel?
2x toeval?

Een paar jaar geleden toen ik nog in Lelystad woonde werd daar een kind gegrepen door een DH die nu nog met de littekens in haar gezicht loopt. Niets in de krant

3x toeval?
Hmm. Ik heb toch ook redelijk wat artikelen gezien waar andere rassen benoemd werden, maar dit is wel erg apart inderdaad. Te weinig sensatie?
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Doe maar niet zo naief, lang niet iedere hond die een mens bijt komt in de krant, ook niet die van staffords die een hond of mens grijpen, die komen ook echt niet allemaal in de krant.
je kan je wel opstellen als slachtoffer, maar het is wel waar wat nanna zegt, ze hebben die reputatie niet voor niks.

Maar je hoefd je ook niet aangevallen te voelen hoor, er zijn zat mensen die een lastige hond hebben, en toch hun stinkende best doen om alles op de rails te houden, en wat vaak ook gewoon lukt.
Ik heb zelf een toller, als er nou iedere week een toller het nieuws haalde met wat drama, zoals bij staffs gebeurt helaas, zou ik er nog niet wakker van liggen.
Zolang jijzelf maar normaal met je hond(en) omgaat en zorgt dat er geen problemen komen is er niks aan de hand.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”