Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mee blaffen met de buurhonden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Mee blaffen met de buurhonden

Ongelezen bericht door duitse herder »

sbientje schreef:pom blaft zeer zelden, soms als er echt veel geblaft wordt door een hond die hier aan het wandelen is langs het water, en Pom is op het balkon, dan zegt ze wel even Woef.. Dan zeg ik dat ze haar smoel moet houden want ik mot geen hond die vanaf het balkon gaat staan tetteren iedere keer. Ben blij dat ze niet zoveel blaft want ik kan daar erg slecht tegen :D
Hier hetzelfde, Noah mag ook niet alleen op het balkon om te voorkomen dat ze gaat blaffen.

Als ik met haar wandel, valt het me op hoeveel hondjes tegen haar tekeer gaan als we voorbij lopen. Daar word je toch als buurtbewoner gek van?
Perry en Noah

Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Nee, gelukkig niet. Mickey blaft sowieso alleen als er iets ongewoon of vreemd is.
Een kattengevecht in de buurt wil ze wel op reageren want stel dat ze in de tuin zouden kunnen zijn, ze valt dan al blaffend en wel over haar eigen poten om ze zo snel mogelijk te verjagen.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Er is 1 hondje in de buurt, een beetje vies husseltje die kaal is en altijd alleen loopt en Baco heeft echt een hekel aan dat hondje, dan gaat hij wel meedoen als hij haar hoort, maar moet ook meteen weer dimmen van mij, hij loopt dan nog wel wat snuivend rond maar houd zijn kop, :mrgreen: voor de rest wordt er niet meegeblaft ook door Madam niet :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lemuria schreef:Ik stel me voor dat sommige honden gewoon saaie dingen blaffen als "Heeeyyyyy, m'n nagel is gegroeid..." en dat daar buurthonden totaal niet op reageren. Maar sommige honden roepen dingen als "EY! Ik krijg potverdorie een dikke bak vlees man! Suck it, jullie krijgen zeker brokken? Wahahahaha!". Of "Hey! Jullie baas stinkt!" en dat daar de andere honden wél op reageren.

Ofzo. Da's misschien te antropomorfistisch.
Nou hier blaffen de honden van de ene kant om redelijk veel zowel in huis als buitenshuis. Het begint al om zes uur 's ochtends :evil: en nadat ik het laatst echt eens zat was en zelf mijn scheur opentrok zijn de buren toch wat alerter geworden lijkt me om ze toch wat eerder tot stilte proberen te manen. Ze blaffen ook onze pup aan als ze buiten zijn en wij ook. Beetje irritant gewoon. De anderen hebben een hekel aan voorbij fietsende of steppende kindertjes, en aan brommers en sommige voorbijgangers met of zonder hond. Dus ze blaffen wel degelijk allemaal om iets, en ik blijf alert dat die van ons dat dus niet gaan overnemen. Zeven blaffende honden in een rijtje van vier is wel genoeg, als die twee van ons mee gaan doen dan heb je er 9 die om van alles aanslaan, doe maar niet :neenee:
Oh en als de visite terriërs er zijn van weer een huis verderop dan zit je niet lekker meer buiten, tenzij je van blafconcerten houdt :mann:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Lemuria schreef:Ik stel me voor dat sommige honden gewoon saaie dingen blaffen als "Heeeyyyyy, m'n nagel is gegroeid..." en dat daar buurthonden totaal niet op reageren. Maar sommige honden roepen dingen als "EY! Ik krijg potverdorie een dikke bak vlees man! Suck it, jullie krijgen zeker brokken? Wahahahaha!". Of "Hey! Jullie baas stinkt!" en dat daar de andere honden wél op reageren.

Ofzo. Da's misschien te antropomorfistisch.
Wij hebben hier verschillende soorten blaffers in de buurt ( en Figo blaft ook, maar niet op het geblaf van andere honden ).
Zowel binnen, als in de tuin wordt er niet vocaal op gereageerd. Hij gaat wel eens bij de poort kijken, maar dat is het dan ook.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hoe nerveus en hyper kibo ook is; hij blaft gelukkig nooit mee met buurthonden.
Djenna ziet daar helemaal niet het nut van in en blaft zelf ook maar zelden.

Heel blij mee want bij ons in de straat en aan de andere kant van de poort wonen een heleboel kleine hondjes die nogal graag de hele tijd blaffen en gillen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Nou gelukkig Max ook niet. Hebben een buurhond die regelmatig blaft en ergens in de wijk laten ze denk ik een hond lang in de tuin zitten die gaat volgens ons blaffen om weer binnen te mogen.

Lijkt mij wel moeilijk af te leren als ze het wel doen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn oudste reu is één keer mee gaan huilen met de pup van de buren toen zij begon te huilen (was een van de eerste keren dat ze alleen gelaten werd).

Maar anders zwijgen ze. Gelukkig maar want in een straal van een paar huizen heb je hier een rottweiler die af en toe de kippen van onze buren uitscheldt, een poedelkruising die alle passanten uitkaffert, twee huskies, een mastin kruising en een border collie van een buurvrouw die vaak luidkeels beginnen huilen waarop de teckel en de border collie van de mensen daar tegenover dan weer beginnen huilen waardoor de border collie, jack russell en sint-bernard verderop beginnen krijsen, en dan heb je nog de buren dáárvan die een leonberger en twee Amerikaanse staffords hebben die in elkaar klappen bij de minste spanning :schrik:
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

labje schreef: Een kort woefje wanneer de bel gaat, that's it :wink:
Als bij mij de deurbel gaat blaft Beike wel.
Dat blijft niet bij een kort blafje, maar hij gaat echt goed staan blaffen.

Na een tijdje is hij wel weer stil.
Ik heb er geen problemen mee dat hij blaft als de bel gaat.

Als de bel gaat, dan doe ik wel de deur dicht van de huiskamer zodat Beike in de huiskamer zit.
Hij gaat niet mee naar de voordeur.
Anders kan ik al helemaal niet rustig praten met degene die aanbelt :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ze reageren hier niet op blaffende buurhonden. Vera reageert wel als ze haar hondenvriendje van de overkant hoort blaffen, maar gaat dan kwispelen en kijken of ze hem misschien ook kan zien, ze blaft dan ook niet mee.

Ze blaffen hier maar heel, heel zelden. Waken doen ze niet, alleen als ze uit een diepe slaap wakker schrikt van onverwacht bezoek doet Saar 1 of 2 keer iets dat op keffen lijkt. Vera heeft ooit 1 keertje 1 waakse blaf laten horen toen ik ziek was en 's middags op bed lag en er opeens iemand voor de tuindeur stond. Dat was het :mrgreen:
Veer blaft voornamelijk als een andere hond buiten haar bal denkt te kunnen jatten. Dan gaat ze boven die bal staan loeren, en springt dan al blaffend naar voren met ontblote tanden :schrik: :schrik: :engel:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden reageren eigenlijk alleen op de hussel van de buren maar die gromt ook altijd bij het blaffen.
Verder hebben mijn achterburen een hond die hele dagen alleen zit en de hele dag blaft en daar doen ze gelukkig niets op uit.
Ze worden wel woest als ze midden in de nacht een stel katten horen vechten, niet leuk omdat ze op bed slapen.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik maakte me in het begin ook zorgen dat de buren last zouden hebben van Izzy. De eerste 1,5 week heeft ze 's nachts liggen janken, blaffen en joelen. Dus ben in het begin al naar de buren gegaan om m'n excuses aan te bieden, waarop ik te horen kreeg dat ze haar totaal niet hadden gehoord/horen. Ik moest er niet aan denken dat m'n hond overlast zou veroorzaken. Met een pup is dat lastiger natuurlijk, maar dat valt te leren.

Als de deurbel gaat, moet ze d'r scheur ook gewoon niet opentrekken. De enige keren dat ik haar hoor, is als ze loopt te kijven tegen haar pluche hondje. Daar kan ze hele verhalen tegen murmelen/blaffen en dat mag ze best even doen tijdens d'r gekke-5-minuten. Ze is verder helemaal geen druktemakertje :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh tuurlijk mag ze wel blaffen hoor :wink: Maar uit zichzelf doet ze dit al heel weinig. Alleen op bepaalde momenten (deurbel, andere honden) mag ze dit niet. Met in m'n achterhoofd het beeld van de hond van een vriend die begint te gillen, schreeuwen en schelden zodra je binnenkomt en dit, correctie or no, makkelijk een halfuur volhoudt. Pure hysterie. Dus dat motten we hier niet hebben, want ik vind het an sich wel gezellig als vrienden langs willen/durven komen :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple is een enorme meeblaffer.
Zelfs als je zelf 'woef' zegt, blaft ze.
Gelukkig heb ik hier weinig blaffende honden, en weet ze ook dat het niet de bedoeling is :mrgreen:
In huis blaft ze verder alleen nog voor de bel. Dus valt best mee.
carina58
Actief

carina58 schreef:Nou gelukkig Max ook niet. Hebben een buurhond die regelmatig blaft en ergens in de wijk laten ze denk ik een hond lang in de tuin zitten die gaat volgens ons blaffen om weer binnen te mogen.

Nou hond van de buren is in december overleden. Ze hebben nu twee broertjes geadopteerd uit Spanje.
En nu komt het.
Als max en deze hondjes buiten zijn gaan ze naar elkaar staan blaffen over de schutting. Die is tussen deze buren ongeveer 1.10 cm hoog.

Help wat kan ik daar tegen doen??????
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

carina58 schreef:
carina58 schreef:Nou gelukkig Max ook niet. Hebben een buurhond die regelmatig blaft en ergens in de wijk laten ze denk ik een hond lang in de tuin zitten die gaat volgens ons blaffen om weer binnen te mogen.

Nou hond van de buren is in december overleden. Ze hebben nu twee broertjes geadopteerd uit Spanje.
En nu komt het.
Als max en deze hondjes buiten zijn gaan ze naar elkaar staan blaffen over de schutting. Die is tussen deze buren ongeveer 1.10 cm hoog.

Wat ik doe is mijn honden verbieden terug te blaffen. Mijn buren hebben een pup (van hun tijdelijk thuiswonende zoon) die geregeld in de tuin staat te blaffen en ik heb een aantal keren mijn honden vermaand. Nu reageren ze niet meer.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
carina58 schreef:Nou hond van de buren is in december overleden. Ze hebben nu twee broertjes geadopteerd uit Spanje.
En nu komt het.

Wat ik doe is mijn honden verbieden terug te blaffen. Mijn buren hebben een pup (van hun tijdelijk thuiswonende zoon) die geregeld in de tuin staat te blaffen en ik heb een aantal keren mijn honden vermaand. Nu reageren ze niet meer.
Ik heb het Ita ook verboden.
We hebben een "gedoogpad" achter de achtertuin waar vrij veel mensen langs gaan met hun hond.
Daar mag ze ook niet tegen blaffen.

Het gevolg is dat ze nu één keer heel hard WOEF zegt en dan gelijk snel naar binnen rent....
Zo van, ik weet dat het niet mag, maar kon het niet laten, dus ik kom maar even binnen liggen dan is het niet doen niet zo moeilijk. :mrgreen: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef:
alm@ schreef:
carina58 schreef:Nou hond van de buren is in december overleden. Ze hebben nu twee broertjes geadopteerd uit Spanje.
En nu komt het.

We hebben een "gedoogpad" achter de achtertuin waar vrij veel mensen langs gaan met hun hond.

Het gevolg is dat ze nu één keer heel hard WOEF zegt en dan gelijk snel naar binnen rent....
Zo van, ik weet dat het niet mag, maar kon het niet laten, dus ik kom maar even binnen liggen dan is het niet doen niet zo moeilijk. :mrgreen: :lol1:
Dat ken ik :mrgreen: maar het is voor mij vrij simpel. Ik kan me wel kapot gaan ergeren aan het blaffen aan het buurhondje en het feit dat mijn honden terug reageren maar daar heb ik alleen mezelf mee. Dus dan maar even mijn eigen honden de wacht aanzeggen :wink:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ranetje schreef:Het gevolg is dat ze nu één keer heel hard WOEF zegt en dan gelijk snel naar binnen rent....
:love:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
ranetje schreef:
alm@ schreef:
En nu komt het.

Dat ken ik :mrgreen: maar het is voor mij vrij simpel. Ik kan me wel kapot gaan ergeren aan het blaffen aan het buurhondje en het feit dat mijn honden terug reageren maar daar heb ik alleen mezelf mee. Dus dan maar even mijn eigen honden de wacht aanzeggen :wink:
Daarom zegt Ita ook maar één keer WOEF
Dan heb ik geen tijd om haar tot de orde te roepen want dan is ze alweer heel braaf (en stil) binnen :engel:

Als ik zelf ook buiten ben houdt ze zich wel stil :8): :F:

Ze heeft de link niet helemaal perfect gelegd zullen we maar zeggen. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
carina58
Actief

max roepen we ook terug soms lukt dat maar meestal niet. Mijn man heeft hem een keer opzij geduwd en toen beet hij in z'n hand.

Wil van de zomer wel buiten kunnen zitten zonder onnodig geblaf.

Optie zou ook nog kunnen zijn om de afscheiding te verhogen zodat hij ze niet meer ziet. Maar moeten we even met de buren overleggen.
En dan maar hopen dat dit helpt.

Jullie nog tips wat we verder kunnen doen?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:Sneeuw gaat vol mee doen en Van Gils heel soms als er echt iets aan de hand is, dus Sneeuw is meestal degene die een waarschuwing krijgt :hmmm:
Hier is het Vlo :boos: Ik wordt er soms doodziek van van dat gekef.Dol slaat ook aan maar heel anders dan Vlo.
Ik krijg het er ook niet uit..het is wel al een stuk minder maar nog steeds hoogst irritant.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Pepie schreef:Vlo wel hoor.Elke gelegenheid om maar te kunnen blaffen pakt hij aan :boos: Gek word je er soms van.. :roll:
Oh ik had al een reactie gegeven..kunnen jullie zien dat het hoog zit aangezien ik weer reageer :lol1:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bij ons rennen de blaffende buurhonden om het huis dus ja, dat triggert Bas wel ja. Maargoed, dat duurt al met al een minuut en als dat 1 keer per dag is is het veel. Als ze buiten komen breekt de hel uit want dan gaan de dames een krijsgevecht houden door de hekken. De buurhonden lopen nl los en zoeken ons huis op omdat ze weten dat er een hondje woont. Dan gaan ze eerst blaffen bij de tuinhekken, dan bij de voordeur en dan heeft Bas het niet meer er rent er naartoe. Die gaat terugblaffen door het glas en dan gaat het los.

Nadeel van platteland. Dat er ook echt loslopende honden zijn. Ik vind het echter niet zo erg. Ik heb goed contact met de buren en als dit alles is dan is het maar zo. Hierom de honden nooit meer vrij laten lopen is ook zoiets. Maar Bas vind het niet zo leuk en ik durf ze ook niet meer samen los te laten. Ik merk dat Bas ook spanningen heeft opgebouwd naar die honden toe en soms ook zelf agressief gromt en de staart hoog draagt. Echt kift tussen de buurvrouwen hier dus. Van de JR van de buren weet ik dat ze ook Bas best zou kunnen pakken. Dus dat is wel oppassen soms.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nee geen blaffers hier , Micron is het meest vocale hondje hier.
Sien blaft wel in de auto als ze iets ziet wat haar niet zint.
Abra en Rio zijn geen blaffers daar komt een donkere brom uit bij, in hun ogen ,onraad.

Ook als we op vakantie zijn maken ze zich nergens druk om , tenzij er echt iemand komt.
De buurman die vroeg over het grindpad liep om de ochtendkrant er bij ons in te stoppen tijdens onze eerste keer Peelhoven daar werd Rio wel wakker van maar dan gromt hij maar blaft niet.
Ooit was ik in Drenthe en naast ons huisje zaten mensen met een witte herder die telkens krijsend naar buiten kwam als wij weggingen of thuis kwamen.
Rio hoorde dat twee dagen aan ,liep toen naar het hek toe welke het dichtst bij die van de buren met krijser zat en gaf twee vreselijke brullen en de rest van de week hebben we de herder niet meer gezien :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Zwijgen .....en dat is ze aangeraden ook, we hebben hier 2 hondjes (een hussel en een chi mix) die de hele godganse dag blaffen op alles wat beweegt en dat gaat gerust een kwartier door :oeps:
In het begin deden ze wel mee maar daar was ik heel snel klaar mee, nu reageren ze nergens meer op :love:

Onnodig blaffen/gegil/gekrijs = binnen komen en wel nu ! en dat willen ze niet :F: het heeft even geduurd maar ze snappen het nu allemaal heel goed :lief:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Sas schreef:
ranetje schreef:Het gevolg is dat ze nu één keer heel hard WOEF zegt en dan gelijk snel naar binnen rent....
:love:
Herkenbaar, maar puur omdat in mijn geval als Bluf aan ging slaan buiten ze van mij direct naar binnen moest. Ze had best snel door dat ze maar beter haar waffel kon houden, want ze wilde liever buiten alles meemaken :lol1:
Als er dan toch eens een blaf kwam, dan keek ze direct naar mij en dan wees ik al met mijn vinger naar de voordeur :mrgreen:

Jol is wat lastiger, die rent de trap op om daarna nog het laatste woord te hebben :roll: en de kleine Aki blaft buiten nog niet, bij de voordeur een enkele waf, maar gaat dan zelf de woonkamer in en dan sluiten we de tussendeur, is ook zo aangewend.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Grappig, een oudere topic.
Merk nu wel dat Noah onrustig wordt als de hondjes gaan blaffen. Ze wordt alert, soms gaat ze binnenmonds mopperen en uiteindelijk komt ze bij 1 van ons zitten :LOL: Ze wordt echt onzeker, ze weet niet wat ze ermee aan moet.
Staat Noah in de gang en honden worden uitgelaten (dan blaffen ze gezellig in het trappenhuis), dan blaft ze een enkele keer wel mee. Van mij mag ze, wie weet snappen ze dan eens dat het niet zo fijn is om steeds je honden te laten blaffen in het trappenhuis :O:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”