Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond week in auto laten: €250 boete

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Hond week in auto laten: €250 boete

Ongelezen bericht door Gollum »

iones schreef:
Gollum schreef:
iones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.
Gelukkig dachten mensen dat niet bij mij en ben ik uiteindelijk toch nog volwaardig burger van deze ontzettend leuke maatschappij met tolerante mensen geworden :F:
Het is heel mooi dat het jou gelukt is, alle respect. Maar ik vrees dat jij tot een absolute minderheid hoort. Het lukt de meesten niet om er voorgoed vanaf te komen.

En weet je, die berokkenen zichzelf niet alleen een hoop leed, maar ook hun omgeving trekken ze mee de misère in. Hun ouders, partners, en mensen die er niets mee te maken hebben maar slachtoffer worden. En die hebben nergens ongevraagd.
Dat ben ik wel met je eens hoor, en je hoeft zo'n verslaafde ook niet zielig te vinden perse. Maar je kunt wel realistisch blijven en bedenken dat een boete hem niet van zijn verslaving af zal helpen en het zal zeker de hond niet helpen. Men kan beter de hond herplaatsen en eventueel de verslaafde een helpende hand bieden mochten ze zich geroepen voelen of de man gewoon in de goot laten zitten. Maar boetes uitdelen lijkt me erg zinloos in dit geval, net zoals Laeken vertelde.
Ophangen had ook gekund. Dan had de hond ook beter terechtgekomen. En het scheelt misschien wat in de ziektekosten als je dat op grote schaal doet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Grappig dit. Sommige mensen kunnen niet eens stoppen met roken of vreten maar hebben de mond vol over mensen die vaak een vreselijk leven achter de rug hebben en die niet kunnen stoppen met middelen die extreem verslavend zijn. Niemand begint drugs te nemen om te veranderen in een verslaafd persoon die zijn eigen moeder besteelt en zijn hond laat stikken in de auto
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Grappig dit. Sommige mensen kunnen niet eens stoppen met roken of vreten maar hebben de mond vol over mensen die vaak een vreselijk leven achter de rug hebben en die niet kunnen stoppen met middelen die extreem verslavend zijn. Niemand begint drugs te nemen om te veranderen in een verslaafd persoon die zijn eigen moeder besteelt en zijn hond laat stikken in de auto
Lijkt mij ook .
Je word smorgens niet wakker met de gedachte Joepieee vandaag even lekker een spuit mijn arm zetten of een grammetje coke op te snuifen. Moeilijk moeilijk want die lijmpot is ook wel aantrekkelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Célie schreef:
iones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.

'Het lot van de mens is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen.
Dat gaat voor de rest van de mensheid op en niet voor haarzelf.
De Tibetaan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tibetaanse-Terrier

Ongelezen bericht door De Tibetaan »

Volgende keer als ze me flitsen dus gewoon zeggen dat ik een verslaving heb. :mrgreen:
Ach gossie zo sneu voor die verslaafde. Pfff...... Ik dacht dat dit een hondenforum was!

Het gaat wel over een week hè. Je hebt het niet over iemand die door een ongeluk of iets nog ergers, zijn hond eventjes vergeten is toch?
Eigenwijs is ook wijs.
De Tibetaan
Vaste gebruiker

Nou, dan voor straf even geen dope. :mrgreen:
Eigenwijs is ook wijs.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De Tibetaan schreef:Volgende keer als ze me flitsen dus gewoon zeggen dat ik een verslaving heb. :mrgreen:
Ach gossie zo sneu voor die verslaafde. Pfff...... Ik dacht dat dit een hondenforum was!

Het gaat wel over een week hè. Je hebt het niet over iemand die door een ongeluk of iets nog ergers, zijn hond eventjes vergeten is toch?
Oh.
Er komt nog een week. En nog een week. En nog één en nog één.
Een hond een week in een auto aan z'n lot over laten is inderdaad erg. Erg genoeg om meer te doen dan een nutteloze boete uitschrijven en ik stond er bij en keek er naar.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

laeken schreef:Grappig dit. Sommige mensen kunnen niet eens stoppen met roken of vreten maar hebben de mond vol over mensen die vaak een vreselijk leven achter de rug hebben en die niet kunnen stoppen met middelen die extreem verslavend zijn. Niemand begint drugs te nemen om te veranderen in een verslaafd persoon die zijn eigen moeder besteelt en zijn hond laat stikken in de auto
Maar dat risico zit er nu eenmaal in als je aan drugs begint. En dan willens en wetens tóch doen, dat is volgens mij toch echt een keuze. Ik hou me er verre van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Célie schreef:

'Het lot van de mens is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen.
Ondergetekend, IS
?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:
Maar dat risico zit er nu eenmaal in als je aan drugs begint. En dan willens en wetens tóch doen, dat is volgens mij toch echt een keuze. Ik hou me er verre van.
:roll:

Je bent geweldig :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Eigenlijk is het erg dat er mensen zijn die toleranter voor honden zijn dan voor mensen.

We weten helemaal niet waardoor iemand verslaafd is geworden.
Kan door medicijngebruik zijn.
Kan zijn dat ze toen ze jong waren niet onder wilde doen voor hun vrienden en er graag bij wilde horen.

Kan zoveel redenen zijn. Mensen zullen zich niet tot drugs of alcohol wenden omdat ze zo gelukkig zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Brrrr, wat een gebrek aan medeleven en compassie. Dus eigenlijk vinden sommige mensen een persoon die op 16 jarige leeftijd op straat rondzwerft met psychische problemen en die dan in de wereld van drugs beland een domkop die maar gewoon sla had moeten eten en naar school had moeten gaan ondanks dat hij thuis geslagen en misbruikt werd? En jullie vinden ook dat een jongen of meisje dat zichzelf op een feestje iets aan laat praten en een keer drugs probeert al moet beseffen dat dit stap 1 kan zijn van de transformatie naar verslaafde zwerver? En jullie vinden dus ook dat een man die regelmatig naar de kroeg gaat tijdens zijn studententijd moet weten dat hij de eerste stappen zet om een alcoholist te worden? En als hij dan daadwerkelijk op 35 jarige leeftijd failliet gaat, zijn vrouw met een ander aantreft en zijn kinderen kwijt raakt en genetisch ook nog aanleg heeft om verslaafd te raken moet hij maar direct weten dat het beter is om te stoppen met drinken?

Bah, ik krijg er de rillingen van.....

Ik denk dat er niemand is die willens en wetens recht op het leven van een verslaafde af gaat. Er zijn wel mensen, maar die hebben vaak geen eigenwaarde, heel weinig zelfvertrouwen en geen discipline. Dat kan zelfs gewoon een syndroom zijn of een psychisch probleem. Maar ook dan geldt dus, als je je eerste glas wijn pakt ben je het zelf schuld als je 20 jaar later je huis kwijt raakt omdat je de hele dag drinkt? En als je als puber op een feestje een pilletje pakt dan moet je niet zeiken dat je 12 jaar later in de goot ligt? En als je als misbruikt meisje in de armen van een loverboy valt en de eerste keer overgehaald wordt om een snuif te nemen dan wordt je willens en wetens een verslaafde prostituee want je had je eerste snuif maar niet moeten nemen toen je 15 was en je zgn vriendje van 28 haalde je over.....

Werkelijk, wie denkt er nu dat er ook maar 1 persoon op de wereld is die willens en wetens aan niks anders wil denken dat zijn of haar drugs en fix? Die de keuze maakt om arm, moedeloos en altijd verlangend in het leven te staan. Zonder mensen om je heen en met alleen de drugs. Gadver, als je iemand dat gaat aandoen dan kan je iemand niet harder laten vallen imo. Ik zal dus nooit iemand veroordelen die verslaafd is geraakt door omstandigheden. Neemt niet weg dat ze de hond in beslag moeten nemen en moeten helpen maar in de ideale maatschappij help je eerst en vooral de baas. Dat is nl je medemens. De hond is bijzaak en verdient wel hulp maar het gaat in dergelijke gevallen niet meer om een hond maar een mensenleven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Er zijn ook mensen die willens en wetens een dier mishandelen. Die boos op een hond zijn en het dier voor straf een week in de auto zetten zonder vreten. Of die een dier gaan slaan en schoppen tot er niks van over is. Mensen die macht willen voelen en hun Duitse herder laten kruipen. Ga die mensen maar leren dat het anders moet. Een verslaafde 250 euro boete geven omdat hij niet goed voor zijn hond in de auto heeft gezorgd gaat me echt te ver. Verder weten we niet in hoeverre die man dat ook maar heeft beseft. Een verslaafde die dagen van de wereld is en op heldere momenten voor zijn hond heeft gezorgd heeft misschien wel gewoon zijn best gedaan.Niet geweten hoe erg het was of zelfs daarna de draad weer opgepakt en weer goed voor de hond gezorgd indien niemand wat gezegd had? Ik neem nl aan dat het niet voor niets is dat de hond ergens stond waar katten waren en hij dus niet binnen kon. Alleen dat al getuigd van totale chaos omdat de baas dus waarschijnlijk al nergens meer woonde en met de hond rond aan het rijden was en drugs aan het scoren was.
Afbeelding
iones
Zeer actief

gonnie schreef:Eigenlijk is het erg dat er mensen zijn die toleranter voor honden zijn dan voor mensen.

Kan zijn dat ze toen ze jong waren niet onder wilde doen voor hun vrienden en er graag bij wilde horen.

Kan zoveel redenen zijn. Mensen zullen zich niet tot drugs of alcohol wenden omdat ze zo gelukkig zijn.
Er zijn mensen die alles hebben en zich tóch wenden tot drugs of alcohol. Verveling is ook een veel gehoorde oorzaak. Ik ben toleranter t.o.v. een onschuldige hond dan t.o.v. een schuldig mens.

Want drugsverslaafden zijn vaak schuldig aan criminaliteit en anderen zijn daar weer slachtoffer van. En dan leef ik dus weer meer mee met die slachtoffers, ja, óók als dat mensen zijn. :80:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

laeken schreef:Brrrr, wat een gebrek aan medeleven en compassie. Dus eigenlijk vinden sommige mensen een persoon die op 16 jarige leeftijd op straat rondzwerft met psychische problemen en die dan in de wereld van drugs beland een domkop die maar gewoon sla had moeten eten en naar school had moeten gaan ondanks dat hij thuis geslagen en misbruikt werd? En jullie vinden ook dat een jongen of meisje dat zichzelf op een feestje iets aan laat praten en een keer drugs probeert al moet beseffen dat dit stap 1 kan zijn van de transformatie naar verslaafde zwerver? En jullie vinden dus ook dat een man die regelmatig naar de kroeg gaat tijdens zijn studententijd moet weten dat hij de eerste stappen zet om een alcoholist te worden? En als hij dan daadwerkelijk op 35 jarige leeftijd failliet gaat, zijn vrouw met een ander aantreft en zijn kinderen kwijt raakt en genetisch ook nog aanleg heeft om verslaafd te raken moet hij maar direct weten dat het beter is om te stoppen met drinken?

Ik denk dat er niemand is die willens en wetens recht op het leven van een verslaafde af gaat. Er zijn wel mensen, maar die hebben vaak geen eigenwaarde, heel weinig zelfvertrouwen en geen discipline. Dat kan zelfs gewoon een syndroom zijn of een psychisch probleem. Maar ook dan geldt dus, als je je eerste glas wijn pakt ben je het zelf schuld als je 20 jaar later je huis kwijt raakt omdat je de hele dag drinkt? En als je als puber op een feestje een pilletje pakt dan moet je niet zeiken dat je 12 jaar later in de goot ligt? En als je als misbruikt meisje in de armen van een loverboy valt en de eerste keer overgehaald wordt om een snuif te nemen dan wordt je willens en wetens een verslaafde prostituee want je had je eerste snuif maar niet moeten nemen toen je 15 was en je zgn vriendje van 28 haalde je over.....

Werkelijk, wie denkt er nu dat er ook maar 1 persoon op de wereld is die willens en wetens aan niks anders wil denken dat zijn of haar drugs en fix? Die de keuze maakt om arm, moedeloos en altijd verlangend in het leven te staan. Zonder mensen om je heen en met alleen de drugs. Gadver, als je iemand dat gaat aandoen dan kan je iemand niet harder laten vallen imo. Ik zal dus nooit iemand veroordelen die verslaafd is geraakt door omstandigheden. Neemt niet weg dat ze de hond in beslag moeten nemen en moeten helpen maar in de ideale maatschappij help je eerst en vooral de baas. Dat is nl je medemens. De hond is bijzaak en verdient wel hulp maar het gaat in dergelijke gevallen niet meer om een hond maar een mensenleven.
gonnie schreef:Eigenlijk is het erg dat er mensen zijn die toleranter voor honden zijn dan voor mensen.

Ik ben blij dat ik in mijn jeugd mensen zoals jullie ben tegengekomen, mensen die meer nuances zagen dan alleen zwart en wit :wink:

En ergens snap ik iones ook wel hoor, ik heb later ook een helpende hand uitgestoken naar mensen terwijl ze ondertussen mijn tas aan het jatten waren. Maar soms zit er eentje tussen die je wel kunt laten zien dat het leven ook mooi kan zijn.
Maar als iemand zich ontzettend inzet voor dieren vind ik dat ook mooi, daar heb ik ook respect voor. Mensen verschillen gelukkig.
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

laeken schreef:Brrrr, wat een gebrek aan medeleven en compassie. Dus eigenlijk vinden sommige mensen een persoon die op 16 jarige leeftijd op straat rondzwerft met psychische problemen en die dan in de wereld van drugs beland een domkop die maar gewoon sla had moeten eten en naar school had moeten gaan ondanks dat hij thuis geslagen en misbruikt werd? En jullie vinden ook dat een jongen of meisje dat zichzelf op een feestje iets aan laat praten en een keer drugs probeert al moet beseffen dat dit stap 1 kan zijn van de transformatie naar verslaafde zwerver? En jullie vinden dus ook dat een man die regelmatig naar de kroeg gaat tijdens zijn studententijd moet weten dat hij de eerste stappen zet om een alcoholist te worden? En als hij dan daadwerkelijk op 35 jarige leeftijd failliet gaat, zijn vrouw met een ander aantreft en zijn kinderen kwijt raakt en genetisch ook nog aanleg heeft om verslaafd te raken moet hij maar direct weten dat het beter is om te stoppen met drinken?

Ik ben het bijna helemaal met je eens, maar niet met het laatste deel. Waarom is een hond bijzaak en is een mensenleven per se meer waard? (althans zo lees ik het).
bouvierpoedel
Zeer actief

Kitsune schreef:

Ik ben het bijna helemaal met je eens, maar niet met het laatste deel. Waarom is een hond bijzaak en is een mensenleven per se meer waard? (althans zo lees ik het).
Dat is toch gewoon zo, kijk maar naar de praktijk van het alledaagse leven.Heb een boel over voor mijn hond maar ga een stapje verder voor een mens.
Tuurlijk heeft ieder leven waarden maar soms je eigen leven of van je medemens net iets meer als het erop aan komt.

Die man had je ook zijn hond af kunnen nemen en man achter slot en grendel kunnen zetten zodat hij en hond beide hulp krijgen. Die boete kun je toch wel naar fluiten en die hond zo ook als die man nog verder afdwaald.
Kitsune

Dan zal ik wel niet gemiddeld zijn.....ik geef meer om mijn hond dan het kind van de buren bijv. Hangt voor mij dus van de situatie af voor wie ik een stapje verder ga.

Dat laatste lijkt me ook het beste.....hulp aan beide.
bouvierpoedel
Zeer actief

Kitsune schreef:Dan zal ik wel niet gemiddeld zijn.....ik geef meer om mijn hond dan het kind van de buren bijv. Hangt voor mij dus van de situatie af voor wie ik een stapje verder ga.

Dat laatste lijkt me ook het beste.....hulp aan beide.
Ook meer dan van jezelf of je relatie ,moeder, vader.........?
Als het erop aan komt gaat de mens altijd voor ,ook bij jou.
laeken
Zeer actief

Als Bas het enige hondje was dat met haar leven dat van het kind van de buren kon redden dan moest Bas haar leven geven van mij. Klinkt hard maar ik kies een mens altijd boven een dier. Dat doet iedereen want we nemen allemaal een hartklep aan van een varken. We eten ze zelfs op voor niks anders dan de smaak.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Gelukkig is het allemaal hypothetisch overigens want ik moet er natuurlijk niet aan denken.
Afbeelding
De Tibetaan
Vaste gebruiker

Mij gaat het er niet om, om iemand te veroordelen. Maar alleen al het gezever dat die mensen zielig zijn om wat ze hebben mee gemaakt.

Hoe verslaafd had ik dan al niet moeten zijn. :denken:

En inderdaad. Soms kun je beter met een hond te maken hebben, dan met een mens.
Eigenwijs is ook wijs.
laeken
Zeer actief

De Tibetaan schreef:Mij gaat het er niet om, om iemand te veroordelen. Maar alleen al het gezever dat die mensen zielig zijn om wat ze hebben mee gemaakt.

Ik vind eigenlijk dat jij zevert. Ik vind je hard en egoïstisch ingesteld. Hoop dat je geen kinderen hebt met zo'n gebrek aan inlevingsvermogen.
Afbeelding
Kitsune

laeken schreef:Als Bas het enige hondje was dat met haar leven dat van het kind van de buren kon redden dan moest Bas haar leven geven van mij. Klinkt hard maar ik kies een mens altijd boven een dier. Dat doet iedereen want we nemen allemaal een hartklep aan van een varken. We eten ze zelfs op voor niks anders dan de smaak.
De meerderheid, niet iedereen.....ik eet geen dieren en kies zeker niet altijd de mens boven andere dieren. Ik kies heel egoïstisch dat wel....maar kijk daarbij niet erg naar soortgrenzen.

@Boevierpoedel, ik heb een sterkere band met mijn ouders dan m'n hond omdat ik die al bijna 40 jaar ken. Maar dan gaat het om de band (hoe goed en hoe lang ken je iemand en hoe erg houd je van iemand), maar dat staat los van de diersoort. Als ik was opgevoed door een stel wolven koos ik voor wolven waarschijnlijk.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

De Tibetaan schreef:Mij gaat het er niet om, om iemand te veroordelen. Maar alleen al het gezever dat die mensen zielig zijn om wat ze hebben mee gemaakt.

Dat slaat nergens op.
Het gaat niet om wat je wel of niet hebt meegemaakt.
Het gaat er om of je verslaafd bent geraakt of niet.

De een raakt gemakkelijk verslaafd en de ander niet.
Laeken legt dat volgens mij heel duidelijk uit. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief

ranetje schreef:

Dat slaat nergens op.
Het gaat niet om wat je wel of niet hebt meegemaakt.
Het gaat er om of je verslaafd bent geraakt of niet.

De een raakt gemakkelijk verslaafd en de ander niet.
Laeken legt dat volgens mij heel duidelijk uit. :ok:
Ja als IK het kan dan moet een ander het ook kunnen. :oohja:
Ben je nu de grootste veer met kip en al in je kont aan het proppen omdat een ander het niet doet of omdat je het zelf beter kan.? :engel:
De Tibetaan
Vaste gebruiker

Ik ben al weg. :wink:
Eigenwijs is ook wijs.
laeken
Zeer actief

De Tibetaan schreef:Ik ben al weg. :wink:

Weg als in wat? Weg van het forum? Weg van de topic?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Waarom?
De Tibetaan
Vaste gebruiker

laeken schreef:

Weg als in wat? Weg van het forum? Weg van de topic?
bouvierpoedel schreef:
Waarom?
Ik ben er nu even weer. Ik heb geen zin om er een heel verhaal aan te wijden en daarom schreef ik mijn mening kort en krachtig. Zo voed ik honden ook op. Gewoon duidelijk zijn. En consequent.

En als mensen daarom denken dat ik hard en egoistisch ben.

So be it! :tongue:

Ik heb ook ervaring met verslaafden. En zelfs die vinden mij niet hard en egoistisch. En daarom hou ik er nu over op, en ben dus al weg. (van dit topic :wink: )
Eigenwijs is ook wijs.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”