Ik heb het idee dat je hond toch wel wat sturing mist (als je aangeeft dat de halve bank al kapot is)
Zie een pup een beetje als een klein kind, ze ontdekken de hele wereld, alleen heeft een hond daar geen vingertjes voor, maar alleen tanden.
Apple wilde vroeger ook alleen maar bijten, speeltjes waren lang niet zo interessant als bijten in handen etc.
Dat is best lastig, maar ik denk dat je moet accepteren dat het wel hoort bij een pup, en de ene heeft het meer dan de ander.
Wel moeten er grenzen zijn. Te hard bijten is niet oké. Als je hond niet meer reageert op een simpele auw, zou ik eens kijken hoe dat is als je echt 'een keel' op zet. Soms wil dat nog wel eens meer indruk maken dan alleen een 'auw'.
Daarnaast zou ik ook de interactie stoppen als dat geen effect meer heeft. Geef de hond een speeltje/botje/kong, laat de focus even ergens anders op liggen en doe wat voor jezelf. Pas als de hond dan even lief is, kan je hem weer benaderen voor spel/aai of je kan wat gaan trainen met commando's en daarbij goed belonen.
Wel zou ik als bepaalde handelingen het bijten steeds initieert (zoals proberen te knuffelen) dat soort dingen ook niet teveel opzoeken. Dat komt wel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup 11 weken doet niet anders als bijten
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Re: pup 11 weken doet niet anders als bijten
Heb hier ook een pup rondlopen van goed 10 weken oud. Probeert alles te ontdekken en daar gebruikt hij ook zijn tandjes bij.
Ben daar altijd heel simpel in; zodra hij gaat bijten ergens in, geef ik hem een speeltje. Gaat hij dan weer bijten, weer zijn speeltje.
Net zolang tot hij opgeeft. En dan zeg ik; goed zo, braaf.
Ik probeer bij dat alles beheerst en rustig te blijven.
Nu reageert Sky hier erg goed op, maar Storm was ook net zoals jou pup. Altijd maar doorgaan......
Maar ik merkte dus bij hem; hoe rustiger ik bleef, hoe gauwer het gedrag wegviel.
Maar het is moeilijk om vol te houden, dus ik wens je veel succes!
Ben daar altijd heel simpel in; zodra hij gaat bijten ergens in, geef ik hem een speeltje. Gaat hij dan weer bijten, weer zijn speeltje.
Net zolang tot hij opgeeft. En dan zeg ik; goed zo, braaf.
Ik probeer bij dat alles beheerst en rustig te blijven.
Nu reageert Sky hier erg goed op, maar Storm was ook net zoals jou pup. Altijd maar doorgaan......
Maar ik merkte dus bij hem; hoe rustiger ik bleef, hoe gauwer het gedrag wegviel.
Maar het is moeilijk om vol te houden, dus ik wens je veel succes!