Zoiets...
Moderator: moderatorteam

malinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.
Zo ver gaan ze dan ook meestal niet.
Jaap* schreef:malinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.
Zo ver gaan ze dan ook meestal niet.![]()
![]()
![]()
Inderdaad jaJaap* schreef:malinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.
![]()
![]()
ziet er heel bekend en vertrouwd uitmalinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.

Ik zou er de kriebels van krijgen. Ga eens wat doen!renee-uk schreef:ziet er heel bekend en vertrouwd uitmalinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.
ik zou niet anders willen
O, dit is wel een punt._Leonie schreef:Als je een niet sociale hond hebt kan ik wel begrijpen dat je sneller ongerust bent.
Ik heb eens op een stabij gepast en het was heel erg wennen dat zelfstandigeMarjoleine schreef:Echt wel. Ik heb een herder gehad en om die reden wil ik dat niet meer. Die vroeg zowat toestemming om te gaan poepen, ik kréég er wat vanJaap* schreef:Ik krijg overigens juist weer de zenuwen van honden die niet bij je weg zijn te slaan![]()
Maar om op de vraag terug te komen: ja, dat went.
Mijn stabijs doen het heel erg en als ze dus opeens 50 meter voor je op het pad staan moet je domweg constateren dat ze in feite heel betrouwbaar zijn. Zelfstandig, maar betrouwbaar.
Hierkomen is in feite iets dat je van pup af aan moet oefenen zodat je zeker bent dat ze komen als de A1 in zicht komt.
Maar dat is met dit hondje niet gebeurd natuurlijk dus ik denk dat ie het perfect doet, gezien de omstandigheden.
Twee tips:
1: Ga de fluit aanleren. Dan klinkt er geen emotie door, wat gunstig kan zijnBovendien reikt dat geluid veel verder.
2: Klok eens hoe lang je hond echt wegblijft. Dat is vast veel korter dan je gevoel zegt
nee, dat heeft er in mijn geval niks mee te maken, ik wil gewoon altijd mijn honden in het zicht of ze nou braaf of minder braaf zijn.Marjoleine schreef:O, dit is wel een punt._Leonie schreef:Als je een niet sociale hond hebt kan ik wel begrijpen dat je sneller ongerust bent.
Als je weet dat je hond andere honden eet zou ik het niet durven.
ze doen van alles hoorMarjoleine schreef:Ik zou er de kriebels van krijgen. Ga eens wat doen!

Hij vindt alles en iedereen leuk, dus dat is het punt niet. En het maakt me ook geruster als ik zie hoe hij buiten met vreemde mensen omgaat. Even kennsimaken met de hond en daarna door naar de baas die erbij hoort voor knuffels. Mocht hij ooit echt kwijt zijn weet ik zeker dat de eerste de beste wandelaar niet van hem afkomtMarjoleine schreef:O, dit is wel een punt._Leonie schreef:Als je een niet sociale hond hebt kan ik wel begrijpen dat je sneller ongerust bent.
Dat heb ik ook... hoe braaf ook wel in t zicht!renee-uk schreef:nee, dat heeft er in mijn geval niks mee te maken, ik wil gewoon altijd mijn honden in het zicht of ze nou braaf of minder braaf zijn.Marjoleine schreef:O, dit is wel een punt._Leonie schreef:Als je een niet sociale hond hebt kan ik wel begrijpen dat je sneller ongerust bent.
ze doen van alles hoorMarjoleine schreef:Ik zou er de kriebels van krijgen. Ga eens wat doen!
alleen niet op 10 kilometer afstand

Voor Herders wel.Marjoleine schreef:Inderdaad jaJaap* schreef:malinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je ziet ze toch? Dat is geen ruimte nemen

Ja, dat weet ik maar voor mij niet.marian* schreef:Voor Herders wel.Marjoleine schreef:Inderdaad jaJaap* schreef:malinois schreef:Einde veld zou echt de grens zijn qua afstand.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je ziet ze toch? Dat is geen ruimte nemen
Hier ook hoor, allemaal in het zicht graag, de enige die wel eens wat meer ruimte neemt als de rest is Kita, maar die blijft ook wel in het zicht (open velden, geen bos). Darko en Jânta lopen wel vlak achter me als ze moe worden, Jänta zelfs zo dichtbij dat ze geregeld op mijn hielen traptmalinois schreef:Dat heb ik ook... hoe braaf ook wel in t zicht!renee-uk schreef:nee, dat heeft er in mijn geval niks mee te maken, ik wil gewoon altijd mijn honden in het zicht of ze nou braaf of minder braaf zijn.Marjoleine schreef:O, dit is wel een punt._Leonie schreef:Als je een niet sociale hond hebt kan ik wel begrijpen dat je sneller ongerust bent.
alleen niet op 10 kilometer afstand
En idd doen ze van alles. Vreten, snuffelen, gras maaien, graven, markeren en met een beetje pech jagen als ik niet goed op let... zelfs muizen en mollen zijn niet veilig want ze ruiken precies in welk holletje of hoop een eigenaar zit. De overige 999 zijn niet interessant.

Dat veld is voor Akira spannend om voor de eerste keer helemaal naar achter te rennen, om vervolgens door de bosjes terug te komensbientje schreef:pom gaat ook niet verder dan einde veld wat malinois op de foto heeft hoor, en ook niet de bosjes in. Heel af en toe komt het weleens voor, maar dat is echt maar zelden. Ik vind dat zelf ook niet prettig.
edit - daarom heb ik dus geen lopende hond
Ik ook niet. Een Drent is een voorstaande hond, maar gaat toch echt wel verder dan einde veldje.sbientje schreef:pom gaat ook niet verder dan einde veld wat malinois op de foto heeft hoor, en ook niet de bosjes in. Heel af en toe komt het weleens voor, maar dat is echt maar zelden. Ik vind dat zelf ook niet prettig.

Ik heb wel een lopende hond maar hij is nooit uit zicht. Brrr, moet er ook niet aan denken. Hij gaat denk ik ook niet verder dan het einde van dat veld. Maar goed, Beau jaagt niet en loopt ook geen sporen en zo. Ideaalsbientje schreef:pom gaat ook niet verder dan einde veld wat malinois op de foto heeft hoor, en ook niet de bosjes in. Heel af en toe komt het weleens voor, maar dat is echt maar zelden. Ik vind dat zelf ook niet prettig.

Dat is geen jagen maar hetzen en dat wil ik ook niet.malinois schreef:Jagen zou hier betekenen gericht achter een dier (vb haas) aan gaan en met een beetje pech t ook daadwerkelijk vangen.

Exact. Dat is heel iets anders.marian* schreef:Dat is geen jagen maar hetzen en dat wil ik ook niet.malinois schreef:Jagen zou hier betekenen gericht achter een dier (vb haas) aan gaan en met een beetje pech t ook daadwerkelijk vangen.