Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kan me niet voorstellen dat de politie honden meeneemt die "een beetje mager zijn" en dan zegt dat jij ze verwaarloost, daar is meer aan de hand. Dat beide honde onder de wormen zaten is ook niet een goed teken.
En de honden vochten met elkaar, de buren bellen de politie en de politie heeft ze uit elkaar gehaald. Dat houdt dus in dat ze een mooie poos aan het vechten zijn geweest.. De politie was er vast niet in 5 min.
Ik zou dat geld maar betalen want dan kom je er zo te horen nog makkelijk mee weg.
Miezemuis schreef:maar hoe oud zijn je honden en weet je hoe erg ze gewond zijn?
Dat weet hij niet hoe gewond ze zijn, want hij mag ze niet zien omdat ze in bewaring zijn gezet.
Beetje krom wel dat als hij het geld ophoest dat hij ze wel weer mag ophalen.
Een American Bully en een Stafford samen laten terwijl je weg bent is al fout nummer 1.
De opmerking "ze houden vanzelf op" klopt inderdaad, waarschijnlijk als er 1 dood of halfdood is.
Als je buren de politie moeten bellen omdat je honden aan het knokken zijn, hoe lang denk je dat het duurt voordat de politie er is? Die zijn er echt niet binnen 2 minuten dus je honden waren flink aan de knok waar zelfs pepperspray aan te pas moest komen. Die waren echt niet meer opgehouden.
"uiteraard er kwamen aardig wat wormen uit" vindt je dat uiteraard ja? Ik vind het niet echt een normale gang van zaken.
Miezemuis schreef:maar hoe oud zijn je honden en weet je hoe erg ze gewond zijn?
Dat weet hij niet hoe gewond ze zijn, want hij mag ze niet zien omdat ze in bewaring zijn gezet.
Krijg je dan ook geen informatie?
Ik heb het idee dat Ts de hevigheid van de vechtpartij onderschat. Vandaar dat ik me afvroeg of ze er dan iets over gezegd hebben.
Hylos schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de politie honden meeneemt die "een beetje mager zijn" en dan zegt dat jij ze verwaarloost, daar is meer aan de hand. Dat beide honde onder de wormen zaten is ook niet een goed teken.
En de honden vochten met elkaar, de buren bellen de politie en de politie heeft ze uit elkaar gehaald. Dat houdt dus in dat ze een mooie poos aan het vechten zijn geweest.. De politie was er vast niet in 5 min.
Ik zou dat geld maar betalen want dan kom je er zo te horen nog makkelijk mee weg.
Noujah woon hier 500-600 meter van politiebureau af
Krijg je dan ook geen informatie?
Ik heb het idee dat Ts de hevigheid van de vechtpartij onderschat. Vandaar dat ik me afvroeg of ze er dan iets over gezegd hebben.
De hevigheid weet ik niet want krijg ook helemaal niks te horen van rijksdienst voor ondernemend nederland.
En dierenarts waar ze zijn geweest kan of mag ook niks vertellen.
Ik vermoed dat als er 300 euro dierenartskosten gerekend wordt, de honden toch wel meer dan alleen een schrammetje gehad zullen hebben.
Ik zou als de wiedeweerga aan het geld zien te komen, leen het als je het zelf niet hebt, en dan allereerst zorgen dat je je honden weer thuis krijgt. Daarna kun je altijd nog in beroep gaan tegen de inbeslagname en gemaakte kosten. Zorg er dan wel voor dat je weet wat de tenlastelegging is en bewijs dat ze daarmee helemaal fout hebben gezeten. Kun je die bewijzen niet voor 100% aantonen dan zou ik je geldelijk verlies voor lief nemen en ervoor zorgen dat een soortgelijke situatie nooit meer kan ontstaan door je honden strikt gescheiden te houden als je er zelf niet bij bent. Ook lijkt me een rustig en vriendelijk gesprek met de buren een goed idee, zodat je erachter komt wat er nu precies gespeeld heeft waardoor zij de politie gebeld hebben. Maar geen verwijten in hun richting, ik denk dat je ze eerder dankbaar moet zijn dat zij voorkomen hebben dat 1 van je 2 honden het gevecht niet overleefd zou hebben, wanneer niemand tussenbeide was gekomen. Want die situatie lijkt me gezien het soort honden niet ondenkbeeldig.
jaawis schreef:Dit zijn geschatte kosten want facturen hebben ze nog niet.
Dus kan hoger of lager zijn
Lijkt mij stug dat je geschatte kosten moet betalen en ze terug kan krijgen en niet netjes een officiele factuur zoals het bij politie en justitie toegaat. Komt een beetje ongeloofwaardig over.
300 euro zit je zo aan hoor hoeft je hond niet echt veel wonden voor te hebben.
LongFields schreef:Ik vermoed dat als er 300 euro dierenartskosten gerekend wordt, de honden toch wel meer dan alleen een schrammetje gehad zullen hebben.
Ik zou als de wiedeweerga aan het geld zien te komen, leen het als je het zelf niet hebt, en dan allereerst zorgen dat je je honden weer thuis krijgt. Daarna kun je altijd nog in beroep gaan tegen de inbeslagname en gemaakte kosten. Zorg er dan wel voor dat je weet wat de tenlastelegging is en bewijs dat ze daarmee helemaal fout hebben gezeten. Kun je die bewijzen niet voor 100% aantonen dan zou ik je geldelijk verlies voor lief nemen en ervoor zorgen dat een soortgelijke situatie nooit meer kan ontstaan door je honden strikt gescheiden te houden als je er zelf niet bij bent. Ook lijkt me een rustig en vriendelijk gesprek met de buren een goed idee, zodat je erachter komt wat er nu precies gespeeld heeft waardoor zij de politie gebeld hebben. Maar geen verwijten in hun richting, ik denk dat je ze eerder dankbaar moet zijn dat zij voorkomen hebben dat 1 van je 2 honden het gevecht niet overleefd zou hebben, wanneer niemand tussenbeide was gekomen. Want die situatie lijkt me gezien het soort honden niet ondenkbeeldig.
Pfoe, ik vind het een heel raar verhaal. Maar goed, zelf zou ik ook het geld zo snel mogelijk lenen/regelen en betalen, wees blij dat je je honden terug kan krijgen. Ik hoop voor je dat dat lukt!
jaawis schreef:Dit zijn geschatte kosten want facturen hebben ze nog niet.
Dus kan hoger of lager zijn
Lijkt mij stug dat je geschatte kosten moet betalen en ze terug kan krijgen en niet netjes een officiele factuur zoals het bij politie en justitie toegaat. Komt een beetje ongeloofwaardig over.
300 euro zit je zo aan hoor hoeft je hond niet echt veel wonden voor te hebben.
Waarom ongeloofwaardig ? ja ik wil ook de exacte kosten weten natuurlijk
In de brief staat dus:
Er zijn kosten gemaakt voor dierenartsbezoek en onderbrengen van uw dieren, ik heb nog geen facturen hiervan ontvangen. Daarom heb ik een schatting van de kosten gemaakt. Dit bedrag betaalt u eerst. Het gaat om 915 euro. Een betalingsregeling is niet mogelijk. U ontvangt later een brief met een factuur van het werkelijke bedrag.
Je komt thuis en je honden zijn in beslag genomen door politie/justitie en bij de DA behandeld voor wonden. En daarna onder gebracht in opslag.
Hoe lang hebben ze daar gezeten dan en waarom kon je ze niet eerder terug krijgen.?
Waarom niet gelijk de volgende dag.?
Wat is de officiele aanklacht.?
bouvierpoedel schreef:Je komt thuis en je honden zijn in beslag genomen door politie/justitie en bij de DA behandeld voor wonden. En daarna onder gebracht in opslag.
Hoe lang hebben ze daar gezeten dan en waarom kon je ze niet eerder terug krijgen.?
Waarom niet gelijk de volgende dag.?
Wat is de officiele aanklacht.?
de standaardprocedure zoals ze mij aan telefoon vertelden is 14 dagen opslag.
Waarom zit je je zo druk te maken om die klote-euro's in plaats van hoe erg je honden er aan toe zijn? Misschien is het niet zo hoor, maar zo komt het wel over nu. Het enige wat ik lees gaat over facturen en exacte bedragen. Dat geld zou me kunnen rotten, als ik m'n hond(en) maar terugkreeg
Lemuria schreef:Waarom zit je je zo druk te maken om die klote-euro's in plaats van hoe erg je honden er aan toe zijn? Misschien is het niet zo hoor, maar zo komt het wel over nu. Het enige wat ik lees gaat over facturen en exacte bedragen. Dat geld zou me kunnen rotten, als ik m'n hond(en) maar terugkreeg
Klopt maar krijg niks te horen hoe ze eraan toe zijn. En denk je dat ik me daar niet druk over maak dan, tuurlijk, je moest eens weten...
Lemuria schreef:Waarom zit je je zo druk te maken om die klote-euro's in plaats van hoe erg je honden er aan toe zijn? Misschien is het niet zo hoor, maar zo komt het wel over nu. Het enige wat ik lees gaat over facturen en exacte bedragen. Dat geld zou me kunnen rotten, als ik m'n hond(en) maar terugkreeg
Klopt maar krijg niks te horen hoe ze eraan toe zijn. En denk je dat ik me daar niet druk over maak dan, tuurlijk, je moest eens weten...
Dat komt in dit topic in ieder geval niet echt naar boven. Heb je het geld kunnen regelen?
Wat een zenuwentoestand. Ik zou zo snel mogelijk het geld regelen en ze naar huis halen. Daarna verder kijken over bezwaar maken oid
Edit
Ik heb wat gegoogled en dan vind ik berichtgeving van een week terug, over een incident waarbij 2 honden in beslag genomen zijn, na een hevig gevecht met pepperspray uit elkaar gehaald. Daarin wordt gemeld dat de honden "broodmager" en "veel te mager" waren, één hond had diepe bijtwonden in een poot.
Ik plaats het niet hier, want er staat een woonplaats en straatnaam in. Lijkt me beter als je afstand doet, broodmager lijkt me toch niet van vandaag op gisteren te ontstaan, heb je wel genoeg geld voor voeding en verzorging vraag ik me dan af.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 21 nov 2014 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.