Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit keer geen pitbull....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Dit keer geen pitbull....

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nanna schreef:
gonnie schreef: De hond zat aan de lijn hoor, die schoot los doordat er een takje in zat, kan iedereen gebeuren.
Of iedereen beschikt over werkelijk superondeugdelijk materiaal of mensen hebben collectief slappe handjes.
Ik heb hier riemen en halsbanden uit het jaar Prik en nog nooit is er ook maar iets losgeschoten. :19:
Ik denk dat dat 'losschieten' in negen van de tien keer een hoerensmoesje is.

idd.
Angelique.

Inge O schreef:
Angelique. schreef:
Nanna schreef:
gonnie schreef: De hond zat aan de lijn hoor, die schoot los doordat er een takje in zat, kan iedereen gebeuren.
Of iedereen beschikt over werkelijk superondeugdelijk materiaal of mensen hebben collectief slappe handjes.
Ik heb hier riemen en halsbanden uit het jaar Prik en nog nooit is er ook maar iets losgeschoten. :19:
Ik denk dat dat 'losschieten' in negen van de tien keer een hoerensmoesje is.

idd.
maar dat verandert toch niks aan het feit dat je een hond geen maanden opsluit in z'n uppie omdat-ie godbetert een schààp gebeten heeft :19: ?
Nee absoluut niet, we draaien door hier met zijn allen :piew:
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

De schade is vaak echter niet alleen het dood gebeten schaap. Veel schapen van schapenboeren die nu buiten lopen zijn gedekt en dragend. Door de stress die het jagen van de hond met zich mee brengt kunnen de schapen de vruchten aborteren. Dit waren dan de vleeslammeren voor volgend jaar of de nieuwe ooi jaarlingen van de boer.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
[A]nneloes
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
[A]nneloes schreef:De schade is vaak echter niet alleen het dood gebeten schaap. Veel schapen van schapenboeren die nu buiten lopen zijn gedekt en dragend. Door de stress die het jagen van de hond met zich mee brengt kunnen de schapen de vruchten aborteren. Dit waren dan de vleeslammeren voor volgend jaar of de nieuwe ooi jaarlingen van de boer.
dat is allemaal geen verklaring voor die uit de voegen gebarsten maatregelen gezien boer en hondenbaas blijkbaar prima overeenkwamen qua regeling van de schade.

dus wat is dan het probleem?
Dat zeg ik toch ook nergens :roll:
[A]nneloes
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
[A]nneloes schreef:
Inge O schreef:
[A]nneloes schreef:De schade is vaak echter niet alleen het dood gebeten schaap. Veel schapen van schapenboeren die nu buiten lopen zijn gedekt en dragend. Door de stress die het jagen van de hond met zich mee brengt kunnen de schapen de vruchten aborteren. Dit waren dan de vleeslammeren voor volgend jaar of de nieuwe ooi jaarlingen van de boer.
dat is allemaal geen verklaring voor die uit de voegen gebarsten maatregelen gezien boer en hondenbaas blijkbaar prima overeenkwamen qua regeling van de schade.

dus wat is dan het probleem?
Dat zeg ik toch ook nergens :roll:
je zegt 'echter', dat geeft een tegenstelling aan waarbij ik er van uitga dat die met de voorgaande posts is als je niemand specifiek quote.
Dat is dat een verkeerde aanname. De tegenstelling die ik bedoelde is dat mensen vaak alleen aan het dood gebeten schaap denken en niet aan de verdere gevolgen van zo'n actie. Daarbij quote ik niemand aangezien het gewoon aan algemene toevoeging is op het bericht over de hond die het schaap doodgebeten heeft en geen direct bericht op iemand anders. Anders had ik de quote functie wel gebruikt ;)
Angelique.

Ik lees elke keer schaap doodgebeten maar dat is niet zo, hij heeft het schaap wel gebeten waarna de boer het schaap heeft laten inslapen....praat het natuurlijk nog steeds absoluut niet goed maar vind het toch anders als schaap dood gebeten.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Dat verhaal van Manu heeft toch zijn sporen achter gelaten, bij zulke incidenten moet ik telkens aan hem denken..

Zou het niet wat zijn als er voor zulke incidenten net zoiets komt als waar beginnende bestuurders mee te maken krijgen als ze in hun beginnende periode de fout ingaan.. Dan moeten ze zo'n verplichte cursus doen... Geen idee wat precies want heb (gelukkig voor Nederland) geen rijbewijs.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Een educatieve maatregel hondengedrag. Vind het niet eens zo'n gek idee. In de plaats van torenhoge boetes uitdelen en honden gijzelen, kun je een beetje op ze laten inpraten over verantwoordelijk gedrag van een hondenbezitter.

En cursus met de hond zie ik niet zitten. Dit soort gedrag train je er niet uit in een cursusje.
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Paisley schreef:Een educatieve maatregel hondengedrag. Vind het niet eens zo'n gek idee. In de plaats van torenhoge boetes uitdelen en honden gijzelen, kun je een beetje op ze laten inpraten over verantwoordelijk gedrag van een hondenbezitter.

En cursus met de hond zie ik niet zitten. Dit soort gedrag train je er niet uit in een cursusje.
Stel dat gijzelingsgeld word gestopt in een hondengeleider vd politie of iemand van de dierenpolitie met de juiste diploma's en die gaat een intensief traject aan met baas en hond voorafgaand aan een test of de hond goed word gekeurd (nog in staat is tot verandering)

hmm zal allemaal wel teveel moeite kosten denk ik.. Maar er schort een hoop..
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

het is nooit terecht om een hond maanden op te sluiten denk ik
weet die hond veel?
maar schapenjagers heb je natuurlijk al snel.
schijnt erg leuk en verslavend te zijn.
en of ze nou opjagen tot een massale miskraam of doodgebeten worden het mag gewoon niet.
net als dat een hond geen geit, ree, kip of pup mag bijten.
bijten verboden maar dat geldt voor de baas die is verantwoordelijk. 100%
maar als het nog nooit eerder gebeurd is dan wist je het wellicht als eigenaars niet, nou dan weten ze het nu.
toch kut dat die hond niet gewoon terug mag.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

En als het goed is ;word de hond vandaag thuis gebracht :cheer: .Ze moeten zich wel aan voorwaarden houden dat hij nooit niet meer los mag.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”