Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het kan altijd erger..........en duurder
Moderator: moderatorteam
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Re: Het kan altijd erger..........en duurder
Dat mensen zulke gehandicapte honden niet in laten slapen omdat ze het zielig vinden en vinden dat zo'n gedrocht ook 'recht' heeft op een goed leven begrijp ik al amper, maar dit doelbewust fokken en het ook nog mooi vinden? Echt, un f*cking believable 

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik vind het belachelijk en ongelofelijk zielig.. dat daar nou niet een verbod op komt:(

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach mensen vinden van alles mooi en interessant , we gaan ook steeds meer aan ons eigen lichaam lopen sleutelen en verbouwen of wegslopen .Dus vanuit dat oogpunt zullen er ook mensen zijn die zoiets verschrikkelijk mooi vinden . Of misschien niet maar wel heel gaaf om mee te pronken. Net als sommige die in het park jankend staan te vertellen dat Fifi schijtesdoodsbenauwd door het leven gaat al 5 jaar omdat ze zo'n triest leven heeft gehad in marokko en dat ze het ook graag zoooo andersssss had gewild voor Fifi.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
vind ook niet dat ze blij uit hun ogen kijken eerder van help me uit mijn lijden
dit kan je toch niet mooi vinden
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Als het niet zo ontzettend zielig was zou ik er nog om lachen ook. Is dat nou het toonbeeld van stoer en gevaarlijk? Nou, ik schijt in mijn broek als zo'n hond me ooit te pakken krijgtbouvierpoedel schreef:Of misschien niet maar wel heel gaaf om mee te pronken.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nou het verkoopt dus het zal wel.Luna87 schreef:Als het niet zo ontzettend zielig was zou ik er nog om lachen ook. Is dat nou het toonbeeld van stoer en gevaarlijk? Nou, ik schijt in mijn broek als zo'n hond me ooit te pakken krijgtbouvierpoedel schreef:Of misschien niet maar wel heel gaaf om mee te pronken.
Ik zou het ook niet motten , maar hé die mensen zouden weer geen poedel willen en vinden die een schrikbeeld en zielig.

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
-
Kimmie
hoe komen mensen er toch bij zulke honden te willen fokken en ook nog eens mooi te vinden...
- Hailfall
- Zeer actief
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hier kan ik echt van janken
Als je een pad wilt, neem dan gewoon een pad en maak geen hond die op een pad lijkt 

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Vergeet schoonheid niet.Nanna schreef:Valt allemaal onder de noemer 'rasverbetering'

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje wat ziet dat er verschrikkelijk uit. Onvoorstelbaar dat mensen dit mooi vinden en die arme dieren zo fokken. Ze kunnen amper een stap doen en ademhalen is ook een drama. Ik vind dit ook dierenmishandeling. Dit zou echt verboden moeten worden.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof je nu echt dat mensen dat zien wat wij zien.? Ze kopen dat beest niet met het idee in hun kop kijk die eens lelijk mismaakt gehandicaht zijn met zijn tekort aan zuursof.
En als ze al aangesproken worden beledig je hun hond en kun je een pak slaag krijgen of ze beginnen te janken dat ze zoveel van wodan houden en hij ook recht op liefde en een goed leven heeft en dat hij er ook niets aan kan doen wat mensen hem hebben aangedaan.
En als ze al aangesproken worden beledig je hun hond en kun je een pak slaag krijgen of ze beginnen te janken dat ze zoveel van wodan houden en hij ook recht op liefde en een goed leven heeft en dat hij er ook niets aan kan doen wat mensen hem hebben aangedaan.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Arme, arme honden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
RIP Cena
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Een poedel kan tenminste normaal zijn hondenleven leiden, ze zijn niet zielig. Een poedel kan rennen zonder moe te worden, kan normaal lopen. Deze honden 'lijden' een honden leven.bouvierpoedel schreef:
Ik zou het ook niet motten , maar hé die mensen zouden weer geen poedel willen en vinden die een schrikbeeld en zielig.
Natuurlijk is het altijd een kwestie van smaak als het om rassen gaat. Maar als je dit mooi vind dan zit er toch echt een steekje los. En dat heeft dan naar mijn idee puur te maken dat je toch met je stomme hersens kan zien dat deze honden geen normaal leven kunnen leiden.
-
Lieske1977
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
wat doe je met die hond in de bergen?? hoop dat ze die hebben opgetild en daar neer hebben gezet, want lopen kan die toch niet?!meetjewrc schreef:toadline exodus 50.000 dollar hondje
" onclick="window.open(this.href);return false;
verschrikkelijk dit!!!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Even niet kletsen, mop.Nanna schreef:Valt allemaal onder de noemer 'rasverbetering'
Het gaat hier over een nieuwe variant pitbull, niet over rashonden.
En die nieuwe variant is blijkbaar recent ontwikkeld, zeer bewust.
Ik vind het een grof schandaal, zulke hondjes, maar ik vraag me ook af of ze niet die mutatie hebben waardoor die spieren zo extreem ontwikkelen?
Jij hebt er eens een whippet van geplaatst.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik denk dat mensen dat heel niet zien , die zien iets leuks, gespierd en apart en meer niet. En dat het zo gefokt word dus dan zal het wel goed zijn.Daisy@ schreef:Een poedel kan tenminste normaal zijn hondenleven leiden, ze zijn niet zielig. Een poedel kan rennen zonder moe te worden, kan normaal lopen. Deze honden 'lijden' een honden leven.bouvierpoedel schreef:
Natuurlijk is het altijd een kwestie van smaak als het om rassen gaat. Maar als je dit mooi vind dan zit er toch echt een steekje los. En dat heeft dan naar mijn idee puur te maken dat je toch met je stomme hersens kan zien dat deze honden geen normaal leven kunnen leiden.
Wij hebben toch ook de dikbilkoe .

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat is toch ook een ziekmakende mutatie waar protesten tegen zijn omdat die niet normaal kunnen bevallen?bouvierpoedel schreef:Wij hebben toch ook de dikbilkoe .
Dat het er is maakt het niet in orde, hoor.
Dit kan never nooit normaal dekken en bevallen. Dus het zou niet moeten mogen bestaan wat mij betreft.
- Roompie
- Zeer actief
http://www.windhonden.net/site/?page_id=327" onclick="window.open(this.href);return false;

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Ingding
- Zeer actief
Wat zijn mensen toch achterlijk
.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Moet je wel mijn hele tekst quooten dan zie je ook hoe ik het bedoel.Marjoleine schreef:En dat is toch ook een ziekmakende mutatie waar protesten tegen zijn omdat die niet normaal kunnen bevallen?bouvierpoedel schreef:Wij hebben toch ook de dikbilkoe .
Dit kan never nooit normaal dekken en bevallen. Dus het zou niet moeten mogen bestaan wat mij betreft.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, maar dit topic gaat dus wél over fikkenfok.Nanna schreef:Kijk eens naar de foto's van de Mastini die ik heb geplaatst. Die werden steeds extremer gefokt omdat dat 'mooier' was en stoerder. En alles gewoon met stamboom hoor![]()
Of wou je beweren dat heel veel rashonden in de loop der tijd niet ook steeds belachelijker werden gefokt, dat is echt niet voorbehouden aan de fikkenfok hoor. Juist niet, helaas....
Over stamboomloze honden.
Het kwam toch allemaal door inteelt?
Dat is hier dus niet aan de orde. Ze hebben niet eens boeken volgens mij en als die er wel zijn, zijn ze hartstikke open.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Welja.Tara schreef:Dat ze dat niet kunnen is niet primair omdat ze een dikke reet hebben, maar omdat selectie op die dikke billen tevens onbedoeld selectie bleek te zijn geweest op... (als ik mij goed herinner) een smaller bekken. Of zoiets. Volgens mij vertelde Mandigers dat tijdens de fokkerstoer van vorig jaar. Niet dat het nu werkelijk ter zake doet in dit topic, maar ik dacht: kom, ik gooi er ook eens even een triviaatje uit.Marjoleine schreef:En dat is toch ook een ziekmakende mutatie waar protesten tegen zijn omdat die niet normaal kunnen bevallen?bouvierpoedel schreef:Wij hebben toch ook de dikbilkoe .
http://www.wageningenur.nl/nl/show/Ruim ... koeien.htm
Laat onverlet dat deze honden die afwijking hebben volgens mij, van die achterlijke spierontwikkeling.
En dan fok je er korte poten en extreem ronde ribben op en hopla.
Maar hee, mag allemaal. Want geen stamboom en wel open boeken. Toppie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Helemaal standvastig ben je niet gezien deze tekst en in je bovenste quoot.Marjoleine schreef:Welja.Tara schreef:Dat ze dat niet kunnen is niet primair omdat ze een dikke reet hebben, maar omdat selectie op die dikke billen tevens onbedoeld selectie bleek te zijn geweest op... (als ik mij goed herinner) een smaller bekken. Of zoiets. Volgens mij vertelde Mandigers dat tijdens de fokkerstoer van vorig jaar. Niet dat het nu werkelijk ter zake doet in dit topic, maar ik dacht: kom, ik gooi er ook eens even een triviaatje uit.Marjoleine schreef:En dat is toch ook een ziekmakende mutatie waar protesten tegen zijn omdat die niet normaal kunnen bevallen?bouvierpoedel schreef:Wij hebben toch ook de dikbilkoe .
http://www.wageningenur.nl/nl/show/Ruim ... koeien.htm
Laat onverlet dat deze honden die afwijking hebben volgens mij, van die achterlijke spierontwikkeling.
En dan fok je er korte poten en extreem ronde ribben op en hopla.
Maar hee, mag allemaal. Want geen stamboom en wel open boeken. Toppie.