Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf samenstellen of kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Zelf samenstellen of kvv

Ongelezen bericht door Lemuria »

Anoukk schreef:Tot dusver toch niet zo tevreden over de smuldier als ik dacht. Flin likt en smakt continu. en begraaft haar neus diep in haar anus en likt en bijt dan. Ze zit ook pas sinds vrijdag helemaal op kvv maar ik vind dit toch wel erg sneu :(
Heeft ze geen wormen die jeuk veroorzaken ofzo? Iedere hond reageert anders op voeding en sommige hebben gewoon tijd nodig om ergens aan te wennen, maar zulk gedrag is wel wat apart :) Hopen dat ze snel terug kan op d'r eigen voer.

Anders even wat pens(staafjes) geven, voor het laxerende effect, misschien zit er wat dwars :)
Anoukk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Anoukk »

Had haar lamshart gegeven dat werd net uitgebraakt (3 uur in de maag gezeten en het kwam er precies hetzelfde uit) morgen brengt een medebarfer even pens langs en dan hopen dat ze snel opknapt. Ontworming zal ik even na moeten kijken wanneer ze die voor het laatst heeft gehad maar anders heb ik die wel in huis. Ik ga gewoon weer terug naar de oude kvv want dit zit gevoelsmatig gewoon niet goed.
Flin is niet alleen mijn hond, ze is ook mijn maatje en we zijn samen een team \\
Lemuria

Nee, het klinkt niet mooi nee. Dus als je terug kunt: gewoon doen. Als je hond het daar goed op doet, niets aan veranderen :D

Btw, ik heb m'n pakket zojuist binnengekregen. Ik doe even een afwasje, gooi alles op het aanrecht (het is nogal een doos zeg :80: ) en kiek wat plaatjes :)
Lemuria

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Anoukk
Vaste gebruiker

Wat rap ziet er prima uit! Hartstikke bedankt. :engel: Voor Flin ben ik bang dat het helaas geen optie meer is, vandaag bij de dierenarts geweest. Mevrouw heeft een voedselallergie ontwikkelt voor kip en rund (en alles wat zie hier de afgelopen week kreeg was op basis van kip en rund :( ) (kip is overigens niet 100% zeker omdat ze voornamelijk rund kreeg en er bestaat zelfs twijfel over lam omdat ze er gister zo van braakte maar dat kan ook aan de maaltijd van daarvoor liggen die al verteerd was) Dus mevrouw krijgt de komende periode alleen geit, konijn en paard. Ook had ze de anaalklier vol zitten en heeft ze sinds vrijdag een mooie hoeveelheid schilfers verzamelt als allergische reactie. :(

Heb er heel veel moeite mee haar zo te zien en vind het ook sneu dat ze nu niets lekkers mag als ze het koffiezetapparaat hoort. Ze is gelukkig wel actief en nog even aanhankelijk. Ik ben nu echt een vleesdroger aan het overwegen zodat ik haar af en toe weer wat lekkers kan geven tussendoor, ik kan wel snoepjes bij de dierenwinkel halen op basis van paard (gedroogd en geen toevoegingen), maar voor een handjevol snoep daar kan ik flin voor 6 dagen eten geven. Vooral omdat de kosten inmiddels een keer zo duur is geworden.
Flin is niet alleen mijn hond, ze is ook mijn maatje en we zijn samen een team \\
Anoukk
Vaste gebruiker

En met die hoeveelheid kun je er weer even tegenaan! ;)
Lemuria

Geen probleem :)

Balen van die allergie zeg! En voedseldroger vind ik ideaal. Heb gister zelf ook flink wat van het kauwspul in de droger gegooid en vandaag eruit gehaald. 3 bakken vol en Izzy is er fanatiek over want het ruikt heerlijk :) Dat is dus zeker geen straf voor Flin verder ;) Er loopt hier ergens een voedseldroger-topic, heb je die al gezien? Daar zie je ook nog andere ideeen qua droogspul.
Lemuria

Anoukk schreef:En met die hoeveelheid kun je er weer even tegenaan! ;)
Jeses. M'n grootste diepvrieslade zit ramvol plus de helft van een andere la :schrik: Nauwelijks nog ruimte voor m'n eigen eten.
Anoukk
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:Geen probleem :)

Balen van die allergie zeg! En voedseldroger vind ik ideaal. Heb gister zelf ook flink wat van het kauwspul in de droger gegooid en vandaag eruit gehaald. 3 bakken vol en Izzy is er fanatiek over want het ruikt heerlijk :) Dat is dus zeker geen straf voor Flin verder ;) Er loopt hier ergens een voedseldroger-topic, heb je die al gezien? Daar zie je ook nog andere ideeen qua droogspul.
Nog niet gezien, voor mij zou het momenteel echt een uitkomst zijn, ik kan bij de dierenwinkel een bakje halen van 80 gram voor 9 euro (!) nu weet ik dat het altijd flink slinkt dit vind ik echter erg overdreven. Wel heb ik voor Flin nu konijnenoren besteld bij de dierenwinkel hopelijk geniet ze hier een beetje van (vervanging van de varkensoren). Die Izzy van jou is een geluksvogel met al haar gedroogde hapjes en haar barf menuutje! Flin stabiliseert alweer sinds ze op geit en konijn zit. Ze heeft nog wel wat irritatie aan haar dikke darm (slijm bij de ontlasting) maar dit zal gou weer minder worden, indien er nog geen verbetering zou optrerden voor zaterdag moeten we even bellen en krijgt ze een antibioticakuur. Maar zowel wij als de dierenarts verwachten en hopen dat dit niet nodig gaat zijn. (ze verbetert nu gelukkig al) Morgen een lezing van tannetje koning, hopelijk ben ik dan weer wat wijzer. Schriftje en pen mee, ik voel me net een student haha. Flin mag overigens in overleg met de dierenarts ook gedroogde visjes hebben (dit gaat goed! :mrgreen: ) Dus ik kan haar weer verwennen :cheer:

Wel heb ik het idee dat Flin momenteel moeite heeft met bot verteren (ik ben momenteel een ware poep inspecteur :pffff: ) en de stukjes bot komen er toch onverteerd uit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”