maart schreef:Het gaat er bij mij ook niet in, ik zou het ook echt absoluut niet zo willen.
Paar maanden geleden was ik bij iemand gaan kijken die een hond te koop had, had er interesse in voor iemand van de politie. Dat was echt zo een cliché vb van een 'ringman'
Honden vanachter in de tuin, inderdaad met dichte platen ervoor, magere honden, ruikende kennels (niet stinken, maar proper was het ook niet), eenmaal hondje eruit, hond springen uit enthousiasme maar na een 'Ei, voet

' van de baas, ineenduiken naast het baasje, kort kwispelen etc.
Echt sneu. Hondje uiteraard niet meegenomen.
Maar dergelijke stresssignalen zie ik toch nog regelmatig, honden die niet weten hoe ze zich moeten gedragen tov hun baas, gewoon omdat ze ze weinig zien en als ze ze zien, dan is het ook niet om even te kroelen ofzo.
Dan moeten ze wérken
Er is gelukkig verbetering, dat mag zeker gezegd worden ! Maar verdwenen is het zeker (nog) niet.
Idd, een vd opvangers hier

heeft ook die signalen heel duidelijk. Terwijl ze inmiddels al een ruim jaar niks meer moet en alles mag, zo ingesleten (en bij haar vooral naar mannen) is het helaas.
Inderdaad verbeterd het gelukkig iets. Wat ik dan on de KNPV zie gebeuren in de vorm van elders plaatsen of dat moeders de vrouw de eerste maanden met de hond bezig is. Maar de voordelen worden gezien.
En om op Yuma terug te komen. Meneer weet sinds vanochtend ook wat stroomdraad is. Jammergenoeg met heel nat weer dus goed doorgekomen, maar sinds het verlies van een hond door met de vorst over het ijs met een omweg op een nabije N-weg te komen en daar aangereden te worden en dat een andere zich door het gaashek geknaagd had en los op industrieterrein liep staat er hier bij t hek en aan de slootkant stroomdraad.
Gelukkig ook hier net zo stabiel als met de rest. Schrikken op t moment, respect voor de draad, maar geen angst.