Mijn hondje (2,5) heeft een loops vriendinnetje en hij is ook niet te houden. Op straat schiet ie alle kanten op en als hij aan het snuffelen is reageert hij totaal niet op mij. Hij piept ook wat af. Ik werd er strontchagrijnig van tot ik me ineens realiseerde waardoor hij zo van de kaart was. Het was precies begonnen toen we dat teefje tegen waren gekomen.
Hopelijk gaat het snel voorbij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden negeren * Vraagje pag.2
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Honden negeren * Vraagje pag.2
Ik merk wel aan Aki dat hij meer aan plasjes snuft en heel veel luchtjes opdoet. Waarschijnlijk hier ook loopse teven, en ik weet dat het er bij onze eigen teef aan zit te komen.
Dat en de combinatie van tóch sneller willen gaan dan wij, ik herken dus ook wat Eef zegt over Aki.
Ik probeer nu wat sneller hem te manen door te lopen en niet bij iedere plas te blijven snuffen. Andere honden, de ene negeert hij, de ander vindt hij ineens reuze interessant. Ik neem toch de lijn iets korter, niet strak, wel korter omdat ik het voor wil zijn dat hij toch ineens de jump maakt richting passerende hond.
Overigens moet ik mijzelf eraan herinneren dan tóch weer met de vreetjes te werken op die momenten. Van te voren dus wat vreetjes in mijn hand en die voor de neus houden, negen van de tien keer tikt hij dan mijn hand continue aan en de hond eenmaal voorbij kan ik met een keurig hoor hem wat brokjes geven door mijn hand dus wat meer te openen.
Dit doe ik meestal bij een hele drukke oversteekplaats nog. Het volgen/naast zit er nog niet helemaal gebakken in, dus de truc met de brokjes in de hand is nog steeds voor mij de manier om hem naast me te hebben, er een commando aan te koppelen en te kunnen belonen voor het gewenste gedrag. (lijn heb ik dan in mijn rechterhand, brokjes in de linkerhand en hij loopt dus links en volgt de linkerhand)
Dat en de combinatie van tóch sneller willen gaan dan wij, ik herken dus ook wat Eef zegt over Aki.
Ik probeer nu wat sneller hem te manen door te lopen en niet bij iedere plas te blijven snuffen. Andere honden, de ene negeert hij, de ander vindt hij ineens reuze interessant. Ik neem toch de lijn iets korter, niet strak, wel korter omdat ik het voor wil zijn dat hij toch ineens de jump maakt richting passerende hond.
Overigens moet ik mijzelf eraan herinneren dan tóch weer met de vreetjes te werken op die momenten. Van te voren dus wat vreetjes in mijn hand en die voor de neus houden, negen van de tien keer tikt hij dan mijn hand continue aan en de hond eenmaal voorbij kan ik met een keurig hoor hem wat brokjes geven door mijn hand dus wat meer te openen.
Dit doe ik meestal bij een hele drukke oversteekplaats nog. Het volgen/naast zit er nog niet helemaal gebakken in, dus de truc met de brokjes in de hand is nog steeds voor mij de manier om hem naast me te hebben, er een commando aan te koppelen en te kunnen belonen voor het gewenste gedrag. (lijn heb ik dan in mijn rechterhand, brokjes in de linkerhand en hij loopt dus links en volgt de linkerhand)