kaatje888 schreef:limburg vooruit schreef:Kent iemand iets van de Komodor af?
Ik niet,
maar Nanna hier op het forum heeft iets soort gelijks, namelijk een puli.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras is dan wel geschikt voor mij?
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Welk ras is dan wel geschikt voor mij?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja joh t lijkt gewoon op elkaar, t scheelt maar een paar centimeter, t is bijna t zelfde

-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Welsh corgi
- Aantal honden: 1
Is de Komodor te vinden in de Benelux? Ik ga echt niet naar Hongarije rijden voor een hond, dan mag ik thuis zeker niet meer binnen.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Je wil toch diervriendelijk en makkelijk mee naar buiten te nemen? Dan lijkt een Komondor me niet zo geschikt.

-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
Hey,DaniBanani schreef:Je wil toch diervriendelijk en makkelijk mee naar buiten te nemen? Dan lijkt een Komondor me niet zo geschikt.
bedankt voor uw reactie. Heb hier enkele boeken liggen, en daar kwam ik deze lieve beren toevallig in tegen. Ik wist niet dat ze er in stonden. En inderdaat, alles plijt voor deze honden, behalve het feit dat ze soms lastig te trainen zijn en je fissiek in orde moet zijn volgens 1 van de boeken.
Dit laatste heeft het ras dus van mijn lijst doen verdwijnen.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Nanna schreef:Haha! Alleen de vacht is hetzelfdekaatje888 schreef:limburg vooruit schreef:Kent iemand iets van de Komodor af?
Ik niet,
maar Nanna hier op het forum heeft iets soort gelijks, namelijk een puli.En de Komondor heb je alleen maar in het wit.
Ze zijn BIJZONDER territoriaal en erg dominant naar andere honden. Daar waar de Puli het vrolijke clowntje is, is de Komondor de serieuze waker.
Dat gezegd hebbende, er zit in Hongarije wel een fokker die speciaal op maatschappelijk aanvaardbare karakters fokt. Een kennis van me heeft daar een pup van, haar tweede. De eerste was ook prima te hebben. Je moest natuurlijk niet zomaar het erf op komen lopen maar als de baas er bij was was hij erg vriendelijk en wilde op schoot![]()
Ik las dat je de hond buiten wilde gaan houden. Dat kan met een Komondor prima, die heeft een all-weather vacht. Maar hou er wel rekening mee dat hij als buitenhond zal gaan stinken, als je hem tenminste in volle vacht wilt gaan houden. Het is dus niet iets dat je even naar binnen haalt als de deftige visite er is![]()
Dan denk je: ach, dan was ik hem toch evenJa, dat wassen zal het probleem ook niet zijn. Het drogen echter is een verhaal op zichzelf
Ik heb het ook over het uiterlijk.
Ik zeg niet dat het karakter hetzelfde is, of de grootte
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn tante heeft 2 bullmastiffs geen last van rare dingen ofzo
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Onze vrienden hadden 2 Bullmastiffs, en de dierenarts kon ieder jaar een prachtige vakantie boekenSigrid,Sandy en Diva schreef:Mijn tante heeft 2 bullmastiffs geen last van rare dingen ofzo
Deze mensen hebben echt duizenden euro's aan deze honden uitgegeven, daar hadden ze zonder te overdrijven een mooie auto van kunnen kopen bij wijze van spreken.
Van huidaandoeningen tot diverse gewrichtsoperaties, altijd oor en oogproblemen, en dit was bij beide honden zo.
Ze hebben er op een gegeven moment ook voor gekozen ze beide tegelijk te laten inslapen, het was echt gewoon op.
Een redelijk bekende AA fokker fokte voorheen Bullmastiffs, en is vanwege de gezondheid van de Bullmastiffs overgestapt naar de AA.
Ik vind ze hartstikke leuk om te zien, maar het zijn best vaak wrakken volgens mij.

-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
Welk ras is nog gezond?
Goede vrienden van ons hebben een beagle. Deze heeft aan beide achterpoten al een operatie gehad, heeft intussen al 4x grote gezwellen/vetbollen moeten laten verwijderen en hij heeft er al 2 nieuwe staan die binnenkort verwijderd moeten worden.
Een ander persoon die ik ken heeft 2 American bulldogs (koppel). Het mannetje heeft al de 2 acchterheupen een operatie gehad, is uitgesloten van kweek (gelukkig maar) en zal nooit 10 jaar worden. Het vrouwtje is kerngezond en heeft totaal niets.
Ik heb voor de bassett 3 golden straathonden gehad,2 broers en 1 uit het asiel. Van de 2 broers heb ik er na 1 jaar al 1 moeten afgeven aan epilepsie ten gevolge van een hersentumor (zijn we pas na zijn dood te weten gekomen). De andere hebben we 19 jaar en half gehad en hebben we moeten laten inslapen na een 4de herseninfarct op 1 week tijd. Maar het hart was nog zeer goed voor een hond van die leeftijd. De 3de hond uit het asiel heb ik op 15 jaar moeten afgeven aan mond- en keelkanker. En hij was dement, het was dus beter om hem te laten gaan.
De basset heeft zware darm- en huidproblemen (waar hij speciale voeding en medicatie voor krijgt), heeft al van zijn 5 jaar artrose op de achterpoten (waar hij in de winter medicatie voor krijgt), is al 2x geopereerd aan de tanden. Dan hebben we al gezwellen moeten laten weg nemen en zou hij een operatie aan het 3de ooglid moeten krijgen als hij last begint te krijgen ervan.
En als er een volgende komt zal ik weer alle kosten dragen, ik ga steeds tot het uiterste van mijn financiële mogelijkheden. Of tot het moment dat ik merk dat de hond pijn heeft, dat is bij mij het teken om ermee te stoppen.
Goede vrienden van ons hebben een beagle. Deze heeft aan beide achterpoten al een operatie gehad, heeft intussen al 4x grote gezwellen/vetbollen moeten laten verwijderen en hij heeft er al 2 nieuwe staan die binnenkort verwijderd moeten worden.
Een ander persoon die ik ken heeft 2 American bulldogs (koppel). Het mannetje heeft al de 2 acchterheupen een operatie gehad, is uitgesloten van kweek (gelukkig maar) en zal nooit 10 jaar worden. Het vrouwtje is kerngezond en heeft totaal niets.
Ik heb voor de bassett 3 golden straathonden gehad,2 broers en 1 uit het asiel. Van de 2 broers heb ik er na 1 jaar al 1 moeten afgeven aan epilepsie ten gevolge van een hersentumor (zijn we pas na zijn dood te weten gekomen). De andere hebben we 19 jaar en half gehad en hebben we moeten laten inslapen na een 4de herseninfarct op 1 week tijd. Maar het hart was nog zeer goed voor een hond van die leeftijd. De 3de hond uit het asiel heb ik op 15 jaar moeten afgeven aan mond- en keelkanker. En hij was dement, het was dus beter om hem te laten gaan.
De basset heeft zware darm- en huidproblemen (waar hij speciale voeding en medicatie voor krijgt), heeft al van zijn 5 jaar artrose op de achterpoten (waar hij in de winter medicatie voor krijgt), is al 2x geopereerd aan de tanden. Dan hebben we al gezwellen moeten laten weg nemen en zou hij een operatie aan het 3de ooglid moeten krijgen als hij last begint te krijgen ervan.
En als er een volgende komt zal ik weer alle kosten dragen, ik ga steeds tot het uiterste van mijn financiële mogelijkheden. Of tot het moment dat ik merk dat de hond pijn heeft, dat is bij mij het teken om ermee te stoppen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Als je voor een gezond ras wil gaan weet je bij voorbaat dat je er een aantal moet schrappen en de BM is daar echt een van. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.
Onze heidewachtel kende de dierenarts nauwelijks en onze langhaar helemaal niet. De havanezer ook niet maar goed, die is pas 4.
Toen ik voor een gezond oerras ging en op de west Siberische laika uitkwam bleek die epilepsie te hebben en hij is maar twee geworden maar toch is dit een sterk en gezond ras.
Al onze honden zijn eigenlijk oud geworden( rond de 15 jaar), zelfs de boxer werd 9 zonder dierenartsenbezoekjes en dat is voor een boxer dan weer prima.
Ik vind een Bm prachtig maar zou alleen al vanwege de gezondheid afhaken.En dat heb ik met heel veel rassen.
Vooral wat Nanna zegt; de molossers blinken niet uit door gezondheid.
Onze heidewachtel kende de dierenarts nauwelijks en onze langhaar helemaal niet. De havanezer ook niet maar goed, die is pas 4.
Toen ik voor een gezond oerras ging en op de west Siberische laika uitkwam bleek die epilepsie te hebben en hij is maar twee geworden maar toch is dit een sterk en gezond ras.
Al onze honden zijn eigenlijk oud geworden( rond de 15 jaar), zelfs de boxer werd 9 zonder dierenartsenbezoekjes en dat is voor een boxer dan weer prima.
Ik vind een Bm prachtig maar zou alleen al vanwege de gezondheid afhaken.En dat heb ik met heel veel rassen.
Vooral wat Nanna zegt; de molossers blinken niet uit door gezondheid.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je moet altijd geluk hebben natuurlijk.
Is een wetterhoun niks? Je moet hem goed uit zoeken zodat je een exemplaar hebt waar je een goeie klik mee hebt maar op zich zou dat wel passen.
Kijk maar even op mijn site of dat je aanspreekt.
Het zijn weliswaar officieel waterhonden maar ze zwemmen nauwelijks tot niet en hebben molossertrekken in gedrag en uiterlijk.
Erfhonden, waaks, sociaal, vriendelijk, beschermend en niet klein.
Je mag me mailen als je meer wilt weten.
Is een wetterhoun niks? Je moet hem goed uit zoeken zodat je een exemplaar hebt waar je een goeie klik mee hebt maar op zich zou dat wel passen.
Kijk maar even op mijn site of dat je aanspreekt.
Het zijn weliswaar officieel waterhonden maar ze zwemmen nauwelijks tot niet en hebben molossertrekken in gedrag en uiterlijk.
Erfhonden, waaks, sociaal, vriendelijk, beschermend en niet klein.
Je mag me mailen als je meer wilt weten.
- iones
- Zeer actief
Geslacht: Mannelijk
Ras: Dogachtigen en Berghonden
Koppel: Nee
Leeftijd: 4 tot 8 jaar
Kan bij katten: Onbekend
Kan bij honden: Ja
Kan bij kinderen : Vanaf 12 jaar
Gesteriliseerd/gecastreerd: Nee
Speciale zorg: Nee
Kan alleen thuis zijn: Onbekend
Kan in de auto: Onbekend
Gedrag aan de lijn: Valt uit naar honden
Kent basiscommando's: Ja
Zindelijk: Ja
Waaksheid: Onbekend
Schofthoogte: Groter dan 50 cm
Vachtverzorging: Regelmatig borstelen
Kan los lopen: Onbekend
Langzittend: Nee
Omschrijving:
Gevonden...... ja echt, hoe raak je zo'n groot dier nou kwijt. Hij is gechipt en zelfs al eerder in het asiel geweest. Eigenaar is in geen velden of wegen te bekennen. In zeer slechte conditie kwam hij binnen. Zijn vacht zat onder de kale plekken en hij was heel mager.
Inmiddels is hij 10 kilo aangekomen en is zijn vacht helemaal hersteld.
Normaal zijn dit soort honden vrij waaks en geen allemansvrienden maar Guardian houdt van knuffelen met iedereen die hij tegenkomt. Hij is een grote vriendelijke reus met een hart van goud!!
Toch is het niet echt een hond die geschikt is voor een gezin in een rijtjes huis. Hij heeft veel ruimte nodig. en we vermoeden dat hij gewend is om buiten op een terrein te leven. Wanneer wij met hem lopen, gaat hij volledig zijn eigen gang en lijkt geen behoefte te hebben aan contact met zijn begeleider.Wanneer hij aan de lijn is kan hij uitvallen naar andere reuen. Dit is iets om rekening mee te houden want hij is beresterk! In de kennel is hij zindelijk en rustig en ligt graag in zijn grote bed te slapen. Hij is zeer selectief naar reuen maar sociaal met teven en speelt graag, super lief en eerlijk in de omgang, deze drie en half jarige jongen.
We zoeken wel mensen met ervaring en tijd die zijn zelfstandigheid kunnen waarderen
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
Nu kwam mijn vrouw vandaag aangedraafd met een ras dat zei mooi vond.
De Welsh corgi. We hebben vroeger een kruising met dit ras gehad, nu wil ze er misschien zo 1 of 2 in huis.
Iemand ervaring met dit ras? Is wel geen groot ras, maar ik vind het wel mooie dieren.
De Welsh corgi. We hebben vroeger een kruising met dit ras gehad, nu wil ze er misschien zo 1 of 2 in huis.
Iemand ervaring met dit ras? Is wel geen groot ras, maar ik vind het wel mooie dieren.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ervaring, maar er zit wel verschil in pembroke/cardigan.
Het zijn wel hondjes die je niet moet onderschatten, ze zijn dan wel klein, maar er zit genoeg karakter in.
Het zijn wel hondjes die je niet moet onderschatten, ze zijn dan wel klein, maar er zit genoeg karakter in.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Kijk eens naar een Mastin (kruising).
-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
Kan u het verschil tussen pembroke en cardigan even uitleggen aub?Apple schreef:Hier ervaring, maar er zit wel verschil in pembroke/cardigan.
Dat het hondjes met karakter zijn wist ik al, heb een kruising gehad, die had maar 50% en was al leuk.
Is het een hond die je opnieuw zou aankopen of niet? En waarom wel of niet?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
U mag ook jij zeggenlimburg vooruit schreef:Kan u het verschil tussen pembroke en cardigan even uitleggen aub?Apple schreef:Hier ervaring, maar er zit wel verschil in pembroke/cardigan.
Dat het hondjes met karakter zijn wist ik al, heb een kruising gehad, die had maar 50% en was al leuk.
Is het een hond die je opnieuw zou aankopen of niet? En waarom wel of niet?
Ik zou zeker zo weer een cardigan nemen. Ze zijn leergierig, slim, vrolijk, clownesk, alert en sociaal. Ideaal formaat ook, ik neem haar altijd mee op bezoek naar familie en vrienden.
Voor mij is ze echt ideaal. In hond-hond contacten wil ze wel graag dat het op haar manier gaat, en anders liever niet, maar dat levert nooit problemen op. Met de meeste honden die ze kent kan ze leuk spelen. Naar mensen toe is ze overdreven vriendelijk, en kinderen die kan ze helemaal niet weerstaan
Ze speelt ook leuk met kids, liefst apporteren. (ze brengt het zelf weer terug en laat het speeltje zonder commando los)
Ze was als pup wat lastiger, weinig rust, geen behoefte aan fysiek contact. Maar nu is ze inmiddels 4 jaar, en is ze een knuffelkont die als ze de kans krijgt op schoot ligt. Binnen is ze sowieso vaak behoorlijk 'lui' maar als je uitnodigt tot spel of als je gaat lopen staat ze meteen voor je. Sowieso zijn ze wel nieuwsgierig.
Ze loopt altijd los mee, jaagt niet en als ze wel ergens voor de lol achteraan wil, dan kan ik haar heel makkelijk terugroepen.
Mogelijke nadelen, ze is vrij vocaal (in alle opzichten) maar ze blaft niet onnodig in huis. Ze zou wel inbrekers nog de waardevolle spullen meegeven, dus je hoeft niet te verwachten dat ze na een waakse blaf ook daadwerkelijk je huis verdedigt. Er zijn wel corgi's die iets minder open zijn naar vreemden. Verder zijn ze wel vrij bepalend/dominant, en als je ze teveel vrijheid geeft, zullen ze die ook nemen. Voor je het weet heb je dan een hond in huis die denkt alles even te moeten regelen.
Kortom, een hond met veel mogelijkheden, ik heb met Apple ook een tijdje flyball gedaan, ze passen zich verder ook makkelijk aan. Maar het zijn wel echt honden die duidelijkheid en een consequente baas nodig heeft.
Over de pembroke, ik heb er zelf nooit één gehad, maar de fokker van mijn corgi heeft ook pembrokes.
Het zijn honden die een stukje serieuzer zijn dan de cardigans, veel mensen bestempelen ze zelf als chagrijnig. Cardigans zijn vaak een stuk clownesker.
Ze zijn in speelgedrag ook iets minder 'handtastelijk' dan de cardigans. Mijn corgi speelt het liefst (naast apporteren) lekker ruw met happen etc. Dat is vaak iets minder besteed aan de pems.
Verder denk ik dat ze wel vrij vergelijkbaar zijn.
-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
Ok, bedankt. Dan weet ik toch iets meer.
Ben er intussen ook achter gekomen dat er in België geen kweker is van dit ras. Enkel kennels (lees winkels) hebben ze en daar weiger ik een hond te kopen.
Ben er intussen ook achter gekomen dat er in België geen kweker is van dit ras. Enkel kennels (lees winkels) hebben ze en daar weiger ik een hond te kopen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dan heb je niet goed gezocht. Even googelen op 'cardigan kennel België' en ik kom er zo al een aantal tegen. 'cardigan fokker België' zal vast ook wel wat hits opleveren. Een kennel hoeft zeker geen winkel te zijn. Kan wel, hoeft niet. Gewoon even wat sites bekijken, da's nog leuk ooklimburg vooruit schreef:
-
limburg vooruit
- Vaste gebruiker
Ow, bedankt.
Ik heb niet op google gekeken, heb zo'n site waar (dacht ik) alle erkende kwekers op staan per ras of land. Maar blijkbaar is die dus niet volledig.
Bedankt voor de reactie!!
Ik heb niet op google gekeken, heb zo'n site waar (dacht ik) alle erkende kwekers op staan per ras of land. Maar blijkbaar is die dus niet volledig.
Bedankt voor de reactie!!