Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aggressief gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Binky13
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen
Aantal honden: 2

Re: Aggressief gedrag

Ongelezen bericht door Binky13 »

Oké, ik heb nu wat gerichtere informatie.

De oude eigenaar heeft contact met me opgezocht.
En zij had hem weggedaan omdat hij bezoek aanviel en buiten ook niet met andere honden ging.
Heeft iemand tips?
Wat ik nu doe is Kovu in de bench laten zitten als bezoek binnen komt... als hij niet angstig oogt laat ik hem los...
Gisteren werd hij ook vals naar mijn tante, nummer 2 dus al ( vorige week vriendin). Over paar maanden komt mijn vriend terug uit het buitenland en als hij daar ook vals tegen doet zitten we met een groot probleem.
Vorige eigenaar heeft ook een puppycursus geprobeerd maar van de stress ging hij ter plekke kotsen, gedragsdeskundige zei dat het misschien iets te vroeg was, toen was hij een half jaar...
Nu is hij een jaar oud... ik merk dat hij respect heeft voor mij,
Dat was in het begin anders, maar daar blijft het ook bij..
Dus HELP .. :)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Ikke93
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Binky13 schreef: Over paar maanden komt mijn vriend terug uit het buitenland en als hij daar ook vals tegen doet zitten we met een groot probleem.
Ik zou daar voor het gemak maar wel vanuit gaan dat hij dat gaat doen..
Verder zou ik een goede gedragstherapeut in de hand nemen zodat er ook thuis iemand kan kijken waar de verbeterpunten zitten!
Ik denk dat je dit hondje toch een beetje onderschat / niet de ervaring hebt om er goed mee om te gaan!

Ik zou hem zelf ook helemaal niet bij bezoek laten, ook niet als hij rustig oogt in de bench.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vraag me een beetje af waarom je juist dit hondje in huis hebt gehaald? Wat voor soort hond wilde je oorspronkelijk? Ik krijg nl een beetje de indruk dat je gewoon een lief makkelijk hondje wilde en helemaal niet op zoek was naar een 'uitdaging'.

Ik zou als ik jou was toch eens goed nadenken of dit nou wel zo'n goeie match is. Ik denk dat je nog heel veel werk gaat krijgen aan Kovu en dan nog is de vraag hoe 'makkelijk' hij uiteindelijk wordt. Daar moet je wel zin in hebben, en je blijft het risico houden dat je de komende tien jaar of zo een hond hebt die niet 100% te vertrouwen is met visite, met andere honden, misschien ook niet met kinderen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Ik heb geen kinderwens en heb juist alle tijd voor Kovu ivm ziekte.
Ik was op zoek naar een kleine hond waar ik veel mee kan wandelen. Zijn tekortkomingen vind ik geen probleem, ik wil hem juist graag helpen. Ik laat hem ook niet meer bij bezoek, vertrouw het niet. En andere honden daar laat ik hem met een boog omheen lopen. Ik vraag me nu af of een puppycursus wel geschikt is voor Kovu tussen al die drukke pups..
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Binky13 schreef:Ik heb geen kinderwens en heb juist alle tijd voor Kovu ivm ziekte.
Ik was op zoek naar een kleine hond waar ik veel mee kan wandelen. Zijn tekortkomingen vind ik geen probleem, ik wil hem juist graag helpen. Ik laat hem ook niet meer bij bezoek, vertrouw het niet. En andere honden daar laat ik hem met een boog omheen lopen. Ik vraag me nu af of een puppycursus wel geschikt is voor Kovu tussen al die drukke pups..
Kovu is toch een jaar?
Wat moet die tussen puppy's op cursus? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je kunt leren met Kovu om te gaan, maar hij zal altijd complex blijven. Het zal tijden goed gaan en dan ineens zal er wel weer iets zijn. Het zit in dit hondje. Dit hondje kan prima op een gewone gehoorzaamheidscursus. Met onze Bas kon ik ook prima behendigheid doen en heb zelfs nog wedstrijden met hem gelopen op latere leeftijd. Maar ook met hem hebben we dus altijd die gebruiksaanwijzing gehad. Hij was ook onze eerste hond, ik was 12 toen hij kwam en het enige kind wat hij niet spontaan beet. Ik kon uiteindelijk lezen en schrijven met hem, heb veel geleerd, maar makkelijk was het niet altijd. Leer hem vooral rust aan met bezoek. Bezoek betekend iets lekkers op een elders plekje in huis. Lekker wandelen kan je prima met zo'n hondje. MEt Bas vermaakte ik mij uren met wandelen, hele zwerftochten maakte ik er van en genoot er van hoor en Basje was een stuk gezeglijker daardoor.
En met je vriend, tja zul je door het traject moeten. De introductie met mijn man verliep goed, tot de kleerhanger na 3 keer boven op bas viel. Toen was het even mis, maar uiteindelijk is het goed gekomen en kon ook mijn man alles met Basje en vertrouwde ik hem er ook volledig mee. Sommig bezoek was Basje helemaal idolaat van. Zodra we Annie zeiden (vriendin van mijn moeder) was hij helemaal door dolle heen. Tja soms verbaasde hij ons ook wel eens heel leuk.
Afbeelding
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

In overleg met de hondenschool toch besloten dat hij de puppycursus gaat doen. Dit omdat puppy's minder bedreigend zijn voor hem. Ook lopen daar veel gedragsdeskundigen rond die me kunnen helpen. Ik heb volgende week eerst een theorie avond zonder Kovu. Waar ik met vragen terecht kan.

Met Kovu gaat het wel goed. Zondag losgelopen toen vriendin op bezoek was omdat hij rustig was in de bench. Hij deed een paar pogingen om naar haar te happen en heb hem gecorrigeerd tot hij opgaf. De rest van de avond ging het goed en heeft hij gespeeld en geslapen in het bijzijn van bezoek. :)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”