Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel stout, binnen plassen en sinds kort ook weer poepen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Ellen*

Re: Veel stout, binnen plassen en sinds kort ook weer poepen

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Tip : hou niet alleen vast aan het standaard hondenvoer.
Hoe meer variatie op jonge leeftijd, hoe beter !
Mijn kleintjes kregen van alles. Brood, Brinta, ham, tartaar, knoflook, kaas, worst. Alles door elkaar klutsen en eten maar.
Volgens mij is dat toch het gezondste hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kells schreef:
*Ellen* schreef:Tip : hou niet alleen vast aan het standaard hondenvoer.
Hoe meer variatie op jonge leeftijd, hoe beter !
Mijn kleintjes kregen van alles. Brood, Brinta, ham, tartaar, knoflook, kaas, worst. Alles door elkaar klutsen en eten maar.
Volgens mij is dat toch het gezondste hoor.
Voor een vleeseter? Brood en Brinta vallen voor mij al af en kaas/worst ook vanwege het vele zout.
Ach hij hoeft niet gelijk aan de nierdialische of zal niet gelijk dood omkachelen. Ben ook voor puppen zoveel mogelijk gevarieerd aanbieden en of daar nu af en toe iets bijzit wat misschien niet zo heel goed is zal mij worst zijn zolang ze het lekker vinden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef: Ach hij hoeft niet gelijk aan de nierdialische of zal niet gelijk dood omkachelen. Ben ook voor puppen zoveel mogelijk gevarieerd aanbieden en of daar nu af en toe iets bijzit wat misschien niet zo heel goed is zal mij worst zijn zolang ze het lekker vinden.

:roll: Alsof ze niet generaties lang groot geworden zijn op wat de penskar bracht en tafelrestjes.
Hier krijgen ze die dus ook gewoon, en brokken en vlees van de "carnivoren" worden ook nog aangevuld met allerlei soorten groente en fruit.
Bij het vlees krijgen ze vlokkenpap, havermout of aardappelpuree, scheutje yoghurt, melk, karnemelk, sojamelk. Kaas en worst af en toe als beloning, spuitbus slagroom als ik iets nieuws aan wil leren.
Tussendoor eens een lekkere boterham met worst/stroop/honing. Samen kibbeling halen bij de viskar, ieder jaar iedere hond apart mee om een oliebol te eten, lekker koekje bij de strandtent.
Niko is na jaren eindelijk op een gezond en stabiel gewicht door de pap.
:mann: Charlie soms ook nog een dropje of kaakje en iedere dag deel ik mijn koffie met haar, omdat ze daar zo dol op is.
En allemaal een paar frietjes als we die eten, uiteraard met mayonaise. Foei! :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Ach hij hoeft niet gelijk aan de nierdialische of zal niet gelijk dood omkachelen. Ben ook voor puppen zoveel mogelijk gevarieerd aanbieden en of daar nu af en toe iets bijzit wat misschien niet zo heel goed is zal mij worst zijn zolang ze het lekker vinden.

:roll: Alsof ze niet generaties lang groot geworden zijn op wat de penskar bracht en tafelrestjes.
Hier krijgen ze die dus ook gewoon, en brokken en vlees van de "carnivoren" worden ook nog aangevuld met allerlei soorten groente en fruit.
Bij het vlees krijgen ze vlokkenpap, havermout of aardappelpuree, scheutje yoghurt, melk, karnemelk, sojamelk. Kaas en worst af en toe als beloning, spuitbus slagroom als ik iets nieuws aan wil leren.
Tussendoor eens een lekkere boterham met worst/stroop/honing. Samen kibbeling halen bij de viskar, ieder jaar iedere hond apart mee om een oliebol te eten, lekker koekje bij de strandtent.
Niko is na jaren eindelijk op een gezond en stabiel gewicht door de pap.
:mann: Charlie soms ook nog een dropje of kaakje en iedere dag deel ik mijn koffie met haar, omdat ze daar zo dol op is.
En allemaal een paar frietjes als we die eten, uiteraard met mayonaise. Foei! :mrgreen:
Mijn hemel, dat jouw honden nog niet omgekacheld zijn :80: :O: :engel: .
PowerM
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door PowerM »

We hebben Rodi compleet aangeschaft, net voor het eerst gegeven maar we waren iets te enthousiast om het te proberen dus hij heeft gelijk erna overgegeven omdat we het te koud hebben opgediend. Tenminste, ik neem aan dat een hond overgeeft van te koud eten?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

PowerM schreef:We hebben Rodi compleet aangeschaft, net voor het eerst gegeven maar we waren iets te enthousiast om het te proberen dus hij heeft gelijk erna overgegeven omdat we het te koud hebben opgediend. Tenminste, ik neem aan dat een hond overgeeft van te koud eten?
Of gewoon te vlug gegeten. Hoefde hij het daarna niet meer? Vaak eten ze die kots gewoon weer net zo snel op. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
PowerM
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PowerM »

Ja het was inderdaad binnen no-time weg, en wou ze kots opeten. Hebben hem nog maar even zijn vertrouwde brokken gegeven en proberen het morgen opnieuw. Misschien in gedeeltes geven een idee?
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

PowerM schreef:Ja het was inderdaad binnen no-time weg, en wou ze kots opeten. Hebben hem nog maar even zijn vertrouwde brokken gegeven en proberen het morgen opnieuw. Misschien in gedeeltes geven een idee?

Proberen.
En goed ontdooid en op temperatuur :wink:
Succes :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Laat t hem de volgende keer gewoon opeten als hij dat wil want dan gaat t meestal wel goed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

PowerM schreef:Ja het was inderdaad binnen no-time weg, en wou ze kots opeten. Hebben hem nog maar even zijn vertrouwde brokken gegeven en proberen het morgen opnieuw. Misschien in gedeeltes geven een idee?

Beetje warm water er bij en goed los kloppen met een vork kan ook, dan kan het niet in grote stukken opgeschrokt worden en is het meer op lichaamstemperatuur.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”