lienze schreef:Ik ben ook geen cursus persoon sterker nog in mijn famillie is niemand naar een cursus geweest (veel duitse herders)ik heb clicker 2 maanden geprobeert ze haalt haar neus er voorop stil staan en haar niet aan kijken werkt niet.
Dit is niet een probleem van een dag of een maand dit speelt al langer.
Wij zijn er constant over in gesprek met elkaar,en ik heb met niemand nog afgesproken omdat we haar niet zo maar willen opgeven.
Toch is een cursus waar ze verstand hebben van trekkende honden etc misschien wel een optie.
Je leert er altijd wel iets, je kunt raad vragen en je hond komt bij andere honden in een groep.
Voor je hond zal het waarschijnlijk heerlijk zijn om heel gericht aan de gang te kunnen, oefeningen doen, aan het werk zijn.
Daar worden ze echt moe van.
Mijn honden komen elke dag bij onze schapen. Momenteel drijven we niet, omdat de schapen over 1 week lammetjes kunnen krijgen.
Maar alleen al in de buurt van de kudde liggen, ze af en toe op een andere plek leggen is al vermoeiend, want de honden houden de schapen toch in de gaten. Ze zijn dus toch aan het werk.
Verder ga ik met de teefjes naar cursussen: Rally-obedience en balans en coördinatie.
Alleen al om bezig te zijn en ze vinden het ontzettend leuk.
Ga op zoek naar een cursus waar je echt samen met je hond moet werken, bijv balans en coördinatie, hoopers of iets anders.
Zoek uit of je misschien in je buurt ergens kunt gaan schapen drijven.