Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen met Dux * Update pag. 4!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Problemen met Dux

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik las dat je thuis al wat strenger bent maar misschien de touwtjes nog wat strakke aantrekken, niet meer zomaar aaien alleen op jouw uitnodiging, wachten voor zijn eten, niet meer op bank, stoel of bed. Niet meer als eerste de deur uit enzovoort. Even alles bepalen, misschien niet leuk maar dan weet hij weer even waar hij staat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En vergeet niet: hij is een puber en zoekt dus grenzen op. Mijn Elco is maar net iets ouder (over 12 dagen is hij 1 jaar) en heeft natuurlijk een heel ander karakter en postuur. Maar ook bij hem is het op het moment de ene keer heel braaf luisteren en een bravere hond kun je je niet voorstellen, de andere keer compleet bananen in z'n oren en totaal op alles gericht behalve op mij. Kalm en consequent blijven, op moeilijke dagen weer terug naar de basis en desnoods twintig stappen terug in de training.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat hylos zegt, kiezen voor een plek waar je veel successen kunt boeken en op plekken waar dat niet gaat lukken, maar even accepteren dat het fout is gegaan. Als je weet dat hij onbereikbaar is, heeft het geen nut om kwaad te worden. Da's hetzelfde als een hond HIER roepen terwijl er een kudde hazen voorbij komt bij wijze van.
Als je gaat trainen op grote afstanden en met één of twee moeilijke prikkels per wandeling bijvoorbeeld, dan kun je stappen vooruit maken. En dan kun je het ook leuk hebben samen waardoor Dux' aandacht weer meer naar jou zal komen. Waarom zou hij nu nog aandacht voor je hebben buiten? Je bent buiten veel boos op 'm, die gaat echt niet ineens op je letten als je één wandeling heel blij doet omdat het goed ging. Dat heeft wel wat meer tijd nodig, net als het tijd nodig had om zo slecht te worden als het nu is.

Ik denk dat jullie relatie buiten niet zo fantastisch is op dit moment, maar dat kun je wel weer goed krijgen. Lola had een periode dat ze bij de eerste stap buiten de deur haar eigen gang ging, die lette echt niet op mij. En ik kon op m'n kop gaan staan, ze bleef het doen. Maar ik was ook helemaal niet leuk. Of ik legde druk op haar met een opdracht, of ik was heul blij omdat ze iets goed deed. Dat vond Lola raar, dat blije gedoe vertrouwde ze voor geen meter omdat het zo atypisch was in vergelijking met de energie die ik op de rest van een gemiddelde wandeling uitstraalde. En als ik niks vroeg en ook niet blij was, sjokte ik in gedachten verzonken met dr rond, aan het bedenken hoe ik dit of dat probleem nou weer eens aan ging pakken. Weinig lolligs aan voor Lola en daar gedroeg ze zich dus ook naar.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zou me ook richten op de omgang met de hond buiten de wandelingen om. Hoe is hij verder? Loopt hij je steeds voor de voeten? Omcirkeld hij je? Beslist hij wanneer er gekroeld wordt en wanneer het genoeg is? Probeert hij zich altijd als eerste door deuropeningen wurmen? Als je binnen iets van hem wil, komt hij dan bij jou of loop jij naar hem. Dat zijn de situaties waarin een hond de indruk krijgt dat hij buiten ook wel maling aan jou kan hebben. Corrigeren of slagroom uitdelen terwijl je niks veranderd aan de rest help niet.

Hopdlijk kijkt de gt ook mee als je gewoon thuis met hem bent en krijg je daar handvatdn voor en niet alleen voor tijdens de wandeling op probleemmomenten.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

De frustratie ligt nu iedere keer, hoe logisch ook, op de loer. Jij wordt waarschijnlijk extra alert, misschien zelfs wel wat gespannen, als je een andere hond of kat ziet, want 'wat zou hij nu weer doen?' En 'wat moet je er dan mee doen?'. De focus ligt veel op het probleemgedrag, omdat dat iets is waar je wat mee wilt en je last van hebt. Heel menselijk denk ik, maar ik denk dat het op dit moment elkaar in de hand werkt. Ik zou dus net als hylos een plek zoeken waar je wat minder risico loopt op het probleemgedrag en daar samen leuke wandelingen maken, samen bezig zijn. Voor de noodzakelijke rondjes in en om de wijk zou ik mijn verwachtingen bijstellen. Als je hem kunt houden, zou ik iedere hond of kat gewoon voorbij lopen. Ook al gaat hij compleet uit zijn stekker en moet je hem meeslepen. Omkeren en afleiden werkt niet, bereikbaar is hij ook niet, dan maar gewoon doorlopen. Dan maakt hij maar ff kabaal. Als dan straks de druk wat van de ketel is, kun je weer verder kijken.

Doet hij als hij met iemand anders loopt eigenlijk hetzelfde?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Judith schreef:Ik doe ook een hoop dingen samen die leuk zijn, hersen werken vind hij onwijs leuk. Samen een wandelingetje maken is ook leuk, totdat er iets gebeurt.

Als boos worden en gefrustreerd averecht werkt, wat moet ik dan doen? Hoe moet ik mij dan gedragen? Ombuigen met koekjes werkt voor even, consequent ben ik volgens mij al.
rust rust rust... uitstralen wat je wil en dat je dat ook gaat bereiken ongeacht wat hij doet... :wink:
Maar bovenal rust! Op het moment dat je moet corrigeren ben je al te laat... dus je moet hem altijd voor zijn. Een andere hond moet jij dus eigenlijk al zien voor hij hem gezien heeft en voor die tijd al zijn aandacht krijgen. Ik zou hem niet blijven paaien... beloon voor aandacht maar corrigeer fout gedrag. Maar dat betekend dus ook al een oog of een oor die naar een hond gespitst wordt... als jij zijn hele kop al afgewend heeft ben je al te laat en maak je het jezelf vreselijk moeilijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb helaas de helft van de tijd geen auto tot mijn beschikking dus ik kan niet gauw ergens anders heen. Ik moet dus nood gedwongen veel in en om het dorp lopen. Endan wil je niet weten hoeveel honden hier lopen :mrgreen:
Ik probeer routes uit waarbij ik weet dat ik weinig tot geen honden tegen kom, maar dat geeft geen garantie, want dan vliegt er weer ergens een waakhond achter een hek vandaan :hmmm: (helaas al meerdere keren gebeurt, en dan is Dux helemaal over de zeik, want zowel ik als hij schrikken ons het apenzuur)

Net een wandelingetje gemaakt met hem, ik ben gewoon gaan lopen, maar hij mocht niet aan het einde van de lijn lopen, dus iedere keer als hij dat wilde doen, stil gaan staan, hij loopt dan terug. Na een aantal keer bleef hij netje naast mij lopen, i kben dus niet boos geworden of gefrustreerd.Hij liep langs een "katten" plek en daar werd hij iets meer opgewonden, maar door steeds rustig stil te gaan staan en hem naar zijn plek terug te laten gaan werd het iets minder, hij liep daarna door, toen heb ik hem met stem en koekje beloond, want hij deed wat ik vroeg. Ik heb hhem steeds gezegd wanneer hij mag plassen enz, en anders moest hij weer netjes naast mij lopen.
2 honden tegen gekomen, 1 heb ik ontweken, heeft hij dus ook niet gezien.
1 hond, kwam aanlopen, ik ben een steegje ingelopen, de hond liep voorbij, hij ziet de hond en kijkt naar mij, zonder enige manier van fixeren, grommen, uitvallen laat hij in ontspannen modus die hond voorbij lopen. :cheer:

Ik weet ook dat hij het vaker zo doet, dat hij dus zonder enige vorm van opwinding een hond kan laten passeren, maar ineens is er dan wel een hond willekeurig op een wandeling waar naar uitgevallen moet worden, en doordat ik niet weet welke soort honden dat zijn kan ik er niet goed anticiperen. ik doe naar mijn idee altijd het zelfde

Super bedankt voor alle adviezen, tips en mee denken alvast! Heb ik echt wat aan!! Ik neem ze allemaal mee, en ik ga gewoon kijken wat voor mij en voor Dux goed werkt, samen kijken met de GT donderdag welke aanpak goed is.

@ Lets have fun, binnen loopt hij niet in de weg, ik roep hem bij mij als ik wil kroelen, hij weet dat hij achter de deur moet wachten. het is dus geen dwingelandje
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ga er vanuit dat alle honden een reactie uitlokken, beter een keer teveel aandacht/correctie dan te weinig...
elke hond moet uiteindelijk aandacht voor jou betekenen... dus ziet ie een hond betekend dat iets bij jou...
ben erg benieuwd en hopelijk kun je iets met alles wat hier geschreven wordt.. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fiets je met hem? Daar zou je op deze leeftijd langzaam mee kunnen beginnen.
Heeft met Niko erg geholpen om de druk van de ketel te halen.
Heb een paar jaar terug een filmpje opgenomen van hoe ongelofelijk vervelend hij was.
Nu vraag ik me echt af waarom ik toen zo uit m'n panty ging :LOL:
Maar goed, dat doet stress dus.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Boos worden, uit je plaat gaan of fysiek worden werkt niet. :neenee: Rust en duidelijkheid. ik heb heel wat keren omgedraaid, staan wachten, paden ingelopen etc.

Hoe opgefokter ik ging lopen met Elmo, hoe meer hij dingen deed die ik niet wilde dat hij deed. :W:

En als tip, leer hem balletjes gek worden. Was Elmo ook niet, maar is dat uiteindelijk ook geworden. Zodra ik of hij een hond aan zie komen, moet hij naast mij lopen, kijken mag, maar niet lopen fixeren. Komt hij bij mij zodra hij zelf een hond spot, krijgt hij direct zijn bal in de bek. Die hele hond kan hem dan gestolen worden.

Van de week, kwamen we een vreemde hond tegen. Zwarte hond en die hond hield zijn staart behoorlijk hoog en loerde op Elmo. Vroeger zou dat garant staan voor een uitvallende Elmo. En nu, hij hield wel die hond in de gaten maar nadat ik wel gewoon doorliep en 2 x op zijn poten stond omdat hij zelf niet oplette liep hij door.

Ik zou gewoon geen enkel contact met andere honden laten maken, negeer en ontwijk alles.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar doe je ook training met Dux? Een simpele gehoorzaamheidscursus of iets?
Dat zou ook goed kunnen werken. Dux leert om niet naar andere honden te gaan maar met jou bezig te zijn. Daarbij is het voor de band tussen jou en Dux ook erg goed om samen zoiets te doen.
Eerlijk gezegd snapte ik toen je keuze al niet om voor een Dalmaat reu te gaan :engel: Vooral omdat je van jezelf een lief persoon bent, Dana past precies bij jou. Maar goed daar heb je nu natuurlijk niks aan, dat is achteraf geneuzel.
Perry en Noah

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hylos schreef:Als Xavi uitvalt reageer ik helemaal niet, als er een kat is ook niet. Wat voor zin heeft het? Je dringt toch niet tot hem door. Het "probleem" moment is al geweest dus je doet alleen aan symptoombestrijding.
Omdraaien en resoluut weglopen.
Dat doe ik ook. Lotje zou achter elke kat aanvliegen, jammer, doen we niet, we lopen gewoon door.

Ik zou met hem gaan wandelen, niks zeggen, kort houden en doorlopen, je hebt mij maar te volgen. Ook niks belonen, dat moet-ie eerst maar eens verdienen. En, hij is pas 11 maanden, dan vind ik niet dat je dan al 'perfect' gedrag kunt verwachten. Hij is nog steeds lerende en zal zeker nu gaan uitproberen tot hoe ver hij kan gaan.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

@ Maureen, hoe maak ik hem ballen gek? Want op zo'n moment wil hij alleen maar naar die hond toe.
Hij heeft bij mij in ieder geval nul contact met andere honden, alleen Dana en Luna, de lab van mijn schoonouders.

@ Wendy, we doen nu geen gehoorzamheids train oid vanwege zijn gedrag. We eillen eerst dit aanpakken met die GT, voordat k bij een groepje sta en hij ineens vindt dat hij uit moet vallen
Want dat is het irritante, het zijn dus niet alle honden, maar ineens vindt hij dat hij uit moet vallen

@ Neetje, dat heb ik inderdaad gisteravond gedaan, niet lullen maar naast mij lopen. Steeds stil staan als hij te ver voor mij uit wilde gaan lopen
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Judith schreef:@ Maureen, hoe maak ik hem ballen gek? Want op zo'n moment wil hij alleen maar naar die hond toe.
Hij heeft bij mij in ieder geval nul contact met andere honden, alleen Dana en Luna, de lab van mijn schoonouders.
Zolang hij zonder afleiding nog niet gek is op een bal, werkt dat helemaal niet als er wel honden zijn. Daar moet je dus eerst simpel mee beginnen, net als met het afleiden enzovoorts.

Wel heel lastig... Succes ermee, ik hoop dat je een manier vindt samen met de GT!
Elmo/maureen
Zeer actief

Ik heb het redelijk snel geïntroduceerd ipv de kaas die ik gebruikte. Met kaas luisterde hij naar mijn 'kijk eens'. En toen hen ik het nieuwe balletje gepakt (is zo'n rubberen met een touwtje en een belletje). Voor zijn neus gezwaaid, en had hij maar 1 sec aandacht voor die bal kreeg hij een stukje kaas. Op een gegeven moment kon ik het balletje weggooien (niet doen als hij aangelijnd is) :mrgreen:

Af en toe krijgt hij een touwtrekkerij als beloning. Of hij mag hem de rest van de route dragen. Dat is voor hem voldoende. Zodra hij een hond spot, komt naar me toe en kijkt mij aan en weet dat hij de bal krijgt.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Je verteld het wel even zo gemakkelijk maar ik weet dat jij hier enorm veel tijd in hebt gestopt om hem nu zover te krijgen

Groot compliment :ok:

Maar stug doorwerken loont dus :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Judith schreef:Ja binnen moet hij het commando wat ik geef ook opvolgen. Hij wilt nog wel eens als wij aan het eten zijn een rondje lopen. Bij ons is het, wij eten, honden in de mand. Dus dan bonjour ik hem gelijk terug zijn mand in. Hij mag niet in de keuken komen, er is een grens. Als hij een voet over die grens zet, zeg ik uit de keuken. Dit doet hij dan ook braaf.
Juist omdat ik het heel irritant vindt als een hond het "half" doet ben ik van de "als ik het zeg moet je het doen" methode. Geen half werk, geen ja maar ach hij ligt zo lekker enz.
Bij Dana ook niet, ja die heeft meer privileges (mag boven slapen, en soms in bed slapen enz) maar die vloog er van de week ook vandoor 'snachts achter een kat aan de weg op. Dan ben ik ook niet lief, en binnen moet zij ook doen wat ik zeg.

Edit: het is voor mij nu ook meer dat ik het eigenlijk niet meer weet. Ik ben consequent, vanaf het begin al geweest. Nee is nee en bijft nee. Niet toch ineens aan een hond ruiken, niet toch ineens tegen een boom plassen, nee doorlopen, al sta je halverwege de weg omdat je zo nodig ergens moest plassen. Ik weet nu dus niet meer hoe ik "duidelijk" moet zijn
Je moet het wel steeds zeggen, je dus steeds met hem bemoeien.

Daar over nadenkend lijkt het mij beter om hem niet de kans te geven te doen wat hij hier toch kennelijk steeds probeert?
Als jullie eten ligt hij vast in de mand (of in een bench) en voor de keuken is een hekje of de deur is dicht.

Zomaar een idee?

Dan hoef je je niet boos te maken, je kunt hem meer belonen voor wat goed is gegaan (omdat hij niet anders kon dan doen wat je wilt).
Het lijkt of jullie aan het touwtrekken zijn en daar word je moe en geprikkeld van.

Misschien zijn er meer van dergelijke kleine dingetjes te vinden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
duitse herder
Zeer actief

Judith schreef:, we doen nu geen gehoorzamheids train oid vanwege zijn gedrag. We eillen eerst dit aanpakken met die GT, voordat k bij een groepje sta en hij ineens vindt dat hij uit moet vallen
Want dat is het irritante, het zijn dus niet alle honden, maar ineens vindt hij dat hij uit moet vallen
Daarvoor zit je dan juist op training? Dat het normaal gaat worden dat er andere honden bij je lopen terwijl Dux aan de riem zit. Juist een mooie oefening lijkt mij.
Doet hij het trouwens overal, uitvallen aan de riem? Of op bepaalde plekken?
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

billy schreef:Ik zou ook kijken naar de omgang met de hond en dan vooral binnenshuis, hij veroorlooft zich dat gedrag omdat jij hem die ruimte biedt, meer is het niet.
Hoe en wat moet je zelf doen omdat jij Dux het beste kent, maar hij zou van mij geen enkele ruimte meer krijgen om iets uit zichzelf te doen en bloedstollend :tongue: consequent zijn altijd en overal
Ik ben het helemaal met Els eens. Als ik zo jouw teksten doorlees, krijgt hij teveel ruimte binnen omdat je hem steeds dingen moet verbieden. En als je moet gaan verbieden ben je al te laat want dan heeft hij zijn eigen initatiefje al gehad dus dat moet je voor zijn. Bij een hond als Dux zou ik van minuut tot minuut zijn dag invullen en werkelijk geen greintje eigen initiatief dulden. Als die basis goed is heeft dat als vanzelf zijn uitwerking buitenshuis sprak zij uit ervaring :wink:
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Je hebt de pech dat het een wat lastiger ras is, dat het een lastige leeftijd is en je bent ook nog in een negatieve spiraal terecht gekomen. Als ik één ding heb geleerd van Bo dan is dat wel dat frustratie en spanning niet werkt. Wat doe je als je bepaald gedrag niet wilt zien? Vaak vestig je er dan juíst de aandacht op door je eigen houding (spanning) en gedrag (strakke lijn, frustratie) en daarmee laat je je hond merken dat er iets is. Het veranderen van je eigen houding kan hierin enorm helpen.

Ik weet eigenlijk gewoon zeker dat jij dit wel aan kunt, ook al ben je lief en zacht. Daar heeft het volgens mij niks mee te maken. Je hebt inzicht, je bent doortastend en je bent niet te belazerd om naar anderen te luisteren en dingen te veranderen waar nodig. Ik heb hierboven een heleboel goede tips gezien, gaat helemaal lukken hoor!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef:Ik doe dat nu ook met Pirke. Het is een vreetwolf eerste klas en hij heeft als eerste zijn bak leeg. En gaat daarna naar de anderen om mee te vreten. Ik heb hem een tik gegeven, foei geroepen en weet ik al niet wat. Het hielp maar matig en de anderen werden er onrustig van.
Dus nu eet ie terwijl hij aangelijnd staat. In het begin vond ie dat maar mal maar nu kijkt ie zo :roll: , iets waar ik dan weer om moet gillen. Maar ik bedoel maar. Ik hoef niks meer te verbieden (terwijl hij het dan tóch steeds probeert) en ik hoef dus ook niet boos te worden. En hij heeft in de peiling dat ik de macht heb. Powerrrr.
nanna, dat is een heel vies woord :wink:
als 1 van mijn honden buiten een kat ziet krijgt ze een holschop met de zijkant van mijn voet. er wordt gewoon niet gekloot aan de riem. niks afleiden of belonen. je hebt je maar te gedragen kun je dat niet dan voel je het maar.
ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ellen en de birmanen schreef:
Nanna schreef:Ik doe dat nu ook met Pirke. Het is een vreetwolf eerste klas en hij heeft als eerste zijn bak leeg. En gaat daarna naar de anderen om mee te vreten. Ik heb hem een tik gegeven, foei geroepen en weet ik al niet wat. Het hielp maar matig en de anderen werden er onrustig van.
Dus nu eet ie terwijl hij aangelijnd staat. In het begin vond ie dat maar mal maar nu kijkt ie zo :roll: , iets waar ik dan weer om moet gillen. Maar ik bedoel maar. Ik hoef niks meer te verbieden (terwijl hij het dan tóch steeds probeert) en ik hoef dus ook niet boos te worden. En hij heeft in de peiling dat ik de macht heb. Powerrrr.
als 1 van mijn honden buiten een kat ziet krijgt ze een holschop met de zijkant van mijn voet. er wordt gewoon niet gekloot aan de riem. niks afleiden of belonen. je hebt je maar te gedragen kun je dat niet dan voel je het maar.
ellen
Ohh wat hard en ongevoelig . :80: Mijn maagje draaid om en mijn hartje bloed. :jank: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ellen
en wat als dat niet helpt en je hond het alleen maar erger gaat doen? ga je dan steeds harder schoppen of dat niet?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

sbientje schreef:
ellen
en wat als dat niet helpt en je hond het alleen maar erger gaat doen? ga je dan steeds harder schoppen of dat niet?
Ga je dan ook harder met de slagroom spuiten dan.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Elmo/maureen
Zeer actief

sbientje schreef:
ellen
Nou inderdaad, zoiets werkt in ieder geval niet bij Elmo. Je krijgt alleen steeds vaker de middelvinger opgestoken.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

sbientje schreef:
ellen
nee hoor is niet nodig want ze weten dat ze het gewoon niet moeten proberen.
ellen
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef: nee hoor is niet nodig want ze weten dat ze het gewoon niet moeten proberen.
ellen
En hoe heb je dat dan aangeleerd? Het is zo makkelijk roepen: hij weet dat hij dat niet mag :19:
Perry en Noah

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik denk dat je snel iets aan je eigen houding moet doen, voor jezelf bepalen wat mag en wat niet mag en je daar aan houden. Eigenlijk moet je met een :pffff: houding rondlopen zodat je hond weet dat er géén discussie mogelijk is. Wat niet mag mag nu niet en nooit niet....punt!

Het is nu nog een jonge puber, maar het is geen puber gedrag want dit is niet je eerste topic over Dux, je moet gewoon heel duidelijk en consequent worden, nee is nee en zal nooit ja worden!

Dat heeft mijn reu ook nodig en Mart was veel makkelijker met alles, de honden liepen over hem heen (soms letterlijk :LOL: ) en Doran nam hem echt niet serieus. Ik ben duidelijk met wat wel en niet mag en gaan ze eens te ver dan hoef ik alleen maar te kijken :hmmm: en het is klaar.
En nee ik heb geen robotjes en geen honden die kruipen, gelukkig niet, maar wel honden die weten waar ze aan toe zijn en dat is het halve werk!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Frolic schreef:Ik heb mijn hond balgek gemaakt door eerst binnen een paar dagen zelf met de bal rond te lopen. Beetje stuiteren, opgooien etc. En NIET aan mijn hond gegeven. Lekker van mij. En toen hij hem eindelijk een keer mocht was het feest. Was mijn eerste hond, problemen van hier tot Tokio , maar met de bal heb ik hem daarna altijd af kunnen leiden.
:E: Zo heb ik het ook gedaan en als ze dan het balletje krijgen en ze komen het ook weer terug brengen dan was het helemaal feest, zó braafffff :cheer:
Ik kan Doran met een bal door een roedel kwade reuen mee nemen zonder dat hij door heeft dat er überhaupt honden lopen, met de bal bestaat de rest van de wereld niet :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ellen en de birmanen
Zeer actief

duitse herder schreef:
ellen en de birmanen schreef: nee hoor is niet nodig want ze weten dat ze het gewoon niet moeten proberen.
ellen
En hoe heb je dat dan aangeleerd? Het is zo makkelijk roepen: hij weet dat hij dat niet mag :19:
wat lunatic schrijft.
Lunatic schreef:Ik denk dat je snel iets aan je eigen houding moet doen, voor jezelf bepalen wat mag en wat niet mag en je daar aan houden. Eigenlijk moet je met een :pffff: houding rondlopen zodat je hond weet dat er géén discussie mogelijk is. Wat niet mag mag nu niet en nooit niet....punt!

Het is nu nog een jonge puber, maar het is geen puber gedrag want dit is niet je eerste topic over Dux, je moet gewoon heel duidelijk en consequent worden, nee is nee en zal nooit ja worden!

Dat heeft mijn reu ook nodig en Mart was veel makkelijker met alles, de honden liepen over hem heen (soms letterlijk :LOL: ) en Doran nam hem echt niet serieus. Ik ben duidelijk met wat wel en niet mag en gaan ze eens te ver dan hoef ik alleen maar te kijken :hmmm: en het is klaar.
En nee ik heb geen robotjes en geen honden die kruipen, gelukkig niet, maar wel honden die weten waar ze aan toe zijn en dat is het halve werk!
duidelijk zijn in wat je wil en wat je niet wil en niet 1x toe laten. ik merk het als ik een hele week hele dagen heb gewerkt en mijn man de honden heeft uit gelaten. hij is veel onduidelijker en de honden mogen bij hem meer dan bij mij. ik wil geen getrek als ze een bekende zien, van hem mag dat wel. ik wil niet dat ze naar een andere hond trekken, van hem mag dat wel. de honden weten het dondersgoed want ik heb minder problemen met 6 aan de lijn wandelen dan dat hij heeft.
ik heb geen robotjes en het zijn ook geen engeltjes, maar 1 woord is genoeg om ze op te laten houden.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”