Oppassen moet leuk zijn. Maar ook voor oppas moet de juiste situatie er zijn. Een hond die normaal altijd alleen is en ineens in een roedel komt, ja die kan onuitputtelijk lijken. Mijn record was hier trouwens maar 4 uur, daarna gaven de honden het op. Ze hebben dus de eerst 4 uur in de tuin gezeten en toen ze moe waren mochten ze naar binnen (nou ja 4 uur in de tuin is inclusief een uitrenrondje in het bos van een uurtje die ik altijd standaard deed als er oppassers binnen kwamen).
Maar niet elke hond kon dus de situatie bij mij aan. Sommige honden bleven gewoon heel lang onrustig. Ze mogen een hoop, maar er zijn ook duidelijke regels. Dat kunnen andere regels zijn dan bij de baas thuis. Dat zegt niet dat de eigen baas geen regels had, maar wel anderen. Sommige honden schikten zich niet in de nieuw huisregels. Die adviseerde ik dan ook verder te zoeken naar een beter oppasadres wat beter bij de hond zou passen.
En dat deze hond jou jongste continue uitdaagt, die vind hij gewoon leuk en die jongste laat zich dus uitdagen en is niet duidelijk genoeg. Ik bemoeide mij er nooit te veel mee. Als ik het geen fijne combi in mijn huis vind, dan zijn er nog 100 andere oppasadressen hoor waar deze hond misschien meer op zijn plek is. Denk nou niet dat elke hond past in jou huishouden. En dat zegt niet dat je een slechte oppas bent of dat hij eigenaren heeft die niks met hem doen. Het gehele plaatje moet kloppen.
En markeren. Tja shit happens. Begeleiden zeker bij een jonge reu, daar kan je dat van verwachten. Donderpreek en verder beetje voorkomen. Bedenk ook dat hij als hij zoveel speelt, ook veel drinkt en ook veel te plassen heeft