Hier idem. Ik doe Bas altijd aan de riem als er een grote vreemde hond komt. Ik doe dat omdat ik dan de situatie onder controle heb. Ze kan hem niet smeren en ze kan niet meegetrokken worden. Bas is aan de lijn net zo sociaal als zonder lijn en wat ze evt doet is snauwen.
Ik verwacht dat loslopende honden met een snauw om kunnen gaan en tot nu toe gaat dat prima. Meestal snauwt ze niet, snuffelt wat en loopt weg.
Ik kan dus prima overal gaan lopen. Los of vast. En dat kon ik ook met Cleo en Eva. Die waren ook sociaal en zouden nooit zoiets doen zoals op de foto's van dit hondje. Nooit. Ik vind het ook echt niet kloppen om te zeggen dat elke hond dit kan doen. Kan wel, maar doen is een ander verhaal.
Deze man liep echter met een hond die dit doet. Het ras staat er om bekend, deze hond stond er om bekend en dus is deze man hoe dan ook fout. Al was er een hele groep kleine hondjes op die bull af gerend. Dat kan nl gewoon gebeuren in een losloopgebied.
Jonge honden die nog niet zo goed luisteren moet je immers ook ergens laten spelen. Waar anders dan in een losloopgebied? En daar weet je dat er honden op je af komen rennen. Daar spelen honden nl en daar worden honden geacht los hun sociale contacten te hebben. Dat is tenminste wat de gemiddelde hondeneigenaar zal denken en vinden.
Dus wat mij betreft is er niks goed te praten voor de bullenbaas. Ja, dat smoushondje liep los, maar dat mocht. Ja dat smoushondje kwam kennis maken, maargoed, dat doen bijna alle hondenbaasjes met lieve honden in losloopgebieden. En als je dan deze bullterrier tegen komt die vervolgens je hond half dood bijt dan snap ik dat je kwaad bent en dat is ook volkomen terecht.
Met zulke honden in losloopgebieden gaan lopen is pure uitlokking en erom vragen. Gaan praten over de hond die los liep en niet luisterde is kul. Misschien luisterde die hond prima? Misschien liet de eigenaar van de bull het wel gewoon gebeuren?
Ik had Eva op een bepaalde leeftijd ook gemuilkorfd. Waarom? Omdat ze mensen beet. En ik kan dan wel zeggen, tja...had je maar eerst moeten vragen of je de hond kan aaien....

Maargoed, wat doe ik dan met die hond tussen de mensen. Dat kan je je ook afvragen.
En Dapper was ook een lullo. Dus als ik met hem liep en er liepen loslopende honden dan liep ik daar met een boog omheen. Ook draaide ik me rustig om om een half uur om te lopen als er een spelend groepje honden in een losloopgebied was. Ik kon er niet omheen want ik woonde aan dat losloopgebied. Anders was ik daar sowieso niet geweest. En als er dan een hond bij me in de buurt kwam die een volle stoere reu bleek dan hield ik Dapper kort, waarschuwde hem en zorgde dat hij niks kon doen. Een agressieve hond is imo hoe dan ook, altijd en overal het probleem van zijn baasje. Hoe moet de omgeving weten met wat voor shit ze te maken krijgen bij die hond? Hoe moet die vrouw van die Smous nu weten dat deze bull niet ok is? Hij is toch niet van haar. Misschien speelt haar smous wel elke dag met een andere bull en zag ze er geen kwaad in?
Zodra je met een lijer van een hond gaat wandelen moet je daar 100% je verantwoordelijkheid voor nemen. Daarom ook Hilde dat ik het erg onterecht vindt dat jij het neerlegt bij de dame met de smous. Zij heeft een smous en zij loopt vredelievend door de wereld. Zij krijgt te maken met een buitensporig agressieve hond. Vervolgens had zij haar hond maar bij zich moeten houden. Volledig de omgedraaide wereld imo.