Ja ik heb dat met Luna ook gemerkt, dat ze nu veel volwassener is.Fotogravinnetje schreef:Elco hoeft in principe, onder normale omstandigheden, nooit alleen thuis te blijven. Maar het is wel handig als hij dat kan op het moment dat de omstandigheden onverwacht anders zijn (zoals ruim een jaar geleden, toen m'n man opeens in het ziekenhuis opgenomen moest worden). Dus ja, dan ga je het toch wel oefenen. Nou, dat was de eerste 7 à 8 maanden dat hij bij ons was dus echt nauwelijks mogelijk. Opbouwen kon met alleen echte baby-stapjes. En dat hebben we hem ook toegestaan. Afgelopen maandag heeft Elco 20 minuten alleen gezeten. En dat ging goed! Ik heb hem in de gaten gehouden via een live videoverbinding, incl geluid. Hij had nog wel langer gekund. Terwijl we dus drie maanden geleden nog waren bij het punt dat ik weliswaar de kamer uit kon, maar niet de deur uit. Sommige honden moeten gewoon eerst wat volwassener worden voor ze echt alleen kunnen blijven zonder al te gestresst te raken.
Elco zit overigens wel in een bench als we er niet zijn, omdat hij anders erg onrustig wordt. Bench is echt z'n ontspanningsplek, juist op momenten dat hij moeite heeft zichzelf te kalmeren. Bench als rustplek is hij al gewend vanaf dat hij een week of 3 was.
Dat gaat met Elco ook vast lukken!
Vol blijven houden en vooral niet te snel willen gaan.
En totdat hij er klaar voor is Elco lekker overal mee naartoe nemen.
Als je echt een keer een dag weg moet zonder hem, dan zijn er vast mensen die op hem willen passen of kan hij terecht bij een dagopvang.