Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lucky's agility topic -> stoppen met behendigheid :-(
Moderator: moderatorteam
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Re: Lucky's agility topic update laatste B1 wedstrijd Geldro
Gefeliciteerd met je promotie!
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Re: Lucky's agility topic-> 3/10 open wedstrijd Ermelo
Gisteren open wedstrijd in Ermelo gelopen met Lucky en dat ging weer zoals
(bijna altijd) super
.
Het eerste parcours een vp 1 foutje (zuur foutje) dat resulteerde in een 2e plek!
Het tweede rondje hebben mijn zusje en ik even van hond geruild en zij heeft een mooie 6e plek gelopen met Lucky.
Als laatste de jumping en die was vrij pittig maar leuk en dat ging super en resulteerde weer in een mooie 2e plek knappe kerel!
(bijna altijd) super

Het eerste parcours een vp 1 foutje (zuur foutje) dat resulteerde in een 2e plek!
Het tweede rondje hebben mijn zusje en ik even van hond geruild en zij heeft een mooie 6e plek gelopen met Lucky.
Als laatste de jumping en die was vrij pittig maar leuk en dat ging super en resulteerde weer in een mooie 2e plek knappe kerel!
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Lucky's agility topic-> 3/10 open wedstrijd Ermelo
Goede resultaten!
- jenn90
- Zeer actief
Re: Lucky's agility topic->31/10 onderlinge wedstrijd
Gisteren onderlinge wedstrijd niveau a+ (alles boven de a)
De dag verliep weer super voor Lucky en mij het zonnetje scheen en we hebben
lekker gelopen, behalve het eerste rondje was hij niet helemaal wakker? Geen idee
in ieder geval gelukkig 2e en 3e rondje gingen zoals vanouds we waren een team
Dat leverde een overall 2e prijs op, dat is weer een goede startpositie voor het
clubkampioenschap
.
Helaas geen filmpjes gemaakt, volgende wedstrijd zal zijn in Heusden de promotiewedstrijd
we gaan die met vol vertrouwen lopen.
De dag verliep weer super voor Lucky en mij het zonnetje scheen en we hebben
lekker gelopen, behalve het eerste rondje was hij niet helemaal wakker? Geen idee
in ieder geval gelukkig 2e en 3e rondje gingen zoals vanouds we waren een team

Dat leverde een overall 2e prijs op, dat is weer een goede startpositie voor het
clubkampioenschap

Helaas geen filmpjes gemaakt, volgende wedstrijd zal zijn in Heusden de promotiewedstrijd
we gaan die met vol vertrouwen lopen.
- jenn90
- Zeer actief
Re: Lucky's agility topic->15/11 promotiewedstrijd
Vandaag een promotiewedstrijd gelopen in Heusden in de B2, allereerst zijn we begonnen met de jumping en die ging super en resulteerde in een 2e plaats een P-tje! Zaten best pittige stukjes in maar samen kwamen we er goed doorheen 
Het vast parcours helaas 2 fouten even weer raakvlak gaan trainen
Zie hieronder het filmpje van de jumping

Het vast parcours helaas 2 fouten even weer raakvlak gaan trainen

Zie hieronder het filmpje van de jumping
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- jenn90
- Zeer actief
Yara schreef:Wat knap zeg! Razend snel ook. Goed gedaan!
welshwitch schreef:Gefeliciteerd!
Dank jullie welLongFields schreef:Gefeliciteerd, mooi rondje!

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Leuk, goed gedaan.
Hij is snel
Jij moet ook heel alert zijn anders springt hij snel "verkeerd" 

Hij is snel

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- jenn90
- Zeer actief
Dankjewelmosquito1980 schreef:Leuk, goed gedaan.![]()
Hij is snelJij moet ook heel alert zijn anders springt hij snel "verkeerd"

DankjewelEilfy schreef:Gefeliciteerd!

- jenn90
- Zeer actief
Gisteren 2e wedstrijd voor de wintercompetitie, we stonden als team na vorige
wedstrijd 2e overall dus we hadden een goed voornemen om dat vol te houden!
Als eerste het vp was een leuk rondje met hier en daar wat instinkers, het rondje
was niet perfect (2 raakvlakfouten) maar daar zijn we hard mee aan het trainen.
Daarna de jumping, dat was een racerondje en de eerste super snelle tijden vielen al
(25 sec.) Ik weet dat Lucky nooit aan die tijd zou komen maar mijn bedoeling was wel
om een goeie poging te doen om zo snel mogelijk te zijn. Helaas (waarschijnlijk doordat ik
een stap te weinig vooruit had gezet) tikte hij net tegen de breed aan dus dat was een fout
Maar een super mooie tijd!! 30 sec. Wat ben ik trots op Lucky bijna 9 jaar oud en toch een
best snelle tijd neerzetten helaas van het foutje maar ach we hebben lekker gelopen!
Helaas zijn we gezakt met het team overall staan we nu 4e op naar de volgende wedstrijd!
Filmpje Jp:
wedstrijd 2e overall dus we hadden een goed voornemen om dat vol te houden!
Als eerste het vp was een leuk rondje met hier en daar wat instinkers, het rondje
was niet perfect (2 raakvlakfouten) maar daar zijn we hard mee aan het trainen.
Daarna de jumping, dat was een racerondje en de eerste super snelle tijden vielen al
(25 sec.) Ik weet dat Lucky nooit aan die tijd zou komen maar mijn bedoeling was wel
om een goeie poging te doen om zo snel mogelijk te zijn. Helaas (waarschijnlijk doordat ik
een stap te weinig vooruit had gezet) tikte hij net tegen de breed aan dus dat was een fout

Maar een super mooie tijd!! 30 sec. Wat ben ik trots op Lucky bijna 9 jaar oud en toch een
best snelle tijd neerzetten helaas van het foutje maar ach we hebben lekker gelopen!
Helaas zijn we gezakt met het team overall staan we nu 4e op naar de volgende wedstrijd!
Filmpje Jp:
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Re: Lucky's agility topic->6/12 2e twc bunschoten
Goed gedaan hoor! Toch mooie resultaten
- mosquito1980
- Zeer actief
Goed gedaan Lucky 

- jenn90
- Zeer actief
Gisteren gelopen bij de Serious Agility wedstrijd met beide mannen,
(het wordt een beetje saai maar ook hier hebben ze super gelopen
)
Allereerst het spel, was tijd fout uit en die liepen we foutloos!!
Een mooie 7e plek
Daarna het vast parcours, helaas 2 foutjes afloop kattenloop en weigering (ik draaide te snel door)
Als laatste de jumping was een leuke jumping maar duidelijk dat we weer eventjes moeten gaan trainen op
de outjes
maar ach hij deed super zijn best.
Als allerlaatst nog de piekenrace meegelopen en die liep hij ook als een speer!
Hieronder de filmpjes:
Spel
Vast parcours
Jumping:
Piekenrace:
(het wordt een beetje saai maar ook hier hebben ze super gelopen

Allereerst het spel, was tijd fout uit en die liepen we foutloos!!
Een mooie 7e plek
Daarna het vast parcours, helaas 2 foutjes afloop kattenloop en weigering (ik draaide te snel door)
Als laatste de jumping was een leuke jumping maar duidelijk dat we weer eventjes moeten gaan trainen op
de outjes

Als allerlaatst nog de piekenrace meegelopen en die liep hij ook als een speer!
Hieronder de filmpjes:
Spel
Vast parcours
Jumping:
Piekenrace:
- mosquito1980
- Zeer actief
Re: Lucky's agility topic->13-12 Serious Agility wedstrijd
Internet .....

- jenn90
- Zeer actief
Re: Lucky's agility topic->2-3 juli nk
Afgelopen zaterdag ging de wekker vroeg om vroeg op weg te gaan richting Venlo voor het pre-nk, zaterdag 3 parcoursen gelopen 1x een jumping en 2x een vast parcours.
Er hadden zich bij de Large 163 combinaties zich aangemeld en mijn doel was ook aangezien Lucky niet de snelste is om zo hoog mogelijk proberen te eindigen en natuurlijk te genieten;-). Allereerst de jumping verkennen het was een leuk racerondje met hier en daar een instinkertje, gelijk daarna het eerste vast parcours verkennen die was ook ontzettend leuk. De jumping ging super goed en daar kwamen we foutloos binnen de tijd binnen, maar aangezien het niet echt een technisch rondje was kwamen er toch een hoop combinaties foutloos binnen. Daarna het vp, helaas had ik iets meer geduld moeten hebben bij de schutting dan waren we foutloos geëindigd nu met een foutje. Na deze 2 rondes stonden we zowaar 26e overall! Als laatste nog een vp en die was een stuk technischer en dat werd toch een redelijke 'slachtpartij' disk na disk viel of er werden fouten gemaakt (raakvlak of latjes). Nu werd het toch wel spannend want als we hier foutloos door kwamen zou er zowaar een kans inzitten dat we geselecteerd werden voor het nk zondag. Het rondje was niet geheel soepel
met tijdfoutje maar wel verder foutloos! En dan is het afwachten horen wij erbij of niet. Zaterdag mochten per parcours de beste 10 gelijk door voor zondag en het aantal werd aangevuld door het algemeen klassement van die dag tot 33 combinaties. En wat bleek door ons foutloos rondje stonden we 8e overall van die dag en dat betekende we mochten zondag lopen! Toch een beetje flabbergasted terug gereden naar huis die avond ik kon het toch niet helemaal geloven.
Zondag ging de wekker weer vroeg en even weer herinneren waarom ook alweer o ja het NK !
. Weer stonden er eerlijke maar snelle parcoursen allereerst de jumping die kwamen we met een weigering rond eigen schuld ik liep al door naar het volgende toestel waardoor hij de tunnel niet inging. Verder een super lekker rondje waar we vol gas konden gaan, we stonden na dit rondje 20e op naar het vp, hier was Lucky nogal jolig aan het begin door nog even de riem te gaan apporteren dus riem aangepakt en maar even over het gaas gegooid
en dan vol gas erop helaas hadden we al snel een disq te pakken, na de schutting hadden we de paaltjes moeten nemen maar door te weinig attentie en goede lichaamshouding van mijn kant nam Lucky een sprong ipv de paaltjes, daarna gewoon lekker het rondje afgemaakt en genoten van het parcours
.
Zo trots was en ben ik op Lucky hij heeft in het weekend echt alles gegeven weer super mooie zelfstandige stukken laten zien mooie insteken in de palen en goeie raakvlakken (begin dit seizoen wilde hij geen raakvlakken aan het eind meer nemen maar ongeveer vanaf boven al naar beneden springen) nu had hij van de 9 raakvlakken maar 1 raakvlak niet dus ik ben zeer trots en geniet er nog even van dat we tussen de 'top' van Nederland hebben mogen lopen
Er hadden zich bij de Large 163 combinaties zich aangemeld en mijn doel was ook aangezien Lucky niet de snelste is om zo hoog mogelijk proberen te eindigen en natuurlijk te genieten;-). Allereerst de jumping verkennen het was een leuk racerondje met hier en daar een instinkertje, gelijk daarna het eerste vast parcours verkennen die was ook ontzettend leuk. De jumping ging super goed en daar kwamen we foutloos binnen de tijd binnen, maar aangezien het niet echt een technisch rondje was kwamen er toch een hoop combinaties foutloos binnen. Daarna het vp, helaas had ik iets meer geduld moeten hebben bij de schutting dan waren we foutloos geëindigd nu met een foutje. Na deze 2 rondes stonden we zowaar 26e overall! Als laatste nog een vp en die was een stuk technischer en dat werd toch een redelijke 'slachtpartij' disk na disk viel of er werden fouten gemaakt (raakvlak of latjes). Nu werd het toch wel spannend want als we hier foutloos door kwamen zou er zowaar een kans inzitten dat we geselecteerd werden voor het nk zondag. Het rondje was niet geheel soepel

Zondag ging de wekker weer vroeg en even weer herinneren waarom ook alweer o ja het NK !

Zo trots was en ben ik op Lucky hij heeft in het weekend echt alles gegeven weer super mooie zelfstandige stukken laten zien mooie insteken in de palen en goeie raakvlakken (begin dit seizoen wilde hij geen raakvlakken aan het eind meer nemen maar ongeveer vanaf boven al naar beneden springen) nu had hij van de 9 raakvlakken maar 1 raakvlak niet dus ik ben zeer trots en geniet er nog even van dat we tussen de 'top' van Nederland hebben mogen lopen

- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Re: Lucky's agility topic->2-3 juli nk
Wat knap dat jullie zo ver zijn gekomen! Het meedoen lijkt me al een hele gave ervaring.
- jenn90
- Zeer actief
Re: Lucky's agility topic -> stoppen met behendigheid :-(
Vorige week woensdag meegedaan met Lucky aan de stars wedstrijd, Lucky gaf 100% inzet en we bereikten de finale werden daar nog 11e op dus supertrots... maarr er waren toch een paar dingen die me aan het denken zetten met name over hoe Lucky heeft gelopen de laatste tijd (op de starswedstrijd 2 latten getikt en dat doet hij nooit, bij bemmel ineens in de palen gaan piepen van pijn?, snelheid verminderen waarvan ik eerst nog dacht in Bemmel dat dat was om de warmte) daarom had ik besloten om zijn rug en heupen op de röntgenfoto te laten zetten. En jawel mijn vermoeden was juist er was wat aan de hand artrose..
Volgens de dierenarts was het niet nodig om te stoppen met de sport aangezien hij er nog zoveel plezier aan had, maar ik heb besloten dat hij zijn laatste wedstrijd op 8 oktober (open,debutanten en veteranen wedstrijd) gaat lopen in de veteranen klasse. Dit omdat ik weet dat Lucky door gaat ondanks dat hij pijn heeft en dat wil ik niet.
Wel even slikken.. we gingen super afgelopen seizoen en dit seizoen en ik wist dat het er wel aan zat te komen alleen niet verwacht dat het zo abrupt zou zijn
.
Toch ben ik super trots op welke resultaten we hebben neergezet:
- Vorig jaar 4e geworden in de eindcompetitie B1
- 1 P-tje gelopen op de jumping in de B1
- 1 P-tje gelopen op een promotiewedstrijd in de B2
9e geworden overall op de wao selectie
Geselecteerd om mee te doen aan het NK (op het pre-NK 8e overall worden)
Op de starswedstrijd mee mogen doen met de finale en daar 11e op worden.
Kortom een heerlijke agilitycarriëre waar ik met plezier op terug kijk maar even aan moet wennen aan het idee dat dit hoofdstuk voor hem is afgesloten.
Gelukkig vind hij hoopers ook ontzettend leuk en aangezien dit veeel minder belastend is gaan we hier gewoon lekker verder mee

Volgens de dierenarts was het niet nodig om te stoppen met de sport aangezien hij er nog zoveel plezier aan had, maar ik heb besloten dat hij zijn laatste wedstrijd op 8 oktober (open,debutanten en veteranen wedstrijd) gaat lopen in de veteranen klasse. Dit omdat ik weet dat Lucky door gaat ondanks dat hij pijn heeft en dat wil ik niet.
Wel even slikken.. we gingen super afgelopen seizoen en dit seizoen en ik wist dat het er wel aan zat te komen alleen niet verwacht dat het zo abrupt zou zijn

Toch ben ik super trots op welke resultaten we hebben neergezet:
- Vorig jaar 4e geworden in de eindcompetitie B1
- 1 P-tje gelopen op de jumping in de B1
- 1 P-tje gelopen op een promotiewedstrijd in de B2
9e geworden overall op de wao selectie
Geselecteerd om mee te doen aan het NK (op het pre-NK 8e overall worden)
Op de starswedstrijd mee mogen doen met de finale en daar 11e op worden.
Kortom een heerlijke agilitycarriëre waar ik met plezier op terug kijk maar even aan moet wennen aan het idee dat dit hoofdstuk voor hem is afgesloten.
Gelukkig vind hij hoopers ook ontzettend leuk en aangezien dit veeel minder belastend is gaan we hier gewoon lekker verder mee

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Je had het al van me gehoord maar respect voor de beslissing! Hoe klote het ook voor jou is (want sporten met je honden is voor jou echt heel belangrijk), je kiest voor je hond. Iets waar veel mensen in de hondensport alleen maar van kunnen leren 
En we gaan van Lucky de beste hoopers clown maken die er is!

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nogmaals sterkte met dit plotseling genomen besluit, hoewel je weet dat dit het beste is voor Lucky, is het toch even flink slikken. Bij de hoopers kan hij vast nog een poos lekker met je samenwerken zonder dat de belasting voor zijn rug en heupen te groot is.
Jullie waren en zijn een topteam!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Goed dat je denkt in het belang van de hond. Wat een mooie agilitycarrière hebben jullie, daar mag je trots op zijn 

- jenn90
- Zeer actief
Hij is 9,5Boutje schreef:Helaas... Mag ik vragen hoe oud hij is?
Ik heb met Sherlock toen hij bijna 6 was de zelfde beslissing moeten nemen. Hij wilde nog zo graag. Hoopers was hier toen nog niet gekend dus ben helemaal gestopt met hem, en het heeft toch wle ruim een half jaar geduurd voor hij het niet meer zo erg vond dat ik wel met de anderen trainde en niet meer met hem.
Nu en dan nog een korte demo met hem gedaan (zonder slalom en raakvlakken) waarbij een kindje van een clubgenoot wat met hem mocht doen, daar genoot hij van. Maar nu vindt hij het wel ik zo, gewoon langs me op de bank en mee wandelen als het niet te ver is, meer dan een uur kan hij niet meer aan.
Hopelijk kunnen jullie nog fijn genieten van hooperen samen!

- jenn90
- Zeer actief
Hahaha hij is al goed op weg van z'n eigen riem apporteren tot nummerbordjes apporteren al hoop ik toch wel dat hij dat niet gaat doen op wedstrijdenEilfy schreef:Je had het al van me gehoord maar respect voor de beslissing! Hoe klote het ook voor jou is (want sporten met je honden is voor jou echt heel belangrijk), je kiest voor je hond. Iets waar veel mensen in de hondensport alleen maar van kunnen leren

- jenn90
- Zeer actief
DankjewelLongFields schreef:Nogmaals sterkte met dit plotseling genomen besluit, hoewel je weet dat dit het beste is voor Lucky, is het toch even flink slikken. Bij de hoopers kan hij vast nog een poos lekker met je samenwerken zonder dat de belasting voor zijn rug en heupen te groot is.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel... 1 keertje maarjenn90 schreef:Hahaha hij is al goed op weg van z'n eigen riem apporteren tot nummerbordjes apporteren al hoop ik toch wel dat hij dat niet gaat doen op wedstrijdenEilfy schreef:Je had het al van me gehoord maar respect voor de beslissing! Hoe klote het ook voor jou is (want sporten met je honden is voor jou echt heel belangrijk), je kiest voor je hond. Iets waar veel mensen in de hondensport alleen maar van kunnen leren

- jenn90
- Zeer actief
Eilfy schreef:Jawel... 1 keertje maarjenn90 schreef:Hahaha hij is al goed op weg van z'n eigen riem apporteren tot nummerbordjes apporteren al hoop ik toch wel dat hij dat niet gaat doen op wedstrijdenEilfy schreef:Je had het al van me gehoord maar respect voor de beslissing! Hoe klote het ook voor jou is (want sporten met je honden is voor jou echt heel belangrijk), je kiest voor je hond. Iets waar veel mensen in de hondensport alleen maar van kunnen leren
En we gaan van Lucky de beste hoopers clown maken die er is!(voor de foto
)