Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oke die kan dus niet meer los
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Oke die kan dus niet meer los
Misschien is het wel eens goed geweest dat je uit je slof bent geschoten en hem op zijn donder heb gegeven uit kwaadheid en schrik.hahaha.
Komt hij ook wel overheen.
Komt hij ook wel overheen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ach, ik heb een hond en die luistert na tien jaar nog steeds alleen als het haar uitkomt.
Heb me er al bij neergelegd, zij gaat alleen in het bos los en niet op de losloopstroken hier in de wijk.
Zij gaat alleen eten zoeken in het bos en nu ze gecastreerd is is dat nog erger geworden. Als ze nu eten ruikt gaat ze ervoor eerder kon ik haar negen van de tien keer nog wel terug roepen als ik het vroeg genoeg zag, maar nu gaat ze gewoon.
Heb me er al bij neergelegd, zij gaat alleen in het bos los en niet op de losloopstroken hier in de wijk.
Zij gaat alleen eten zoeken in het bos en nu ze gecastreerd is is dat nog erger geworden. Als ze nu eten ruikt gaat ze ervoor eerder kon ik haar negen van de tien keer nog wel terug roepen als ik het vroeg genoeg zag, maar nu gaat ze gewoon.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Maakt niet uit waarom hij terug kwam maar straffen bij terugkomen is niet verstandig maar het schrikgedeelte snap ik volkomen hoor. Goed gaan oefenen aan de lange lijn en voorkomen dat hij weg kan hollenMaaiketh schreef:Hij kreeg meer op zn donder vanwege mijn schrik denk ik.
Hij kwam ook alleen omdat ik een tak had gepakt en die vind hij er interessant
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Nee hoor, ik heb hier nou een jonge mastin rondwandelen en dat luistert ook nog helemaal niet betrouwbaar, verwacht ik ook niet op deze leeftijd*Skye* schreef:Grappig dat je dat zo zegt. Ik durf ook gewoon bijna niet met een forum wandeling mee te gaan omdat het idd lijkt alsof alle honden super goed luisteren...alm@ schreef:Zo is hetEstherK schreef:
Je kan hetondanks dat het lijkt of iedereen op het forum z'n hond volledig onder controle heeft, hebben we allemaal wel eens flink met de handen in het haar gezeten en/of zijn de wanhoop nabij geweest
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hihi nee zelfs mijn braafste hond kan je soms doen verbazen door eens niet te luisteren. Dan is ook iedereen in de wijk uiterst verbaast: Doet ie anders nooit
.
En het maakt niet uit hoe je hond komt. Ik gebruik ook vaak mijn bal, want dan komen ze vele malen sneller. Een tak werkte hier ook altijd heel goed.
Nog een extra tip: kijk of je beloning uiteindelijk wel genoeg is. Hier hoefde ik niet zo zeer aan te komen met koekjes bij Kay. De bal was een vele grotere beloning en beloond ik dus mee, of met piepbeestje, of met een takje, of met een touwtje. Als het maar spelen was. Voor sommige honden is de malste biefstuk niet de juiste beloning, zien wij het wel als beloning, maar de hond niet. Zoek dus de ultieme beloning en bij elke hond is dat weer een ware uitdaging...
(waarschijnlijk overbodig om te zeggen: mijn honden worden best blij als ik vrolijk zeg: braaf, maar het is absoluut niet motiverend genoeg om daadwerkelijk altijd braaf te zijn: hebben wel iets leukers te doen....)
En tja ik houd mijn honden bezig. Dat vinden ze ook leuk. Speurspelletjes, verstoppertje, samen rennen, rollen, stuiteren, stoeien etc etc, als het maar samen is. Daardoor wordt je band beter en zijn ze minder snel afgeleid.
En het maakt niet uit hoe je hond komt. Ik gebruik ook vaak mijn bal, want dan komen ze vele malen sneller. Een tak werkte hier ook altijd heel goed.
Nog een extra tip: kijk of je beloning uiteindelijk wel genoeg is. Hier hoefde ik niet zo zeer aan te komen met koekjes bij Kay. De bal was een vele grotere beloning en beloond ik dus mee, of met piepbeestje, of met een takje, of met een touwtje. Als het maar spelen was. Voor sommige honden is de malste biefstuk niet de juiste beloning, zien wij het wel als beloning, maar de hond niet. Zoek dus de ultieme beloning en bij elke hond is dat weer een ware uitdaging...
(waarschijnlijk overbodig om te zeggen: mijn honden worden best blij als ik vrolijk zeg: braaf, maar het is absoluut niet motiverend genoeg om daadwerkelijk altijd braaf te zijn: hebben wel iets leukers te doen....)
En tja ik houd mijn honden bezig. Dat vinden ze ook leuk. Speurspelletjes, verstoppertje, samen rennen, rollen, stuiteren, stoeien etc etc, als het maar samen is. Daardoor wordt je band beter en zijn ze minder snel afgeleid.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ook regelmatig bij je roepen zonder aan te lijnen. Wat ik meestal ook doe, is na het aanlijnen nog even door laten snuffelen. Dus niet meteen strak naast laten lopen. Vanaf het begin gedaan. Nu kan ik Elco zelfs bij me laten komen door te laten zien dat ik hem wil aanlijnen. Aanlijnen is maar zelden einde van de pret voor hem. Wel is het een overgang van pret naar weer netjes mee moeten lopen. En ook dat laatste maken we natuurlijk geregeld een feestje van.
M'n man en ik zijn nu goedgetrainde brokjesautomaten, hoor. Elco kijkt, krijgt brokje. Kijkt en loopt netjes naast, krijgt brokje. Draait zich om en komt naar ons, krijgt brokje. Oke, soms luisteren wij niet zo goed en moet hij dus wat langer kijken en netjes meelopen voordat wij het brokje geven
(o, wacht, dat gebeurt steeds vaker
)
M'n man en ik zijn nu goedgetrainde brokjesautomaten, hoor. Elco kijkt, krijgt brokje. Kijkt en loopt netjes naast, krijgt brokje. Draait zich om en komt naar ons, krijgt brokje. Oke, soms luisteren wij niet zo goed en moet hij dus wat langer kijken en netjes meelopen voordat wij het brokje geven
- iones
- Zeer actief
Wat een belachelijk uitlaatterrein! Dan ging ik mijn jonge hond elders loslaten waar geen verkeer was. Ook al mocht het niet.
Hoe komen ze erbij om een onafgesloten loslaatterrein nabij een drukke weg aan te leggen? zijn dat hondenhaters daar in de gemeente? Is het de bedoeling om de honden aan te laten rijden of zo?
Hoe komen ze erbij om een onafgesloten loslaatterrein nabij een drukke weg aan te leggen? zijn dat hondenhaters daar in de gemeente? Is het de bedoeling om de honden aan te laten rijden of zo?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Gewoon niet meer loslaten op zo'n plek.
Als het een groot losloopgebied was geweest was er waarschijnlijk heel weinig aan de hand geweest.
Als het een groot losloopgebied was geweest was er waarschijnlijk heel weinig aan de hand geweest.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Bij mij in de gemeente noemen ze iedere groene strook naast een druk fietspad of een weg een 'losloopstrook'iones schreef:Wat een belachelijk uitlaatterrein! Dan ging ik mijn jonge hond elders loslaten waar geen verkeer was. Ook al mocht het niet.
- iones
- Zeer actief
Belachelijk. En dan beweren ze vast ook nog dat ze voor de hondenbelasting die ze innen nog `iets terugdoen`. Dat mensen dat pikken.Apple schreef:Bij mij in de gemeente noemen ze iedere groene strook naast een druk fietspad of een weg een 'losloopstrook'iones schreef:Wat een belachelijk uitlaatterrein! Dan ging ik mijn jonge hond elders loslaten waar geen verkeer was. Ook al mocht het niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Helaas is het vaak bittere waarheid.iones schreef:Belachelijk. En dan beweren ze vast ook nog dat ze voor de hondenbelasting die ze innen nog `iets terugdoen`. Dat mensen dat pikken.Apple schreef:Bij mij in de gemeente noemen ze iedere groene strook naast een druk fietspad of een weg een 'losloopstrook'iones schreef:Wat een belachelijk uitlaatterrein! Dan ging ik mijn jonge hond elders loslaten waar geen verkeer was. Ook al mocht het niet.
Hier moet je ook goed zoeken wil je een semi-veilige plek vinden om je honden los te laten lopen.
Gelukkig heb ik er eentje naast de deur, maar 9 van de 10 zijn groenstrookjes langs een autoweg.
En maar zeggen hoe goed ze die belasting besteden door te maaien en het hondentoilet (wat niemand gebruikt) schoon te maken...
-
Neeltje
Ze doen hier in Eindhoven niet anders. Er zijn hier dichtbij 2 losloopgebieden. Nu ja, die hier in Acht noem ik maar een strook, meer is het niet. Zo'n 3 meter breed en ik denk 100 meter lang. Totaal geen afzetting en 100 meter verder is de Boschdijk. De andere is wel een stukje bos, maar ingangen zijn open en zeker richting Marathonloop, wat een drukke 4 baansweg is richting A2. Iemand heeft voor één opening al wat boomstammen gelegd, maar al het andere is gewoon open.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
iones schreef:Belachelijk. En dan beweren ze vast ook nog dat ze voor de hondenbelasting die ze innen nog `iets terugdoen`. Dat mensen dat pikken.Apple schreef:Bij mij in de gemeente noemen ze iedere groene strook naast een druk fietspad of een weg een 'losloopstrook'iones schreef:Wat een belachelijk uitlaatterrein! Dan ging ik mijn jonge hond elders loslaten waar geen verkeer was. Ook al mocht het niet.
Hier ook losloopstroken langs fietspaden, parkeerplaatsen en haaks op de grote weg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Juist,En tja ik houd mijn honden bezig. Dat vinden ze ook leuk. Speurspelletjes, verstoppertje, samen rennen, rollen, stuiteren, stoeien etc etc, als het maar samen is. Daardoor wordt je band beter en zijn ze minder snel afgeleid.
Ik laat sinds kort Ezio ook wel eens "gewoon" los lopen omdat hij nog met momenten last lijkt te hebben van een gevoelige poot (blessure gehad na wild springen---balspel) en duidelijk zie je nu dat zijn focus meer begint te verschuiven naar zijn omgeving (voorheen liep hij los meestal te spelen (ballen etc.) of liep hij vast) Met spelen heeft hij amper tijd om rond te kijken bij wijze van spreken, hij is dan bezig met zijn bal, met zoeken/speuren, met mij enz. Nu ziet hij honden in de verte, een vogel op het land, hij ruikt een spoor van iets anders dan de bal of een speeltje. En toch heb ik nu veel aan de spelletjes die we altijd doen en welke meteen een oefening zijn; stoppen op afstand,wachten, zijn verwachting dat ik toch iets uit de hoed tover waardoor hij zich steeds komt melden, meteen komen als ik roep etc. Hij begint ook stil aan in deze soort van wandeling te groeien. De 1ste x liep hij me constant voor de voeten "waar is de bal, waar is de bal" nu lijkt hij ook meer te genieten van het gewone lopen en kuieren en kijken en snuffelen. Ik denk dat ik de bal-vrije wandelingen er zeker in ga houden of toch zeker het systeem waarbij de bal geen vanzelfsprekendheid is maar eerder als een kans die hij heeft.
Ik ben wel tevreden dat ik hem b.v. middels de bal heb kunnen leren om betrouwbaar los te lopen.
Het zonder spel/bal wandelen vraagt echter wel wat meer alertheid in de zin dat ook ik de omgeving goed gezien moet hebben, liefst voor hem. Het is echt de bedoeling dat hij een konijn niet gaat beschouwen als een alternatieve bal.
- iones
- Zeer actief
Ik ben nogmaals weer blij dat ik niet meer in Eindhoven woon. Dat stukje groen aan de Amazonenlaan is ook niet meer in z´n geheel beschikbaar voor honden. Belachelijk. Mensen lopen al met hun honden te wandelen daar sinds de jaren 70 maar misschien ook wel eerder.
En nu krijgen de honden nog maar een klein stukje. Maar daar trekt niemand zich iets van aan en laatst vertelde een meneer mij die daar ook liep met zijn labrador dat het gedoogd werd. Omdat dit immers van oudsher zo gaat. Je moet mensen hun dingen ook niet afpikken.
En nu krijgen de honden nog maar een klein stukje. Maar daar trekt niemand zich iets van aan en laatst vertelde een meneer mij die daar ook liep met zijn labrador dat het gedoogd werd. Omdat dit immers van oudsher zo gaat. Je moet mensen hun dingen ook niet afpikken.