Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoveel 'geursporten' *Workshop gehad*

Moderator: moderatorteam

kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Re: Zoveel 'geursporten' *Workshop gepland*

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Het is inderdaad duur. Daarom deste meer goed informeren en rondvragen. Er zijn heel veel mensen die trainingen op speur- detectievlak geven, maar die eigenlijk weinig ervaring hebben en het 'uit boekje' geleerd hebben. Niets mis mee, maar dan is €50,- per uur echt te veel.
Ik kan je niet helpen aan goede trainers, maar wil je best op weg helpen met trainen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

kleine2758 schreef:Het is inderdaad duur. Daarom deste meer goed informeren en rondvragen. Er zijn heel veel mensen die trainingen op speur- detectievlak geven, maar die eigenlijk weinig ervaring hebben en het 'uit boekje' geleerd hebben. Niets mis mee, maar dan is €50,- per uur echt te veel.
Ik kan je niet helpen aan goede trainers, maar wil je best op weg helpen met trainen.
Oh dat lijkt me heel leuk!

Ik zal eerst eens afwachten hoe de workshop gaat. Misschien ligt zijn talent wel bij vrijwillig speuren naar konijntjes in het bos en niet naar 'verplicht' zoeken naar een ander geurtje :tongue:
veertje
Zeer actief

Afgelopen zondag hebben we de workshop gehad en wat was het leuk! We hebben gewerkt met gedroogd eekhoorntjesbrood. Eerst hebben we ze de geur laten herkennen met kleine doosjes in de hand en later is dit uitgebreid naar geurboxen, maar ook pionnen, boodschappentassen, bosjes en zelfs een auto :D

Finn had het snel door en ook in de geurbox kon hij de geur goed aanwijzen. De andere onderdelen gingen niet meer zo goed, want hij was op :wink: De eerste twee uur 's ochtends gingen goed, maar 's middags (na 2 uur pauze), wilde hij niet meer, dus hebben we toen voornamelijk gekeken. Volgende keer met zo'n lange workshop ga ik ook even nadenken over andere beloningen, want een frolic in 4'n is nog best groot en gezien de hoeveelheid snoepjes die je nodig hebt.. Het tweede deel wilde hij niet eens meer een koekje aannemen :schrik:

Maar al met al was het erg leuk en ik ga eens kijken wat we hier verder mee kunnen :D We hebben een potje met eekhoorntjesbrood gekregen, dus thuis kunnen we al aan de gang.

Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Re: Zoveel 'geursporten' *Workshop gehad*

Ongelezen bericht door Bishy »

Wat leuk dat hij het zo goed heeft gedaan en dat het leuk was. :ok:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Klinkt leuk! Hier wordt mijn hyperactieve Mies niet moe van een flinke losloopwandeling. Maar een halfuurtje speuren maakt haar wel moe :wink:
Als ik Mies veel moet belonen, met clickeren bijvoorbeeld, gebruik ik gewone kattenbrokjes. Lekker klein maar ze ruiken aantrekkelijk genoeg.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

pioenroos schreef:Klinkt leuk! Hier wordt mijn hyperactieve Mies niet moe van een flinke losloopwandeling. Maar een halfuurtje speuren maakt haar wel moe :wink:
Als ik Mies veel moet belonen, met clickeren bijvoorbeeld, gebruik ik gewone kattenbrokjes. Lekker klein maar ze ruiken aantrekkelijk genoeg.
Ja die heb ik ook staan, maar had er even niet goed over nagedacht en de zak Frolic meegenomen. Heb ook nooit een les gehad die langer dan een uur duurde met hem, dus had hier helemaal niet bij stil gestaan, dom van me :oohja:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Of Rodiworst. Dan zorg je dat de maaltijden die hij er voor en er na krijgt wat kleiner zijn en dat vul je aan met stukjes worst. Je kan de worst erg klein snijden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

ZorroMax schreef:Of Rodiworst. Dan zorg je dat de maaltijden die hij er voor en er na krijgt wat kleiner zijn en dat vul je aan met stukjes worst. Je kan de worst erg klein snijden.
Ik vind Rodiworst daar ook wel handig voor.
Vooral als ik het even heb gedroogd in de magnetron.

Leuk zo'n workshop :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”