Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji's agility topic (3L) | 31-10: Veel filmpjes

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's agility/hoopers topic - 13/09: update met filmpj

Ongelezen bericht door Eilfy »

Thanks allemaal!

Gisteren en vorige week weer hooper training en ook iemand die wilde filmen :)

Als het goed gaat, 22 november eerste wedstrijd hoopers. En ik ben agility ook stiekem al aan het plannen... al moeten we voor die tak van sport nog wel heel veel leren voordat we wedstrijdklaar zijn.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kenji's agility/hoopers topic - 27/09: Hoopers training

Erg leuk nieuws voor Kenji!

We gaan, als het goed gaat, vanaf november ongeveer 2x in de week agility trainen en 1x in de week hoopers. Even kijken hoe hij dat oppakt maar de laatste tijd heeft hij laten zien dat meerdere keren 's avonds trainen en dan overdag rust prima gaat.

Daarnaast begint ook Kenji's agenda lekker gevuld te raken :)
2015
- 31 oktober onderlinge wedstrijd KC Zoys
- 1 november seminar Nathalie de Korte
- 22 november proefwedstrijd Nadac Hoopers

2016
- 21 februari indoor debutantenwedstrijd KC Brummen

Kenji gaat ondertussen prima vooruit, we oefenen thuis de 2 on 2 off op raakvlakken en hij gaat hem steeds ietsje meer zelf opzoeken. Op de raakvlakken zelf wordt hij steeds zekerder. Palen nog in straatje met wires maar die kunnen steeds dichter bij elkaar. En hij vindt het super om te doen. Bij de hoopers werkt hij inmiddels 6-8 meter van mij vandaan. Kortom... we gaan lekker :D

Kijken of we binnenkort weer ergens kunnen filmen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Kenji's agility/hoopers topic - 15/10: Leuke planning

Ongelezen bericht door veertje »

Fijn dat het al zo goed gaat! Mooi gevulde agenda ook :D
21 februari wordt Finn zijn eerste wedstrijd, leuk om jullie dan ook te zien lopen.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Leuk dat hij zo goed gaat!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Fijn dat het al zo goed gaat! Mooi gevulde agenda ook :D
21 februari wordt Finn zijn eerste wedstrijd, leuk om jullie dan ook te zien lopen.
Ik zag het staan! Ik loop die dag ook voor het eerst met 2 verschillende honden in 2 verschillende klassen (Kenji deb groot en Alfy open large). Ben erg benieuwd hoe dat gaat
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

En we trainen nu 2x in de week :) Tenminste, als alle trainingen door gaan (en zeker die op de woensdag valt nog al eens een keer uit).

Vanavond een proefles gehad. Lekker klein groepje, veel aandacht voor de basis en qua handling moeten we allemaal nog een hele hoop leren :engel: Kenji heeft genoten en ik heb weer het nodige geleerd. Dus vanaf nu iedere maandag lekker aan de slag :)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk! Waar train je op de maandag?
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Leuk! Waar train je op de maandag?
Bij Daniëlle Boshouwers en Marjelle Malaars (Maljaars? anyway, Marjelle). Krijg les van Marjelle en dat was heel fijn!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag de onderlinge wedstrijd bij KC Zoys. Voor Kenji de eerste wedstrijdervaring ooit dus was best benieuwd (en een beetje gespannen) hoe het zou gaan. Veld was niet helemaal vreemd maar met hoopers trainen we altijd op het andere veld, toestellen waren vreemd en behoorlijk wat meer prikkels dan bij de training. We hadden ons ingeschreven voor de Agility 1, de beginners / jonge honden. Korte parcoursen met veelal rechte lijnen van tunnels en hordes. Er zou een schutting in staan maar het bleek dat niet alle honden deze al gehad hadden, dus deze is er uiteindelijk uit gehaald. Er werden geen weigeringen gegeven, wel kon je fouten (latjes) en een fout parcours (disk) lopen.

1e rondje: straightforward rechte lijn met tricky tunnel in een bocht onder de kattenloop. De eerste 6 toestellen gingen super, was ook mooi op tijd ondanks de lange lijn met tunnel waar hij altijd heel veel snelheid maakt. Daarna de tunnel onder de kattenloop, die iets uit lijn lag, niet op tijd aangegeven (ik vergat in te draaien) dus daar nog even staan pielen. Rest was een rechte lijn hordes en dat kan hij wel. Al met al rondgekomen met de snelste tijd, dus eerste plaats!

2e rondje: hard heen, wat pielen, hard terug is de beste samenvatting van het rondje. De start en eerste lijn ging weer super, daarna heel erg gepield met een vrij wijde bocht (2 hordes op één lijn naast elkaar maar met vrij veel afstand + nog een andere horde daar haaks achter op korte afstand). Kwamen we door maar de schoonheidsprijs verdiende het niet. Daarna een hele lange lijn met 2 tunnels en de finishsprong... Op hoop van zegen "vooruit door" geroepen en de vooruit herhaald. Liep hij super, hij was allang gefinisht en kwam blij terug toen ik nog voor de 2e tunnel liep. Kortom: super gewerkt en een mooie vooruit. En weer de snelste tijd!

3e rondje: lastigere start met 3 hordes trapsgewijs en daarna 2 tunnels waarvan één tunnel in een soort S-vorm lag. Daarna bochtje en rechte lijn. Kenji schuin voor de starthoop gelegd en daarmee pakte hij de eerste lijn keurig. Hij kwam wat raar uit de S-vormige tunnel, duurde ook wat lang maar niks te zien dus doorgelopen. Ik vergat de lijn goed aan te geven dus hij miste in eerste instantie de eerste horde maar even herstellen (hij kwam vlot terug) en daarna weer vooruit 4 hordes zonder enige twijfel. Weer lekker snel en weer een eerste plaats.

Het eindresultaat:
Afbeelding

1e plaats overall bij de agility 1!

Er is nog meer dan genoeg te leren want het ging nog lang niet vloeiend maar er gaat ook al genoeg wel goed. Erg trots op hoe hij gelopen heeft.
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Kenji's agility/hoopers topic - 31/10 Onderlinge KC Zoys

Ongelezen bericht door KarinW »

Gefeliciteerd!
MirjamV
Zeer actief

Gefeliciteerd!!
En wat een leuke prijs heeft hij gewonnen :D
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Nogmaals gefeliciteerd :-D
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Thanks allemaal!

Vandaag weer een dagje agility, beetje tegen mijn principes in om hem 2 dagen achter elkaar te laten lopen maar het kwam qua planning zo uit. Dus op naar de Efteling om bij de buren (KC ligt er echt net naast) een seminar te volgen met Nathalie de Korte. Seminar annex familie reünie want op een paar honden na waren alle honden op het seminar familie van elkaar :)

Er stond een pittig parcours wat we in stukjes gehakt en dan steeds langere stukken samen hebben gelopen. Ik heb heel veel geleerd als het gaat om wissels, vertrouwen, looplijnen en aangeven. Kenji heeft laten zien dat met een beetje ervaren handler en iets meer oefening en ervaring met de lastige toestellen (hij vond de vreemde kattenloop best nog een beetje spannend) echt enorm goed kan lopen. Dat belooft nog wat voor de toekomst!

Gelukkig kan ik nagenieten met een filmpje:

Trots op mijn ventje, we hebben samen zoveel stappen gemaakt de afgelopen weken.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Kenji's agility/hoopers topic - 1/11 Seminar

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk gefeliciteerd, die prijs is mooi :cheer:

Filmpje is leuk. :ok:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ja he de prijzen zijn altijd wel heel leuk bij Zoys, of het nou een officiële of een onderlinge wedstrijd is [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Nog een paar foto's van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Topper die Kenji! Leuk team vormen jullie samen!
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Afgelopen weekend in het teken van hoopers!

Op vrijdagavond en zaterdag heerlijk getraind, vooral geoefend op wedstrijdparcoursen (en dan met name de vast parcoursen & afstand). Ging best heel goed, hij liep mooi, zoekt de hoops prima op en wil best een eind bij me vandaan werken. De parcoursen die we kunnen lopen worden gaandeweg steeds een beetje lastiger. Volgende stap is echt de wat lastigere handling trainen, en dat is dan vooral voor mij want Kenji kan het wel. Ik moet alleen leren timen.

Filmpje training:

Vandaag onze 1e wedstrijd Nadac Hoopers gehad bij hondenschool Dogwise in Gorssel. Was ook de eerste keer in een manege dus was benieuwd wat hij zou gaan doen. Ook meteen een mooie test wat we bij de start het beste kunnen doen (in Kenji's geval: meenemen, neerleggen, aflijnen en een blijf geven) en hoe hij überhaupt reageert op wedstrijdprikkels. Nou, dat bleek allemaal geen probleem! Hij liep echt super, ondanks de voor hem (te) krappe parcoursen. Spel 2x een disk omdat ik een keer te vroeg en een keer te laat was. VP en NH allemaal clean runs alleen buiten de prijzen omdat het beste rondje telt en er mensen op hun 2e poging net sneller waren... helaas. Zuur maar ja, da's sporten.

Filmpje wedstrijd:

Al met al heerlijk gelopen en trots dat hij op zijn eerste wedstrijd zo netjes gepresteerd heeft! Nu hard werken om ietsje sneller te worden en ook die laatste handlingspuntjes op de i te gaan zetten. Op naar de Winner op 11 december waar hij z'n 2e hoopers wedstrijd loopt, waarschijnlijk een klasse hoger zodat we net iets langere lijnen kunnen lopen.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic - 29/11 Thematraining

Na vorige week een weekje hoopers, vandaag weer gewoon behendigheid. Hij vindt het gelukkig beide heel erg leuk, al zie ik wel dat hij anders is. Bij de hoopers is hij iets beheerster en kan ik hem wat opfokken zonder dat hij echt hyperdepieper onbereikbaar wordt. Bij de behendigheid hoeft dat niet en moet ik heel veel rust bewaren. Daar zie je echt een beetje het prototype border collie terug - gelukkig wel met een prima uitknop (erg fijn).

Anwyay, thematraining - jumpchutes en slalom.
- Jumpchutes: gingen goed, al is afstand werken zeker ook met Kenji's basis in de hoopers geen enkel probleem. Wat wel een dingetje is en iets is wat hij gewoon veel moet doen is het timen van z'n sprongen. En ook daar zijn jumpchutes prima geschikt voor, dat bleek ook al gauw. Was mooi om te zien met hoeveel drive hij ging, soms nog wel wat twijfel maar over het algemeen hard, snel en zonder aarzeling. Hij zoekt de sprongen prima op en timede op small en op medium prima. Toen de test - alles naar midi (55cm). Daar zijn we pas net mee begonnen met trainen en dat ging goed, maar nu stonden de sprongen in de lijn terug (4 sprongen - tunnel - 3 sprongen terug) heel schuin t.o.v. elkaar. Dat betekent een lang zweefmoment en dus veel kans op tikken als je of verkeerd handled of de hond verkeerd timed. Nou dat ging prima :ok: Alle latjes lagen nog en ik kon bijna in het midden blijven staan. Geslaagde training!

- Slalom: niveau was voor Kenji bij deze workshop net aan de hoge kant. De bedoeling was om de insteken te oefenen vanuit de tunnel komend (en dan schuine insteek) en daarna door te gaan met wissels voor, tijdens en na de palen. Dat was echt net een brug (tunnel) te ver dus terug naar de basis. Palen stonden sowieso nog in een straatje. Eerst rechte insteek, zonder problemen. Daarna vanuit heel veel hoeken en zolang hij of let op mijn sturen of de insteek kan zien pakt hij ze feilloos. Was wel mooi om het verschil te zien tussen wanneer hij gewoon hard, harder hardst wilde en wanneer hij z'n denk knop gevonden had. In denkmodus lukte het wel om hem vanuit de tunnel met een bocht om mij heen de palen in te sturen. Kleine overwinning dus :) Maar mooier: hij vond die palen wel een machtig mooi toestel. Gaat goed komen!

Nu voorlopig vooral reguliere trainingen als die doorgaan. Dan is het programma (hoopers en agility) als volgt:
- 11 december: NHN novice klasse (Winner, Amsterdam)
- 16 januari: workshop Wendy Willemse
- 7 februari: workshop Susan Koldenhof
- 21 februari: debutanten klasse KC Brummen

Vanaf de 21e zien we het wel. Ik hoop dat hij ergens in de 2e helft van 2016 z'n debuut kan maken in de A maar heb geen haast. Ik heb hem liever eerst stabiel op de toestellen voordat we wedstrijden gaan lopen. Dus we nemen onze tijd :)
MirjamV
Zeer actief

Komt vast goed met hem!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Laatste voorbereiding voor aanstaande vrijdag, dan gaan we kijken hoe hij zich gaat gedragen tijdens de NH wedstrijd op de Winner. Lopen in de erering dus op tapijt (nieuw), in een behoorlijke drukke hal (nieuw) en binnen (niet helemaal nieuw). Best spannend dus... ben heel benieuwd.

De voorbereiding ging in ieder geval goed :)

veertje
Zeer actief

Re: Kenji's agility topic - 4/12 Nadac Hoopers

Ziet er goed uit! Veel succes komend weekend :ok:

Jij doet ook mee met de workshop 30 januari zag ik?
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Ziet er goed uit! Veel succes komend weekend :ok:

Jij doet ook mee met de workshop 30 januari zag ik?
Ja klopt, gevorderden met Kenji :) En Alfy voor als Kenji moe wordt
veertje
Zeer actief

Leuk! Ik heb Joris ingeschreven, die vond de vorige keer zo leuk. Maar we moeten nog even aan de bak zag ik, net nog wat van je filmpjes bekeken :wink:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben ook al even bezig met Kenji he :) En doordat ik zelf les geef heb ik ook eigenlijk altijd wel spullen ter beschikking om te trainen, wat natuurlijk ideaal is. Herhaling is de kracht van de boodschap :ok:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

De Winner en hondensport... dan krijg je geheid een hoop gedoe over de ondergrond. Want die was behoorlijk glad. Maar het mocht de pret niet drukken, Kenji paste zich goed aan en hij heeft met plezier een heel veel focus gelopen! Qua resultaten is het nog niet top (4x disk) maar dat komt wel. De basis is er, het plezier is er en we gaan lekker verder trainen. Trots op wat hij heeft laten zien, kanjer is het.

Filmpje:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kenji's agility topic - 13/12 Winner 2015 (Hoopers)

Door het slechte weer zijn al veel trainingen, met name op de woensdag, afgelast. Ontzettend balen want juist die 2x in de week kunnen trainen is heel fijn om stappen te maken. Gelukkig bracht Machie uitkomst :) lekker binnen trainen in de manege in Laag Soeren. Er waren uitvallers dus we konden aansluiten in de debutanten / A groep. Kenji beheerst nog niet alle toestellen dus de parcoursen waren iets aangepast en de sprongen lagen op medium. Maar heel blij met wat hij heeft laten zien!

Filmpje:

En bij het terugkijken was ook (voor mij in ieder geval) goed te zien hoe ver we gekomen zijn sinds we begonnen in mei/juni.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Kenji's agility topic - 16/12 Trainen met Machie

Leuk filmpje! Jullie gaan inderdaad goed vooruit!
Lekker hè, indoor trainen? Doe ik nu een aantal jaren, bevalt mij heel goed.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Leuk filmpje! Jullie gaan inderdaad goed vooruit!
Lekker hè, indoor trainen? Doe ik nu een aantal jaren, bevalt mij heel goed.
Thanks!

Ja, lekker dat je niet na hoeft te denken en gewoon kan gaan trainen. Helaas ligt dit op een uur rijden (exclusief file :schrik: ) dus dat is wel een dingetje. In de buurt is er niet veel dus trainen we vooral buiten. Op maandag is de ondergrond zand dus dat gaat vaak nog wel goed maar op woensdag is de ondergrond een grasveld met kapotte drainage. Dus...

Maar we hebben aangegeven hier wel vaker voor te willen rijden dus als er plek is en we kunnen ook, hopen we vaker te kunnen trainen
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ja, dat is een stevige rit, maar gelukkig is het het wel waard.
Ik heb het geluk dat zowel onze outdoor trainlocatie als de binnenmanege waar we in de winter trainen op een kwartier afstand zit. Heb voorheen altijd drie kwartier reistijd gehad, maar dat ging me in de wintermaanden na een paar jaar wel opbreken.
veertje
Zeer actief

Fijn dat je daar mee kon doen. Jullie gaan al goed! Binnen trainen lijkt me heerlijk. Wij hebben al een aantal weken niet kunnen trainen vanwege het weer en slechte veld.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”