Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull bijt heel gezin

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Pitbull bijt heel gezin

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

hm beetje raar verhaal wel.

Eerst vriendin bijten. Vervolgens krijgt die de kans om nog 3 mensen te bijten op een middag, hoe?
Vriendin moest al gehecht worden die hond had zeker niet gezellig op de bank horen zitten maargoed dan bijt hij weer en blijven de andere twee ook nog gezellig zitten, of is vader tussen hond en zoon gesprongen om de hond te weren en zat vrouw er nog tussen??

Vervolgens bellen ze toch maar de politie en die neemt hem zo mee??
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 01 jun 2015 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

korthaar schreef:Zo'n Elke hond gaat zich natuurlijk ook stierlijk vervelen, als tie een hele dag naast de baas op de bank moet zitten met een pak heavy van Nellie en een Juupje op tafel.
Even je quote verbeterd :mrgreen:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

''Dá hedde we kenne weteh!! Hij hed BLOED geproeft!!''

Dat stel ik me bij dit soort verhalen eerlijkgezegd wel een beetje voor... qua algemene ontwikkeling, zeg maar...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mien waar is mijn feestneus. Mien waar is mijn feestneus Waar is mijn feestneus gebleven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Er zijn er daar 4 ( nou ja je wilt het geen mensen noemen he :roll: ) en die laten zich alle 4 in het gezicht bijten- dat soort moet je tegen zichzelf in bescherming nemen :Q: niet meer te redden denk ik dan :blont:
bouvierpoedel
Zeer actief

Wat een pitbull van lik mijn vestje zeg , bijt er alleen een neus af en wat hechtwondjes.Beetje pit had harder zijn best gedaan. :engel:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Wat een reacties hier zeg..........echt respectloos

:piew: :piew: :piew:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik heb medelijden met de hond....hoe komt dit dier tot deze daad :ugh:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lemuria

Rocco schreef:Wat een reacties hier zeg..........echt respectloos

Nou, inderdaad. Ik kan wel gokken wat er voor reacties zouden staan als die neus een klein hondje was geweest. Dan is het ineens niet meer lachen, gieren, brullen :piew:
Lemuria

We hebben anders nog steeds geen idee wat er gebeurt is. Voor hetzelfde geld had die hond een (ik noem maar wat) hersentumor en kwam het echt vanuit het niets. Misschien waren het wel keurige mensen die écht alleen maar aan het aaien waren.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Dit is hoe dan ook gruwelijk! Vind er niks lachwekkends aan. Domme mensen of niet.
En wij kunnen wel allemaal aannames doen en dingen roepen, maar niemand weet wat er precies gebeurd is.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Lemuria schreef:We hebben anders nog steeds geen idee wat er gebeurt is. Voor hetzelfde geld had die hond een (ik noem maar wat) hersentumor en kwam het echt vanuit het niets. Misschien waren het wel keurige mensen die écht alleen maar aan het aaien waren.
Nou als een van mijn honden me gebeten heeft, dan ga ik er daarna echt niet gezellig mee op de bank zitten knuffelen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
Wolfsblut schreef:
Nanna schreef:Die foto er ook bij :LOL:
Ik zat nog te zoeken naar die neus in die hond zijn bakkes :lol1:
Die neus is inmiddels verworden tot een hoop stront.
Maar ze kunnen veel tegenwoordig. Met een beetje goede wil kunnen ze met de voorste helft van zijn leuter best wel een aardige neus reconstrueren.
Dan krijgt 'even mijn neus snuiten' toch opeens een geheel nieuwe betekenis :LOL:
Je moet niet overal je neus in willen steken!

Er is toch wel iets voor te zeggen dat een hond niet op de bank hoort. Niet iedere hond kan daar goed mee omgaan.
Ex had een DH, die ook op de bank mocht. Die gromde naar mijn, toen nog, kleine kinderen wanneer die volgens de bezoekregeling een weekend kwamen logeren.Met ontblote tanden. Mensen wilden niet naar rede luisteren, dus toen heb ik mijn kinderen vijf maanden thuis gehouden. Volgens vriendin deed ik dat 'om te pesten'. :blont:

( Ik had allerlei suggesties aan de hand gedaan, samen met mij naar een g.t., de hond uit logeren bij zijn broer tijdens bezoek van mijn kinderen, de hond een muilkorf om tijdens bezoek van mijn kinderen. Dat laatste werd beloofd, maar meteen de eerste keer werd die belofte alweer geschonden..)

Gelukkig kwam er een einde aan die relatie en heeft pa de herder achtergelaten.
Zoon heeft nog jaren last gehad van nachtmerries en complete paniek wanneer hij een herder zag.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lizzie. schreef:Dit is voor mij weer bevestiging welke lui voor dit type honden vallen :O:

nou inderdaad!

hoe bedénk je het om samen met je klapkaak op de bank te gaan liggen! :piew:

Afbeelding

en dan ontopic: er is niks uit het verhaal te halen. dochter was eerder die dag gebeten. dat is alles. wie weet was dat omdat er een reden voor was en was er totaal geen aanleiding om te denken dat hij dat weer zou doen? dan kunnen die mensen er niks aan doen. als het een agressieve hond was die uit het "niets" beet en daarna gewoon weer verder kan is het natuurlijk geschift, maar dat wéét je niet uit dit summiere verhaal :U:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Hij is zogezegt letterlijk en figuurlijk bij de neus genomen.hahaha.
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
Lemuria schreef:

Nou, inderdaad. Ik kan wel gokken wat er voor reacties zouden staan als die neus een klein hondje was geweest. Dan is het ineens niet meer lachen, gieren, brullen :piew:
Het gaat niet om een klein hondje. Het gaat om een vrij dom figuur die met die hond om loopt te kloten nadat ie even daarvoor al iemand het ziekenhuis in heeft gebeten. Ik zeg: dan vraag je erom.
En nee, als het je gebeurt lach je niet, dat snap ik ook wel. Maar zo op afstand vind ik het toch redelijk komiek vanwege de enorme dommigheid die van het hele incident afstraalt. :engel:
ik ben toch heel benieuwd hoe je al die rode delen uit dat kleine verhaaltje haalt.

ik praat niks goed en vergoelijk niet, je weet hoe ik over mensen bijtende sterke rassen denk.

maar bovenstaande vind ik echt je eigen verhaal verzinnen. een hechting is niet meteen een half been eraf. kan ook een hoektand zijn die is blijven hangen. ik heb ook een keer een hechting door sam gehad. omdat ik de deken op de bank wil leggen en hij een kusje wilde geven, maar dat kusje werd een kopstoot. dikke vette tand door de lip.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef:
Lizzie. schreef:Dit is voor mij weer bevestiging welke lui voor dit type honden vallen :O:

nou inderdaad!

hoe bedénk je het om samen met je klapkaak op de bank te gaan liggen! :piew:

Afbeelding

en dan ontopic: er is niks uit het verhaal te halen. dochter was eerder die dag gebeten. dat is alles. wie weet was dat omdat er een reden voor was en was er totaal geen aanleiding om te denken dat hij dat weer zou doen? dan kunnen die mensen er niks aan doen. als het een agressieve hond was die uit het "niets" beet en daarna gewoon weer verder kan is het natuurlijk geschift, maar dat wéét je niet uit dit summiere verhaal :U:
:I:

't mag een wonder heten dat alles er nog aan zit bij dat domme figuur op je bank :roll:
Charlie heeft mijn buurjongen "het ziekenhuis in" gebeten. Te wild met de flos, gaatje met overpakken, tetanusspuit moeten halen.
En inderdaad lag het rotbeest 10 minuten later weer op de bank te meuren :Q:

Dat gespeculeer en gebrek aan inlevingsvermogen, dat staat pas dom.
M@scha
Zeer actief

het meest waarschijnlijke is dat er echt iets aparts aan de hand is aangezien juist een pit bekend staat als niet mensen bijter.

daarnaast is er volgens mij nog een heleboel tussen wetenschappers en tokkies.

maar ik snap dat het wel lekker generaliseert zo.

en ja, ik weet dat de meeste sterke rashonden door tokkies gehouden worden. maar ook tokkies gebeurt iets als dit niet zomaar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Van alle "pitbulls" die ik ken is maar een paar procent pitbull terriër. Ik ken er letterlijk een handjevol persoonlijk.
De rest stafford x molosser kruisingen die volgens de bazen/omgeving onder die noemer vallen en dat onder de RAD natuurlijk ook deden. Klinkt veel spannender dan kruising of bastaard, ook al lijkt het in de verste verte niet meer op een terriër.
Chihuahua-paws
Zeer actief

M@scha schreef:
Nanna schreef:
Lemuria schreef:

Het gaat niet om een klein hondje. Het gaat om een vrij dom figuur die met die hond om loopt te kloten nadat ie even daarvoor al iemand het ziekenhuis in heeft gebeten. Ik zeg: dan vraag je erom.
En nee, als het je gebeurt lach je niet, dat snap ik ook wel. Maar zo op afstand vind ik het toch redelijk komiek vanwege de enorme dommigheid die van het hele incident afstraalt. :engel:
ik ben toch heel benieuwd hoe je al die rode delen uit dat kleine verhaaltje haalt.

ik praat niks goed en vergoelijk niet, je weet hoe ik over mensen bijtende sterke rassen denk.

maar bovenstaande vind ik echt je eigen verhaal verzinnen. een hechting is niet meteen een half been eraf. kan ook een hoektand zijn die is blijven hangen. ik heb ook een keer een hechting door sam gehad. omdat ik de deken op de bank wil leggen en hij een kusje wilde geven, maar dat kusje werd een kopstoot. dikke vette tand door de lip.
Ja maar dat is gewoon een ongelukje te noemen.
Als en hond vervolgens weer de kans krijgt om nog 3 mensen in het gezicht te bijten dan gaat er iets goed mis.
En dan gaan mensen nou eenmaal verhalen verzinnen.
Dit gebeurd namelijk niet iedereen gelukkig. Bij mensen met een beetje verstand had het nooit zover gekomen.

Wat het meisje betreft zou het idd een 'ongelukje' geweest kunnen zijn.
Maar de 3 later op de dag dat kan ik iig geen ongelukje meer noemen, en ben ook van mening dat deze mensen niet helemaal lekker bezig waren. Dan maar niet tactisch zulke lui verpesten het voor het ras en voor anderen die wel verantwoordelijk met hun hond om gaan.

Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Yara schreef:Wow gezellig beestje moet dat zijn zeg. Een echte familie hond! Je hoort inderdaad niet vaak dat pitbulls hun baas bijten of een heel gezin. Ben benieuwd wat het verhaal hier achter is.
precies dat dacht ik ook :O:
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Ik ga uit van het meest waarschijnlijke scenario. En met pitbulls is het nou eenmaal zo dat ze doorsnee niet door de intelligentsia gehouden worden maar meestal door dom achterbuurtvolk, vanwege het image. Dat is een wereldwijd gegeven.
Maar goed, wie weet was het beest van een gerenommeerd wetenschapper, alles kan uiteindelijk :engel: Maar als je me vraagt of ik dat geloof zal ik toch echt nee zeggen.
Het zou me inderdaad niets verbazen als het om een internationaal bekend staande professor in de gedragswetenschappen voor honden gaat.
Zijn specialiteit zal dan de irritatiefactor bij klapkaken zijn, dus hoe lang kun je ze aaien voordat ze bijten. Tijdens een workshop met andere wetenschappers hebben ze dat in een praktijksituatie gewoon even uitgeprobeerd. Tijdens dit unieke onderzoek is gebleken dat de test volkomen geslaagd is. De eindconclusie is dan ook dat je een klapkaak niet moet aaien, want dan word je gebeten. Volgens het onderzoek is dan ook gebleken dat na het aaien diverse personen vanwege bijtwonden in het ziekenhuis terecht zijn gekomen, waarbij een wetenschapper volledig ontneusd werd.
Als de wetenschappers volledig hersteld zijn dan zal de volgende test bestaan uit het aaien van twee op de bank liggende klapkaken tegelijkertijd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
M@scha
Zeer actief

toots schreef:
Als en hond vervolgens weer de kans krijgt om nog 3 mensen in het gezicht te bijten dan gaat er iets goed mis.
Dit gebeurd namelijk niet iedereen gelukkig. Bij mensen met een beetje verstand had het nooit zover gekomen.

Maar de 3 later op de dag dat kan ik iig geen ongelukje meer noemen, en ben ook van mening dat deze mensen niet helemaal lekker bezig waren. Dan maar niet tactisch zulke lui verpesten het voor het ras en voor anderen die wel verantwoordelijk met hun hond om gaan.
ja? stel dat 's middags een ongeluk was of leek

's avonds grijpt de hond ineens pa bij zijn neus en de rest in de kamer probeert de hond van pa te halen en raakt daarbij, zoals het verhaal ook vertelt, lichtgewond.

ik heb nog steeds in het verhaal niets gehoord waardoor ik ervan uit ga dat de hond mishandeld werd en dus agressief werd, vooraf agressief was of een andere reden.

misschien had de hond pijn? misschien is er wel pijn aan de hond gedaan?

ik vind het verhaal echt te kort om al deze rampverhalen eromheen te verzinnen. wat er in het enorm korte verhaal staat zou iedereen die hier lid is kunnen overkomen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef: ik vind het verhaal echt te kort om al deze rampverhalen eromheen te verzinnen. wat er in het enorm korte verhaal staat zou iedereen die hier lid is kunnen overkomen.
Ik weet wel zeker van niet.

ok.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

M@scha schreef:
toots schreef:

ja? stel dat 's middags een ongeluk was of leek

's avonds grijpt de hond ineens pa bij zijn neus en de rest in de kamer probeert de hond van pa te halen en raakt daarbij, zoals het verhaal ook vertelt, lichtgewond.

ik heb nog steeds in het verhaal niets gehoord waardoor ik ervan uit ga dat de hond mishandeld werd en dus agressief werd, vooraf agressief was of een andere reden.

misschien had de hond pijn? misschien is er wel pijn aan de hond gedaan?

ik vind het verhaal echt te kort om al deze rampverhalen eromheen te verzinnen. wat er in het enorm korte verhaal staat zou iedereen die hier lid is kunnen overkomen.

Ik heb ook nergens gelezen dat hij mishandeld is dat vermeld ook niemand volgens mij?
Dat de hond aggresief was of iig ineens was is wel duidelijk. Als smiddag's dat meisje gebeten werd is het later op de dag niet meer zo dat hij ineens beet en dat nog nooit eerder had gedaan iig :wink:
De vader zijn neus is er af dat is nogal wat. Maar het meisje moest ook al gehecht worden en de zoon was ook naar het ziekenhuis geweest. Hij heeft nogal wat aangericht dat gezellige schoothondje. Maar hey dat had iedereen kunnen gebeuren, Toots grijpt hier ook geregeld naar mijn neus en vervolgens gaan we weer gezellig knuffelen, alsof er niets gebeurd is. Ik weet niet hoor maar ik geloof iig niet dat dit iedereen kan gebeuren.

M@scha
Zeer actief

toots schreef:
Ik heb ook nergens gelezen dat hij mishandeld is dat vermeld ook niemand volgens mij?
Dat de hond aggresief was of iig ineens was is wel duidelijk. Als smiddag's dat meisje gebeten werd is het later op de dag niet meer zo dat hij ineens beet en dat nog nooit eerder had gedaan iig :wink:
De vader zijn neus is er af dat is nogal wat. Maar het meisje moest ook al gehecht worden en de zoon was ook naar het ziekenhuis geweest. Hij heeft nogal wat aangericht dat gezellige schoothondje. Maar hey dat had iedereen kunnen gebeuren, Toots grijpt hier ook geregeld naar mijn neus en vervolgens gaan we weer gezellig knuffelen, alsof er niets gebeurd is. Ik weet niet hoor maar ik geloof iig niet dat dit iedereen kan gebeuren.

ok.

ik kan er volledig naast zitten. precies even ver als de rest hier want we kennen het verhaal niet. maar probeer even mee te denken ok?

's middags is de dame met de hond aan het spelen en de hond is over enthousiast en pakt de bal te hard uit haar handen en blijft hangen met een hoektand. hechtingen zijn het gevolg

lullig ongeval, vette pech

denken ze...

nu blijkt er toch iets met de hond te zijn (pijn?) want 's avonds grijpt bello ineens pa in zijn gezicht. de rest grijpt in en raakt lichtgewond.

ver gezocht? jep. maar wel mogelijk.
ik probeer ook niks goed te praten. ik probeer alleen te laten zien dat "jullie" veel teveel invullen zonder enige kennis.

zoals bovenstaande zou een uitzondering zijn, maar kan gewoon bij iedereen gebeuren. en daar is dan niemand schuldig aan.

en zo zijn er 1080 scenario's mogelijk :U:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef: 's middags is de dame met de hond aan het spelen en de hond is over enthousiast en pakt de bal te hard uit haar handen en blijft hangen met een hoektand. hechtingen zijn het gevolg
lullig ongeval, vette pech
denken ze...
nu blijkt er toch iets met de hond te zijn (pijn?) want 's avonds grijpt bello ineens pa in zijn gezicht. de rest grijpt in en raakt lichtgewond.
ver gezocht? jep. maar wel mogelijk.
Ik zit hier met Bakkie en opeens grijpt hij per ongeluk, tijdens het spelen, mijn zoon en wel dusdanig dat die naar het ziekenhuis moet om de boel te laten hechten. 's Middags herhaalt hij hetzelfde kunstje bij mij en manlief. Ik ga dan inderdaad uit van pijn.
Het grote verschil is echter dat Bakkie niet door de politie wordt meegenomen en deze hond wel. En omdat ik er zomaar van uit ga dat niet de hond zelf de politie heeft gebeld maar de familie zelf, vind ik hetzelfde scenario redelijk ongeloofwaardig.
Als Bakkie bijt sta ik tenminste de politie niet te bellen :19:
eens. tot je een hysterisch keeltje op zet en je bejaarde buurvrouw denkt dat je aangerand wordt en de pliesie belt. dan gaat bakkie ook gewoon mee met oom agent. misschien met minder groots vertoon dan wanneer het een pitbull betreft.

wat ik zeggen wil: je weet het niet
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
M@scha schreef:
eens. tot je een hysterisch keeltje op zet en je bejaarde buurvrouw denkt dat je aangerand wordt en de pliesie belt. dan gaat bakkie ook gewoon mee met oom agent. misschien met minder groots vertoon dan wanneer het een pitbull betreft.

Jij verzint er ook van alles bij ;-) Maar inderdaad, ik was er niet bij en ik weet het niet. Het is een beetje zoals de kudde paarden die je hoort als ze komen aangalopperen als je in Tietjerkseradeel door het weiland loopt. Dat kunnen natuurlijk net zo goed zebra's zijn, maar daar gaan we even niet van uit.
Natuurlijk verzint Mascha er van alles bij
Alleen maar om te laten zien dat de andere verhalen in dit topic net zo verzonnen zijn.

Het bericht is inderdaad veel en veel te kort om er ook maar iets aan te kunnen afleiden over de omstandigheden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
Het grote verschil is echter dat Bakkie niet door de politie wordt meegenomen en deze hond wel. En omdat ik er zomaar van uit ga dat niet de hond de politie heeft gebeld maar de familie zelf, vind ik hetzelfde scenario redelijk ongeloofwaardig.
of het ziekenhuis heeft de politie ingelicht, dat moet namelijk met hondenbeten.

Toen ik in mijn gezicht gebeten was door mijn eigen hond, heb ik gewoon tegen de HA gezegd die me moest hechten, dat het een vreemde hond was, een kruising van weet ik veel wattes :U:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef:

Jij verzint er ook van alles bij ;-)
klopt! en dat zeg ik ook in zo'n beetje elk bericht van mij in dit topic :-)
en zo zijn er 1080 scenario's mogelijk :U:
ik vind het verhaal echt te kort om al deze rampverhalen eromheen te verzinnen
ik kan er volledig naast zitten. precies even ver als de rest hier want we kennen het verhaal niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”