Hazelrah schreef:
Maar merkte jij dan niet dan mensen zich ooit verkijken op zijn leeftijd?
Ik vind het soms zelfs irritant, zeker als ze verwachten dat hij nog van alles kan en teleurgesteld zijn als hij niet enthousiast achter een bal aanrent.
Ja hallo 18!
Ach, op dat vlak trek ik me dan weer heel weinig aan van wat anderen zeggen
Waar ik wel eens ruzie over heb gehad was (ik heb het al vaker geschreven) dat hij wel eens poepte op de plek waar hij stond. Hij kon dat vaak niet zo goed ophouden en dat had niks te maken met op tijd vertrekken of zo maar meer met "als je moet poepen dan moet je poepen". Dus soms gebeurde dat dan net op de stoep. Ik had naast zakjes nog papieren zakdoekjes bij e.d. om alles zo goed mogelijk op te ruimen en ging ook wel eens een emmertje water halen thuis (zo ver liepen we op den duur niet meer) En dan kennen de mensen je, ze kennen je hond en dan toch nog van die lompe commentaren; "dat smerig beest schijt ook maar waar het hem uitkomt, " of dat ik hoorde dat ze in de buurt er over hadden gekletst.
Toen heb ik dus eens tegen zo'n persoon gezegt "die hond is omgerekend meer dan 100 jaar, ik ben benieuwd waar jij schijt als je ooit zo ver komt". Die persoon vond dat grof etc. Is volgens mij nog steeds boos, ha
Nou en met Woes dan, die zo traag was, dat we commentaar kregen dat we haar moesten laten inslapen want "ze leed enorm". Daar heb ik ook iets lelijks tegen gezegt
Ik heb laatst nog eens een heel gesprek gehad met iemand over lijden en sterven van je huisdier. Inhoeverre lijden dieren die sterven gaan ? Waar meet je dat aan af ? Enfin, pijn e.d. zijn mogelijk meetbare factoren waar je op ingrijpt maar daar waar een dier dat niet heeft, wat doe je dan ? In onze maatschappij zijn we bijna gewend om dan naar de da te gaan om een dier in te laten slapen en let op ! ik zeg niet dat ik daar tegen ben. Maar er zijn bij ons ook dieren gestorven waarvan we wisten dat die dus stervende waren, waarbij de da alleen nog maar een spuitje zou kunnen geven en meer ook niet maar die, voor zover dat aantoonbaar was, geen pijn hadden of op andere wijze leed hadden. Nou dan was het net zo'n hospice bij ons thuis.
Maar goed , daar komen ook veel factoren bij kijken zoals o.a. tijd.
Maar waar hebben we het over. Geef jullie ouwetje maar een dikke knuffel van me.