Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met de hond op visite bij andere honden. Hoe?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Re: Met de hond op visite bij andere honden. Hoe?

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Pino2012 schreef:En als je eerst samen met ze gaat wandelen? Dan kunnen ze even uitrazen en erna normaal doen.
Gaan we proberen indd! Doen we al vaker, maar misschien is het gewoon te kort. Dus nu anderhalf uur lopen, hopelijk met zijn allen, maar ze is dierenarts en weet dus nooit of ze vrij is van te voren :)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En alle honden aangelijnd houden in huis?
TheLovelyBitch
Actief

Fotogravinnetje schreef:En alle honden aangelijnd houden in huis?
Dat is inderdaad de laatste optie, alleen op een bqq denk ik niet zo handig (ik moet ook nog eten! haha)... maar indd, op een normaal familie bezoek met zijn allen in de woonkamer kan dat nog wel eens gaan werken!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Als jouw hond in principe goed op z'n plaats kan blijven, dan kun je hem dus ook aangelijnd op z'n plaats laten blijven. Omdat die andere hondjes niet rondrennen, wordt jouw hond ook minder geprikkeld om naar ze toe te gaan. Dus zou je in principe, zeker als je iemand vraagt op je hond te letten, gewoon eten kunnen gaan halen
TheLovelyBitch
Actief

Nanna schreef:
TheLovelyBitch schreef: het ligt aan alle honden in combinatie met elkaar.
Precies. En omdat geen van de honden goed luistert moet je ze gewoon niet meenemen. Of laat één de wijste zijn en de hond thuislaten.
Het gaat om een gezellige barbecue en niet om een avondje de hond africhten. :19:
Laat hem eerst ouder worden en beter gaan luisteren, dan is het vroeg genoeg. Je kunt hem natuurlijk altijd wel meenemen als de familie hun hondjes thuislaat.
Maar in dit geval lijkt het me een ongeorganiseerde bende worden met veel geroep, verbiederij en geschreeuw en dat lijkt me allemaal uitermate ongezellig.
Om mijn hond dan onbegrensd en onopgevoed te gaan noemen vind ik wel een beetje ver gaan he. Ieder zijn eigen ding, maar om dat zomaar te gaan roepen vind ik echt niet ok. Daarbij is het nooit een avond vol geroep, corrigeren gaat in stilte. Ik vroeg alleen wat de eventuele oplossing zou zijn en niet wat je van mijn hond vind ;)
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Fotogravinnetje schreef:Als jouw hond in principe goed op z'n plaats kan blijven, dan kun je hem dus ook aangelijnd op z'n plaats laten blijven. Omdat die andere hondjes niet rondrennen, wordt jouw hond ook minder geprikkeld om naar ze toe te gaan. Dus zou je in principe, zeker als je iemand vraagt op je hond te letten, gewoon eten kunnen gaan halen
We zullen zien! Heb alle antwoorden met opties opgeslagen en ga ze gewoon eens voorleggen aan hem. Misschien kan hij zich ook wel in 1 van de opties vinden! Dat zou het fijnste zijn.
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Nanna schreef:
TheLovelyBitch schreef:
Om mijn hond dan onbegrensd en onopgevoed te gaan noemen vind ik wel een beetje ver gaan he. Ieder zijn eigen ding, maar om dat zomaar te gaan roepen vind ik echt niet ok.
Waarom? Het gaat om een hond hoor, niet om een kind. En ja, ik vind zijn gedrag redelijk onbegrensd, dat mag ik vinden aan de hand van wat je schrijft ;-) Is ook helemaal niet erg want hij is nog jong en kan aan alle kanten opgevoed en bijgeschaafd worden.
Het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat familiebijeenkomsten daar niet persé meteen de meest geschikte situaties voor zijn. :19: En al helemaal niet als je van tevoren al weet dat het fout gaat lopen.
Nou, ieder zijn mening dan...
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

TheLovelyBitch schreef:
Nanna schreef: dat zijn hondjes die heel de huiskamer door vliegen, waarop mijn hond erachteraan gaat. Aangezien mijn hond 20 kilo meer weegt,
veegt die prompt dan alles van tafel of rent tegen de visite aan
...
zijn eigen kleed, continu terug leggen tot zijn kop op de grond ligt... gemiddeld zo'n 20 keer op een avond
....
Probleem is dat die hondjes dat ook echt niet volhouden, na 5 min schieten die weer door het huis (en Nykai er weer achteraan!)
...
Als die hondjes wel een keer rustig liggen, wil hij er ook nog graag naartoe.
...
Kluif zou gelijk ruzie worden met de andere reu.
...
mijn moeder en zusjes kunnen hem niet uitlaten, hij trekt niet maar is wel godsvergeten sterk als hij een kat ziet

Ik krijg nou niet echt een beeld van een hond die goed kan luisteren. Integendeel, ik vind het allemaal heel onbegrensd en onopgevoed klinken. En dan krijgen de hondjes van de familie de schuld ;-)
Ik zou héél hard aan gehoorzaamheid gaan werken en dan niet alleen als het hem uitkomt. En als ie dan wat ouder is en gewend is om een gegeven commando op te volgen, hem pas meenemen. Want ik kan je nu al op een briefje geven dat dit niet gaat werken, al ga je drie uur van tevoren wandelen :engel:
Uh, hoe kan ik het hem dan leren, ik moet toch ergens beginnen? Daarbij heeft hij alle gehoorzaamheid diploma's al. Hij word alleen getriggerd door DEZE hondjes, op cursus door geeneen omdat die dan ook stil moeten zitten ;) dus dat is niet echt een vergelijking.
Daarbij, tussen 2 honden die elkaar niet regelmatig zien een kluif gooien is toch zoiezo niet handig? Dat is wat mij betreft normaal hondengedrag.... En hij trekt heel de ronde niet aan de lijn, alleen als hij een kat ziet. Sorry hoor, hij is anderhalf jaar! Sorry dat hij nog niet altijd zijn focus kan houden.... Ik vind dit echt een rare conclusie van je, het ligt aan alle honden in combinatie met elkaar. Ik heb nooit gezegd dat Nykai totaal geen schuld heeft!
Gedrag is altijd in context. En Nanna's honden luisteren perfect, in elke situatie.
Bij jou, in deze context gaat het niet zo soepel als je zou willen. Dat maakt Nykai geen onopgevoede hond hoor.
Dat van die kluif zou ik ook niet doen. Bij mijn reu zou dat gegarandeerd voor problemen zorgen. Of je moet weten dat het geen probleem bij Nykai is.

Als ik toch echt mezelf in zo'n situatie zou bevinden, hou ik mijn eigen hond aangelijnd, aan de stoel/tafelpoot.

Onlangs een enigszins vergelijkbare situatie, een bbq met 15 collega's waarbij er maar 1 of 2 collega's waren die honden leuk vinden. Nou was dat bij mij thuis, dus ik had geen zin om mijn honden uit logeren te doen omdat er collega's komen die honden niet leuk vinden. Dus ik heb ze afgelegd, vastgebonden en uit de loop gelegd. Verder weinig mee gedaan behalve een bemoedigend knikje of een duim omhoog (is hier een visuele cue voor "goedzo")
Als ze dan geprovoceerd worden, en ze staan op en springen tegen iemand op, spreek ik die persoon erop aan en niet mijn hond.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik verwacht eerder dat die andere twee hondjes gaan blaffen als ze aangelijnd moeten blijven ;)
TheLovelyBitch
Actief

JBK schreef:
TheLovelyBitch schreef:
Nanna schreef: dat zijn hondjes die heel de huiskamer door vliegen, waarop mijn hond erachteraan gaat. Aangezien mijn hond 20 kilo meer weegt,
veegt die prompt dan alles van tafel of rent tegen de visite aan
...
zijn eigen kleed, continu terug leggen tot zijn kop op de grond ligt... gemiddeld zo'n 20 keer op een avond
....
Probleem is dat die hondjes dat ook echt niet volhouden, na 5 min schieten die weer door het huis (en Nykai er weer achteraan!)
...
Als die hondjes wel een keer rustig liggen, wil hij er ook nog graag naartoe.
...
Kluif zou gelijk ruzie worden met de andere reu.
...
mijn moeder en zusjes kunnen hem niet uitlaten, hij trekt niet maar is wel godsvergeten sterk als hij een kat ziet

Ik krijg nou niet echt een beeld van een hond die goed kan luisteren. Integendeel, ik vind het allemaal heel onbegrensd en onopgevoed klinken. En dan krijgen de hondjes van de familie de schuld ;-)
Ik zou héél hard aan gehoorzaamheid gaan werken en dan niet alleen als het hem uitkomt. En als ie dan wat ouder is en gewend is om een gegeven commando op te volgen, hem pas meenemen. Want ik kan je nu al op een briefje geven dat dit niet gaat werken, al ga je drie uur van tevoren wandelen :engel:
Uh, hoe kan ik het hem dan leren, ik moet toch ergens beginnen? Daarbij heeft hij alle gehoorzaamheid diploma's al. Hij word alleen getriggerd door DEZE hondjes, op cursus door geeneen omdat die dan ook stil moeten zitten ;) dus dat is niet echt een vergelijking.
Daarbij, tussen 2 honden die elkaar niet regelmatig zien een kluif gooien is toch zoiezo niet handig? Dat is wat mij betreft normaal hondengedrag.... En hij trekt heel de ronde niet aan de lijn, alleen als hij een kat ziet. Sorry hoor, hij is anderhalf jaar! Sorry dat hij nog niet altijd zijn focus kan houden.... Ik vind dit echt een rare conclusie van je, het ligt aan alle honden in combinatie met elkaar. Ik heb nooit gezegd dat Nykai totaal geen schuld heeft!
Gedrag is altijd in context. En Nanna's honden luisteren perfect, in elke situatie.
Bij jou, in deze context gaat het niet zo soepel als je zou willen. Dat maakt Nykai geen onopgevoede hond hoor.
Dat van die kluif zou ik ook niet doen. Bij mijn reu zou dat gegarandeerd voor problemen zorgen. Of je moet weten dat het geen probleem bij Nykai is.

Als ik toch echt mezelf in zo'n situatie zou bevinden, hou ik mijn eigen hond aangelijnd, aan de stoel/tafelpoot.

Onlangs een enigszins vergelijkbare situatie, een bbq met 15 collega's waarbij er maar 1 of 2 collega's waren die honden leuk vinden. Nou was dat bij mij thuis, dus ik had geen zin om mijn honden uit logeren te doen omdat er collega's komen die honden niet leuk vinden. Dus ik heb ze afgelegd, vastgebonden en uit de loop gelegd. Verder weinig mee gedaan behalve een bemoedigend knikje of een duim omhoog (is hier een visuele cue voor "goedzo")
Als ze dan geprovoceerd worden, en ze staan op en springen tegen iemand op, spreek ik die persoon erop aan en niet mijn hond.
nou daar kan ik me goed in vinden. Maar dat Nykai geen kluif kan hebben tussen 2 andere honden, dan gelijk als reden word aangehaald dat hij niet opgevoed is, daar gaan mijn nekharen van overeind staan... als een hond zich iets laat afpakken, is dat niet natuurlijk maar afgeleerd. EN tussen 3 kinderen 1 lekker snoepje gooien gaat ook niet goed ;) maar dat is dan normaal.

We zullen zien, voordeel van barbequen is dat we aan een hogere tafel zitten en hij er niks af kan gooien haha. ;)
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Fotogravinnetje schreef:Ik verwacht eerder dat die andere twee hondjes gaan blaffen als ze aangelijnd moeten blijven ;)
Nou moet je eerlijk zeggen, als ik Nykai te ver van me af vastleg dan gaat hij ook liggen mopperen haha. zachtjes, in zichzelf. Maar zou hem gewoon naast me vastleggen, kan ik ook beter op hem en de andere hondjes letten indien nodig ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

TheLovelyBitch schreef: Heeft iemand anders dit ook? Is er in de loop van de tijd een oplossing voor? Nykai is nu 1,5 jaar oud.

Dankje voor je input alvast!
Mijn hond was ook erg onstuimig toen ze jong was en dit speelde ook in de familie. Het dreigde zelfs dat ik niet bij mijn familie kon zijn met kerst, omdat de afstanden groot waren en ik mijn hond niet thuis kon laten, en degene waarbij we kerst zouden vieren niet alle honden over de vloer wilde hebben. Mijn hond en de hond van mijn moeder waren dwazen als ze samen waren. Uiteindelijk besloten we toen kerst bij iemand anders thuis te vieren waardoor we toch allemaal bij elkaar konden zijn, maar dit heeft zeker voor spanning gezorgd.

Het wordt allemaal beter! Nu is mijn hond 2,5 en heb ik veel meer controle. Afgelopen kerst liep alles zonder gehannes door elkaar.

Als jou hond degene is die de 'keet' veroorzaakt, zou ik gewoon even doorbijten en thuis blijven (of je hond thuis laten). Vooral als het betekent dat je er niet bij kan zijn, kan dit zeker wel even zuur zijn.
Nu hebben ik er geen enkel probleem meer mee en Kiwi van 9 maanden kan ook gewoon mee, want die is makkelijk te corrigeren en veel minder speels dan Mayke op die leeftijd.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Familiefeestjes zijn gezellige bijeenkomsten om eens lekker met iedereen bij te praten. Dit soort dagen dien je te koesteren. Niets is vervelender dan elke twee minuten schreeuwende correcties te horen geven naar een hond of honden. Of telkens ingrijpen als de zoveelste een kwak curry over haar King Louis jurkje of leren laarzen krijgt vanwege een opspringende hond. De meeste gasten vinden het echt niet leuk als er honden rondlopen in zo'n situatie. Ze zullen er niets van zeggen maar leuk is anders. Gewoon thuis laten voor die paar uurtjes, daar doe je veel gasten een groot plezier mee.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

TheLovelyBitch schreef: nou daar kan ik me goed in vinden. Maar dat Nykai geen kluif kan hebben tussen 2 andere honden, dan gelijk als reden word aangehaald dat hij niet opgevoed is, daar gaan mijn nekharen van overeind staan... als een hond zich iets laat afpakken, is dat niet natuurlijk maar afgeleerd. EN tussen 3 kinderen 1 lekker snoepje gooien gaat ook niet goed ;) maar dat is dan normaal.

We zullen zien, voordeel van barbequen is dat we aan een hogere tafel zitten en hij er niks af kan gooien haha. ;)
Dan is die van mij dus ook niet opgevoed :mrgreen:
Die mening mag iemand hebben, ik weet dat hij het best aardig doet.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Wolfsblut schreef:Familiefeestjes zijn gezellige bijeenkomsten om eens lekker met iedereen bij te praten. Dit soort dagen dien je te koesteren. Niets is vervelender dan elke twee minuten schreeuwende correcties te horen geven naar een hond of honden. Of telkens ingrijpen als de zoveelste een kwak curry over haar King Louis jurkje of leren laarzen krijgt vanwege een opspringende hond. De meeste gasten vinden het echt niet leuk als er honden rondlopen in zo'n situatie. Ze zullen er niets van zeggen maar leuk is anders. Gewoon thuis laten voor die paar uurtjes, daar doe je veel gasten een groot plezier mee.
Dit vat het wel mooi samen...
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Heb je een heupgordel? Ik heb mijn honden in zo'n situatie daaraan vast, dan heb ik ook mijn handen vrij om te eten etc. Evt kan je vriend toch je eten halen.. Ik zou hem sowieso vast houden, ongeacht wat zij doen, door de begrenzing van de riem brengt het jou wellicht ook rust, evenals de rest van de familie en dan hebben de andere baasjes maar te zorgen dat hij met rust gelaten wordt. Door hem aan de lijn te houden, is dat naar hun wellicht ook duidelijker
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hij is anderhalf jaar, mooie tijd om hem wat manieren bij te brengen!

ik zou hem aan mijn stoelpoot vastbinden of inderdaad aan een heupgordel en de gelegenheid aangrijpen om hem te leren dat ie niet altijd maar kan doen wat ie zelf wil.
als je hem van te voren zo'n tijd uitlaat kan ie best naast je stoel en dan hebben, zoals jeannette ook al zegt, die andere baasjes maar te zorgen dat hij met rust gelaten wordt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TheLovelyBitch
Actief

Ik kan me er niet helemaal in vinden het helemaal maar niet te doen.... Hoe moet hij het dan ooit leren? Ik zal is kijken naar zo'n heupgordel en zijn stevige lijn meenemen voor de avond. Lijkt me toch een goed idee!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

TheLovelyBitch schreef:Ik kan me er niet helemaal in vinden het helemaal maar niet te doen.... Hoe moet hij het dan ooit leren? Ik zal is kijken naar zo'n heupgordel en zijn stevige lijn meenemen voor de avond. Lijkt me toch een goed idee!
ik zou het ook niet uit de weg gaan, dan leert ie het nooit ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannettebo
Zeer actief

Dat wordt terrasjes bezoeken deze zomer, met de heupgordel...
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Die van mij gaat dan weer heel erg aan die heupgordel hangen, vaak zit daar een elastieken lijn aan en kun je niet gemakkelijk corrigeren als ze dan eens vol in die riem hangen.
Stoelpoot vind ik prettiger.

Ik zou het zeker oefenen TS, rust krijgen is in alle situaties wenselijk en ook zeker voor de hond. Zo leren ze dat ze niet met elke prikkel maar wat moeten. Zo lang jij rustig op je stoel zit, moet je hond daar ook lekker naast kunnen liggen zonder al te veel gedoe. En inderdaad, die andere honden dan weg houden. Anders zeg je dat 'ie een besmettelijke infectie heeft, dan houden ze ze wel op afstand :engel:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

TheLovelyBitch schreef:
Fotogravinnetje schreef:En alle honden aangelijnd houden in huis?
Dat is inderdaad de laatste optie, alleen op een bqq denk ik niet zo handig (ik moet ook nog eten! haha)... maar indd, op een normaal familie bezoek met zijn allen in de woonkamer kan dat nog wel eens gaan werken!
Dan zou ik dus niet twijfelen en jouw hond lekker thuis laten. Voor vertrek nog even lang wandelen en niet te lang blijven hangen bij die barbecue. Kan je lekker rustig eten en gezellig met iedereen kletsen zonder constant op je hond te moeten letten die er waarschijnlijk ook geen lol aan beleefd door uren achter elkaar aangelijnd te moeten liggen terwijl er een paar stuiterballen hem steeds uitdagen.
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Niet zo lang blijven hangen... is familie uit Zwitserland, zie ze 2 keer per jaar gemiddeld :) dan wil ik niet snel weg moeten! Vandaar dat ik het risico maar gewoon ga nemen en hem meenemen, neem ter voorbereiding alles mee, en kan hem alsnog naar mijn ouders brengen mocht dat toch beter zijn :) ik zeg dankjewel!
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Afgelopen donderdag was ik nog bij mijn ouders voor een bbq. Axel is nog maar 7 maanden en toen precies 3 weken bij ons. Die lijn ik dan aan als we zitten te eten.

Mijn broer en schoonzus hebben eveneens een mechel(kruising) Sarah en die is nu 1jr en 4maanden en hebben haar met 6 maanden overgenomen. Als we met zijn allen op visite zijn bij elkaar of mijn ouders en de honden zijn mee, dan had dat in het begin best wel even wat voeten in aarde met puber Sarah en toen nog puber Oscar. Juist met doorzetten en ik het begin corrigeren hebben ze geleerd dat ze zich binnen rustig moeten gedragen en niet mogen spelen. Ik vind het dus wel de moeite waard om door te zetten, maar ik denk dat Oscar toen al strakker onder appèl stond dan jou hond nu, in hoeverre ik dat uit je beschrijving kan opmaken.
Wolfsblut
Zeer actief

renee-uk schreef:hij is anderhalf jaar, mooie tijd om hem wat manieren bij te brengen!

ik zou hem aan mijn stoelpoot vastbinden of inderdaad aan een heupgordel en de gelegenheid aangrijpen om hem te leren dat ie niet altijd maar kan doen wat ie zelf wil.
als je hem van te voren zo'n tijd uitlaat kan ie best naast je stoel en dan hebben, zoals jeannette ook al zegt, die andere baasjes maar te zorgen dat hij met rust gelaten wordt.
Ja, dat is leuk met zo'n elastieken heupgordel aan je stoel. Als de TS niet al te zwaar is kun je er op wachten dat ze met stoel richting hond gelanceerd gaat worden. Heeft ze een pondje teveel dan bestaat de kans dat de hond op de BBQ terecht komt, of midden op de tafel die uitgestald staat met culinaire versnaperingen. Gezellig. Of wat te denken van opoe, die toch al niet al te gemakkelijk meer loopt, met haar pijnlijke voetjes het nog slap liggende elastiek per ongeluk mee trekt. Dat ze naar adem snakkend op haar rug beland is een ding wat zeker is, vooral als de hond vanwege de schrik nog een handje helpt. Nog afgezien van de mogelijk aanwezige neefjes die de elastieken gordel als katapult gaan gebruiken om die kleine hondjes van je zwager over de coniferen naar de buren te schieten. Dat vinden neefjes nou eenmaal leuk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Jeannettebo
Zeer actief

De gordels zijn niet van elastiek hoor, en je kunt ze ook gewoon kort, met de normale lijn er aan vast maken. Gordel om je heupen, niet om de stoel
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Natuurlijk moet je ook oefenen, maar daar zou ik niet zo'n gelegenheid voor gebruiken. Dan liever wat minder mensen en waar je ook gericht kunt oefenen. Op zo'n avond waar je ook zelf wilt genieten, zou ik hem lekker thuis laten.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wolfsblut schreef:
renee-uk schreef:hij is anderhalf jaar, mooie tijd om hem wat manieren bij te brengen!

Ja, dat is leuk met zo'n elastieken heupgordel aan je stoel. ...
Dat er elastieken heupgordels en riemen bestaan wil niet zeggen dat elke heupgordel van elastiek is en al helemaal niet elke riem. Als iemand je een heupgordel aanraadt, icm gebruik van de riem, lijkt het me absoluut niet logisch om ervanuit te gaan dat die van elastiek zouden moeten zijn. Verre van zelfs in dit geval.
renee-uk
Zeer actief

Zamunda schreef:
Wolfsblut schreef:

Dat er elastieken heupgordels en riemen bestaan wil niet zeggen dat elke heupgordel van elastiek is en al helemaal niet elke riem. Als iemand je een heupgordel aanraadt, icm gebruik van de riem, lijkt het me absoluut niet logisch om ervanuit te gaan dat die van elastiek zouden moeten zijn. Verre van zelfs in dit geval.
ach ik weet wie het zegt ;)

overigens schreef ik 'of' en niet 'en'; ik zou hem dus -als het mijn hond was- of aan mijn stoel vastleggen (voor de moeilijke verstaanders onder ons met de normale riem) of aan mezelf vastbinden met een heupgordel, of -als ik die niet had- gewoon met de riem die ik altijd gebruik: door de lusjes van mijn broek en het uiteinde door de lus van het handvat van de riem.
waar een wil is, is een weg en als ik niet wil dat mijn hond bij mij vandaan gaat en ik de controle over hem/haar verlies, dan gebeurt dat gewoon niet.
ik train liever mijn honden in/op zulke situaties dan dat ik maar afzie van bepaalde uitjes omdat ze zich niet kunnen gedragen.

altijd makkelijk hoor als je je honden gewoon mee kunt nemen zonder dat ze voor overlast zorgen, weglopen, mensen van hun fiets trekken of je patat opvreten :mrgreen:
Afbeelding

Wolfsblut
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zamunda schreef:
Wolfsblut schreef:

ach ik weet wie het zegt ;)

overigens schreef ik 'of' en niet 'en'; ik zou hem dus -als het mijn hond was- of aan mijn stoel vastleggen (voor de moeilijke verstaanders onder ons met de normale riem) of aan mezelf vastbinden met een heupgordel, of -als ik die niet had- gewoon met de riem die ik altijd gebruik: door de lusjes van mijn broek en het uiteinde door de lus van het handvat van de riem.
waar een wil is, is een weg en als ik niet wil dat mijn hond bij mij vandaan gaat en ik de controle over hem/haar verlies, dan gebeurt dat gewoon niet.
ik train liever mijn honden in/op zulke situaties dan dat ik maar afzie van bepaalde uitjes omdat ze zich niet kunnen gedragen.

altijd makkelijk hoor als je je honden gewoon mee kunt nemen zonder dat ze voor overlast zorgen, weglopen, mensen van hun fiets trekken of je patat opvreten :mrgreen:
Oh, een gewone riem. Dan heb ik niets gezegd natuurlijk. Dan valt opoe bij een onzeker voorval gewoon voorover i.p.v. achterover. Hooguit vliegt haar kunstgebit een paar meter verder. Gelukkig maar, dat is minder erg.
En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”