Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Levend doorgespoeld blijven ze idd leven. Ook in water kunnen ze het heel lang uithouden, ik heb wel eens iets van 24 uur gelezen. Heb zelfs laatst er een scheutje ammoniak bij gedaan, pootjes trokken krom, dacht dat ie dood was, maar een tijd later bewoog ie weer.
Het ideale aan de lasso vind ik dat ze stikken en dus meteen dood zijn. Geen gepieker meer over hoe je ze dood moet maken.
*Wolf* schreef:Levend doorgespoeld blijven ze idd leven. Ook in water kunnen ze het heel lang uithouden, ik heb wel eens iets van 24 uur gelezen. Heb zelfs laatst er een scheutje ammoniak bij gedaan, pootjes trokken krom, dacht dat ie dood was, maar een tijd later bewoog ie weer.
Het ideale aan de lasso vind ik dat ze stikken en dus meteen dood zijn. Geen gepieker meer over hoe je ze dood moet maken.
Ze zullen vast niet snel dood zijn maar ze moeten hier een verrekte lange riool buis door want wij zitten op het einde en ze moeten naar het begin…. Uit een wc pot komen is onmogelijk omdat alles zo glad is en dan nog kunnen ze ook niet onder die rand uit komen…. Maar ik druk ze niet dood hoor dat geluid alleen al wat er af komt brrrrrr, en verbranden nou met die nieuwsgierige neuzen er bij ook niet handig….misschien een scheutje chloor er over??
Ik verwijder ze het makkelijkst met blote handen. Als je dat met een draaiende beweging doet, komt de kop wel mee en dan inderdaad de plee in. Nooit eentje terug zien komen, maar ik zal een keer extra spoelen voortaan...
Inderdaad, denk dat het niet zozeer is dat ie terug de wc in zal lopen maar gewoon elders weer op het land komt of zo? En dan weer een nieuw slachtoffer zoekt.
gonnie schreef:Heb weleens gelezen dat als je ze levend in de wc gooit ze er weer uit kunnen komen.
Als je daarna hebt doorgespoeld? Hier nog nooit een teek uit de wc-pot zien terug komen
Ik ook niet, maar er liep er weleens een in het fonteintje. Die had ik toentertijd daar doorheen gespoeld, maar sinds ik dat zag maak ik ze altijd dood.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
De beste tip is verwijderen en met pinset even onder vlammetje te houden ze schroeien meteen weg en dan gewoon bij wastafel doorspoelen. Ik ben zelf denk wel meer dan 100x gebeten omdat als kind mijn ouders erg hielden van kamperen. Pinset op teek rond draaien en eruit trekken..vlam eronder en klaar
River8 schreef:ik heb deze http://vogelsrijnwoude.nl/Allerlei/1109 ... n-WoBo.jpg en die werkt wel prettig. ik draai nergens aan maar gebruik m als soort klauwhamer
Kreeg met die speciale pincetten nooit de teek goed te pakken met al dat haar
Zoiets als deze heb ik ook, vind deze fijner dan zo'n klemmetje. Ik haak deze bij de kop en draai rond en dan heb ik ze met kop en al eruit. Toevallig vandaag 3 teken verwijderd bij Aki, 1 op zijn wenkbrauw, maar hij werkte goed mee gelukkig (hond en teek)
Ik knup die rotdingen in een (gebruikt) plastic zakje: gaan ze dood van zonder dat ik ze hoef aan te raken, zonder water te verspillen en zonder dat ze later nog eens uit de wasbak of plee kruipen .
Ik gooi ze in de wc en ga er dan even overheen pissen. Weten ze in ieder geval wie er hier de baas is in huis Of is de dominantie theorie bij teken ook ouderwets?
Ik heb helaas heel goed geoefend met het teken verwijderen met de hand Maar toch gebeurt het wel eens dat de kop blijft zitten, als het een heel kleintje is op een moeilijke plek.
Die koevoetjes gebruik ik ook. Daar is het nog nooit mis mee gegaan. Mayke is gelukkig erg makkelijk met teken verwijderen. Die ondergaat het gelaten. Met Kiwi is het een heel gespartel maar die lijkt minder teken met zich mee te nemen dan Mayke.