Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond aangevallen dader gezocht -> Lelystad
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hond aangevallen dader gezocht
Dat snap ik Lunatic. Zeker in jouw geval en in geval van dit topic. Maar om duidelijkheid te krijgen, bij jouw gemeente vandaan bijvoorbeeld, zou je misschien de vraag kunnen/willen neerleggen bij de burgemeester? Die is uiteindelijk de eindverantwoordelijke van de politie in een gemeente.
Ik ben zelf nu wel eens erg benieuwd hoe het nu precies zit. Maar vrees dat niemand het precies weet.
Ik ben zelf nu wel eens erg benieuwd hoe het nu precies zit. Maar vrees dat niemand het precies weet.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Goeiemorgen zeg, wat een rotplek.. Vreselijk asociaal van die mensen.
Wanneer mijn hond een andere hond zou aanvallen, zou ik mij kapot schamen. Als de hond gewond is zou ik alles betalen, daar hoef ik niet eens over na te denken.. Ook al lokte die hond het uit, wanneer mijn hond schade aan brengt zal ik dat betalen. Jammer, dat niet iedereen zo denkt.. Bah..
Hoop dat de hond er snel weer bovenop komt! Ik heb een kennis uit Lelystad getagt in het bericht.
Wanneer mijn hond een andere hond zou aanvallen, zou ik mij kapot schamen. Als de hond gewond is zou ik alles betalen, daar hoef ik niet eens over na te denken.. Ook al lokte die hond het uit, wanneer mijn hond schade aan brengt zal ik dat betalen. Jammer, dat niet iedereen zo denkt.. Bah..
Hoop dat de hond er snel weer bovenop komt! Ik heb een kennis uit Lelystad getagt in het bericht.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
- Aantal honden: 1
aangezien de politie zo dom reageert, zal ik eens navragen wat een kennis van mij heeft gedaan toen zijn aangelijnde stafford werd aangevallen door een cocker spaniel. Die cocker spaniel heeft nu namelijk wel een aanlijngebod (liep op dat moment ook los waar het sowieso niet mag). Weet niet of het verschilt per gemeente, maar misschien hebben de eigenaars van Lizzy er wat aan. En een gestoorde border collie kan natuurlijk ook een hond(je) doodbijten :-/
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Als mij dit zou overkomen en ging ik allen dierenartsenpraktijken in de plaats bij langs, maakte ik een melding bij de dierenambulance en ging als laatse naar de poltie toe, zou ik zo'n reactie krijgen dat ze er niks mee konden......zou ik ze ook gelijk vertellen dat ik de hond de eerst volgende keer dat ik hem tegenkom of zelf een doodschop verkoop of de baas! Wat een banale reactie zeg van de politie. Was het bij een kind gebeurd dan hadden we zowat een nationaal opsporingsbericht gehad...
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Bij ons buiten het dorp mogen honden los lopen mits ze geen overlast veroorzaken. Een buiten het dorp altijd los lopende hond (dogo canario) ging uit zijn dak als hij mij met mijn honden zag. Omdat ik bang was dat het een keer fout zou gaan heb ik de eigenaresse gevraagd of zij haar hond wilde aanlijnen als ze mij met de honden zag. Dit ging ze dus niet doen, ze was niet van plan om haar hond die het fijn vond om los te lopen voor mij aan te lijnen, ik was dus snel uitgepraat. Ik heb de politie gebeld, die verweest mij naar de gemeente. De gemeente vertelde mij wel, dat honden alleen los mogen als ze geen overlast veroorzaken maar verwezen mij weer terug naar de politie, hier kwam ik dus ook niet verder mee.
Het probleem heeft zichzelf opgelost toen de baas met de hond aan de fiets mijn dochter met een van onze honden tegen kwam. De hond ging helemaal uit zijn dak en heeft zijn gevallen baas met fiets en al achter zich aan sleurend de achtervolging op mijn dochter en hond ingezet.
Hierna was het de baas ( die onder de schaafwonden zat) wel duidelijk dat zijn hond het echt op die van mij voorzien had en zijn we de hond niet meer los tegen gekomen.
Voor zo ver ik weet kan de politie wel een notitie na een aanval van een hond op een hond maken dit i.v.b. de verzekering maar je kunt geen aangifte doen. Bij een aanval op een mens kun je wel aangifte doen en word er ook actie ondernomen door de politie.

Hierna was het de baas ( die onder de schaafwonden zat) wel duidelijk dat zijn hond het echt op die van mij voorzien had en zijn we de hond niet meer los tegen gekomen.
Voor zo ver ik weet kan de politie wel een notitie na een aanval van een hond op een hond maken dit i.v.b. de verzekering maar je kunt geen aangifte doen. Bij een aanval op een mens kun je wel aangifte doen en word er ook actie ondernomen door de politie.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
of via facebook vragen ,ik bedoel je hebt een naam: Flits en Lelystad ,nou daar gaan vast wel belletjes rinkelen bij de hondenmensen in die omgeving.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Denk ook dat je via FB het grootste bereik hebt, omdat de mensen je post als je die openbaar hebt staan ook heel gemakkelijk kunnen delen. Werkt altijd als een olievlek, dat soort oproepjes.Goldylocks schreef:of via facebook vragen ,ik bedoel je hebt een naam: Flits en Lelystad ,nou daar gaan vast wel belletjes rinkelen bij de hondenmensen in die omgeving.
- iones
- Zeer actief
Het is zeker naar. Die man had op één punt wel gelijk, je moet proberen je honden af te leren om naar andere honden te blaffen. Je moet dat vanaf het prille begin afleren.
Maar in mijn ogen was hij gewoon fout want hij had zijn hond niet de gelegenheid mogen geven om een andere hond aan te vallen en te bijten. Dat moet je gewoon ten alle tijden voorkomen. Het is dus een asociale lul. Als op een dag zijn hond zijn meerdere tegen komt, zul je zien dat hij wel anders piept! En dan zal hij luid lopen roeptoeteren dat die ander zijn hond aangelijnd had moeten houden. Want zo zijn zulke mensen. Ik heb het wel gezien.
Maar in mijn ogen was hij gewoon fout want hij had zijn hond niet de gelegenheid mogen geven om een andere hond aan te vallen en te bijten. Dat moet je gewoon ten alle tijden voorkomen. Het is dus een asociale lul. Als op een dag zijn hond zijn meerdere tegen komt, zul je zien dat hij wel anders piept! En dan zal hij luid lopen roeptoeteren dat die ander zijn hond aangelijnd had moeten houden. Want zo zijn zulke mensen. Ik heb het wel gezien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik heb de situatie van mij en Skye heel kort op een gesloten facebookpagina gezet, binnen nog time had ik prive bericht van wie het was en dat hij bekend stond om dit soort dingen.
- iones
- Zeer actief
Wat een rotzak!*Skye* schreef:Ik heb de situatie van mij en Skye heel kort op een gesloten facebookpagina gezet, binnen nog time had ik prive bericht van wie het was en dat hij bekend stond om dit soort dingen.
Eigenlijk zou je ook dan een oproep moeten doen wie dan die mensen waren met soortgelijke ervaringen met hem.
Want dan zou je eens met z´n allen op de politie af moeten stappen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Als je Naams en adres gegevens hebt van de beste man kun je echt aangiften doen, en gezien reactie @skye had ik zeker aangiften gedaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
Ik lees net op facebook een update dat de eigenaars achterhaald zijn en de hond geen Flits maar Flash heet .
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Alleen voornaam, naam van de honden en kenteken. Maar we gaan sowieso melding maken.toots schreef:Als je Naams en adres gegevens hebt van de beste man kun je echt aangiften doen, en gezien reactie @skye had ik zeker aangiften gedaan.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Ben ik volledig met je eens,Sulluna schreef:Goeiemorgen zeg, wat een rotplek.. Vreselijk asociaal van die mensen.
Het kan een keer onverwacht gebeuren dat je eigen hond een andere hond bijt (ongeacht de situatie), het zijn geen robots.
Leuk is zoiets echt niet als het gebeurt,
Maar hoe je het verder oplost en afhandelt, maakt wel een groot verschil.