Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! Pup word minder zindelijk..
Moderator: moderatorteam
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Re: Help! Pup word minder zindelijk..
met alleen" Goed zo" kwam ik er niet hoor! Jubelen, prijzen!! Wat is ie braaaaaaaaaf!! Jajajajaja! etc 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Joey.K schreef:Hij krijgt een overheerlijk snoepje. Inmiddels al aardig wat keren buiten geweest met snoepjes. Als hij plast is het goed zo Indy en daarna huppelt hij naar me toe voor een snoepje. Bram vind het ook top want die krijgt ook een snoepje.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor het eerst een hele dag niks in huis! Fijn! Nacht nummer 2, was hij gisteren nog erg verbaasd hij probeert nu er een feestje van te maken in bed :') .
- ranetje
- Zeer actief
Joey.K schreef:Voor het eerst een hele dag niks in huis! Fijn! Nacht nummer 2, was hij gisteren nog erg verbaasd hij probeert nu er een feestje van te maken in bed :') .
Hebben jullie nog geslapen?
Toch zou je best nu een doorbraak kunnen hebben geleleverd.
Fijn dat er de hele dag niets in huis gedaan is.
Er zal best nog eens een teruval zijn.
Maar als je consequent buiten beloont en over binnen helemaal niets zegt en je niet overduidelijk ergert komt het vast goed
-
Joey.K
- Zeer actief
Hij beter dan ik
Hij had vandaag een poepje naar binnen gesleept, ik denk vanuit de tuin want binnen verder niks kunnen vinden. Vanmiddag moet ik werken dus is hij met man thuis. ben benieuwd hij gaat het om de 2 uur uitlaten.
Hij had vandaag een poepje naar binnen gesleept, ik denk vanuit de tuin want binnen verder niks kunnen vinden. Vanmiddag moet ik werken dus is hij met man thuis. ben benieuwd hij gaat het om de 2 uur uitlaten.
- ranetje
- Zeer actief
Hij kan denk ik beter uitlaten als hij ziet dat de hond rond gaat scharrelen en een beetje draaien.Joey.K schreef:Hij beter dan ik![]()
Dat is het signaal van "moeten".
Soms moet een hond eerder dan na twee uur en soms hoeft hij na twee uur nog niet.
Hopelijk slaap je vannacht nog iets beter
-
Joey.K
- Zeer actief
Dat ziet hij niet. Hij is altijd meer onzindelijk als ik er niet ben. Man is beetje autistisch dus om de 2 uur werkt. Vragen het zelf in te schatten niet. Loopt ook nog een peutertje rond.
- ranetje
- Zeer actief
Dan is jouw oplossing waarschijnlijk de besteJoey.K schreef:Dat ziet hij niet. Hij is altijd meer onzindelijk als ik er niet ben. Man is beetje autistisch dus om de 2 uur werkt. Vragen het zelf in te schatten niet. Loopt ook nog een peutertje rond.
-
Joey.K
- Zeer actief
Heeft buiten op het veld niks gedaan. Binnen gelukkig ook niet. In de tuin dus. Maargoed tuin is 1000x beter dan binnen. Indy is een beetje een eenpersoons hond :s en plast alleen buiten als ik hem uitlaat :s
- ranetje
- Zeer actief
Dat wordt waarschijnlijk nog wel beter.Joey.K schreef:Heeft buiten op het veld niks gedaan. Binnen gelukkig ook niet. In de tuin dus. Maargoed tuin is 1000x beter dan binnen. Indy is een beetje een eenpersoons hond :s en plast alleen buiten als ik hem uitlaat :s
Het is nog een pup
-
Joey.K
- Zeer actief
Vast wel. Ik slaap inmiddels pietsje beter met pup naast me. Pup slaapt als een os. Hij kan het dus blijkbaar wel ophouden snachts haha
-
Joey.K
- Zeer actief
In mn bed geplast... niet ik maar indy. Ik moet toch echt kleding aan doen voor ik met hem naar buiten kan.
- ranetje
- Zeer actief
OepssssssJoey.K schreef:In mn bed geplast... niet ik maar indy. Ik moet toch echt kleding aan doen voor ik met hem naar buiten kan.
Had hij die dag veel gedronken?
Heb je eigenlijk al eens de urine na laten kijken op een eventuele ontsteking?
(heb je misschien wel ergens gezegd, maar ik kan het even niet vinden, sorry)
-
Lemuria
Voor dit soort noodgevallen zou je nog van die puppypads bij de Action kunnen kopen waar je hem dan snel op zet. Als noodoplossing. Want een natgezeken bed is ook niet je van het.Joey.K schreef:In mn bed geplast... niet ik maar indy. Ik moet toch echt kleding aan doen voor ik met hem naar buiten kan.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Slapen met joggingbroek en oud T-shirt.
(is vaak mijn standaard nachtkleding )
Dan kun je indien gewenst rechtstreeks uit bed je klaarstaande slippers inschieten (anders dus dan ùit je slof schieten
) en naar buiten rennen.
(is vaak mijn standaard nachtkleding )
Dan kun je indien gewenst rechtstreeks uit bed je klaarstaande slippers inschieten (anders dus dan ùit je slof schieten

-
Joey.K
- Zeer actief
Dan slaap ik dus echt niet haha ik slaap in alleen een onderbroek. En schiet in de ochtend de kleding van dag er voor aan. We hadden wel wat langer geslapen. Had het pas Door toen ik later ging douchen we hebben een zwart onderlaken namelijk. Maja matras ook nat gelukkig twee losse dus maar omgedraaid en binnenkort nieuwe. Wel bedacht dat we ze overdag maar in de keuken gaan doen met speelgoedkist voor de opening als we niet thuis zijn. We hopen dat hij het uiteindelijk gaat begrijpen. Buiten plassen doet hij nu wel als je hem uitlaat.
-
Joey.K
- Zeer actief
Nee niet gedaan maar zou hij dan niet moeten piepen oid ? Verder is hij vrolijk en blijranetje schreef:OepssssssJoey.K schreef:In mn bed geplast... niet ik maar indy. Ik moet toch echt kleding aan doen voor ik met hem naar buiten kan.![]()
-
Joey.K
- Zeer actief
Vanavond bij manlief op de bank gepiest toen hij even zelf naar toilet moest. Niet zn beste dag dus....
- ranetje
- Zeer actief
Mijn pups plasten alleen meer/vaker en konden het moeilijker ophouden, maar piepen omdat ze blaasontsteking hadden heb ik nooit van ze gehoord.Joey.K schreef:Nee niet gedaan maar zou hij dan niet moeten piepen oid ? Verder is hij vrolijk en blijranetje schreef:OepssssssJoey.K schreef:In mn bed geplast... niet ik maar indy. Ik moet toch echt kleding aan doen voor ik met hem naar buiten kan.![]()
3 van mijn 5 pups hadden als pup blaasontsteking.
-
Joey.K
- Zeer actief
Vandaag een betere dag. Heb hem naast mn bed in de bench gedaan half op plankje half op bed. Niks in de bench gedaan. Heb avonddienst en moest kiddo naar opa en oma brengen om 11 uur nog uitgelaten en toen weg. Hondjes in de keuken gezet met speelgoedkist voor de doorgang. En plas matje voor de keukendeur. Man is om 6 uur thuisgekomen en heeft niks in de keuken gevonden. Toppie.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou echt ff een plasje laten controleren. Geen enkele reden om het niet te doen toch?
Zo te horen gaat het echt niet goed..

- ranetje
- Zeer actief
Vandaag dus weer beter dan gisterenJoey.K schreef:Vandaag een betere dag. Heb hem naast mn bed in de bench gedaan half op plankje half op bed. Niks in de bench gedaan. Heb avonddienst en moest kiddo naar opa en oma brengen om 11 uur nog uitgelaten en toen weg. Hondjes in de keuken gezet met speelgoedkist voor de doorgang. En plas matje voor de keukendeur. Man is om 6 uur thuisgekomen en heeft niks in de keuken gevonden. Toppie.
-
Joey.K
- Zeer actief
Paisley schreef:Ik zou echt ff een plasje laten controleren. Geen enkele reden om het niet te doen toch?
Ik zou niet eens weten hoe ik een plasje moet opvangen bij hem. Er past echt geen pollepel onder als hij plast hoor
Daarbij heb ik zelf geen vermoeden van blaasontsteking. Dan zou hij nu toch ook snachts wel enig teken van blaasontsteking gegeven moeten hebben en niet 10 uur rustig naast me moeten kunnen slapen. Pas als hij echt wakker is en twee tellen uit het oog piest hij. We hebben een kat gehad met blaasontsteking en die deed ook echt overal kleine plasjes.
En wat de reden is het niet te doen? Naja mijn dierenarts werkt niet gratis
-
Joey.K
- Zeer actief
Ik wil de meedenkers hier even hartelijk bedanken het lijkt toch wel beter te worden/gaan. Durf nog niet hardop te juichen maar nu een paar dagen ongelukjes in huis vrij...
De bench staat er nog daar krijgen ze hun eten in en verder gaat die de rest van de dag dicht.
Na de matrasonderzeik actie van de week staat er een bench ter hoogte van mn kussen naast mn bed. Tot nu toe vind hij daarmee blijkbaar ook dat hij het de hele nacht wel op kan houden.
IPV in de ochtend aankleden kind uit bed halen en aankleden trek ik ff snel wat aan vis hem zn bench uit en laat ze in de tuin. (bram die had ook moeite met zn eerste plas van de dag ophouden)
Er staat een kinderhekje in de opening van de keuken sinds vandaag. Als we dan weg zijn gaan ze daar achter, het voorkomt geen ongelukjes maar het is in elk geval makkelijker schoonmaken dan onder de tafel half tegen een stoelpoot. Van de week ook paar keer uitgeprobeerd met speelgoedkist ervoor geschoven dit ging goed.
Ik begin iets hoopvoller te worden wat betreft de toekomst.
Dus bedankt allemaal!
De bench staat er nog daar krijgen ze hun eten in en verder gaat die de rest van de dag dicht.
Na de matrasonderzeik actie van de week staat er een bench ter hoogte van mn kussen naast mn bed. Tot nu toe vind hij daarmee blijkbaar ook dat hij het de hele nacht wel op kan houden.
IPV in de ochtend aankleden kind uit bed halen en aankleden trek ik ff snel wat aan vis hem zn bench uit en laat ze in de tuin. (bram die had ook moeite met zn eerste plas van de dag ophouden)
Er staat een kinderhekje in de opening van de keuken sinds vandaag. Als we dan weg zijn gaan ze daar achter, het voorkomt geen ongelukjes maar het is in elk geval makkelijker schoonmaken dan onder de tafel half tegen een stoelpoot. Van de week ook paar keer uitgeprobeerd met speelgoedkist ervoor geschoven dit ging goed.
Ik begin iets hoopvoller te worden wat betreft de toekomst.
Dus bedankt allemaal!
-
Lemuria
Klinkt erg positief, goed bezig 
-
laeken
- Zeer actief
Dat wordt heel erg lastig. Ik ken mensen met precies hetzelfde probleem en hetzelfde ras dat uit dezelfde situatie kwam. Kon zijn broertje zijn. Fokker had hem in een bench op het balkon staan en het hondje is extreem onzindelijk want het leefde waarschijnlijk de eerste weken/maanden in zijn eigen poep en plas. Volgens mij is het hondje wat ik ken alleen wat ouder.
Hij poept en plast gewoon waar het hem uit komt. De eerste maanden deed hij niks buiten. Ja, heel soms markeren. Maar poepen heeft hij bv pas na een paar maanden voor het eerst buiten gedaan.
Chihuahua's zijn en blijven heel erg lastig wat zindelijkheid aangaat. Die hond die ik ken is nu eindelijk wat zindelijker. Hij poept nu regelmatig buiten en plassen gaat ook goed zolang de deur naar de tuin eigenlijk de hele dag open staat. Ze hopen op verbetering al heeft het hondje vaak een broekje aan met een maandverbandje erin. Niet leuk, vinden ze zelf ook niet, maar hij tilt anders de hele dag zijn pootje op in huis. Dat kan ook niet.
Laatste update die ik kreeg was dat hondje nu eindelijk vrijwel zindelijk is geworden. Maar dat dus zolang de deur naar buiten open staat.
Hij poept en plast gewoon waar het hem uit komt. De eerste maanden deed hij niks buiten. Ja, heel soms markeren. Maar poepen heeft hij bv pas na een paar maanden voor het eerst buiten gedaan.
Chihuahua's zijn en blijven heel erg lastig wat zindelijkheid aangaat. Die hond die ik ken is nu eindelijk wat zindelijker. Hij poept nu regelmatig buiten en plassen gaat ook goed zolang de deur naar de tuin eigenlijk de hele dag open staat. Ze hopen op verbetering al heeft het hondje vaak een broekje aan met een maandverbandje erin. Niet leuk, vinden ze zelf ook niet, maar hij tilt anders de hele dag zijn pootje op in huis. Dat kan ook niet.
Laatste update die ik kreeg was dat hondje nu eindelijk vrijwel zindelijk is geworden. Maar dat dus zolang de deur naar buiten open staat.
-
laeken
- Zeer actief
Wat mij trouwens opvalt aan die kleine chihuahua's is dat ze zo extreem jong volwassen zijn. Het hondje dat ik ken is als hele kleine jonge hond gekomen maar wilde meteen al dekken, markeren en was dus al een reutje met krap 4 maandjes. Niks pupperigs meer aan op het eerste gezicht. Hij is inmiddels ook gecastreerd omdat ze ook een teefje hebben. Geloof dat dat wel wat helpt tegen het markeren al doet hij dat buiten nog steeds aan een stuk door.
Ik moet zeggen dat ik chihuahua's en dan met name de reuen hele rare honden blijf vinden. De teefjes zijn gewoon kleine hondjes. De reutjes lijken wel extreem hormonaal. Alle chihuahua reutjes die ik ken lijken in huis te markeren en de hele dag hun poot op te tillen en achter de teefjes aan te willen.
Ik moet zeggen dat ik chihuahua's en dan met name de reuen hele rare honden blijf vinden. De teefjes zijn gewoon kleine hondjes. De reutjes lijken wel extreem hormonaal. Alle chihuahua reutjes die ik ken lijken in huis te markeren en de hele dag hun poot op te tillen en achter de teefjes aan te willen.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Fijn dat het beter gaat
Je huis ook een aantal keer goed ontsmetten zodat de lucht (voor de hond) echt weg is
Je huis ook een aantal keer goed ontsmetten zodat de lucht (voor de hond) echt weg is
-
Joey.K
- Zeer actief
jome schreef:Fijn dat het beter gaat
Ik dweil al standaard met flinke scheut azijn erdoor. En heb nu zo een spuitflesje die de geur voor de hond weg zou moeten halen.
Nu vanmorgen lag er een plasje onder de tafel. Maar no way in hell kan Indy dat gedaan hebben.. We hebben dus blijkbaar ook nog een stiekeme pissert in huis.. geen idee of dat een kat of de andere wawa is.
To be continued..
-
Joey.K
- Zeer actief
Deze fokker had in de woonkamer/keuken allerlei benches op elkaar soort van konijnenflat achtig idee. Met lekkere zachte dekentjes erin. Maarja in mijn idee betekent dat dat een pupje die er niet op tijd uitgehaald word lekker leert plassen en poepen in zn eigen nestje en vooral op dekentjes.laeken schreef:Dat wordt heel erg lastig. Ik ken mensen met precies hetzelfde probleem en hetzelfde ras dat uit dezelfde situatie kwam. Kon zijn broertje zijn. Fokker had hem in een bench op het balkon staan en het hondje is extreem onzindelijk want het leefde waarschijnlijk de eerste weken/maanden in zijn eigen poep en plas. Volgens mij is het hondje wat ik ken alleen wat ouder.
Hij heeft zo'n beetje elk mandje hier wel eens ondergepist.
Hij begint trouwens nu pas met markeren buiten. In de omgang kan je wel merken dat hij pittiger is (kruising kort en langhaar) dan onze andere (gewoon langhaar) vind die korthaartjes toch altijd al pittiger.
Voor mij is hij ontzettend lief en een enorme knuffelkont.
Vanmorgen/middag moesten we ff weg naar wat winkels en ik heb ze uitgelaten en in de keuken gedaan met voor de zekerheid een plasmatje. Er lag niks toen we thuiskwamen. Dus op het wat aangevallen uitziende plastje na is alles goed gegaan vandaag
Ik bekijk het ook maar gewoon per dag.