Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Communiceren met je hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: Communiceren met je hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Met Saar kon ik lezen en schrijven. Gewoon echt. Een bepaalde blik van haar, en ik wist wat ze graag wilde (of niet). Een bepaalde beweging van haar, en ik wist wat ze bedoelde. Andersom ook. Zij wist ook precies wat ze aan mij had.

En Mieppie.... die heeft het geheugen van een goudvis, maar ook het blonde slimkip-gen. En die speelt ons gewoon uit hoor!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Gollum schreef:
gyanty schreef:Hier zijn ze ook van de minder subtiele signalen. Hypnotiseren doen ze niet aan. Wil je naar buiten, dan spring je gewoon bij de baas op schoot. Een aai over de bol, je doet je neus onder de hand en wipt die hand zo hop op je kop. Water bijvullen komt hier zelden voor, met een waterfontein (die zelf al lawaai gaat maken als er iets te weinig water in zit en met nog 2 tot 4 waterbakken....

Wil Norah naar de bijkeuken, opent ze zelf die deur wel en wil ze even de tuin in of zit er ee kat, klappert ze wel met het kattenluik.
hahaha Mika doet dat ook regelmatig :mrgreen:
Zo maakt ze me ook vaak wakker, ze gaat zichzelf gewoon aaien met mijn hand. En half slapend aai ik dan door dus dat leert ze ook nooit af natuurlijk :LOL:
Nee wakker maken dan drukken ze je snuit in je gezicht. Norah likt meteen je gezicht zo fanatiek dat je bijna stik omdat je geen adem kan halen en Kay gaat luid in je oren snuffelen.... Ook altijd garant voor reactie en zo zullen ze het ook nooit afleren....
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Soms vraag ik me wel af of we niet teveel communiceren. Hij heeft me veel te goed opgevoed :hmmm:

Gisteren nog. 's Avonds komt hij bij me. Voor me staan, me aankijken en zachtjes kwispelen. Duidelijk, er is iets en ik moet het oplossen...
Oké vent, laat maar zien. Wat is er aan de hand.
Dus ik ga staan, Morris loopt dan niet meteen naar de plek waar het om gaat, nee daar moet ik heen gedreven worden. Dus hij gaat achter me lopen en drijft me naar de deur. Zet keurig de deur voor hem open. Maar nee, dat was nog niet genoeg. Hij loopt naar buiten. Kijkt me aan, loopt weer naar binnen en gaat weer achter me staan om me verder de goede kant op te sturen.
Zo komen we bij de waterbak die buiten staat. En die leeg is... Morris doet de snuit in de waterbak en wijst vervolgens de buitenkraan aan. Vul dat ding! Nu! Dorst!
Waterbak buiten dus maar gevuld en Morris gaat drinken alsof hij al in geen jaren meer gedronken heeft.
Alleen staat er in de keuken, waar hij voor hij me naar buiten stuurde lekker lag te slapen, een grote waterbak met daarin vers water wat toch echt uit dezelfde leidingen komt als het water uit de buitenkraan. Maar daar weigert meneer uit te drinken :roll: maar ja, zolang je het baasje alles kunt laten doen wat je wilt is dat ook niet nodig natuurlijk :LOL:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

nomo schreef:Soms vraag ik me wel af of we niet teveel communiceren. Hij heeft me veel te goed opgevoed :hmmm:

Gisteren nog. 's Avonds komt hij bij me. Voor me staan, me aankijken en zachtjes kwispelen. Duidelijk, er is iets en ik moet het oplossen...
Dus ik ga staan, Morris loopt dan niet meteen naar de plek waar het om gaat, nee daar moet ik heen gedreven worden. Dus hij gaat achter me lopen en drijft me naar de deur. Zet keurig de deur voor hem open. Maar nee, dat was nog niet genoeg. Hij loopt naar buiten. Kijkt me aan, loopt weer naar binnen en gaat weer achter me staan om me verder de goede kant op te sturen.
Zo komen we bij de waterbak die buiten staat. En die leeg is... Morris doet de snuit in de waterbak en wijst vervolgens de buitenkraan aan. Vul dat ding! Nu! Dorst!
Waterbak buiten dus maar gevuld en Morris gaat drinken alsof hij al in geen jaren meer gedronken heeft.
Alleen staat er in de keuken, waar hij voor hij me naar buiten stuurde lekker lag te slapen, een grote waterbak met daarin vers water wat toch echt uit dezelfde leidingen komt als het water uit de buitenkraan. Maar daar weigert meneer uit te drinken :roll: maar ja, zolang je het baasje alles kunt laten doen wat je wilt is dat ook niet nodig natuurlijk :LOL:
:LOL:
Hier drinken ze ook veel liever uit de waterbak in de tuin, dat is veel lekkerder :piew: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

nomo schreef:Soms vraag ik me wel af of we niet teveel communiceren. Hij heeft me veel te goed opgevoed :hmmm:

Oh schitterend, hij drijft je vooruit. Alsof het niet snel genoeg gaat :LOL: Izzy huppelt voor me uit en kijkt af en toe nog eens om of ik wel goed volg. Als ik (om te pesten) weer ga zitten, komt ze me weer halen hoor. Want huphup, in de benen :pffff:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Fay ramt gewoon haar hele bak door de kamer, springt net zo lang tegen de deur tot het gruwelijk irritant wordt of gaat voor je zitten hijgen met die stinkadem in je bakkes als ze uit wil.

Ik weet niet of we het onder communiceren kunnen plaatsen :mrgreen: Het is meer een beetje dwingend :hmmm:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Had dit topic al gelezen maar kon zelf niet echt wat bedenken, tot net..

Teun gaat voor me staan, kijkt me aan, likt een paar keer aan mijn glas. 'Ohh.. hebben jullie geen water meer?', en hij rent gauw naar de keuken haha! :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

DeDiana schreef:
renee-uk schreef:mijn jan was niet zo van de subtiele signalen, die haalde zijn lege waterbak uit de standaard en smeet hem door de keuken :F:
Mila idem. Als het maar genoeg lawaai maakt. Constant met je neus tegen die metalen bakken duwen en ze zo even uit de standaard wippen, geeft ook een leuk lawaaierig effect :engel:
Haar manier om mij iets duidelijk te maken is ook vaak al blaffend, joelend, piepend of zuchtend.

Toen ik laatst op vakantie was, stuurde de oppas me een bericht: 'Ik moet van Mila 's avonds op tijd naar bed.' :F:
Blijkbaar ging ze dan eerst onrustig heen en weer lopen van de woonkamer naar de slaapkamer, en als dat signaal niet werd opgevolgd, ging ze midden op het bed zitten blaffen.
:LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”