Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneu???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Sneu???

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Ze mogen hier bijna alles, behalve op de bank, want dan is hij vol( ja zelfs de 3 zitsbank wordt dan krap,) als dat soort dingen duidelijk zijn heb je er helemaal geen werk meer aan :U: ik hoeft ze nooit iets te verbieden wat dat betreft, de regels zijn duidelijk, denk dat je er meer werk aan hebt als het dan weer wel en dan weer niet mag, NOOIT is heel erg duidelijk denk ik :wink: ik hoeft het ze dus ook niet te verbieden als er visite is en er is geen plek meer anders
Ik vind dat toch een onderschatting van het hondenintellect. Hier mogen ze op de bank maar als er deftige visite is, niet. Dan volstaat een simpel NEE NU NIET. Ze snappen dat gewoon. Ik vind het juist leuk om op die manier te communiceren. Zij bewegen wat mee, ik ook. Soms mag iets wel, soms mag iets niet. En daar is nooit onvrede over.
jij hebt dan ook een iets andere roedel dan ik, :wink: ik geef ze duidelijkheid en dat werkt hier voor ons.. 1 keer iets mogen is altijd iets mogen bij van Gils, ik ga dat niet aan :wink: want dat zou pas echt strijd gaan geven, en nu hoeft dat niet. is trouwens toch al snel hoor bij Van Gils als iets 1 keer mag dan.......... en daar waak ik dus voor
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oh en soms is t best handig zoals nu ik ijskoude voeten heb :mann:

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Sneu niet maar het lijkt me ook niet geheel ontspannen :wink:
Hier mag ongeveer alles zolang ik er maar geen last van heb.
Behalve als we BBQen, dan moeten ze binnen blijven.
Omdat het Suske anders gewoon op tafel gaat staan :LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Dat zenuwachtige gezeur over De Bank heb ik niet. Wat kan mij die hele bank nou schelen.
Dus ja, ik vind honden die van alles en nog wat niet mogen inderdaad sneu. Niet eens vanwege het gemiste koekje of het niet op de bank mogen maar vanwege de instelling van de baas. Het lijkt me vreselijk om onder zo'n regime te moeten leven.
Ik word zelf al moe als ik er aan denk. Ik heb een hond om mee samen te leven en niet om hem als soort van slaaf te behandelen die allerlei regels strikt op dient te volgen omdat ik dat zo wens. Wat heb je er dan aan? Of je moet iets ontlenen aan het rond commanderen en toezicht houden of het allemaal wel tot op de letter opgevolgd wordt :19:
Zolang het allemaal leefbaar blijft en er geen overlast is vind ik het allemaal prima en gezellig. Dus hier ligt het hele zwikkie languit over de bank en deels ook in bed. Schooien tijdens het eten doen ze niet echt, ze kijken wel het eten uit je mond ;-) maar ze weten dat ze in de keuken de borden mogen aflikken.
Ik chargeer het nu wat hoor maar zo voelt het voor mij wel.
wat een kul.
ik wil gewoon geen honden op de bank omdat ik zelf op die bank wil zitten en geen zin heb om daar elke keer een hond af te jagen als ik wil zitten en een hond in bed vind ik vies.
mag dat misschien ook gewoon?

oh en bedelen wil ik niet hebben omdat ik geen zin heb tegen een kwijlende hond aan te kijken als ik aan het eten ben en borden en pannen af- en uitlikken mag hier ook al niet, vind ik ook smerig.
eigenlijk mag ze niks, een zielig hondje is het :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef: Eens en eens.
Schooien interesseert me helemaal niks. Als ik wil dat ze weggaan, dan stuur ik ze gewoon weg.
Hetzelfde met de bank, ze mogen er van mij gerust op, maar niet als ik het om wat voor reden dan ook even niet goed vind.
Ze moeten gewoon luisteren als ik iets van ze vraag, en voor de rest kan ik me er allemaal niet zo druk om maken.
Het leven is werkelijk te kort om slechte wijn te drinken en tevens om strijd te voeren over wel of geen honden op de bank.
ik heb werkelijk nog nooit strijd gevoerd over de bank, ze mogen er gewoon niet op klaar :klaar:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

ja dat is zielug en zenuwachtig gezeur........( dat mot dan maar ) :wink: laat ik nu nooit mijn hond ergens vandaan hoeven sturen, want hij ligt er gewoon niet, ik hoeft hem niet te storen, want waar hij ligt, in huis, t maakt me niet uit, allemaal prima, verschillen de kussens ook een voor de kachel en een JP mand, dekens enz. alleen niet op de bank en dat is duidelijk en ze willen het niet eens meer :U:
renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja dat is zielug en zenuwachtig gezeur........( dat mot dan maar ) :wink: laat ik nu nooit mijn hond ergens vandaan hoeven sturen, want hij ligt er gewoon niet, ik hoeft hem niet te storen, want waar hij ligt, in huis, t maakt me niet uit, allemaal prima, verschillen de kussens ook een voor de kachel en een JP mand, dekens enz. alleen niet op de bank en dat is duidelijk en ze willen het niet eens meer :U:
ja precies.
ik snap niet waarom alles altijd in het overdrevene getrokken moet worden hier :?
Afbeelding

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

S@ndr@ schreef:ja dat is zielug en zenuwachtig gezeur........( dat mot dan maar ) :wink: laat ik nu nooit mijn hond ergens vandaan hoeven sturen, want hij ligt er gewoon niet, ik hoeft hem niet te storen, want waar hij ligt, in huis, t maakt me niet uit, allemaal prima, verschillen de kussens ook een voor de kachel en een JP mand, dekens enz. alleen niet op de bank en dat is duidelijk en ze willen het niet eens meer :U:
Niet meer. Dus ooit wilden ze het wel? Ik hoef mijn hond ook nooit ergens vandaan te sturen of te storen hoor, heb ik nog nooit in haar leven gehoeven :wink:
80564M

renee-uk schreef:
ja precies.
ik snap niet waarom alles altijd in het overdrevene getrokken moet worden hier :?
"Jullie", van de "anti-bank", doen dat net zo hard hoor. Alleen dan de andere kant op :wink:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ze krijgen bij ons wel restjes van ons eten maar gewoon door hun eigen eten heen.
Strijd om de bank is er niet en ook nog nooit geweest, en soms mogen/kunnen ze er niet op inderdaad omdat er visite is ofzo.
Ook dat is geen probleem met ze ,tenminste niet met ons maar iedere andere die Rio wegstuurde van de bank kon rekenen op een totale negering van zijn kant :mrgreen:

In bed liggen ze ook , overigens nooit vies want dan poets ik ze wel eerst schoon en droog mocht dat zo zijn.
Wel liggen ze nooit bij ons ,tenminste op Micron na, als we samen in bed liggen, simpelweg omdat dat niet lekker ligt.
Maar als Jan nachten draait liggen ze bij mij en als hij overdag slaapt dan weer bij hem.
Als we samen thuis zijn dan mogen ze wel altijd in de ochtend even erbij kruipen en dat doen ze dan ook altijd.
We dachten dat met Lucie anders te gaan doen en haar niet op bed te laten maar in dat opzicht zijn we alweer gezwicht :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Marion. schreef:
Niet meer. Dus ooit wilden ze het wel? Ik hoef mijn hond ook nooit ergens vandaan te sturen of te storen hoor, heb ik nog nooit in haar leven gehoeven :wink:
Als pup zijnde heeft ie het wel eens geprobeerd ja,( gelijk verbieden klaar en nu al 6 jaar gewoon niet meer,) ja ik benadeel hem heel erg tja, je kunt het aan hem zien, het leven is lijden met een heule lang IJ :mann:
En idd ze liggen er ook niet op als we er niet zijn, en ik barricadeer helemaal niets :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 sep 2015 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef:
Tara schreef: Het leven is werkelijk te kort om slechte wijn te drinken en tevens om strijd te voeren over wel of geen honden op de bank.
ik heb werkelijk nog nooit strijd gevoerd over de bank, ze mogen er gewoon niet op klaar :klaar:
IK heb daar strijd om gevoerd, de hele bliksemse bende barricaderen bij afwezigheid, nijdig worden als je dan toch weer een hond aantrof die stiekem op de bank had gelegen, constructies bedenken om zo efficiënt mogelijk de honden van de bank te houden waarbij je niet iedere keer je hele woonkamer moet verbouwen... Aan het eind van het liedje gold het verbod in de ogen van onze honden toch alleen maar als we er bij waren, als we er niet bij waren golden in hun ogen andere regels.
Nou, daar heb IK dus geen zin meer in. Ga maar lekker op de bank liggen, als je maar ophoepelt als ik er wil zitten.
Schoonhouden kostte me uiteindelijk minder energie dan de boel barricaderen, en zo vind ik het allemaal ook wel prima.
misschien dan de stelligheid maar even uit je posts halen, niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen die de honden niet op de bank wil voert daar strijd over.
Afbeelding

80564M

S@ndr@ schreef:
Marion. schreef:
Als pup zijnde heeft ie het wel eens geprobeerd ja,( gelijk verbieden klaar en nu al 6 jaar gewoon niet meer,) ja ik benadeel hem heel erg tja, je kunt het aan hem zien, het leven is lijden met een heule lang IJ :mann:
Dat laatste maak jij er weer van. Hoezo niet overdrijven van "jullie" kant :ugh:
renee-uk
Zeer actief

Marion. schreef:
renee-uk schreef:
ja precies.
"Jullie", van de "anti-bank", doen dat net zo hard hoor. Alleen dan de andere kant op :wink:
nou ik niet hoor, iedereen moet fijn zelf weten of ie zijn honden op de bank laat of niet.
en de mijne mogen het niet, klaar.
Afbeelding

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Het is absoluut niet zo dat er strijd is of wordt gevoerd over de bank. Het is gewoon duidelijk, niet op de bank! Dus ik begrijp dat ' niet ontspannen en andere reactie's' niet zo.
Ik vind ook niet dat Bowie 'slaafs' is opgevoed. Zou ook een hele klus zijn met dit soort ;-) hij heeft best veel vrijheden, komt geregeld bij me om te 'zeuren' met een speeltje wat we vaak wel doen en soms niet. En daar schiet dan niemand van in de stress. Ik niet en hij niet.

Over de andere honden wel op de bank, dat vond ik ook lastig. Maar ja, die honden waren dat weer gewend. Dus dat heb ik laten gaan. Bowie maakt daar ook niets van hoor. Die gaat gewoon op de grond liggen slapen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Als pup zijnde heeft ie het wel eens geprobeerd ja,( gelijk verbieden klaar en nu al 6 jaar gewoon niet meer,) ja ik benadeel hem heel erg tja, je kunt het aan hem zien, het leven is lijden met een heule lang IJ :mann:[/quote]

Mijn Herder probeerde op de meubels te springen toen ze groot genoeg was en ontdekte wat ze kon, een paar keer een ferme NEE en 's nachts emmers op de bank. Nu is ze 6 maand en doet het niet meer, geen NEE en geen emmers meer. Ze ligt gewoon op haar eigen bed of op een deken (speciaal neergelegd) naast ons bed. :slaap:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:Dat zenuwachtige gezeur over De Bank heb ik niet. Wat kan mij die hele bank nou schelen. Hein zit er meer op dan ik.
Dingen die niet mogen gebeuren niet want ik verbied alleen dingen die ik belangrijk vind en dan ben ik volledig consequent maar allerlei regeltjes om de regeltjes...ik word er al moe van als ik er aan denk.

Spullen zijn er om te gebruiken en eten is er om op te eten.
Je kunt je hond gerust af en toe iets geven zonder er een jankende schooier van de maken.

Dus ja, ik vind honden die van alles en nog wat niet mogen inderdaad sneu. Niet eens vanwege het gemiste koekje of het niet op de bank mogen maar vanwege de instelling van de baas. Het lijkt me vreselijk om onder zo'n regime te moeten leven.

dit. met als aanvulling dat ik niet consequent genoeg ben voor zulke regels en ik wil ze ook niet.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dagmar88 schreef:
Lizzie. schreef:
Stapper schreef:Niks sneu, menseneten is meestal al niet goed voor mensen zelf,
Is dat zo??
vroeger heel vroeger toen er nog geen hondenbrokken bestonden ;)
kregen honden altijd de restjes van de maaltijden die over waren en die honden werden met gemak probleemloos +/- 16 jaar en hadden geen last van allerlei allergieën.
Hier krijgen ze ook van alles te eten en mijn honden zijn nooit ziek ;)

:wink:
En elke dag m'n bodempje koffie. :mann: Ze weet ook altijd precies wanneer m'n bakje bijna leeg is.
hahahaha dat is hier ook zo, zodra mijn yoghurt schaaltje bijna leeg is dan komen ze hier al aangerend :F:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Mijn Herder probeerde op de meubels te springen toen ze groot genoeg was en ontdekte wat ze kon, een paar keer een ferme NEE en 's nachts emmers op de bank. Nu is ze 6 maand en doet het niet meer, geen NEE en geen emmers meer. Ze ligt gewoon op haar eigen bed of op een deken (speciaal neergelegd) naast ons bed. :slaap:
Sneeuw sprong gelijk 1 van de eerste dagen op het aanrecht, dat hebben we ook gelijk verboden, en het is daarna ook niet meer gebeurt..... je kunt en mag best duidelijk maken wat je wilt en wat niet :mrgreen: geen honden op mijn aanrecht of op de bank, ja dat is alweer de 2 de plek die off limits is :lol1: ik ben toch best wel streng misschien :engel:
renee-uk
Zeer actief

M@scha schreef:
Cleva schreef:Dat zenuwachtige gezeur over De Bank heb ik niet. Wat kan mij die hele bank nou schelen. Hein zit er meer op dan ik.
Dingen die niet mogen gebeuren niet want ik verbied alleen dingen die ik belangrijk vind en dan ben ik volledig consequent maar allerlei regeltjes om de regeltjes...ik word er al moe van als ik er aan denk.

Spullen zijn er om te gebruiken en eten is er om op te eten.
Je kunt je hond gerust af en toe iets geven zonder er een jankende schooier van de maken.

dit. met als aanvulling dat ik niet consequent genoeg ben voor zulke regels en ik wil ze ook niet.
allemachtig
ik heb de meest verwende hond van coventry, maar nu lees ik dat ze een vreselijk leven heeft onder een regime, omdat ze niet op de bank en in bed mag en ik niet wil dat ze bedelt.
want als je niet mag bedelen als hond krijg je ook nooit iets lekkers natuurlijk
het moet toch werkelijk niet erger worden :LOL:
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zolang de regels duidelijk zijn is het niet snel zielig.
Wat ik wel raar vind is dat de visite honden wel op de bank mogen, fijn dat ze dat thuis mogen, maar jou huis, jou regels!

Mijn honden mogen wel op de bank, vind ik gezellig, maar als ik ze eens per jaar ofzo meeneem naar m'n schoonmoeder dan mogen ze daar niet op de bank en dat weten ze heel goed.
Menseneten krijgen ze niet en bedelen doen ze dus ook niet, daar missen ze niks aan :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef: :LOL:

*verwijderd*
Heel leuk ook als je vergeleken wordt met Hitler :vaag: :help: enne bedankt he
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Heel leuk ook als je vergeleken wordt met Hitler :vaag: :help: enne bedankt he
Jesis, het is een grápje ;-) Misschien dat de lichthartiger figuren onder ons de hond wel op de bank laten en de humorloze serieuzen niet (meen daar geen reet van maar gooi even heerlijk olie op het weekendvuur) :mrgreen:
gelukkig dan maar dat ik een zure sjacherein ben :lees:
enne nogmaals bedankt
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 sep 2015 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier mochten ze ook niet op de bank tot dat demente Tenzin er elke keer op lag.
Daar ga ik geen strijd om voeren dus nu liggen er soms 3 op de bank.
Als Tenzin er niet meer is gaan de kleden weer van de bank.
Ze kregen hier ook best vaak restjes maar ik kon geen ei kapot tikken of ik had 3 honden bij me staan.
Nu heeft er eentje een voedselallergie en krijgen ze weinig meer buiten het eten om, heerlijk wat een rust.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef: misschien dan de stelligheid maar even uit je posts halen, niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen die de honden niet op de bank wil voert daar strijd over.
Misschien gewoon niet alles gelijk op jezelf betrekken? :idea:
jij als taalnazi zou toch moeten weten dat er een essentieel verschil is tussen 'ik vind' en 'het is' :idea:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Cleva schreef:
renee-uk schreef:
Tara schreef:
renee-uk schreef: misschien dan de stelligheid maar even uit je posts halen, niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen die de honden niet op de bank wil voert daar strijd over.
Misschien gewoon niet alles gelijk op jezelf betrekken? :idea:
jij als taalnazi zou toch moeten weten dat er een essentieel verschil is tussen 'ik vind' en 'het is' :idea:

Mens, zeik niet zo.
van hetzelfde!
Afbeelding

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Hier krijgen ze vaak restjes. Ze vinden dat lekker en zien er prima uit en ik zwicht voor die bruine oogjes :engel:
Als ik wat lekkers pak of naar de koelkast loop komen ze gauw kijken, bij mijn vriend nooit want dan krijgen ze toch nooit wat :LOL:

Ze mogen hier gewoon op de bank en meestal zelfs op schoot. Maar als ze heeeel goor zijn even niet.
Bo snapt dat :I:
Max racet dan uit protest snel met z'n modderpoten over de bank en kijkt me dan aan van 'tsja nu js het toch al vies' :goeie: :evil:

Als ik een keer geen honden op de bank wil of geen geschooi stuur ik ze gewoon ff weg. No problem :U:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik vind dat toch een onderschatting van het hondenintellect. Hier mogen ze op de bank maar als er deftige visite is, niet. Dan volstaat een simpel NEE NU NIET. Ze snappen dat gewoon. Ik vind het juist leuk om op die manier te communiceren. Zij bewegen wat mee, ik ook. Soms mag iets wel, soms mag iets niet. En daar is nooit onvrede over.
Kun je dat Lotje komen aanleren dat ze met visite niet op de bank mag, of op z'n minst er rustig bij gaat liggen, wat ze wel doet als ik op de bank zit. Bij visite is het bij haar groot feest en blijft springen en joepie gezellig.
Ze mag dus op de bank, in de fauteuil net wat ze wilt. En schooien alleen als de vier pootjes op de grond blijven. En meestal ligt ze te liggen, wachtend totdat er weer iets lekkers naar beneden komt.

's Avonds ligt ze meestal op schoot, gezellig samen tv kijken.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik wil ook geen hond op de bank of in bed. Alles zit dan met haartjes en als je dan zelf op de bank gaat zitten zit je zelf ook met haartjes aan je kleren. Dat vind ik gewoon niet prettig. En elke keer de bank schoonmaken (is een stoffen bank) heb ik ook echt geen zin in. Dus Sterre ligt in haar eigen zachte mand en vindt dat prima.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ze bij visite niet op de bank of stoel mogen dan mogen ze dat niet, en dat snappen ze prima. Thuis vind ik het prima zolang het geen issue wordt. Aki heeft de neiging om als ik eindelijk wil gaan zitten snel op die plek te springen :mrgreen: maar hij laat zich er prima afsturen en ligt net zo makkelijk op de grond, ik vind het dus verder prima.
Schooien heb ik een hekel aan, eten uit mijn mond kijken ook. Dat mag dus niet. Verder ben ik niet moeilijk in "restjes geven". Ik let er wel een beetje op dat we dit niet doen als we nog zelf eten. Heel soms gebeurd dat wel, of doet visite dat. Maar ook dan is er geen man overboord, en is bedelen om meer "klaar". Na het eten krijgen ze altijd wel hun eigen eten of de restjes.

Bij vreemde honden vraag ik meestal wel of een hond bepaald "mensen eten" mag of dat een baas dat absoluut niet wil hebben.

En verder ben ik (zijn we) ook wel wat strikt daar waar andere mensen in de omgeving weer wat gemakkelijker zijn (overdadig/onnodig blaffen bijvoorbeeld).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”